
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Sita 16.03.23 18:53:21: jako systém vcelku dobrý ale má to svoje nemoci 

-> dragon_cb_cz: sveze se s tim obcas bracha a rikal ze vsechno vporadku, ja do toho asi nepujdu, jsou ted jiny priority. Ale neni to tak davno co me tyhle koncernovy konfigurace dost zajimaly, jeste nedavno tu Alenka psal ze PD je top ne? ze by to vzalo tak rychlej konec?
-> dragon_cb_cz 16.03.23 16:50:19: v případě VW tdi PD to tak úplně neplatí
viz ojetá vačka (dřív nebo později u všech) vstřiky zralý na repas, vymlácený uložení vstřiků v hlavě (stačí aby to vrčelo na volnoběh ani kilometry najet nemusí....) 


-> Sita 16.03.23 09:17:08: To vidět/jet v tom je dost podstatný. Pokud to stavem opravdu bude odpovídat těm 140t km, tak to myslím může být celkem zajímavé... lidi rádi říkají, že na nájezdu nezáleží, ale já bych si dovolil nesouhlasit...
-> Sita 16.03.23 09:17:08: 20letej jedničkovej superb. Možná i 50 by za to dostat mohl
Jakou cca cenu ma A4 B6 r.v.2004, prvni majitel (brachovo kolega z prace), 140tkm, 1.9TDi 96kW, nikdy nehavarovano, dvouzonova aut klima, tempomat (jina vybava asi moc ne)? Zatim jsem to nevidel, ani nejel v tom, ale udajne to je bez zavad, sednout a jezdit...
Ptam se proto, ze mi to bylo nabidnuto, ale protoze o techhle autech jsem zrovna neuvazoval (v oku mam ted spis Amaroky
), tak nejak nemam prehled o tom jestli to vubec ma cenu kupovat a kdyz, tak teda jakou...
Ptam se proto, ze mi to bylo nabidnuto, ale protoze o techhle autech jsem zrovna neuvazoval (v oku mam ted spis Amaroky

-> Jarda/felda 01.03.23 18:00:48: Ty tam ty I/Y taky střílíš podle postavení hvězd, že? 

-> palinator 01.03.23 14:18:12: motor a převodovka by měli být z dílny škodovky 

-> palinator: Vim já? 

-> dragon_cb_cz:
A není to tím že Škodovka na tom neudělala skoro nic a fabrika je v Bratislavě?
A není to tím že Škodovka na tom neudělala skoro nic a fabrika je v Bratislavě?

-> palinator 28.02.23 07:58:57: Netvrdím, že to vypadá děsně, to rozhodně ne. Ale zrovna včera jsem se byl kouknout na jedno MiTo v hezké výbavě a proti tomu je Citigo prostě strašně konfekční a užitková krabička. Ale pokud si to dotyčná vybrala a Cígo se jí líbí, proč ne - spoustě holek taky nosí "outdoor" hadry a sluší jim.
A fakt to není nic proti Cígu, za mě to je jedno z nejlepších aut co škodovka za posledních 20 let udělala a fakt je škoda, že skončilo.
A fakt to není nic proti Cígu, za mě to je jedno z nejlepších aut co škodovka za posledních 20 let udělala a fakt je škoda, že skončilo.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
My třeba u -> Milan 136: kupovali pro máti Citigo, o kterým se nedá říct, že by to byla hujda. Dokonce ani socka... Ale stálo to lehce jetý tuším 285, což jsi asi slyšet nechtěl.
A po FL, s nějakou barvou, co nebude uni červená nebo modrá a 15" kolama to nevypadá ani tak děsně, jak se snaží naznačit -> dragon_cb_cz: , i když samozřejmě není to 500, co by vybral třeba Jiží.
Co mi vadí víc, je podivnej projev agregátu. MPI mdlé s příšernými prodlevami kvůli emisím, převodovka má dobře odstupňovanou akorát jedničku a pětku. Mezi 2 a 3 je příšernej skok, naopak mezi 4 a 5 je skok malej. Po FL mají všechna Citiga stejnou (dlouhou) převodovku, jinak měla 55 kW kratší, jako onehdy 50kW Felda. Osobně bych (alespoň dle PP) čekal nižší spotřebu, co se týče údajů na nich, stejnou cestu dá 1,4 TSI OIII cca za stejno. Nepřímej vstřik je asi poznat.
Ovšem TSI v Up! musí bejt docela mazec.
E: jinak samozřejmě je vysoce pravděpodobný, že ta kolegovo žena bude mít komplex z malejch aut. Až se železnou pravidelností se totiž setkávám s tím, že ženský nechtěj jezdit malejma autama, i když pro to nemají jedinej racionální důvod a asi ve stejný četnosti znám chlapi, kterým naopak nevadí jezdit nějakou malo- nebo mikroráží. A nedá se říct, že by to byli nějací podpantofláci, třeba když jsem viděl vysedat svýho strejce, bejvalýho kulturistu, ze starýho červenýho Yarise (přitom má pěknou OII)...
A třeba mýho kolegy žena asi tu zášť vůči malejm autům povýšila na jinej level, když po vysednutí z combi Megána do fungl nový i10 vytvořila během 5 dní 2 nehody při parkování v souhrnné škodě 80 tKč.
My třeba u -> Milan 136: kupovali pro máti Citigo, o kterým se nedá říct, že by to byla hujda. Dokonce ani socka... Ale stálo to lehce jetý tuším 285, což jsi asi slyšet nechtěl.

