skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
-> Venca.: Nádrž se dává místo rezervy, čili nechráněná pod auto. Takový typ nádrže je pochopitelně dražší a kam zas s rezervou? Jako nadšený LPGčkař jsem to dilema řešil také, ale do tohodle auta s tímhle využitím (tahání podvalů, vožení hodně lidí a materiálu) má prostě jasný smysl nafta (a to i kvůli celkové úspoře).
-> Čokin: bohužel nedokážu, ale na netu seženeš

-> Karel.: pouze jsem chtel naznačit že za par korun velky auto na jezdeni kratkej tras nekde po okolí nebo pro zacinajiciho řemeslnika co si muže dovolit jedno auto asi stací i ten strasne linej 2.0i...
-> Pavel P@nkáč: nějak jsem si nevšiml,ze bych tu neco psal o ceně?mluvil jsem o motoru,tak přestaň útočit.já jsem ten,kdo si klidně při platí za stav auta.
-> vhml: No právě, ale na ty crcačky třeba taky 14 a to fakt ne, chtěl bych max. 10.
Jinak Smax je fajn auto, ale v nabídce samej dýzl a zbytek buď holota a nebo přes limit.
Jinak Smax je fajn auto, ale v nabídce samej dýzl a zbytek buď holota a nebo přes limit.
-> Pavel P@nkáč: Za to bych dal třeba i 80 

-> Venca. 03.02.17 19:53:44: Lemmons říkal, že s tím jezdí do 10. Ale jezdí s tím víceméně jen do světa. Na poprc po městě to asi bude větší průser.
-> Karel.: no jo tak já vím že za 60tis by jste všichni chteli líbovku sharana 96kw v higline s xenonama po rozvodech s novou sadou zimních kol...
-> Venca. 03.02.17 19:53:44: To jo.
Spotřeba v tom omnibusu je katastrofální.
Resp. této motorizace celkově.


-> Jirik_Tuňák1983: Nějak tam moc nejde nádrž, resp. jde jen dovnitř, což je u mpv dost blbost. Jinak kolega to má, je to fajn auto, ale ty provozní náklady.
A navíc, já to kupuju pro ženu, ještě by se naučila jezdit rychle
A navíc, já to kupuju pro ženu, ještě by se naučila jezdit rychle

-> Venca. 03.02.17 19:44:36: Proč do toho plyn nedáš? Jinak to řeší problém s utažením valníčku. 

-> Jirik_Tuňák1983: Vyloženě smyslupná varianta. Plyn do toho pořádně nedáš a za 10 to taky jezdit nebude.
-> Karel. 03.02.17 12:36:09: Ford S-Max 2.5T.
Jednoduchá odpověď.

-> vhml:
Si vzpomenu na moji Fabii 1,4 mpi naloženou a ve 3, tak s Alhambrou je to úplně jiný svět, sice MPV ale 10x sportovnější než ta fábie


-> Karel.: S těmi bufíky stebou naprosto souhlasím, řešili jsme momentálně s klukama od Bosche Kelč a říkali at nic nevymýšlím a raději seženu celý nový. Žet am ted měli borce a dělali mu ten bufík na 3x . Prvně měnili řídící jednotku, pak pomocné čerpadlo , pak snímač plamene a nakonec hořák.
Z toho vzniká bojový úkol pro tebe..........jsi schopen sehnat nový pro mě ?

Z toho vzniká bojový úkol pro tebe..........jsi schopen sehnat nový pro mě ?


-> radekp 03.02.17 13:07:31: to je právě ta výhoda ,,moderních" aut, že za to zapřáhneš tunu a furt to jede víc než 40kW Felda, natož něco pětikanálovýho 

-> vhml: Jak naložený předjíždět? Sériovou stovku na Tebe
. Pro mě nezapomenutelná jízda se švagem směr Ecce Homo - naložené kilo, táhlé kopce a rozkoulená čtverka. Ve třetině kopce hrdinné podřazení na 3, pak už jen řev větráku a sestupná tendence ručičky otáčkoměru. Ta se při podřazení rozkmitala a než se ustálila z 6000, už tam byly 3000
.


-> Jirik_Tuňák1983 03.02.17 11:21:20: Ono když s naloženou károu potřebuješ předjíždět, tak i ta moje čipnutá 1,8T by snesla víc :-)
-> Jirik_Tuňák1983: ??To, že bych rád vyjel kopec na 3 a ne na 2 třeba je sportovní jízda?Bezpečné předjíždění? Asi by to chtělo pořádně číst

-> Karel. 03.02.17 11:07:17: MPV vyloženě svádí ke sportovní jízdě. 

