skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vw T4 - výměna žhavičů
-> Boomber: Za sebe BOSCH Duraterm. Kvalita sice stojí peníze ale funguje,když potřebuješ.
já dávám měděnej sprej trochu
jj díky za typy.
-> Kuladmin 26.11.13 19:48:16: keď tak nejakým keramickým sprejom alebo možno origo škodováckym tukom na vysoké teploty , ale lepšie je to len vyčistiť a maximálne jemne posypať grafitom , a všeobecne ak sa tie žhavičky vymenia keď nejaká odíde a nie keď sú ko všetky tak nebýva problém
-> Kuladmin: U normáních svíček nic, u žhaviček bych volil pokud něco, tak měděnej sprej. Případně keramiku.Ale tam zase hrozí riziko špatnýho převodu proudu. I když to riziko je minimální. Grafitka "vytahuje" závity a její tepená odolnost není nic moc.
-> Kuladmin: Já bych to ničím nenatíral
Když už to tady je co myslíte ty nové - závit něčím natřít? trošku grafitky, mot. olej?? dle mého tímto člověk nic nezkazí spíš tomu jen pomůže - co myslíte?
To samé platí u normalních svíček - benzínáků.
To samé platí u normalních svíček - benzínáků.
-> Boomber: Problém s místem není tak hroznej. Shoď masku (měla by bejt jestli si dobře pamatuju na 2 či 4 šroubech nějde na prostředku a na rohách jsou jenom západky), vyšroubuj horní příčku chladiče a vyklop celej chladič ven. Je na "pantech". Pak je tam místa relativně dost. ;-) Edit: Vyklopení toho chladiče je zvednout nahoru "co to jde" a pak posunout dopředu a pustit dolů. Celej odjeze o cca 10cm od motoru. Hadice netřeba odpojovat - vyjde to. Potřebovat budeš minimálně prodlouženej ořech 10,11, nebo 12. Nejsem si teď z hlavy jistej, jakej šestihran má VW. Přece jenom už jsem tohle nějakou dobu na koncernu nepáchal.
Svíčky nejlépe BERU. Případně BOSCH. Rozhodně ne Starline, či nějaký podobný noname...
Svíčky nejlépe BERU. Případně BOSCH. Rozhodně ne Starline, či nějaký podobný noname...
-> Kuladmin: Já jsem hodil na ně raději Konkor, než modlitbu.
-> Boomber: A hlavne hod modlitbu ze je neutrhnes jinak problem
žhavičky jsou vepředu poblíž vstřiků, výměna je asi jako výměna svíček u benzínu akorát jedna je za čerpadlem tak nic moc přístup k ní
Nazdar,
na svém spotřebáku, VW Transporter T4, 1.9D, potřebuju vyměnit žhavící svíčky. V našem servise toho mají teď hodně, takže by to trvalo cca 14 dnů (už tak tam stojí naše 2 auta skoro měsíc). Co jsem se díval na net, tak by to neměla být složitá operace, problém je jen místo. Ale nikde jsem nenašel návod pro blbce
Takže potřebuju poradit:
1. Jaké žhaviče koupit? Rozumný poměr cena/spolehlivost/životno st
2. Kde ty žhaviče v motoru jsou? Ideální by byl nějaký obrázek, schéma, řez, půdorys, pohled....
3. Jak na samotnou výměnu a co na to budu potřebovat? Ale prosím opravdu o návod pro blbce, prototože jsem se zatím hrabal pouze ve Škodovkách s motorem vzadu a motor T4 se mi zdá trochu složitější a je tam kurevsky málo místa.
Díky.
na svém spotřebáku, VW Transporter T4, 1.9D, potřebuju vyměnit žhavící svíčky. V našem servise toho mají teď hodně, takže by to trvalo cca 14 dnů (už tak tam stojí naše 2 auta skoro měsíc). Co jsem se díval na net, tak by to neměla být složitá operace, problém je jen místo. Ale nikde jsem nenašel návod pro blbce

Takže potřebuju poradit:
1. Jaké žhaviče koupit? Rozumný poměr cena/spolehlivost/životno st
2. Kde ty žhaviče v motoru jsou? Ideální by byl nějaký obrázek, schéma, řez, půdorys, pohled....

3. Jak na samotnou výměnu a co na to budu potřebovat? Ale prosím opravdu o návod pro blbce, prototože jsem se zatím hrabal pouze ve Škodovkách s motorem vzadu a motor T4 se mi zdá trochu složitější a je tam kurevsky málo místa.
Díky.