A po FL, s nějakou barvou, co nebude uni červená nebo modrá a 15" kolama to nevypadá ani tak děsně, jak se snaží naznačit -> dragon_cb_cz: , i když samozřejmě není to 500, co by vybral třeba Jiží.
Co mi vadí víc, je podivnej projev agregátu. MPI mdlé s příšernými prodlevami kvůli emisím, převodovka má dobře odstupňovanou akorát jedničku a pětku. Mezi 2 a 3 je příšernej skok, naopak mezi 4 a 5 je skok malej. Po FL mají všechna Citiga stejnou (dlouhou) převodovku, jinak měla 55 kW kratší, jako onehdy 50kW Felda. Osobně bych (alespoň dle PP) čekal nižší spotřebu, co se týče údajů na nich, stejnou cestu dá 1,4 TSI OIII cca za stejno. Nepřímej vstřik je asi poznat.
Ovšem TSI v Up! musí bejt docela mazec.

E: jinak samozřejmě je vysoce pravděpodobný, že ta kolegovo žena bude mít komplex z malejch aut. Až se železnou pravidelností se totiž setkávám s tím, že ženský nechtěj jezdit malejma autama, i když pro to nemají jedinej racionální důvod a asi ve stejný četnosti znám chlapi, kterým naopak nevadí jezdit nějakou malo- nebo mikroráží. A nedá se říct, že by to byli nějací podpantofláci, třeba když jsem viděl vysedat svýho strejce, bejvalýho kulturistu, ze starýho červenýho Yarise (přitom má pěknou OII)...

A třeba mýho kolegy žena asi tu zášť vůči malejm autům povýšila na jinej level, když po vysednutí z combi Megána do fungl nový i10 vytvořila během 5 dní 2 nehody při parkování v souhrnné škodě 80 tKč.

-> dragon_cb_cz 27.02.23 21:49:35: To ted ne. 

-> dragon_cb_cz: To chce pani.
-> Milan 136: Velky riziko, ze narazis na hujdu.
-> Milan 136: Velky riziko, ze narazis na hujdu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.02.23 21:46:41: Ten pochvalu nedostane, to moc stylová kabelka není 

Kolik tak stoji nejaky slusny citigo pro zenskou na popojizdeni okolo komina? Kolega by chtel pro svou pani a objizdi esa a aaa. Dle me to neni idealni volba...
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.23 23:13:04: No vidíš, v tomhle ohledu jsi šťastnej člověk. Kdyby si viděl, v kolika rodinách (alespoň v mém blízkém okolí) je výběr a následný provoz nějakého auta problém. Tolik hádek a starostí...
-> růža 10.02.23 23:06:01: Protože momentálně nepotřebuji žádné auto. 
Mám to do práce 4,5 kilometru a kam potřebujeme, dojedeme tím co máme.
Navíc, jsem už jedno MPV v podstatě funglovku měl, ale to jsi byl ještě malej.
Takže ano, možná špekulace, ale budeš pořizovat něco, co ti bude ve finále obrůstat trávou do čtverce?

Mám to do práce 4,5 kilometru a kam potřebujeme, dojedeme tím co máme.
Navíc, jsem už jedno MPV v podstatě funglovku měl, ale to jsi byl ještě malej.
Takže ano, možná špekulace, ale budeš pořizovat něco, co ti bude ve finále obrůstat trávou do čtverce?
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.23 22:55:23: No jo Jirko, sedlák sice vozí rodinu v dodávce, ale ty ses za těch pár let neodhodlal ke koupi žádného MPV. Pořád jen samá videa, fotky, špekulace 

-> Jirik_Tuňák1983: no ja ti nevim, rano som v avise nafasoval vito na stahovanie nabytku (v stave rozobratom aj zlozenom) na zberny dvor a do skladu, a teda asi by som sa vobec nehanbil s tym vyviezt aj rodinu. Takze asi zalezi aka dodavka 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.02.23 20:13:59: Pak jsi asi neviděl kufr v tomhle. Navíc ne každej chce vozit rodinu jako sedlák v dodávce, která přes týden tahá bordel s nářadím a o víkendu manželku s dětmi. 