-> Pavel P@nkáč: do toho naskáče 5 lidí a auto je mrtvý,nemluvě o 7 lidech,tak se to ani nerozjede

-> Venca.: az ji budu mit doma tak treba pošlu...
-> Pavel P@nkáč: Pošli mi kdyžtak fotky s cenou na mail...
-> Venca.: tak bude to lenochod zas bude za pulku toho co jsi tu psal, zas celkem spolehlivej a jednoduchej motor...
-> Karel.: Pravděpodobně, ale to bych na to nejdřív musel mít trochu času.
-> MisakusX: to by chtělo novej termostat

-> Venca.: svíčka, sítko a přídavný vodní čerpadlo. Je v motorovým prostoru za expanzní nádobkou. Já teď koupil s 245 tis km po borcovi z Rakouska a co se týče interiéru tak naprosto v pohodě. Opravdu strašně záleží na lidech co v tom jezdili. Když jsem kupoval tu první, tak jsem jich objel snad 12 a to byl opravdu děs

Právě -> 11mAjA11: to pěkně vystihl, mám zhruba totéž, Alhambra TDI85kW 2003 s tachem 260 000 (reálně kdo ví), interier je zřejmě původní, sedačky v nejlepším pořádku (i u dětí), ale loketní opěrka u řidiče rozedraná. Auto má jen klasický příhřev, dneska ráno po okresce asi 15 km se to neouchotně šplhalo k 75C, teprve na dálnici se prakticky okamžitě ohřál na 90C, uvnitř ale snesitelná teplota. Vybíral jsem z více kusů stejného data výroby a motorizace a každé to auto mělo jiný problém, bolestí jsou pera a tlumiče, spojka, dvojhmota. Jakmile to rachtá a bouchá, tak se připrav na investici. Koroze typická kolem kostek a přední části prahů, zadní lemy a páté dveře, obzváště ta spojka přijde na dost velkou částku, takže jako u všeho kus od kusu. Osobně bych zase šel do prvního nebo druhého faceliftu.
-> 11mAjA11: No tak jasně, že je to jenom číslo, ale to auto bylo celkově dost dobitý, byť tam od servisu byla spousta dokladů.
Kilometry neřeším, na svým autě mam 350 tis a je pořád ok.
Kilometry neřeším, na svým autě mam 350 tis a je pořád ok.
-> Karel.: No je fakt, že soused koupil sharana a taky mu to nefunguje. Co se tam obvykle sere?
Jop sem se překouk.
Ono záleží kde to auto jezdí (jestli se to aspoň v zimě spíná) pak by to mělo fungovat (nějak), na mojí to fungovalo dva roky po koupi normálně (na budíku 160tkm ale stočené tak kilo)..
Interiér je spíš o tom jak se k tomu kdo chová, teď mám 260tkm(reálně 360) a je furt jak nový.
Prošoupaná sedačka je buďto od jinak prostorově řešeného člověka, rozvozka, malá buchta co nedosáhne na zem a musí se šoupat na stranu aby vystoupila..je toho hodně co to ovlivní..
Spíš než stav počítadla km by mě zajímal pravidelný servis, který je event. doložitelný, celkový mechanický stav modvozku a všech funkčních částí, cifra na budíku v podstatě nic neznamená (ne zas až tolik) pak je to samozřejmě o ceně..
Ono záleží kde to auto jezdí (jestli se to aspoň v zimě spíná) pak by to mělo fungovat (nějak), na mojí to fungovalo dva roky po koupi normálně (na budíku 160tkm ale stočené tak kilo)..
Interiér je spíš o tom jak se k tomu kdo chová, teď mám 260tkm(reálně 360) a je furt jak nový.
Prošoupaná sedačka je buďto od jinak prostorově řešeného člověka, rozvozka, malá buchta co nedosáhne na zem a musí se šoupat na stranu aby vystoupila..je toho hodně co to ovlivní..
Spíš než stav počítadla km by mě zajímal pravidelný servis, který je event. doložitelný, celkový mechanický stav modvozku a všech funkčních částí, cifra na budíku v podstatě nic neznamená (ne zas až tolik) pak je to samozřejmě o ceně..
-> 11mAjA11 02.02.17 21:59:21: druhým faceliftem je v tomto případě myšleno 2005-2010
Ale počítej s tím že v modelu 2010 nebude zdaleka tolik místa jako v modelech do 2010..
Vytratila se ta variabilita interiéru, jsou hezčí, novější, vybavenější, atd..ale poměr užitné hodnoty klesl..

Vytratila se ta variabilita interiéru, jsou hezčí, novější, vybavenější, atd..ale poměr užitné hodnoty klesl..



