-> Jirik_Tuňák1983 20.09.24 21:11:42: Co se nafťavých smradláků týče, tak kdybych to měl generalizovat, tak (vyjma nějaké Čip a Dejl tuningy) starší koncernové (cca do OII včetně) vozy smrdí, i když nehulí, zatímco hulí (a smrdí) vozy na F (Fiat, Ford a fšechny francouzské).
Naopak asijské dýzly hulí a smrdí jen velmi zřídka - a to už musí být motory před smrtí.
A hodnotit ekonomickou situaci obyvatelstva dle aut je už dávno trochu mimo - to platilo možná do 90. let, ale srovnávat dobu Felicií a prvních Octavií se dneškem, kdy auto je víceméně samozřejmost a ne výsadou horních 100 tisíc. Kupovat nový vůz do soukromého vlastnictví je ekonomický nesmysl...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
08:24:05
22.09.2024
22.09.2024
Bukaj
08:58:16
21.09.2024
21.09.2024
palinator
-> minno:
Přesně tak... "moje" 120L je v rodině od roku 1997, má to být r.v.1989. Minimálně od 1997 je garážovaná v suché garáži, ale jinak se s tim jezdilo běžně s údržbou spíš horší než lepší. V roce 2003, kdy se kupovala Vectra, už to auto bylo vyloženě zchátralé, orezlinky byly všude, nejhorší bylo přední čelo. V prahu už se ukázala občas nějaká díra (btw. takovej stav je doteď, zalepené sklolaminátem a zalakované napěkno, řeklo by se "pacient ve stabilizovaném stavu").
Ovcím hnijou přední blatníky, loupe se lak, u kombíku jako u každý škodovky s podobnou karoserií, hnijou 5. dveře, pokud jsou zprohýbaný prahy tak ty shnijou taky. Ale jinak to auto vcelku drží.
Jasně, jsou jiný premianti, co nehnijou vůbec.. ale nemůžeme chtít všechno, že.
Přesně tak... "moje" 120L je v rodině od roku 1997, má to být r.v.1989. Minimálně od 1997 je garážovaná v suché garáži, ale jinak se s tim jezdilo běžně s údržbou spíš horší než lepší. V roce 2003, kdy se kupovala Vectra, už to auto bylo vyloženě zchátralé, orezlinky byly všude, nejhorší bylo přední čelo. V prahu už se ukázala občas nějaká díra (btw. takovej stav je doteď, zalepené sklolaminátem a zalakované napěkno, řeklo by se "pacient ve stabilizovaném stavu").
Ovcím hnijou přední blatníky, loupe se lak, u kombíku jako u každý škodovky s podobnou karoserií, hnijou 5. dveře, pokud jsou zprohýbaný prahy tak ty shnijou taky. Ale jinak to auto vcelku drží.
Jasně, jsou jiný premianti, co nehnijou vůbec.. ale nemůžeme chtít všechno, že.
08:38:11
21.09.2024
21.09.2024
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Sranda je v tom, že dnes 25 ročné Octavie, alebo aj iné autá vyzerajú častokrát omnoho lepšie a "moderne" (u ľudí, čo sa nezaujímajú o autá = ženy) ako kedysi 10-15 ročné vrakoidné Š120.
08:25:03
21.09.2024
21.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 21.09.24 08:14:07: Tady hulí nejčastěji něco od koncertu, protože je toho nejvíc a nejčastěji jsou to muzeální kousky, pak věci od Fordu, Opelu (tam je jedno zda jde o benzín nebo deasel) a pak Toyota v deaselu, kde se jedná už o výrazně novější záležitosti.
Obecně mi ale přijde ten vozový park a jeho složení čím dál starší a objevují se kousky, které jsem dřív snad už ani nevídal. Ani nevím, odkud to ti majitelé vytahují.
