skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Velká palice a je venku...www.autola.cz/32136-106/1
05582-cep-loziska-kola-zad
ni-napravy-peugeot-106 akorát nepošlu rozměry, tak aby to nebylo pro kotoučovou nápravu.....
V těch servisem jsou lidi prasata, protože to přede mnou měli dva německý geronti
Prosím o urgentní řadu - P106 - dá se vyměnit čep zadního kola? Dneska jsem sundal buben, protože teklo prasátko. A našel jsem toto - závit poškozen, řekl bych velice. Ale podle serviceboxu, pokud se pamatuju, se čep jako náhradní díl neprodává. Pokud to jde vyměnit, neměl by někdo nějakej dobrej a neprodal by mi ho urgentne? 1-2 dny ve všední den bez auta vydržím. Semka když dám novou matku, tak mam strach co to udělá. Sice jsem na tom dva roky a 25000 km najel, ale ...
Dokud jsme nedodělal motor provozem na LPG tak mi to taky nikdy nezamrzlo 

-> Kocvin 23.05.19 15:47:08: To pak chce čas vod času vyčisti tu hadicu, no. Aby v ní hlavně v zimě nezamrznul ten mrdinec. 

-> Jirik_Tuňák1983: Neříkám, že je to pravidlem, ale objevuje se to často.
-> Kocvin 23.05.19 14:21:02: Jak u koho, já s tím neměl nikdy problém.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak P406 není v hledáčku, jako jedna z variant, ale tenhle kousek přišel přes známost, tak o něm uvažuje.
U těch LFY akorát bacha na odvětrávání kliky.. Dokáže dost potrápit a nadělat bordel v olejovém hospodářství.. 

-> Jumbo 23.05.19 13:35:04: Jak to? Jako že je vyprodáno?
-> Jirik_Tuňák1983: To už jsem četl, ale ta v možnostech není. Buďto vzít toho nafťáka, nebo hledat dál, ale asi za vyšší peníz...
Jsem pro 1.8i a nebo 1.8 16V.
-> Strycek Marty: Já jí taky říkám, ať si koupí solidní Fabiu 1,4 a bude mít klid, jenže za to neví, co by chtěli. Tohle má ale najeto (prý) poctívých 170 000 km, podle fotek akorát puchýře na blatníkách, ale na živo jsem to neviděl... Cena 15 000 mi přijde rozumná, ale zase je to nafta, což prostě na těch pár km do práce brzo udolá... i když sama říkala, že to chce tak na rok až dva, tak pak možná proč ne...
-> Jumbo: HDI 66kw jsou při běžný údržbě fakt držáci, ale na krátký trasy bych se bál, že to to auto zabije. Mam už rok 1.8 16v 81kw a cesty 5km do práce a 5km z práce zvládá s přehledem, podle mě je to asi nejlepší motorizace na denní používání. Taky bych u 406 řešil hodně korozi okolo uložení zadní nápravy a prahy. Zvenku auto vypadá slušně a zespoda je to perníček. Na auto jako takový nemůžu říct ani půl slova, pohodlný, spolehlivý, podle mě i vzhledově hezký auto za pár korun. Kdybych musel prodat jedno z aut, tak spíš půjde z domu Baworák než Peugeot :D
Jsem pro 1.8i a nebo 1.8 16V.
-> Jumbo 23.05.19 11:58:46: hdi 66kw jsou spolehlivý 

