-> Milan 136: a ještě ke všemu jen ty mrchy co maj 74kw :( 55tky jsou vychytanější.
-> doly120: ceny dílů si najdeš na kdejakým e-shopu.Výfuk prostřední díl cca 1200,zadní 1400,přední ložisko (pro verzi s posilovačem) cca taky 1200,tyčka stabíku 200čína,cca 500 origo.Rozvody na MPI 300-500.Kotouče 1000-2500,desky 500-1200.Tlumič přední 800-1200,zadní 500-1000 atd atd.Záleží jak moc kvalitní díly jí pak dopřejete :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
porovnanie vw golf Iv a Fabia 1
-> doly120 11.11.11 16:27:03: Pozor. Olej žerou německý 1.4 16V. česká 1.4 nikoliv...
-> doly120: Na korozi je náchylný začátek prahu. Do kapsy na podběhem se dostávají nečistoty a když to uživatel nečistí, tak se to rozjede. Pár už jsem takových viděl.
-> palinator: někdy malá výbava je plus, menší pravděpodobnost problémů
-> palinator: někdy malá výbava je plus, menší pravděpodobnost problémů
-> doly120: Koroze málo ale co jsme měli tu 1,4ku tak to byla neskutečná zoufalka 

-> doly120:
Moc rezavých Fábií jsem neviděl. Koroze je to poslední, čeho bych se bál. Poruchy škodováckého 1,4 MPI nebývají drahé a fatální, jde o starý jednoduchý motor. Spolehlivost považuji za nadprůměrnou. Největší chyba většiny Fabií je výbava, což jsou kola, volant a servo.
Kladem je ještě velmi přesné a lehké řazení a nadprůměrná kvalita zpracování.
Moc rezavých Fábií jsem neviděl. Koroze je to poslední, čeho bych se bál. Poruchy škodováckého 1,4 MPI nebývají drahé a fatální, jde o starý jednoduchý motor. Spolehlivost považuji za nadprůměrnou. Největší chyba většiny Fabií je výbava, což jsou kola, volant a servo.
Kladem je ještě velmi přesné a lehké řazení a nadprůměrná kvalita zpracování.
nechci zakládat zbytečně nové téma,tak použiju staré,snad nevadí :)
Mám takových pár dotazů,ohledně fabie 1.4mpi ale i celkově o fabii
Máti dostala takovou nabídku
Má někdo zkušenosti s tímhle autem? CO odněj očekavat?
Jak je na tom s vydrží motor? Koroze?
Četl jsem že to nad 100tis km žere olej. Pak že často rezaví u spoje blatník s prahem. U převodovky snad problém žádný není.
Neví někdo jak se pohybují ceny dílů? kinetaky, vyfuk a podobné věci?
Nejednalo by se o žádnou mrdku z bazaru,kilometry by seděli ze servisní knížkou, první majitel. r.v. by byl 2003 cca
Osobně sem v tomhle autě nikdy nejel,ani jsem ho nijak z blízka neměl možnost prošmejdit,tak se ptám :)
Předem díky za odpovědi.
Mám takových pár dotazů,ohledně fabie 1.4mpi ale i celkově o fabii
Máti dostala takovou nabídku
Má někdo zkušenosti s tímhle autem? CO odněj očekavat?
Jak je na tom s vydrží motor? Koroze?
Četl jsem že to nad 100tis km žere olej. Pak že často rezaví u spoje blatník s prahem. U převodovky snad problém žádný není.
Neví někdo jak se pohybují ceny dílů? kinetaky, vyfuk a podobné věci?
Nejednalo by se o žádnou mrdku z bazaru,kilometry by seděli ze servisní knížkou, první majitel. r.v. by byl 2003 cca
Osobně sem v tomhle autě nikdy nejel,ani jsem ho nijak z blízka neměl možnost prošmejdit,tak se ptám :)
Předem díky za odpovědi.
Určo Golf vetší, lepší dílenské zpracování, záleží jak je na tom cenově na slovensku
Jak zněla otázka,tak asi jednoznačně vítězí Golfík.
Ted nabízí VW Golfa za 300 000,klasika,asi bez koruny,sice mv základu blinkry v zrcátkách,vyhřívaný a el.ovládaný zrcátka,denní svícení,natáčení světel,bohužel mrtvá 1,4 s 80kobylkama-pruser.Líbí se mi ta foukaná 1,4 se 160kobylama,bohužel asi o 160výš.