Obecně mi ale přijde ten vozový park a jeho složení čím dál starší a objevují se kousky, které jsem dřív snad už ani nevídal. Ani nevím, odkud to ti majitelé vytahují.
08:14:07
21.09.2024
21.09.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Tady už teda Feldy nejezdí skoro žádné, všechno shnilo. Fabií a OI je jako máku, v různém stádiu rozpadu od voňavek, přes nahnilý klasiky až po vraky s kastlí na sračku. Ale hulící nepotkávám skoro nic a když jo, tak je to zpravidla něco s TDCi nebo Traffic/Vivaro.
Zrovna ty Ovce se dost často používaj "na doježdění", jenže ony se úplně "nedaj" a akorát se měněj číslovky na začátku... 300, 400,... A relativně jednoduše a levně se to dá udržet naživu. Na emisích to má tak volný normy, že pokud to elementárně funguje (fungují regulace, váha, apod.), tak to projde, protože to na sebe do diagnostiky málokdy něco napráská, co by znemožnilo ME.
OII už je na tom hůře, ta se musí servisovat pečlivěji.
E: ale jinak jo, o ekonomické situaci lidí to asi něco vypovídá, protože tu Ovci bych za novýho Enyaqa 85 asi vyměnil úplně okamžitě.
Tady už teda Feldy nejezdí skoro žádné, všechno shnilo. Fabií a OI je jako máku, v různém stádiu rozpadu od voňavek, přes nahnilý klasiky až po vraky s kastlí na sračku. Ale hulící nepotkávám skoro nic a když jo, tak je to zpravidla něco s TDCi nebo Traffic/Vivaro.
Zrovna ty Ovce se dost často používaj "na doježdění", jenže ony se úplně "nedaj" a akorát se měněj číslovky na začátku... 300, 400,... A relativně jednoduše a levně se to dá udržet naživu. Na emisích to má tak volný normy, že pokud to elementárně funguje (fungují regulace, váha, apod.), tak to projde, protože to na sebe do diagnostiky málokdy něco napráská, co by znemožnilo ME.
OII už je na tom hůře, ta se musí servisovat pečlivěji.
E: ale jinak jo, o ekonomické situaci lidí to asi něco vypovídá, protože tu Ovci bych za novýho Enyaqa 85 asi vyměnil úplně okamžitě.
21:11:42
20.09.2024
20.09.2024
Jirik_Tuňák1983
Dnes jsem potkal dvě brutálně hulící O1 v konby. Stříbrné. Ale to bylo fakt jako když hulí parník. Jak tohle prošlo emisemi je možná jedna z věcí, proč se to tak řeší. Ale to je fuk. Spíše jsem se po tom setkání zaměřil tak nějak podvědomě na O1 a celkem mi překvapilo, kolik jich tady v okolí Plzně ještě jezdí. To není úplně dobrá vizitka ČR, co se ekonomické situace obyvatelstva týká. Možná i Felicií potkávám víc než jedničkových Fabií.
09:52:45
20.09.2024
20.09.2024
palinator
-> Jarda/felda:
To se mi povedlo u kámoše na rotačce... kupodivu to neteklo. A abych to podělal úplně, tak jsem to ještě přelil několik mm nad max. Ale jezdí to
To se mi povedlo u kámoše na rotačce... kupodivu to neteklo. A abych to podělal úplně, tak jsem to ještě přelil několik mm nad max. Ale jezdí to
09:53:44
19.09.2024
19.09.2024
Jarda/felda
-> palinator 18.09.24 19:59:15: když to matlám doma tak většinou zapomenu na těsnění úplně
08:55:31
19.09.2024
19.09.2024
minno
23:45:21
18.09.2024
18.09.2024
Bukaj
Tak už to vrčí :)
Vanu jsem nakonec použil tu druhoškovou na 1,8T bez děr na čidla a díru na čidlo jsem tam vyvrtal (v odlitku byly prolisy, takže stačilo vyvrtat 3 díry, vyřezat závity na M6 šrouby a vyvrtat a pilníkem doladit díru na čidlo)...
