
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford Mondeo 3.generace koupit či nikoliv.
Abych se pravdu přiznal,tak s toho vstřikování mám celkem strach,jak to tak čtu že odchází vstřiky,egr ventil.....no

-> palinator: Já vim, jak to myslíš, však jsem to tak dělal u svýho "chcípacího" favorita, ale tady když předjíždim třeba kamion a najednou mi to takhle přepne, tak podle situace usoudim, jestli to stihnu a nebo se vrátim a pak to radši odstavim..
-> alpin:
Nedělej ze mě blbce, jo? U aut co znám "restartuješ" řídící jednotku tak, že motor jakoby zhasneš (poloha spínačky 0 a tam zámek není) a zmizí takhle třeba rozsvícení kontrolky ABS. Mimo to jel jsem jednou jako spolujezdec s Pičou Mastrem a jemu to padalo do nouzáku každou chvíli, takže jízda do kopce vypadala asi takhle : hrrrrrrn, jeb, cvak, cvak, jeb, hrrrrrn
-> Mr_Kubas:
Tátova služební Fábie 1,4 16V taky jednou šla při předjíždění na dálnici ve 140 do nouzáku a jelikož jsme nevěděli oč jde, tak se to taky řešilo odstávkou, chcípnutím a nastartováním. Ale tohle se praktikovat může, pokud člověk není uplně blbej.
Nedělej ze mě blbce, jo? U aut co znám "restartuješ" řídící jednotku tak, že motor jakoby zhasneš (poloha spínačky 0 a tam zámek není) a zmizí takhle třeba rozsvícení kontrolky ABS. Mimo to jel jsem jednou jako spolujezdec s Pičou Mastrem a jemu to padalo do nouzáku každou chvíli, takže jízda do kopce vypadala asi takhle : hrrrrrrn, jeb, cvak, cvak, jeb, hrrrrrn

-> Mr_Kubas:
Tátova služební Fábie 1,4 16V taky jednou šla při předjíždění na dálnici ve 140 do nouzáku a jelikož jsme nevěděli oč jde, tak se to taky řešilo odstávkou, chcípnutím a nastartováním. Ale tohle se praktikovat může, pokud člověk není uplně blbej.
-> palinator: Jelikož to není moje, tak s tím radši vždycky zastavim. Horší je to, že to udělá většinou při předjíždění, kdy tomu dáš trochu napít.. Jde o zvyk, teď už nepřidávám tak prudce... Když jsem měl Favorit Ecotronica, tak mi to chcípalo po každym vyřazení, tam jsem na to byl zvyklej 
-> jarda.u1: Já se v tom vrtat radši nebudu

-> jarda.u1: Já se v tom vrtat radši nebudu

-> palinator: bohvie či netreba vyberať kľučik.. a keď ti to spraví v zákrute keď aj miernej.. vyberieš kľúčik a so zamknutím volantom presvištíš zákrutou ?
-> Mr_Kubas:
Kvůli tomu zastavuješ? Nestačí prachsprostě za jízdy vypnout a zapnout zapalování? Na lecčems to od nouzáku (nikoliv úsporného režimu
) pomáhá. A kdyby ne takto, tak vyřadit, chcípnout, nastartovat a hurá dál.
Kvůli tomu zastavuješ? Nestačí prachsprostě za jízdy vypnout a zapnout zapalování? Na lecčems to od nouzáku (nikoliv úsporného režimu

-> Mr_Kubas: u toho turba bude urcite jeste podtlakova regulace,podivej se,jestli neni zarezla.
-> jarda.u1: Začalo to těsně po koupi, co si budeme povídat
Najelo to už skoro 30.000km od tý doby a pořád to jede
Ale řikal jsem, ať to panimáma hodí na ten repas nebo se to posere úplně a dojezdí to 



-> Mr_Kubas 25.05.11 22:32:50: á....už to začíná co?

-> jarda.u1: 

-> jarda.u1: No právě s tím co jsem jezdil, tak mu zlobí turbo. Občas při pořádnym zátahu se přepíná do úspornýho režimu, takže musim zastavit, chcípnout, nastartovat a jet dál. Nejlíp když to udělá na dálnici
Když se to kupovalo v servise, kde nám to nabídli, tak to bylo bezchybný auto a když se to po 1.000 km dávalo do servisu, tak to bylo najednou turbo, vstřiky apod. Řekli si o 50.000,- že to daj do cajku, tak jsme auto odvezli a vysrali se na ně. Nechá se udělat jen repas a snad se budeme u známýho vejít do 20.000,-..

