Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
8066 příspěvků (zobrazeno 1951 až 2000) od 21.01.2010 do 04.12.2025, založil/a Kuladmin
řadit dle data
16:16:17
14.08.2017
Jumbo
-> šadesa: Teď už vím, jak na to, ale pro člověka co to nikdy neviděl to bylo hodně nečekané... A následně hodně k nasrání, mám barák od oleje...
16:01:26
14.08.2017
šadesa
-> Jumbo 14.08.17 15:23:48: 1 skoro kazdy den to nacvicuji protoze makam v citroen servisu a tyhle filtry az na par vyjimek pouzivaji dodnes
15:23:48
14.08.2017
Jumbo
Já si včera zanadával na Francouze při výměně olejového filtru na P106, motor 1,1. Napřed to po povolení teklo úplně všude, pak se filtr zasekl v tom černém víčku a nešel ven, s tím že tyčka zůstala v motoru. Tak jsme se filtr snažili z toho víčka vyndat, vůbec se mu nechtělo, nakonec jsem zabral klešťama, filtr vyskočil a ohodil kousek fasády, vrat a dlažby olejem... Jsem myslel, že mě trefí...
13:15:56
14.08.2017
charon
Já mám právě nápravu opravdu pěknou a rád bych aby to tak zůstalo. Nevim teda, jestli auto nedám prč až zrepasuju Favorita, ale tak teď otázka nezní
10:34:36
14.08.2017
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ona časem každá vazelína "ztuhne" vyschne apod. Teorie je taková, že pravidelnou dávkou nové prodloužíš životnost, respektive docílíš toho, že nevyschne, ložisko se nezadře a neskončí to známým způsobem.
Ovšem praxě je taková, že to je naprosto k ničemu. Základ je kvalitní ložiska, kalený čep a vydrží to dalších 20let 4 Pokud někdo při repasování použije pouze nekalený kus železa, pak chápu, proč tam ze strachu z reklamace cpe maznice...
upraveno 1x, naposled 14.08.2017 10:35:12
10:26:31
14.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 14.08.17 10:21:22: Já jsem taky moc nepochopil, k čemu to tam dávají a čemu by měl pomoci přebytek mazelíny, která nemá odkud vylézt.
10:21:22
14.08.2017
MB_CML
-> charon: Je to úplně zbytečné, pokud je náprava OK, tak ložiska mají beztak na obou stranách "sinerink" čili tam vazelínu neprotlačíš. Pokud už má menší náznaky opotřebvení, tak namazáním ničemu nepřilepšíš a prodloužíš životnost tak maximálně o měsíc...
09:47:27
14.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 14.08.17 09:08:36: Některé firmy, které provádí repase těchto náprav, je tam dávají při opravě.
Ségře je tam tedy nedávali. Pružení jen ztuhlo a áčka tam nebyla. Když to vydrželo přes 20 let, tak to po repasi vydrží dalších. Podle mého se to už teď dodatečně nezachrání a je to u nerepasované nápravy celkem zbytečné.
09:08:36
14.08.2017
charon
Ještě mě napadla jedna věc - dodělávali jste někdo na 106 maznice zadní nápravy? Uvažuju o tom, protože náprava je zatím v cajku, tak aby to tak i zůstalo. Jde mě hlavně o to kam maznice udělat a co ještě kdyžtak dodělat ...
12:06:34
13.08.2017
M@rtin
-> Jirik_Tuňák1983 13.08.17 12:02:50: To je jasné Pandůr je takový mikroauto. Ale i tak těch 55kW na ježdění po okrese bohatě stačí ....

Já sám mám 75kW v benzínový O2 a nestěžuju si4
12:02:50
13.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> M@rtin 13.08.17 11:16:18: On je tam ale proti Pandě i váhový rozdíl, navíc ta italská 1.2 je točivější a působí pocitově i agilněji než ta papírově silnější 1.4 v Pežu.
11:16:18
13.08.2017
M@rtin
-> Jirik_Tuňák1983 11.08.17 17:57:55: Mě se to i docela líbí a že je to slabý? Manželce to místo Pandůra bude stačit. Ten měl 44kW, tohle má psanejch 55kW.