Vana z novějších PD nepasovala - jak je vpředu nižší, tak tam vadilo kolo s řetězem olejového čerpadla - ty novější motory mají asi olejové čerpadlo řešené jinak...
Zkušební jízda a doladění "předstihu" zítra, taky bude potřeba dořešit sbíhavost (měnil jsem vymletý kulák řízení).
Ale vypadá to, že auto je zachráněno
Vanu jsem nakonec použil tu druhoškovou na 1,8T bez děr na čidla a díru na čidlo jsem tam vyvrtal (v odlitku byly prolisy, takže stačilo vyvrtat 3 díry, vyřezat závity na M6 šrouby a vyvrtat a pilníkem doladit díru na čidlo)...
Vana z novějších PD nepasovala - jak je vpředu nižší, tak tam vadilo kolo s řetězem olejového čerpadla - ty novější motory mají asi olejové čerpadlo řešené jinak...
Zkušební jízda a doladění "předstihu" zítra, taky bude potřeba dořešit sbíhavost (měnil jsem vymletý kulák řízení).
Ale vypadá to, že auto je zachráněno
22:26:57
18.09.2024
18.09.2024
StepaNoFUN
-> palinator: jsi mi pripomel, kdyz jsem koupil octavku a sel na ni delat brzdy. Kotouce jsem tenkrat dostal od NWKT, kdyz mu z Toleda udelali Leona, desky jsem si vzal od kamarada z prodejny...
Jdu to v nedeli odpoledne menit. Namontuju kotouce, nasazuju desky...
Nepasujou. Beru telefon - ty kokot, co jsi mi to dal za desky?
No ty spravny. S perkama ne?
No tys mi dal, ale mne tam nepasujou.
Zmer mi prumer kotouce.
Rekl jsem miru.
No jo ty woe. To mas hlasit, ze uz probehl upgrade.
To je spatne?
Ne neni. Ja to mam na vsech svejch autech. Tak tohle zase sundej, protoze to tam nedas, dovez mi to, ja to nadelim nejakymu zakaznikovi, kterej nebude chtit papir a Tobe objednavam sadu na velky brzdy. Tohle jsou totiz brzdy z turbo benzinu.
Jdu to v nedeli odpoledne menit. Namontuju kotouce, nasazuju desky...
Nepasujou. Beru telefon - ty kokot, co jsi mi to dal za desky?
No ty spravny. S perkama ne?
No tys mi dal, ale mne tam nepasujou.
Zmer mi prumer kotouce.
Rekl jsem miru.
No jo ty woe. To mas hlasit, ze uz probehl upgrade.
To je spatne?
Ne neni. Ja to mam na vsech svejch autech. Tak tohle zase sundej, protoze to tam nedas, dovez mi to, ja to nadelim nejakymu zakaznikovi, kterej nebude chtit papir a Tobe objednavam sadu na velky brzdy. Tohle jsou totiz brzdy z turbo benzinu.
19:59:15
18.09.2024
18.09.2024
palinator
-> Jarda/felda:
Já tenkrát nevěděl kvůli čemu to teklo tak jsem to ze zoufalství kupoval všechno... Ono servisy si poraděj, ale jsme na fóru kde si to matláme dost často doma..
Já tenkrát nevěděl kvůli čemu to teklo tak jsem to ze zoufalství kupoval všechno... Ono servisy si poraděj, ale jsme na fóru kde si to matláme dost často doma..