-> dragon_cb_cz 10.02.23 21:51:32: Diky, asi ne
Uz takhle mame doma 4 auta a to jsem rad, ze jsem se zbavil jednoho sluzebaku 


-> Syny: 

-> dragon_cb_cz: Ale zas je tam nesmíš napnout moc, abys s nima nebrzdil 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kup tu V70 co jsi nabízel Bukajovi, tam bude místa... hlavně na nohy 

-> Vojťas: Asi sem se s tim focusem unahlil... Mozna jsem mel pockat a koupit Mondeo no, az by se nejaky naskytlo. Sakozrejme v benzinu 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.02.23 20:13:59: V Mondeu se zamnou da pohodlne sedet
treba v O1 si to moc nedovedu predstavit. I kdyz je pravda ze jsme s ni jezdili tri tydny po Skandinavii, ve trech teda, stejne jako s Thalii jiny roky
ale to bylo ve ctyrech s rakvi na strese.
prdel jak je clovek vic a vic zhejckanej


prdel jak je clovek vic a vic zhejckanej
-> Jirik_Tuňák1983: Tyjo podle me je nejlepsi rodinny auto dodavka
Tam dam starou, haranta, celej kocar rozlozenej a klidne paletu cementu a jedem 
Dneska jsme s malym jeli na ockovani k doktorce a musel jsem vzit focuse, pac transita jsem pujcil kolegovi na hory... No jizda dobra, ale musel jsem si soupnout sedacku kus dopredu, aby se za me stara vesla. Takhle bych chtel jet treba s dvema detma do Chorvacka... Je teda fakt, ze mam asi 192 cm a pritelkyne tak 185 no...


Dneska jsme s malym jeli na ockovani k doktorce a musel jsem vzit focuse, pac transita jsem pujcil kolegovi na hory... No jizda dobra, ale musel jsem si soupnout sedacku kus dopredu, aby se za me stara vesla. Takhle bych chtel jet treba s dvema detma do Chorvacka... Je teda fakt, ze mam asi 192 cm a pritelkyne tak 185 no...
Tuším vhml tady sháněl něco vícemístného s rozumným uspořádáním sedaček.
Hele, ona se dělá druhá generace a už nevypadá tak šíleně, jako ta předchozí.
To je parník jaxvině, to musím někdy vidět.
Prodává se to buď jako Rodius a ne UK trzích např. jako Turismo.
Některé věci jsou takové oldskůl, navíc jsem zjistil, že se nejvyšší výbava Sapphire sem moc nevozila, tam je třeba autoklima s ovládáním i zadní části zepředu, ale zajímavé.
Má to mít něco kolem 5,15 metru. Motory 2.0 a 2.2, které se dávají teď.
Variabilita parádní, dělají i nějaké camper verze. Uspořádání 2+2+3, 2+2+2, 2+3+3. Sedačky se dají posouvat, sklápět, překlápět a nebo dát i do lůžkové úpravy už v základe.
Kolega teď cca před půl rokem koupil tu poslední generaci Sharana a říkal, že je to se třemi dětmi (2x vlastní, 1x získané) úplně na hovno auto a že měl raději koupit Traffica nebo tak něco podobného. Že se dozadu stejně do třetí řady nikdo nedostane.
suchen.mobile.de/fahrzeug e/.../355126127.html?ref=s rp&am...
A vidzejo.
Hele, ona se dělá druhá generace a už nevypadá tak šíleně, jako ta předchozí.
To je parník jaxvině, to musím někdy vidět.

Některé věci jsou takové oldskůl, navíc jsem zjistil, že se nejvyšší výbava Sapphire sem moc nevozila, tam je třeba autoklima s ovládáním i zadní části zepředu, ale zajímavé.
Má to mít něco kolem 5,15 metru. Motory 2.0 a 2.2, které se dávají teď.
Variabilita parádní, dělají i nějaké camper verze. Uspořádání 2+2+3, 2+2+2, 2+3+3. Sedačky se dají posouvat, sklápět, překlápět a nebo dát i do lůžkové úpravy už v základe.
Kolega teď cca před půl rokem koupil tu poslední generaci Sharana a říkal, že je to se třemi dětmi (2x vlastní, 1x získané) úplně na hovno auto a že měl raději koupit Traffica nebo tak něco podobného. Že se dozadu stejně do třetí řady nikdo nedostane.

suchen.mobile.de/fahrzeug e/.../355126127.html?ref=s rp&am...
A vidzejo.
-> dragon_cb_cz:
Netrápí, protože je blbá.
Netrápí, protože je blbá.