Zajedu na to mrknout s mechanikem a uvidíme

-> MB_CML 11.08.17 22:51:56: 55kW stačí, když stačilo 44kW .... je to druhý auto .....
10:08:29
13.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 13.08.17 09:44:28: Větší smysl má dle mého pěkná poslední řada Punta (za Evem nebo Grandem se rád otočím), která není drahá a nebo ta C3, co má třeba ségra (předposlední model). 206+ je pořád takovej slepenec. 5
09:44:28
13.08.2017
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: Jak říkám, souhlasím s Tebou, že u některých kusů z toho teče olej jako z průtokáče 5 Na druhou stranu je oprava v celku levná a jednoduchá a co se týče životnosti, tak to jsou bezporuchové motory. Jen prostě i na tak lehké auto docela slabé.
Ono taky záleží asi na kusu, mám Berlingo 1.6 16V + LPG, takže nejhorší možná kombinace 3 s najetejma cca 120tis. a nikde nic nekape. Možná je to tím, že jsem pod motor dal dekl, který tam z vyroby není 1
Na druhou stranu jsem nedávno měnil olej sousedovi na Golfu z 2012 a málem mě zabyl dekl pod motorem, kterej měl asi 20kg, neb se do té odhlučňovací pěny vytratilo asi tolik oleje pro jednu další výměnu 4
upraveno 1x, naposled 13.08.2017 09:44:57
00:10:07
12.08.2017
U-Geen
-> palinator: spis jo. Menila se s rozvodama.
23:49:30
11.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.08.17 23:40:27: U koncertu by ti dva študentíci vlekli dva dvoukoláčky. 1
23:40:27
11.08.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Tohle mě právě pobavilo na FB 3
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 11.08.2017 23:40:27
23:04:31
11.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 11.08.17 22:51:56: Ségra má C3 z roku 2010, nemá ani 60 000 km a už to kaňká na zem taky. Má právě zrovna tak 1.4 55 kW. Tyhle motory nebyly špatný, ale tak u 205ky, 106, ale i tam působila možná živěji 1.1 44 kW, která na druhou stranu rosila všude možně taky, poplatně roku jejího vzniku. V novějších autech je to líné, jak jsi zmínil. Ale neodrazuju od něj, prim hrají nízké provozní náklady.
upraveno 1x, naposled 11.08.2017 23:05:22
22:51:56
11.08.2017
MB_CML
-> M@rtin: krása je subjektivní dojem, jinak asi souhlas s Jirkou. Motor je držák, ale je děsně slabej. Když už, tak 1.6 ...
21:04:42
11.08.2017
palinator
-> U-Geen:
Originál je kovová? Ptám se, protože jsem vodní pumpu neměnil. Proč taky u AFN.
17:57:55
11.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> M@rtin 11.08.17 17:30:23: Ano, je to vošklivý jak prdel. To už raději 206 a nebo 207 nekříženou.
Motor stará klasika. Jednoduchý a levný na údržbu, žádnej fofrník, trpí na různě silné úniky oleje od hlavy (těsnění, simering na vačce, vent. víko). Nejsou pozorovatelné na měrce, ale zahnojená dlažba zamrzí.
17:30:23
11.08.2017
M@rtin
Peugeot 206+
r.v. 2009, 1,4i s 55kW
nějaké pro a proti?
17:17:33
11.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 11.08.17 15:06:51: Jenomže to je vodcpodovej motor, tam jsou setrvačné a vůbec jakékoliv další síly úplně někde jinde. 3
15:06:51
11.08.2017
U-Geen
-> charon: me se u TDicka plastova vrtulka utrhla na ME - asi pri ubrani plynu, setrvacnosti.
15:00:37
11.08.2017
haso
-> charon: napr ford fusion ma od vyroby plastove lopatky, menili sme po 100tis preventivne s rozvodmi a vobec nic im nebolo
nebal by som sa toho
14:58:20
11.08.2017
charon
Díky, co tak koukám, ta bych mě mít variantu 104 zubů. A propos - co vodní pumpa? Mám se bát plastovejch lopatek? Radši bych teda vodní pumpu která bude celokovová, tomu plastu moc nevěřím, ale nevím, zda to není jen předsudek.
14:42:36
11.08.2017
Kocvin
-> charon: Podle čísla motoru.. Do 3 762 433 je 104 zubů.. Od 3 762 434 pak 100..4
14:35:25
11.08.2017
charon
Mě to prostě poskakuje o centimetr cca. Asi se na to taky zatím vypchám, jen to prolezu ude není něco urvané/ulomené.
Ještě k rozvodům - koukal jsem, že se dělají dva druhy řemenů - 100 zubů a 104 zubů. Podle čeho se orientovat a vybrat správnej? Rozdělávat to a spočítat zuby mi neraďte 3
12:42:16
11.08.2017
haso
-> charon: tiez troska poskoci saltpaka ked pridam/uberiem ale nie je to nic markatne...ale volim opravu ponechanim 1
upraveno 1x, naposled 11.08.2017 12:48:57
15:20:24
10.08.2017
palinator
-> charon:
Dej na táhlo kost řazení se šlicovejma dírama ze stodvacítky a máš jak po cukání, tak po zbytku přesnosti řazení. 47
15:00:13
10.08.2017
charon
To cukání šaltpáky je právě docela výrazné, je v řádu centimetrů. Tak to vypadá, že se se základním servisem po koupi do očekávané částky zas nevlezu 3
14:00:29
10.08.2017
Kocvin
-> charon 10.08.17 11:54:50: Rozvody vezmi jakékoliv, Bosch, Ina.. Já dnes dával na svou 309 1.9 d sadu od SKF :)