Pánové, máte někdo zkušenosti s Peugeotem 406 2,0 HDi, okolo roku 2000? Kolegyně schání auto a má možnost mít za 15 000 Kč + EKO relativně opečovávaný kousek přes známost, ale neví jestli to vzít a já se ve francouzech moc nevyznám. Je fakt, že by to měla spíš na hodně krátké trasy, proto ji odrazuju od nafťáku, ale zase za tu cenu, kdyby to měla na rok až dva cukání kolem komínu, tak by to možná mohlo být zajímavé...
Po dlouhé době SUV, které nějak vybočuje. Líbí se mi to.
-> MATTESS 22.05.19 11:36:42: Nemyslím si, že by to nemělo vydržet mechanicky. Spíše nemám úplně důvěru k tomu motoru jako takovému, protože už dříve ji nahlodal motor THP se všemi jeho neduhy.
Přiznám se, že věřím mnohem více těm 147 kW 1.6kám od Renaultu.
Přiznám se, že věřím mnohem více těm 147 kW 1.6kám od Renaultu.
-> Jirik_Tuňák1983: S adaptací taky problem nemám, dokonce jsem ani neměl nutkání "šlapat na spojku" při zastavování. Docela by mně zajímalo, jak dlouho ten motor vydrží při využívání režimu sport, kdy řadí v 6000. Po 508 jsem sedl do 308 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8 a bylo to o něco línější, alespoň subjektivně. I bych řekl, že to řadilo o něco pomaleji. Také by navolen sportovní režim.
-> palinator: s elektrikou to je úplně jiný zrychlení
-> palinator: s elektrikou to je úplně jiný zrychlení
-> Jirik_Tuňák1983:
Počkej až k tomu budeš jezdit na eletryku
Počkej až k tomu budeš jezdit na eletryku

-> palinator 22.05.19 09:36:46: 
Musím ale říct, že se možná nedivím ani MATTESSovi, že je překvapený, protože ten jezdí normálně s naftostrojem, takže ho možná jiný jízdní projev zaskočil. Já jezdím pravidelně, někdy to prostřídám i v jeden den, s turbonaftou, tučnějším turbobenzínem, maloobjemovým turbobenzínem a menší atmo 1.4. Jde o to, že nemám problémy s okamžitou adaptací na jiný typ vozu s jiným typem pohoňování.

Musím ale říct, že se možná nedivím ani MATTESSovi, že je překvapený, protože ten jezdí normálně s naftostrojem, takže ho možná jiný jízdní projev zaskočil. Já jezdím pravidelně, někdy to prostřídám i v jeden den, s turbonaftou, tučnějším turbobenzínem, maloobjemovým turbobenzínem a menší atmo 1.4. Jde o to, že nemám problémy s okamžitou adaptací na jiný typ vozu s jiným typem pohoňování.
-> Jarda/felda:
Děláš jak kdybys drtil velkou atmosféru v kopci na plnej plyn při 2000 otáčkách.
Děláš jak kdybys drtil velkou atmosféru v kopci na plnej plyn při 2000 otáčkách.
Ještě jedna otázka pro znalce P106/Saxo - poslední dobou mi v podstatě neustále cvaká relátko přerušovače blinkru - v náhodných intervalech, občas to na chvíli přestane, chvíli to cvaká jako splašené, chvíli pomalejš. Blinkry naštěstí neproblikávají. když blinkry pustím, tak vše funguje normálně, interval blinkrů je též normální. Co to znamená? Relátko KO? Nějakej šotek v elektrice? Auto je v sériovém stavu a v elektrice se (asi) nikdo nikdy nevrtal, svazky všechny vypadají nedotčené. Dodělával jsem denní svícení, ale dělalo to i předtím, rádio bylo původní z výroby, to jsem vyměňoval ale přes redukci do origo konektoru, v elektrice jsem se nevrtal.
-> dragon_cb_cz 21.05.19 18:07:38: bude, z malýho objemu krouták nebude nic moc, motor se bude muset točit a jak ztratí točky je to v pr.... a podřazuje
-> dragon_cb_cz 21.05.19 18:07:38: Kucí možná zapomínají na to, že to má na ten 8kvalt jen 300 Nm a to ještě nevíme v jakém průběhu. Jinak souhlas, od toho je převodovka, aby řadila. Navíc je to benzín, takže tomu dva tři kvalty dolů nevadí. Komu to vadí, ať si koupí variátor. 

-> Jarda/felda: Řekl bych, že o objem fakt nejde.
-> minno: Tak když je ta osmička dlouhá jak týden před výplatou...
-> MATTESS 21.05.19 16:16:11: Tak od toho to těch 8 kvaltů má, ne?
-> minno: Tak když je ta osmička dlouhá jak týden před výplatou...
-> MATTESS 21.05.19 16:16:11: Tak od toho to těch 8 kvaltů má, ne?
-> minno 21.05.19 16:21:18: jo protože je to jen 1.6 

-> MATTESS: Traktor na poli taky podřazuje, i když má 500+k
kvůli spotřebě. Ale tady to bude asi objemem, resp. načančáním turbem. Plus euroemise... nový škodovky s DSG to dle majitelů dělají taky, ale třeba až pod 1200 ot/min. To v kopci nechceš.