-> MVM: Tak zrovna Gretu tohle moc netrápí, ne? 

-> Jirik_Tuňák1983: Osobně znám majitele Cayenna v benzínu ještě navic v nějaký úpravě, ( myslimTech Art), kterej žral tak strašně olej - Mobil1. Majitel si vozil karton 12ks litrovek. Mockrát jsem tam dolival vic jak 3 kousky
Chudák Greta

-> Jirik_Tuňák1983 08.05.22 12:39:43: To nevadí, že to vylítaný do smrti a svítí všechny kontrolky. Je to přece Porsche woe

Předevčírem jsem jel v koloně několika vozů a cítil jsem takový štiplavý smrad vyběhaného špatně seřízeného veterána. Auta přede mnou různě odbočovala, já postupoval dopředu a veterán pořád nikde. Víte, co to nakonec smrdělo a ještě efektně kouřilo? Staré Porsche Kájen. Fakt strašný, hnus, smrad, ale před diskoklubem v Kotěhůlkách to asi nadělá parády až až. 

-> Milan 136 23.04.22 14:34:28: Zajímavé. Na hajzlu jsem viděl nějaké srovnání v terénu a Outlander, RAV4 i CX5 se proti tomu mohou jít zahrabat.
Ale taky už to začíná být docela drahé. Furt je to levnější než evropská konkurence, která šla šíleně nahoru, tudíž hlavně díky tomu, ale už je to prostě taky drahota.
Ale taky už to začíná být docela drahé. Furt je to levnější než evropská konkurence, která šla šíleně nahoru, tudíž hlavně díky tomu, ale už je to prostě taky drahota.
-> Jirik_Tuňák1983 23.04.22 14:18:56: A co tohle?
-> Syny: vypneš AH a mělo by se to rozjet bez plynu a přeřadit 2, po rovině. Jinak klasika dopředu, dozadu, přeřazení bez škubání, vyzkoušet za studena i za tepla.
Jen takový rychlodotaz - jak nejlépe ozkoušet u ojetiny DSGčko, jestli je tam vše OK?
-> vhml 09.04.22 11:44:38: To z mého pohledu je zase hnusnej, nebo spíše takovej nijakej ten starej Sharan. Takovej Passat B5 po žihadle. Nicméně pochybuji, že koupíš při tom stáří ještě něco za normální peníze. Hezký a neoskákaný jsou prostě drahý.
Jinak C8 má ve 2013 FL a černý přední lampy, zrdcádtka a boule nárazníků.
Moderna ale není ani jedno, to už vypadá moderněji Grand Espace, kde se dá při velké snaze sehnat i benzínový 2.0T. Ten vypadá taky pěkně, ale interiér kvalitativně slabší. Resp. jak který díl. Navíc nemá šoupačky.
Jinak C8 má ve 2013 FL a černý přední lampy, zrdcádtka a boule nárazníků.
Moderna ale není ani jedno, to už vypadá moderněji Grand Espace, kde se dá při velké snaze sehnat i benzínový 2.0T. Ten vypadá taky pěkně, ale interiér kvalitativně slabší. Resp. jak který díl. Navíc nemá šoupačky.
-> Jirik_Tuňák1983 09.04.22 11:41:51: dělal, verze Byznys, ale to to je jen o tom, že tam nejsou ty krajni drzaky nasroubovany a neni na ne prostrihlej koberec. U normálního můžes mít 2+3+2 i 2+2+2.
Já si musím ty C8/807 nastudovat o čem to je. Vypadaj sice hrozně, ale na to sere pes.
Já si musím ty C8/807 nastudovat o čem to je. Vypadaj sice hrozně, ale na to sere pes.
-> vhml 09.04.22 10:56:27: Jenomže ty máš taky starší model, u toho nového jsou už ty sedačky taky mrňavý. Ty máš +/- současníka Espace a P807 / C8. Nedělal se ten tvůj náhodou i jako 2+2+2?
To nabízela i P807.
Tady je takové názorné.
To nabízela i P807.