19:58:37
18.09.2024
18.09.2024
Jarda/felda
-> palinator 18.09.24 19:36:35: šroub se nekurví ten nejni potřeba měnit a těsnící podložky má většina servisů sadu s XY velikostma, v tom bych problém nehledal
19:36:35
18.09.2024
18.09.2024
palinator
-> Jarda/felda: -> Bukaj: -> vhml:
Když to pak s sebou nese anomálii. Když na našich OIII chcal olej skrz zátku, protože čuměly bodové svary kterejma byla heftlá matice, tak jsem prostě objednal šroub, podložku a pasovalo to. Ponechme stranou že to bylo k hovnu a teklo to pořád, pomohla až podložka ve tvaru naříznutého kroužku, která se rozplácla.. ale kdyby někdo tohle v budoucnu řešil a musel by zjišťovat, co tam patří za špunt, to musí bejt radost.
Už takhle mám děs z toho, že předělám přední brzdy na OI na velký kotouče a nevim jak budu sdělovat budoucímu majiteli, jaký na to má kupovat brzdy, protože ty podle typu nebo VIN nebudou pasovat.
Pokud je to ale auto na poslední technickou, tak je to samozřejmě jedno.
Když to pak s sebou nese anomálii. Když na našich OIII chcal olej skrz zátku, protože čuměly bodové svary kterejma byla heftlá matice, tak jsem prostě objednal šroub, podložku a pasovalo to. Ponechme stranou že to bylo k hovnu a teklo to pořád, pomohla až podložka ve tvaru naříznutého kroužku, která se rozplácla.. ale kdyby někdo tohle v budoucnu řešil a musel by zjišťovat, co tam patří za špunt, to musí bejt radost.
Už takhle mám děs z toho, že předělám přední brzdy na OI na velký kotouče a nevim jak budu sdělovat budoucímu majiteli, jaký na to má kupovat brzdy, protože ty podle typu nebo VIN nebudou pasovat.
Pokud je to ale auto na poslední technickou, tak je to samozřejmě jedno.
16:58:49
18.09.2024
18.09.2024
Bukaj
-> palinator 18.09.24 13:55:05: Vložku bych musel kupovat a čekat na ni...
Vany mám doma čirou náhodou - zbyly mi tu kdysi po jednom nákupu, zbytek dílů na novější vozy už jsem víceméně rozdal, a jediná vana, kterou jsem kdysi prodal (nebo někomu daroval?) je právě ta, co teď potřebuju
Takže spíš říznout jiný závit?
Vany mám doma čirou náhodou - zbyly mi tu kdysi po jednom nákupu, zbytek dílů na novější vozy už jsem víceméně rozdal, a jediná vana, kterou jsem kdysi prodal (nebo někomu daroval?) je právě ta, co teď potřebuju
Takže spíš říznout jiný závit?
15:43:34
18.09.2024
18.09.2024
Jarda/felda
-> palinator 18.09.24 13:55:05: spíš říznout m16x1.5 a koupit vypoušták na subaru
14:31:18
18.09.2024
18.09.2024
vhml
-> palinator 18.09.24 13:55:05: tak jsem překvapenej jak se mu jen tak doma válí 3 VW vany :-D Já to mám přestřelený na M15 závit.
14:01:27
18.09.2024
18.09.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
13:55:05
18.09.2024
18.09.2024
palinator
-> Bukaj:
Není jistější dát vložku?
E: jinak mě docela fascinuje co všechno máš v syslátech
Není jistější dát vložku?
E: jinak mě docela fascinuje co všechno máš v syslátech
13:24:37
18.09.2024
18.09.2024
Bukaj
Jinak jsem narazil na další problém - je stržený závit na vypouštěcí šroub olejové vany (proto byl celý ten spodní kryt motoru tolik od oleje).
Mám doma 3 nové olejové vany, ale žádná z nich není ten stejný typ. Montážními rozměry (počet a rozmístění děr na šrouby) vypadají na první pohled totožně.
Můžu použít na motor AXR novější vanu www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/038103603ag-olejova- vana-tdi-nemecko-14568.htm l
?
Má stejný otvor na čidlo, na první pohled je jediný rozdíl vybrání v přední části (menší množství olejové náplně?) - bude to pasovat nebo je v motoru něco, co by s vanou kolidovalo?