Mám taky 1,4,ale se 109 koníkama,klasika Hyundai i 30,po roce a pul mě nebaví,motoricky je to divoch,vaděj mi tam jiný věci.Tím nemyslím trapné opěradla na šrouby,které Golf dělá dodnes.
Ted nabízí VW Golfa za 300 000,klasika,asi bez koruny,sice mv základu blinkry v zrcátkách,vyhřívaný a el.ovládaný zrcátka,denní svícení,natáčení světel,bohužel mrtvá 1,4 s 80kobylkama-pruser.Líbí se mi ta foukaná 1,4 se 160kobylama,bohužel asi o 160výš.
Mám taky 1,4,ale se 109 koníkama,klasika Hyundai i 30,po roce a pul mě nebaví,motoricky je to divoch,vaděj mi tam jiný věci.Tím nemyslím trapné opěradla na šrouby,které Golf dělá dodnes.
Vlastní zkušenosti:
Na služební Fabii Combi "04 1,4 16V (55 kW) máme najeto necelých 180 000 km. Olej ani nekontrolujem, nikdy s ním nebyly problémy, že by ubýval. Do výměny (pravidelně po 15 tkm.) nikdy doléváno nebylo. Musím říct, že se mi pocitově zdá, že čím ten motor je starší, tím lépe jede a lépe se chová. Dlouhodobá spotřeba při normální jízdě okolo 6,5 litru /100 km, v kombinaci jízd mimo město, ve městě i na palbu po dálnici aneb kolik dá. Pravdou je, že dynamika není nějaká oslňující, tachometrově se z ní na dálnici dá vytáhnout tak 165 km/h, mimořádně i 170. Nutno říci, že se za doby provozu (měli jsme ji od novoty) k vozu chovalo normálně, ani ne šetrně, ani ne stylem "nejlepší terénní vůz je služební". Za dobu kiksl vůz jen jednou, když shořela spínačka. Jinak se jedná o opravdu spolehlivý vůz (taky krom klimatizace a pal. počítače neměla ve výbavě lautr nic, takže kde nic není, nic se nepokazí). Ač jsem to auto nikdy moc rád neměl, vzhledem k určité nepohodlnosti vzadu při delším cestování, musím se na něj s úctou objektivně vyjádřit.
Z teorie:
Motory 1,6 16V, které vycházejí z motorů 1,6 55 a 74 kW, jen se šestnáctiventilovou hlavou, se údajně nějak extra nepovedly a oproti osmiventilům nemají moc výhod. Neměl jsem čest tím jet a ani nikoho znát, reflektuji jen tisk.
Golf IV je o třídu výš, tj. podvozková platforma Octy I. Vzadu je kvůli menšímu rozvoru ještě méně místa, než ve Fabii.
Rozhodnutí není v tomto případě naštěstí na mě. Osobně bych šel možná do té Fabie, jelikož s ní mám dobrou zkušenost, i když spousta lidí má s motory 1,4 16V trable.
Na služební Fabii Combi "04 1,4 16V (55 kW) máme najeto necelých 180 000 km. Olej ani nekontrolujem, nikdy s ním nebyly problémy, že by ubýval. Do výměny (pravidelně po 15 tkm.) nikdy doléváno nebylo. Musím říct, že se mi pocitově zdá, že čím ten motor je starší, tím lépe jede a lépe se chová. Dlouhodobá spotřeba při normální jízdě okolo 6,5 litru /100 km, v kombinaci jízd mimo město, ve městě i na palbu po dálnici aneb kolik dá. Pravdou je, že dynamika není nějaká oslňující, tachometrově se z ní na dálnici dá vytáhnout tak 165 km/h, mimořádně i 170. Nutno říci, že se za doby provozu (měli jsme ji od novoty) k vozu chovalo normálně, ani ne šetrně, ani ne stylem "nejlepší terénní vůz je služební". Za dobu kiksl vůz jen jednou, když shořela spínačka. Jinak se jedná o opravdu spolehlivý vůz (taky krom klimatizace a pal. počítače neměla ve výbavě lautr nic, takže kde nic není, nic se nepokazí). Ač jsem to auto nikdy moc rád neměl, vzhledem k určité nepohodlnosti vzadu při delším cestování, musím se na něj s úctou objektivně vyjádřit.