-> Mr_Kubas: a az se ti poserou vstriky,nebo spojka,tak si zas na tu Feldu vzpomenes......to mi ver 

-> jarda.u1: Pár tisíc kilometrů jsem najel s 2,0 TDCi a 85 kW pod sebou a byl jsem mile překvapen jak to jede. Kolikrát plně naloženej a nebylo to skoro poznat, předjíždění bylo jako pohádka
Hned bych ho za Feldu vyměnil...

-> alpin: to je uplne jinej motor uz.Je to francouz....
-> jarda.u1: s-max s 2.2 tdci je taká moja predstava 

-> alpin: tak to byl jen 2.0l,ta 2.2 jede jeste o poznani lepe,ma 155 koni.
-> jarda.u1: ja som kukal jedno mondeo tddi rok tuším 2001 , mierne kvietky po kasni , jazda ma ale prekvapila , ten motor ide fakt krásne
Jo vlastne ty zadni brzdy pravda na to jsme zapomnel. Chce si to hlidat.
-> Pivodak: Tak u tohodle Mondea budes rozhodne prekvapenej z vykonu a kroutaku,pokud si v nem teda jeste nejel.Zatah je v tom opravdu krasnej a ac naftu nemusim,tak se s tim zle nejezdi.Vsechny naftovy motory,jak 2.0 nebo 2.2 at uz je to TDDI nebo TDCI maji v rozvodech retez.S poruchovosti je to kus od kusu ruzny,zalezi jak se o to kdo stara,ale nepamatuju,ze by se tyhle motory nejak hodne sraly.Jinak Egr-ventily jsou zlo snad na vsech motorech,hlavne naftovejch.Taky nedoporucuju setrit na nafte,protoze hlavne TDCI-cka jsou na kvalitu paliva dost haklivy.S korozi byly ty pozdejsi modely na tom daleko lepe,nez ty prvni modely,kde reznuly hlavne spodky dveri pod housenkou tmelu,kterou jsou vysparovane a jak uz tu padlo,byvaji dost osekane prahy a spodky prednich blatniku od kaminku,pokud auto nemelo zasterky.Spojka na tenhle motor v originale vyjde urcite kolem 25000,-kc a kvuli tomu slavnymu dvouhmotovymu setrvacniku dost odchazi.V podstate odejde kolikrat driv ten setrvacnik nez spojka,ale musis to tam dat stejne cely novy.Obcas zareznou lanovody rucni brzdy a nebo dokonce zadni brzdic a rucka pak stale pribrzduje.
-> King: Jak jsou na tom ceny n.d. takových těch spotřebních jako brzdy,filtry atp....pokud teda máš tak nějak přehled
-> King: S tema rozmerama je to mozny ale treba segra tam ma v papirech jen tydle 16" plechy nebo 17" alu ale jeste se silenejsim a drazsim rozmerem
snad 205/50 nebo tak neco
jo a pak me jeste pobavila nebo spis prekvapila predni mlhovka resp zarovka v ni H11 - tu snad vymyslely jen pro to a nic jineho.

jo a pak me jeste pobavila nebo spis prekvapila predni mlhovka resp zarovka v ni H11 - tu snad vymyslely jen pro to a nic jineho.

-> Pivodak: Můžu referovat jenom za 2.0 TDCI - používá je celej náš servis, lepší motorizaci jako šroubováci nedostanem :). Vracíme je leasingovce při cca 120tkm - prakticky se jezdí jenom na garančky, od r. 2006, kdy jsem nastupoval nepamatuju, že by někdo měl závadu (jednou něco s hlavou, ale ten kolega jezdí jako arci-čuník :)
Nevím to jistě, ale ford povoluje i "lacinější" rozměry gum - třeba moje nový "rodinný" kupátko Cougar 2,0 (dtto mondeo Mk2) ná v techničáku i 195/60 na 15tkách plechách (aktuální obutí)
Nevím to jistě, ale ford povoluje i "lacinější" rozměry gum - třeba moje nový "rodinný" kupátko Cougar 2,0 (dtto mondeo Mk2) ná v techničáku i 195/60 na 15tkách plechách (aktuální obutí)
-> Kuladmin: 2.0 tddi mondeo by malo mať remeň , tdci má reťaz
-> Kuladmin: aha ale každopádně dík za info,každé auto má své klady i zápory
-> Pivodak: Reknu to takhle na to jaka je to kara tak nic moc uz jen s povrchovou upravou zas nic moc - klasika ford. Ale bohuzel co se tyce naftaku o tom nevim nic akorad to ze hodne lidi maji problemy s temi egr ventily ale jak u tohodle motoru to ti nepovim. Ani nevim zda to ma retez nebo remen v rozvodech mozna spis ten retez coz je castecne vyhoda kdyz je ok.
-> Kuladmin: No a jinak nevíš jak je na tom se spolehlivostí atd.....
-> Syny:
Však jo, Turbo a Turbocharged už nerozlišuju.
Však jo, Turbo a Turbocharged už nerozlišuju.