-> minno: nejspíš ta osmička bude dost dlouhá.
Cituji:
"Přítomnost malého objemu pocítíte až při rychlejší jízdě po dálnici, kdy pohonné jednotce se zařazenou osmičkou ve stoupáních snadno dojde dech a převodovka musí podřazovat. Někdy i o dva stupně. Přesně tohle byly chvíle, kdy jsme zalitovali, že v tak dynamicky tvarovaném autě nemůže být objemnější pohonná jednotka."
Automobil revue 5/2019
Nemůžu soudit osobně. Do těch 130km/h, co jsem jel, to upalovalo pěkně. Ale třeba s P308 1,2 PureTech 130k, s kterou jsem kdysi jel, tak jsem ty koně nějak nenašel. A to jsem v té době sedlal línou Fabii 1,4
Cituji:
"Přítomnost malého objemu pocítíte až při rychlejší jízdě po dálnici, kdy pohonné jednotce se zařazenou osmičkou ve stoupáních snadno dojde dech a převodovka musí podřazovat. Někdy i o dva stupně. Přesně tohle byly chvíle, kdy jsme zalitovali, že v tak dynamicky tvarovaném autě nemůže být objemnější pohonná jednotka."
Automobil revue 5/2019
Nemůžu soudit osobně. Do těch 130km/h, co jsem jel, to upalovalo pěkně. Ale třeba s P308 1,2 PureTech 130k, s kterou jsem kdysi jel, tak jsem ty koně nějak nenašel. A to jsem v té době sedlal línou Fabii 1,4
-> minno: no a? skus pojazdit v dakom aute 130-180kW a uvidis ze to zase neni az tak moc terno ked si na to zvyknes 

-> MATTESS 21.05.19 16:16:11: 225k a v kopcích vadne?

Konečně vyzkoušeno - 508 SW GT PureTech 225 EAT8 (225k, 300Nm). Na testovacím okruhu jsem byl mile překvapen pružností motoru. Ale ten objem 1,6 mi do takového auta jako největší benzín vůbec nesedí. Shodou náhod jsem dnes četl test a tam se jim potvrdilo, že v dálničním tempu v dlouhých kopcích vadne a převedovka podřazuje. Po usednutí ze své 308SW jsem si připadal jak v ponorce
Materiály v interiéru se mi líbily a sedadla docela padly.

A druhej obrázek ze service boxu - na každém je nakreslená ségrovka jiná
Kolegové, ještě prosím dva dotazy k brzdám.
1) přední třmen BENDIX - nemá někdo nákres právné polohy antivibračních pružin na destičky? Já je mám na autě nějak daný, ale destička se mi ve třmenu hýbe, teď budu měnit kotouče, destičky a dávat repasovené třmeny, tak ať to dám dobře.
2) Buden resp. ložisko - mám auto s ABS, buben má v sobě dva zápichy okolo místa pro ložisko - jeden pod ložiskem, jeden nad. V balení s ložiskem jsou mimo jiné dvě zajišťovací podložky - jedna klasická ségrovka a druhá jakoby ségrovka bez zobáčků s dirkama (nevim správnej termínus technikus) Pod ložisko něco patří? Podle serviceboxu se nezdá, podle rozměru se taky nezdá, ale nemám to pořádně čim změřit. A nad ložisko patří sígrovka s dirkama nebo bez? nebo podle toho co vyndám? Minimálně ložiska bych si chtěl do bubnů namontovat předem, abych pak opravu stíhal přes víkend a nezdržoval se lještě lisováním ložisek ...
Díky
1) přední třmen BENDIX - nemá někdo nákres právné polohy antivibračních pružin na destičky? Já je mám na autě nějak daný, ale destička se mi ve třmenu hýbe, teď budu měnit kotouče, destičky a dávat repasovené třmeny, tak ať to dám dobře.
2) Buden resp. ložisko - mám auto s ABS, buben má v sobě dva zápichy okolo místa pro ložisko - jeden pod ložiskem, jeden nad. V balení s ložiskem jsou mimo jiné dvě zajišťovací podložky - jedna klasická ségrovka a druhá jakoby ségrovka bez zobáčků s dirkama (nevim správnej termínus technikus) Pod ložisko něco patří? Podle serviceboxu se nezdá, podle rozměru se taky nezdá, ale nemám to pořádně čim změřit. A nad ložisko patří sígrovka s dirkama nebo bez? nebo podle toho co vyndám? Minimálně ložiska bych si chtěl do bubnů namontovat předem, abych pak opravu stíhal přes víkend a nezdržoval se lještě lisováním ložisek ...
Díky
-> charon: Bez problému.. 