Další dvě vany, co tu mám, jsou na 1,8 T - jedna je originál a má otvor na jiný typ čidla a druhá je nějaká druhoška a otvory na čidlo má oba zaslepené (neopracované).
Mám doma 3 nové olejové vany, ale žádná z nich není ten stejný typ. Montážními rozměry (počet a rozmístění děr na šrouby) vypadají na první pohled totožně.
Můžu použít na motor AXR novější vanu www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/038103603ag-olejova- vana-tdi-nemecko-14568.htm l
?
Má stejný otvor na čidlo, na první pohled je jediný rozdíl vybrání v přední části (menší množství olejové náplně?) - bude to pasovat nebo je v motoru něco, co by s vanou kolidovalo?
Další dvě vany, co tu mám, jsou na 1,8 T - jedna je originál a má otvor na jiný typ čidla a druhá je nějaká druhoška a otvory na čidlo má oba zaslepené (neopracované).
13:19:44
18.09.2024
18.09.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: no ono tam něco zůstalo v nich, tím ponořením nic nezkazíš....
13:12:55
18.09.2024
18.09.2024
Bukaj
-> Pavel P@nkáč: Nové možná byly naplněné olejem, ale když jsem rozbalil balík, tak olej byl všude možně, jen ne v hydroštelech
Tak jsem je ponořil do oleje a postupně rukou vymačkal bublinky...
Tak jsem je ponořil do oleje a postupně rukou vymačkal bublinky...
12:50:15
18.09.2024
18.09.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: nové hydroštely jsou naplněné olejem, asi bych je zrovna namontoval.
U použitých když se vyndá vačka tak se nafouknou tlakem oleje a musejí se třeba ve svěráku vymačkat. jinak jsou potom stále otevřené ventily a nejde to nastartovat protože motor nemá ve válcích tlak.....
to cvakání hydroštelů většinou stačí nechat zahřát motor....popř. to trochu podržet po zahřátí pod plynem, podle toho návodu to bude taky fungovat ale trochu složité...
U použitých když se vyndá vačka tak se nafouknou tlakem oleje a musejí se třeba ve svěráku vymačkat. jinak jsou potom stále otevřené ventily a nejde to nastartovat protože motor nemá ve válcích tlak.....
to cvakání hydroštelů většinou stačí nechat zahřát motor....popř. to trochu podržet po zahřátí pod plynem, podle toho návodu to bude taky fungovat ale trochu složité...
12:32:05
18.09.2024
18.09.2024
Milan 136
Je to záslepka namontovaná v hlavní parabole místo čočky mlhovky.
11:51:26
18.09.2024
18.09.2024
minno
-> Bukaj 18.09.24 11:47:35: Aha. No zaujímavé Na tvojej fotke to už veru vyzerá ako záslepka.
11:48:37
18.09.2024
18.09.2024
minno
-> Tomaso435 18.09.24 11:45:00: Na tom mieste býva hmlovka? Som myslel, že xenón.
Hlavné svetlá sú potom čo, H4?
Ale ako záslepka mi to nepripadá, vyzerá to ako pochrómovaná časť z jedného kusu spolu s parabolou.
Plecháče to má vyzerá že úplne obyč. a hrdzavé.
Hlavné svetlá sú potom čo, H4?
Ale ako záslepka mi to nepripadá, vyzerá to ako pochrómovaná časť z jedného kusu spolu s parabolou.
Plecháče to má vyzerá že úplne obyč. a hrdzavé.