-> Venca.: Protože spousta lidí ani neví, že to auto něco takovýho má a neřeší to. Pokaždé co jsem se byl dívat na galaxy, tak ani jedné to nefungovalo. Známý co si koupily Sharany atd, tak těm jsem to dělal já. Netvrdím, že to budeš mít taky tak, ale dost bych se divil

-> Karel.: Proč by nefungoval?
-> vhml: -> Pavel P@nkáč:
Druhej facelift nafta od 120tis, benzín od 150... Koukam teda po plnej výbavě.
A těch benzínů je poměrně málo.
Jinak nějaká zkušenost s životností interiéru u sharana? sem se byl na jednoho podívat a po "doložených" 220 tis km úplně rozpáranej bok řidičovo sedačky. Předpokládám, že to neni normální?
Druhej facelift nafta od 120tis, benzín od 150... Koukam teda po plnej výbavě.
A těch benzínů je poměrně málo.
Jinak nějaká zkušenost s životností interiéru u sharana? sem se byl na jednoho podívat a po "doložených" 220 tis km úplně rozpáranej bok řidičovo sedačky. Předpokládám, že to neni normální?
-> Venca.: já už mám 2 druhou galaxy a u obou s bufíkem to bylo podobně. Bez bufíku to v zimě budeš ohřívat hodně dlouho
Stejně počítej s tím, že ti nebude fungovat


No jenže já to kupuju kvůli tomu, že je to velká krabice, nějak už se místa nedostává.
No pokud se to s příhřevem ohřeje za 2-3 km tak není moc co řešit...

No pokud se to s příhřevem ohřeje za 2-3 km tak není moc co řešit...
-> Pavel P@nkáč 02.02.17 21:22:37: druhý facelifty překvapivě jo. Taky jsem na to nedávno koukal a aby to mělo smysl vyměnit za toho mojeho, tak je to auto pomalu za 200t. 

2 km ve studeném autě v mrazu nic moc. A krom toho jak jsou to velký krabice (obecně MPV), tak je v tom zima mnohem déle než v malém hečbeku nebo sedanu. A to mluvím i z vlastní zkušenosti.
Mám rotačku 81kw AFN v jedničkovém modelu, funkční termostat i příhřev, na zimu zakrývám komplet chladič, za chvíli jde ohřátý vzduch a topí to na 90°C taky tak po 2km, tak že se pohodlně cestuje.
Každé má své pro a proti..
Problém je to že to je velká krabice a spousta vzduchu k ohřátí..
Každé má své pro a proti..
Problém je to že to je velká krabice a spousta vzduchu k ohřátí..
Já s funkčním bufíkem mám 90 stupňů po cca 2-3km a auto topí (jde z průduchu teplej vzduch ) do 2km i v těchto mrazech.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak já teď jezdim naftou 12 km do práce a topení by i šlo, ale motor se tak sotva ohřeje na 90 až je mi ho líto
Ale sharan má příhřev, tak předpokládám, že se to ohřeje rychleji...

Ale sharan má příhřev, tak předpokládám, že se to ohřeje rychleji...
-> Pavel P@nkáč: Mno nevim, mam tenhle motor v beetlovi a nějak si nedokážu předstvavit, jak to tahne tuhle krávu velkou, ale kdyžtak pošli nějaký info a foto.
-> Jirik_Tuňák1983: ze jim je vevnitř zima? a v létě horko?

-> Venca. 02.02.17 21:13:53: Kolegové by mohli s naftama na trasách 12 až 25 km vyprávět. 

-> Venca.: a ze by byl benzin za vic? se me nejak nezda...
-> Venca.: budu mit levnou pěknou alhambru 2.0i rok 2002 nechceš?

Ahoj, potřeboval bych poradit. Chystám se kupovat Sharana, ideálně druhej facelift a původní plán byl koupit 1.8 turbo benzín a dát do toho plyn, jezdíme celkem krátké trasy 10 - 20 km a kdo má pořád čekat než se to ohřeje. Ale když tak sleduju ceny, benzín je vždycky dražší minimálně o 30 tis. a navíc ještě investice do plynu, bufíku atd.
Zajímalo by mě, jak rychle se nafta s pomocí příhřevu ohřeje tak, aby to začalo pořádně topit a po cca kolika km se teplota motoru dostane na 90°C? Nebo má fakt smysl investovat do benzínu, protože těmahle couračkama ten diesel zachvíli zničim?
Zajímalo by mě, jak rychle se nafta s pomocí příhřevu ohřeje tak, aby to začalo pořádně topit a po cca kolika km se teplota motoru dostane na 90°C? Nebo má fakt smysl investovat do benzínu, protože těmahle couračkama ten diesel zachvíli zničim?