Ještě jeden dotaz - dá se doma rozumět odvzdusnit brzdy u auta s ABS? U E30 jsem to řešil zapnutým zapalováním při odvzdušňovací, nicméně čidla ABS byla odpojena a ABS trvale hlásilo chybu a nefungovalo. Jak to je u 106tky?
rozvody na TUčko koupíš do tisícovky a za 500 máš srovnanou hlavu, teda ještě těsnění a šrouby a pořád to je míň práce i peněz než přehazovat motor neznámé kondice...
-> Kocvin: děkuju, jseš nejlepší. To s povytažením trubicky a otáčením válečkem dělám když to nejde, ale třeba u oktávka se trubičky mírně zkroutila a pokud bude ještě někdy dělat prasátka,vzal budu muset vyměnit i trubku. Na 106 tou koupím ještě pro suché hadičky i když tady vypadá vedení jako nove
-> venni 13.05.19 22:55:01: Nabízí ho za 3,5. Co jsem se zběžně díval, tak motory byly za minimálně 5, proto mě to zaujalo 

-> charon: Pokud i tak nepůjde a nechceš jí měnit, tak povol váleček že štítu, povytáhni směrem k sobě a otáčením vyšroubuj z trubky.. 
Bubny jsou pro auta s ABS jiné, větší.. Měly by tam být tyhle 203mm 4247 45. Zítra se ti můžu dle VIN kouknout přesně a potvrdit to..
ATE 24.0220-3013.1
Bosch 0 986 477 124
TRW DB4220
Bubny potvrzuji..

Bubny jsou pro auta s ABS jiné, větší.. Měly by tam být tyhle 203mm 4247 45. Zítra se ti můžu dle VIN kouknout přesně a potvrdit to..
ATE 24.0220-3013.1
Bosch 0 986 477 124
TRW DB4220
Bubny potvrzuji..
-> jans 13.05.19 10:45:46: co je dobrá cena? Starých kfx a kfw je všude jak sraček...
A abych nešířil paniku v minulém příspěvku,došlo mi že 8hz je 1,4hdi
A abych nešířil paniku v minulém příspěvku,došlo mi že 8hz je 1,4hdi
-> Kocvin: děkuju, vecir se kouknu
Tak jsem na auto koukal a podle vzhledu tam pasuje přesně to co jsi psal. Teď jen doufa, že neurvu trubičku. Už začínám prošplíchávat uvolňovačem ...
A propos - co bubny - liší se verze pro ABS a neABS? V eshopech se v tom nemohu vyznat.
Tak jsem na auto koukal a podle vzhledu tam pasuje přesně to co jsi psal. Teď jen doufa, že neurvu trubičku. Už začínám prošplíchávat uvolňovačem ...
A propos - co bubny - liší se verze pro ABS a neABS? V eshopech se v tom nemohu vyznat.
-> Kocvin: děkuju, vecir se kouknu
-> venni: Máš pravdu, to uchycení je jiné, a kdoví, v čem ostatním se to liší. Tudy cesta asi nevede...
-> vinorak: Ono mi asi nic jiného nezbyde než opravit ten motor v 207. Šlo mi o to, že ten motor z berlinga je za dobrou cenu, má už srovnanou hlavu a nové rozvody; při tom bych udělal i spojku.
-> vinorak: Ono mi asi nic jiného nezbyde než opravit ten motor v 207. Šlo mi o to, že ten motor z berlinga je za dobrou cenu, má už srovnanou hlavu a nové rozvody; při tom bych udělal i spojku.