11:47:35
18.09.2024
18.09.2024
Bukaj
-> minno 18.09.24 11:37:18: Jo, většina O1 tam měla čočku "mlhovky" a největší socky tam místo díry v plastu na čočku měly tohle "šidítko"
Myslel jsem si, že to měly jen předfaceliftové, ale jak tu mám tu FL Octavii, tak ta to má taky (jen už to není v kuse s tím plastem paraboly, ale je to pod ním jako záslepka
Myslel jsem si, že to měly jen předfaceliftové, ale jak tu mám tu FL Octavii, tak ta to má taky (jen už to není v kuse s tím plastem paraboly, ale je to pod ním jako záslepka
11:45:00
18.09.2024
18.09.2024
Tomaso435
-> minno 18.09.24 11:37:18: normální zaslepka, tj octavka bez mlhovky. To bude nějaká lx :-D ta by mohla mít i raritní Plecháče, který nebyly tou dobou, proto je každá glx slx a podobně s alu.
11:43:26
18.09.2024
18.09.2024
Bukaj
Tak dnes bych rád tu Octávku poskládal - tedy pokud mi přijde balíček s vačkou a dalšími díly.
Dotaz k montáži zdvihátek:
Ty "hydroštely" naplním olejem - ale jak zařídím, aby olej zase nevytekl, než čerpadlo natlačí olej do kanálků a dostane se k hydroštelům?
Našel jsem tohle - znamená to, že zdvihátka netřeba odvzdušňovat a odvzdušní se sama po startu motoru?:
"Doporučení výrobce k odvzdušnění hydraulických zdvihátek
Za určitých provozních podmínek (opakovaných startech / „studený start“ / prvomontáž motoru),
může dojít k hlučnosti ventilů. Rychlé odvzdušnění prostoru s vysokým tlakem je zaručeno tímto
postupem:
1. Došlo-li při prvním startu motoru (po výměně zdvihátek) nebo při startu a chodu naprázdno
k hlučnosti ventilů, měl by se motor nechat běžet asi 4 minuty při otáčkách asi 2500 min
nebo
střídavě 2000 a 3000 min.
2. Následně je třeba nechat motor běžet naprázdno asi 30 sekund.
3. V případě,že po provedení bodů 1. a 2. hlučnost ventilů zmizela jsou zdvihátka
odvzdušněna.
V případě, že ventily jsou ještě „slyšitelné“ je nezbytné opakovat body 1. a 2.
4. V 90% případů po tomto prvním cyklu hlučnost ventilů zmizí.
5. V ojedinělých případech je nutné cyklus 5 až 6 krát znovu opakovat.
6. V případě,že i po splnění bodu 5. jsou ventily zřetelně slyšet, doporučujeme zdvihátka
vyměnit"
Dotaz k montáži zdvihátek:
Ty "hydroštely" naplním olejem - ale jak zařídím, aby olej zase nevytekl, než čerpadlo natlačí olej do kanálků a dostane se k hydroštelům?
Našel jsem tohle - znamená to, že zdvihátka netřeba odvzdušňovat a odvzdušní se sama po startu motoru?:
"Doporučení výrobce k odvzdušnění hydraulických zdvihátek
Za určitých provozních podmínek (opakovaných startech / „studený start“ / prvomontáž motoru),
může dojít k hlučnosti ventilů. Rychlé odvzdušnění prostoru s vysokým tlakem je zaručeno tímto
postupem:
1. Došlo-li při prvním startu motoru (po výměně zdvihátek) nebo při startu a chodu naprázdno
k hlučnosti ventilů, měl by se motor nechat běžet asi 4 minuty při otáčkách asi 2500 min
nebo
střídavě 2000 a 3000 min.
2. Následně je třeba nechat motor běžet naprázdno asi 30 sekund.
3. V případě,že po provedení bodů 1. a 2. hlučnost ventilů zmizela jsou zdvihátka
odvzdušněna.
V případě, že ventily jsou ještě „slyšitelné“ je nezbytné opakovat body 1. a 2.