Jinak to cuknutí šaltrpáky většinou dělá unavený silentblok reakce motoru který je zespoda a motor s převodovkou se pak moc hýbe vpřed a vzad.. Tak bych se zaměřil na něj.. :)
upraveno 1x, naposled 10.08.2017 14:04:32
12:25:44
10.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 10.08.17 11:54:50: Podívej se třeba na Kellyho, tam OEM čísla dílů seženeš snadno.
Řadička se malinko hýbala i nám, nevím do jaké míry to je normální, ale může to být unavenými silentbloky zavěšení motoru a převodovky, popř. už volnými futry táhel (zde nejsou lana) na řadící páce. Nejsem si teď už jistý, ale jsou zde myslím 3 ks.
To se hýbe tak moc?

Však jsem u rozvodů psal 8 let.
upraveno 1x, naposled 10.08.2017 12:26:08
11:54:50
10.08.2017
charon
Mě jde spíš o to časové omezení, byť předpokládám, že v těch 68 000 km měnili jen řemen, od tohoto servisu fakturu bohužel nemám. Asi to vyměním sakum prdum, ať je jistota. Jakou byste dali značku rozvodů?

Eště mám jeden dotaz - když přidám/uberu plyn, tak mě cukne šaltrpáka. Nemá někdo představu na co se zaměřit? A nevíte, jestli někde existují online katalogy ND (soupis celků s obrázky, rozkresem a čísly dílů)?
upraveno 2x, naposled 10.08.2017 12:04:23
10:50:40
10.08.2017
haso
-> charon: jirik ma pravdu stym intervalom
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od haso vložen 10.08.2017 10:50:40
08:40:04
10.08.2017
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
U našeho Swifta stojej rozvody asi 650 Kč, ale za 16 let je ještě nikdo nevyměnil. 47
07:57:21
10.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 10.08.17 07:47:48: Výměna rozvodů je tak levná, že to nemá cenu ani řešit. Nezřídka lze ušetřit i na vodní pumpě, která po výměně rozvodu začne málokdy téct, ale není to pravidlem (podle nájezdu) My ji třeba nechávali. Min. můžeš sundat boční kryt a podívat se jak řemen vypadá, jestli nemá otřepy, jestli tam něco vykoukáš. 90 - 100 000 je málo, to jsem asi ani nikdy neslyšel. Předepsáno bylo, pokud šátrám v paměti správně, 120 000 km a myslím 8 let.
07:47:48
10.08.2017
charon
A prospos - co rozvody u 106tky? Co jem tak pátral, tak výměna řemene je po 90 - 100 000 km, časový omezení jsem nenašel. V mm autě byly rozvody dělány při 68 000 km, teď to má 100 500. Ae dělalo se to podle štítku, kterej je mizerně čitelnej v roce 2008. Měnili byste preventivně všecko? Nebo jen něco?
13:31:19
09.08.2017
minno
-> Nwkt: 3
13:17:52
09.08.2017
Nwkt
-> minno: Aneb mít a nemít 100€ je 200€ rozdíl 3
13:04:07
09.08.2017
minno
-> haso: A predsa neposlúchol moju radu. To máš ako so 100-eurovkou. 100-eurovka, o ktorej nevie manželka, má omnoho väčšiu hodnotu ako tá, o ktorej vie3
08:35:57
09.08.2017
MB_CML