-> Syny: Ale to je pro VW koncern
-> palinator: cs.wikipedia.org/wiki/TDI 

-> alpin:
A proč mi to píšeš?
Co se týče TDI, tak to značí TurboDiesel Intercooler.
EDIT:
A jiné výklady jsou Turbo Diesel (direct) Injection
nebo Turbo Direct Injection
A proč mi to píšeš?
Co se týče TDI, tak to značí TurboDiesel Intercooler.
EDIT:
A jiné výklady jsou Turbo Diesel (direct) Injection
nebo Turbo Direct Injection
-> Kuladmin: Vyzkoušeli jsme vraníky R16 205/55 myslim, za 1.100,-/ks. Krom jednoho incidentu, kdy se odlepila nová vrstva vzorku jsou naprosto v cajku. Pneu byla vyměněna a do druhého dne zpět na autě, pochopitelně zdarma.
A zátěžový zkoušky na sněhu byly na pohodu. Najeli se s nima už dvě zimy (odhadem 15.000km) a vzorek je pořád ještě takovej kus špalku..
A zátěžový zkoušky na sněhu byly na pohodu. Najeli se s nima už dvě zimy (odhadem 15.000km) a vzorek je pořád ještě takovej kus špalku..
-> palinator: TD - turbodiesel DI- systém vstrekovania + intercooler 

-> Mr_Kubas: focus ale nemal dvojliter... iba 1,8 tddi a ten motor mal čerpadlo VP44 , preto bol tak kazivý... tdci tiež nebol vrchol spoľahlivosti ale bol proste lepší
-> Mr_Kubas: Asi tak disky ma kola zatim taky ale predchozi majitel byl ... a jezdil na predku s totalne prefouklima gumama takze stred ma tak 3mm a kraje tak 7mm takze min dve gumy by bodly ale guma za cca 2500 kus je silena. Letni uz jsou za normalni ceny.
Jinak na tom aute jsou snad vsechny spony na hadicich a srouby totalne vorezly jak na 25 let starym skopku co stal ve vode.
Musel jsme menit a na jakou koliv sem sahl tak se mi rozpadly na nekolik casti. U takovyho auta bych cekal mnohem vic.
To rikam porad Renaul Opel Ford ee ani zanic.
Jinak na tom aute jsou snad vsechny spony na hadicich a srouby totalne vorezly jak na 25 let starym skopku co stal ve vode.

To rikam porad Renaul Opel Ford ee ani zanic.
-> palinator: Zlatý je MPi, TDi je max tak stříbrný



-> Mr_Kubas:
Zlatý TDI.
Ale čím víc písmen, tím víc Adidas.
Zlatý TDI.

Ale čím víc písmen, tím víc Adidas.

-> Kuladmin: Zimní pneu s origo 16" diskama jsme pořídili funglové za 8.000,- komplet. Ale vraníky co se rádi loupou 

Máme 2,0 TDCi rok 2005, najeto 90,000km a už nějakou dobu si hlásá turbo i vstřiky o výměnu (repasi)... Jinak kamarád měl Focuse 2,0 TDDi a prý je poruchovější než to TDCi. Moc do toho nevidim, jen předávám jak jsem nakoupil 

Todle je vyrabeny az od roku 2004 tak je to aspon pomerne novy auto , remen na kladkach bude mozna uz pruznej - novinka- vymysl fordu pekna blbost mimochodem.(Tak tenhle motor to asi nastesti nema). Mrkni na korozi spodku dveri a pak napravy zda nejsou vorezly jak ... . Pak je dobry auto co ma predni zasterky jinak budou vomlaceny prahy. V interieru dost mista. Ucite vyzkousej funkcnosti elektrickych veci. Segra todle ma v benzinu 1,8. PAk bacha nevim ted jak to ma tenhle motor 2,2 s egr ventilem a sacim potrubim zda to taky ma klapky na plastovejch osickach - sype se to jak ...
Gumy 16" letni jeste jdou ale ceny zimnich slusnych docela darda.(205/55)
Pak koukam ze spojkova sada je mastna jak... tak bacha at ji nemusis hned menit.
Gumy 16" letni jeste jdou ale ceny zimnich slusnych docela darda.(205/55)
Pak koukam ze spojkova sada je mastna jak... tak bacha at ji nemusis hned menit.
Zajímaly by mě vaše názory na Ford Mondeo 3.generace s motorem 2,2 tdci.Uvažuji o pořízení tohoto vozu.