4. V 90% případů po tomto prvním cyklu hlučnost ventilů zmizí.
5. V ojedinělých případech je nutné cyklus 5 až 6 krát znovu opakovat.
6. V případě,že i po splnění bodu 5. jsou ventily zřetelně slyšet, doporučujeme zdvihátka
vyměnit"
11:37:18
18.09.2024
18.09.2024
minno
Dnes som si všimol na jednej Oct1 (polovrak na parkovisku). Čo je toto za nezmysel? Falošná čočka?
12:48:01
16.09.2024
16.09.2024
Bukaj
-> vhml: To má i protihlukovou fci? Aby se nesypal asfalt od hluku toho chrochtáku?
Už takhle mám z tohoto vozu na zahradě pár mastných fleků, ještě abych si tu dobrovolně dělal větší ekologickou pohromu...
...asi se /se sebezapřením) na tento konkrétní díl vykašlu a namontuju ho zpět špinavej - to nejhorší jsem z rovných ploch vzal špachtlí a zbytek ať tam dělá protihlukovou bariéru
Už takhle mám z tohoto vozu na zahradě pár mastných fleků, ještě abych si tu dobrovolně dělal větší ekologickou pohromu...
...asi se /se sebezapřením) na tento konkrétní díl vykašlu a namontuju ho zpět špinavej - to nejhorší jsem z rovných ploch vzal špachtlí a zbytek ať tam dělá protihlukovou bariéru
12:41:33
16.09.2024
16.09.2024
vhml
-> Bukaj 16.09.24 12:34:34: protože hladké by neplnilo svojí protihlukovou funkci. Vem to wapkou ne?
12:34:34
16.09.2024
16.09.2024
Bukaj
Tak nakonec jsem se rozhodl a objednal jsem vačku INA - je o tisícovku levnější než Kolbenschmidt, tak uvidíme. Do turba hrabat nebudu a děj se vůle boží. Teď ještě aby přestalo pršet, abych se na to mohl vrhnout...
Jinak tento krychličkovaný kryt pod motor vymyslel nějaký yntelygent - jak z toho mám, kurňa!, vyčistit nánosy prachu, štěrku, bahna, smíchaného s olejem z motoru? Proč to není hladké?
Jinak tento krychličkovaný kryt pod motor vymyslel nějaký yntelygent - jak z toho mám, kurňa!, vyčistit nánosy prachu, štěrku, bahna, smíchaného s olejem z motoru? Proč to není hladké?
14:14:20
15.09.2024
15.09.2024
Bukaj
-> saskyn2 15.09.24 11:48:18: Kolik km, to netuším, ale říkal něco o 2-5 let, pokud to bude procházet technickou...
Jinak jakou má ta hřídelka celkovou vůli, to netuším - je vymezená vrtulkou v obalu, ale jestli je to normální a vystředí se to tlakem oleje - asi jo, protože obal ani vrtulka nevypadají vzájemně vydřené, i když při vykývnutí hřídelky do strany se ve všech směrech opře o obal...?
Jaká je spotřeba oleje, to netuším, ale zjevně to nějaký bere, když teď před projevením závady bylo oleje pod ryskou... Myslím, že říkal, že doléval tak litr mezi výměnama, ale jestli se to nějak rapidně nezhoršilo poslední dobou, to nevím.
Co jsem koukal, tak repasované turbo na tento motor je kolem 6-8 tisíc, jaká je kvalita, to ovšem těžko poznám.
Jinak jakou má ta hřídelka celkovou vůli, to netuším - je vymezená vrtulkou v obalu, ale jestli je to normální a vystředí se to tlakem oleje - asi jo, protože obal ani vrtulka nevypadají vzájemně vydřené, i když při vykývnutí hřídelky do strany se ve všech směrech opře o obal...?
Jaká je spotřeba oleje, to netuším, ale zjevně to nějaký bere, když teď před projevením závady bylo oleje pod ryskou... Myslím, že říkal, že doléval tak litr mezi výměnama, ale jestli se to nějak rapidně nezhoršilo poslední dobou, to nevím.