-> haso: Koukáš na špatné místo 3 Musíš výš, hezky ke klobouku tlumiče a pod silentblok motoru 1 Tam by se taky mohlo stát, že tam "nic nebude" 1
23:59:41
08.08.2017
haso
Tak som to pozrel, nic tam neni 3
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od haso vložen 08.08.2017 23:59:41
23:19:44
07.08.2017
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 07.08.17 20:10:47: Bys musel vidět jak moc to bylo na prach a jak moc to bylo kvůli tomu zbořené.. Nemluvím o dírce 10x10 centimetrů..1 4
20:10:47
07.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 07.08.17 18:14:05: Vyvařuje se to úplně normálně a to se budu klidně hádat 3 4, protože se to opravovalo na našem bývalém Saxu a u ségry na 205ce po drobné nehodě a odložené výměně blatníku (už to tak koupila). Ono je taky rozdíl mezi karosářem a vlastníkem svářečky. 1

Jinak krajnice apod. podle mého spouštěcí mechanismus vyloženě nebude. Tipuji to na to množství oválných dírek co tam je, množství k sobě přiložených bodovaných plechů, plastové klipsy co v těch dirkách jsou, nádržku na ostřikovače a ono občasné netrefení se a hadici ke chladiči, pod kterou se drží bordel a může být zdrojem netěsnosti (zteřelost, spona apod).
18:20:01
07.08.2017
haso
-> minno: okey, volim teda opravu ponechanim 3

-> Jirik_Tuňák1983: jj, tie spodne nosniky okolo zatok som mal mierne hrdzave aj ja, ale uz to je vyriesene
18:14:05
07.08.2017
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 07.08.17 15:45:49: Pravou stranou bereš bordel, šutry a nánosy z krajnice.. To by mohl být taky spouštěcí mechanismus :)

-> charon 07.08.17 14:46:41: Dutiny tam jsou a vyvařuje se to pěkně blbě.. :/

Předminulý rok jsem dovezl z Třeboně 106 XS a vypadala celkem zdravě do chvíle než s ní kámoška pravou stranou nevzala strom(mimochodem jsem seděl na sedadle smrti). Pak už tam toho na tom podběhu moc nezbylo..3 Vyvařovat to byla opravdu lahůdka :)
Ale musela to být nějaká zatopená mrcha, protože tyhle auta na korozi fakt moc netrpí..

Vypadala nějak takhle a už je naštěstí pryč..1
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Kocvin vložen 07.08.2017 18:14:05
18:04:53
07.08.2017
spartra
že se ptám konektor do francouze okolo jičína nemáte
www.google.cz/search?q=si cma+6&...
15:45:49
07.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 07.08.17 14:46:41: My jsme blikací páčku měnili. Vrazil jsem do ní palicí a něco v ní prdlo.
-> haso 07.08.17 13:23:04: Spíše je zajímavé, že se to stávalo jen na té pravé straně. Ono se tam taky dost naleje směsi do ostřikovačů, když se netrefíš. Důležité je mít v pořádku spodní nosníky, dají se taky snadno vyvařit, trpí kolem jejich zátek. 106 ani Saxo totiž nemá klasickou nápravnici.
upraveno 1x, naposled 07.08.2017 15:46:35
Extreme Tyres