-> Jirik_Tuňák1983 09.04.22 09:53:32: ona je vůbec debilita že MPV defaultně nenabízí možnost i jen 2 sedaček ve 2. řadě tak jako Sharan. Už jen kvůli tomu, že děti pak zbytečně sedí hned u dveří v případě nárazu. V Sharanu mám prostřední vyhozenou a 2 sražený blíž k sobě. Sedí od dvěří, podlahu vedle sedačky maj jako schůdek, plno místa na sedačky, atd...
Největší debilita u evropských a pro Evropu určených vícemístných aut je, že mají úplně nelogicky uspořádané sedačky ve druhé řadě. Z toho fakt kvetu. Nezřídka mají ve druhé řadě Isofixy jen po stranách, ale pak musíte pro nastoupení a vystoupení ze třetí řady sedačky vyjmout. Nebo mají dělení 60:40, což je k hovnu úplně stejně. Když už nějaký vůz má ve druhé řadě tři samostatné sedačky, jsou tak malé a úzké, že s klasickou dětskou sedačkou s bočními "bumpery", jejichž dvojici dáte na krajní a prostřední sedačku, tak stejně nesklopíte zbývající krajní sedačku pro přístup do třetí řady. 
Např. nový Jogger kombinuje obojí - tedy 60:40 a Isofix pouze na krajních sedačkách. MPV a vícemístná auta, u kterých výrobce přemýšlel a nešetřil, těm už odzvonilo. Starý Peugeot 807 / C8 - tři dostatečně široké sedačky ve druhé řadě osazené Isofixy, dostatek prostoru pro sklopení k přístupu do třetí řady, kde jsou plnohodnotné sedačky taktéž s Isofixy. Totéž Grand Espace a další historie. V krajním případě nastoupí mrštnější osoba do třetí řady i přes kufr, protože mezi sedačkami třetí řady je dostatek místa. Např. nový Jogger bude pro rodiny s nejmenšími dětmi úplně k hovnu, protože spojuje to nejhorší ze zmíněného. 60:40 a Isofix jen na krajích, málo prostoru pro sklopení sedačky do třetí řady, pokud se dá dětská sedačka holt pod pás doprostřed, v kufru sedačky zcela u sebe, takže na ně nepůjde nastoupit přes kufr. To bude tak pro rodiny s jedním dítětem v sedačce a druhé max. na podprdelníku. Kde bude ženská, která veze více dětí odněkud ty děti nahánět, než se prokouše tou usazovací sedačkovou laborací, to si nedovedu jako otec představit. Proto tak žeru ty americké krávy. Tam to má logiku 2+2+3, jde tedy dozadu projít i uličkou. Teď má logické uspořádání nový Hyundai Staria, myslím i Multivan. Jenomže to nejsou vozy pro každého, obyčejný člověk se musí vypořádat s haldou kompromisů.

Např. nový Jogger kombinuje obojí - tedy 60:40 a Isofix pouze na krajních sedačkách. MPV a vícemístná auta, u kterých výrobce přemýšlel a nešetřil, těm už odzvonilo. Starý Peugeot 807 / C8 - tři dostatečně široké sedačky ve druhé řadě osazené Isofixy, dostatek prostoru pro sklopení k přístupu do třetí řady, kde jsou plnohodnotné sedačky taktéž s Isofixy. Totéž Grand Espace a další historie. V krajním případě nastoupí mrštnější osoba do třetí řady i přes kufr, protože mezi sedačkami třetí řady je dostatek místa. Např. nový Jogger bude pro rodiny s nejmenšími dětmi úplně k hovnu, protože spojuje to nejhorší ze zmíněného. 60:40 a Isofix jen na krajích, málo prostoru pro sklopení sedačky do třetí řady, pokud se dá dětská sedačka holt pod pás doprostřed, v kufru sedačky zcela u sebe, takže na ně nepůjde nastoupit přes kufr. To bude tak pro rodiny s jedním dítětem v sedačce a druhé max. na podprdelníku. Kde bude ženská, která veze více dětí odněkud ty děti nahánět, než se prokouše tou usazovací sedačkovou laborací, to si nedovedu jako otec představit. Proto tak žeru ty americké krávy. Tam to má logiku 2+2+3, jde tedy dozadu projít i uličkou. Teď má logické uspořádání nový Hyundai Staria, myslím i Multivan. Jenomže to nejsou vozy pro každého, obyčejný člověk se musí vypořádat s haldou kompromisů.

-> Milan 136 20.03.22 08:49:22: No hehe
, bejt to rozšířenější a 3.5 V6 Ekobuřt bejt menší průser, tak je to koncepčně zajímavý vůz a nijak bych se tomu nebránil. I ten modrej vovál a nápis Sony na rádiu bych asi akceptoval.