Z teorie:
Motory 1,6 16V, které vycházejí z motorů 1,6 55 a 74 kW, jen se šestnáctiventilovou hlavou, se údajně nějak extra nepovedly a oproti osmiventilům nemají moc výhod. Neměl jsem čest tím jet a ani nikoho znát, reflektuji jen tisk.
Golf IV je o třídu výš, tj. podvozková platforma Octy I. Vzadu je kvůli menšímu rozvoru ještě méně místa, než ve Fabii.
Rozhodnutí není v tomto případě naštěstí na mě. Osobně bych šel možná do té Fabie, jelikož s ní mám dobrou zkušenost, i když spousta lidí má s motory 1,4 16V trable.
-> Vojta: Nikdo Ti neubere, max. ještě přidá účinek. Jsou 3 varianty kódování. Benzin, nafta, handicap...
-> Jirik_Tuňák: elektro posilovač má OII....
Fabia má elektrohydraulickej...kdy by s tím čerpadlem netočil elektromotor ale řemen, tak je to pořád stejný....
-> Jirik_Tuňák: elektro posilovač má OII....
Fabia má elektrohydraulickej...kdy by s tím čerpadlem netočil elektromotor ale řemen, tak je to pořád stejný....
sep 18.10.10 09:27:54 napsal:
→ Vojta: :účinek posilovače jde přes VAG nastavit.
Tak to jsem netusil, reknu mu v servisu at mi ubere, pac me to fakt stve. dik za tip
→ Vojta: :účinek posilovače jde přes VAG nastavit.
Tak to jsem netusil, reknu mu v servisu at mi ubere, pac me to fakt stve. dik za tip

Ono celkově elektroposilovač moc nic. Zlatá stará kapalina funguje tak nějak pocitově lépe do ruky. V té mám alespoň pocit, že mi do těch rukou něco brnká. Jedu třeba s klasickou hydraulikou a cítím v ruce i změnu povrchu, ale u elektra cejtím max. svoje fusekle.
-> Vojta: :účinek posilovače jde přes VAG nastavit.
-> Vojta: projeď se s P5008, to poznáš, co je přeposilovaný řízení 

Mam najeto s Fabii 1.4 16V sedan cca 40tkm a nemuzu si stezovat. U-geen ma sice pravdu, na delsi jizdu to neni moc prijemne, ale na takove litacky po meste a nekde obcas dal si myslim fajn auto. Na motor nemuzu rict zadne negativni slovo, jen asi toli, ze ta 1.4 16V celkem papa olej. Spotreba pri pohodove jizde cca kolem 6 litru, kdyz se na to slapne nebo dalnice (rychlost kolem 150) tak i kolem 9 litru. Co me sere vic je preposilovane rizeni, ale da se zvyknout. Razeni presne, super podvozek:)
Ve firemni dvojkove oktavce mame 1.6 MPi a to je velmi spatna varianta pro takove auto, zere, nejede..to jen tak na okraji.
Ve firemni dvojkove oktavce mame 1.6 MPi a to je velmi spatna varianta pro takove auto, zere, nejede..to jen tak na okraji.
v tom golfe je motor 1.6 16V 77kw
tak vzhledem k tomu ze golf je defacto octavka tak je asi vitez predem jasny :-) fobie je treba pro me relativne ne uplne prijemny auto na delsi jizdu
vlez do bazaru a porovnej oboje naživo, neee. Jinak jednoznačně Golf
tiez by so msa priklonil ku golfu :D vlastnim 1,4 16v ale je to dost malo na to auto, kratka prevodovka v 1,6 je to ine lepsi tah ale v nizsich otackach lenivejsie
-> suri: Proc? Rekl bych ze 1,4 16v ve fabii je lepsi nez 1,6 v golfu. Golf se dela s tou samou 1,4 a kdyz se to srovna tak 1,6 je pomerne lina na 1,6 a vic bere.
Prosim o radu co je lepsia volba. VW golf variant IV 1.6 16V alebo Škoda fabia combi 1.4 16V.
Niesom taky skuseny a mam na vyber z tychto dvoch aut. Budem vdacny za akukolvek radu.
Niesom taky skuseny a mam na vyber z tychto dvoch aut. Budem vdacny za akukolvek radu.