Co jsem koukal, tak repasované turbo na tento motor je kolem 6-8 tisíc, jaká je kvalita, to ovšem těžko poznám.
14:07:27
15.09.2024
15.09.2024
saskyn2
-> Milan 136 15.09.24 12:52:33: Pokud už se ta vrtule o ten obal nezbrousila Ale jak říkáš. Zvlášt u auta u kterého tuším Bukaj myslím říkal že potřebuje aby to vydrželo dalších 20t bych se na to vysral, pokud koupí ten nejlevnější repas tak si přidělá akorát zbytečný starosti.
-> Jarda/felda 15.09.24 12:30:52: tam je otázka jak mu to mazalo atd, ale je to možný a to si myslím že oni patří k těm nejkvalitnějším. Pak ještě dědek v Hořicích. Na rozdíl od Janouška, nedej bože spousty jantarů na bazoši co koupí čínskej střed za litr, šoupnou ho tam bez vyvážení a prodaj ti to za 6000
-> Jarda/felda 15.09.24 12:30:52: tam je otázka jak mu to mazalo atd, ale je to možný a to si myslím že oni patří k těm nejkvalitnějším. Pak ještě dědek v Hořicích. Na rozdíl od Janouška, nedej bože spousty jantarů na bazoši co koupí čínskej střed za litr, šoupnou ho tam bez vyvážení a prodaj ti to za 6000
12:52:33
15.09.2024
15.09.2024
Milan 136
Turba mívají vůli běžně i nová. Naopak úplně bez vůle je špatně. Pokud to nevaklá tak, že by vrtule brousila obal tak to nech být.
12:30:52
15.09.2024
15.09.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 15.09.24 11:48:18: zrovna repas od Rema strakonice kámošovi extra nevydržel, tušim že říkal 80tisíc ? a řekli si tenkrát o 10bez daně
11:48:18
15.09.2024
15.09.2024
saskyn2
-> Bukaj: A kolik km s tím autem teda ještě plánuje najezdit? To turbo žere olej nebo ne? Vůle je tam kolik? Cca 0,5mm je cajk, ale viděl jsem i víc a fungovalo to dobře, ono to vystředí olej. Doma tohle moc nerozebereš, snad jedině když se zasekává regulace tak se v tom dá pohrabat, ale pouzdra fakt ne, hlavně jak to pak vyvážíš ten střed? Zase dá se bud koupit nový turbo-nesmysl cena, jetý z vrakáče-taky riziko, nebo repas, ale kvalitní repas typu Rema bude atakovat cenu novýho turba a levný repas-jsme v ČR, takže spousta podvodníků co ti tam nasere střed z aliexpresu za šestinásobek původní ceny a budeš neštastnej že to je horší jak to původní turbo.
11:45:57
15.09.2024
15.09.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 15.09.24 11:36:02: do turba určitě nehrabej, ta vrtulka se točí 100-150 TISÍC otáček jakmile rozhodíš vyvážení je to rychlá smrt
11:36:02
15.09.2024
15.09.2024
Bukaj
-> Bukaj 13.09.24 11:40:25: Nikdo nic? To tu nemá nikdo z vás zkušenosti s v tuzemsku nejoblíbenější motorizací?
Furt nevím, jak s tou vačkou, rád bych objednal zbytek dílů, aby dorazily co nejdřív a nestálo mi tu o rozebrané auto víc. Když už budu dávat nová zdvihátka a šálky vačky, tak se mi nelíbí tam dávat jetou vačku, ale jestli i značková druhovýroba stojí za pytel...
A co to turbo a vůle? Je bezpečné to tak nechat, nebo to mám rozebrat? Jsou tam nějaká pouzdra, která je třeba vyměnit, nebo je ta radiální vůle hřídele vrtulky taky "normální"?
Nerad bych složil motor, který za pár kilometrů odejde kvůli turbodmychadlu...
Furt nevím, jak s tou vačkou, rád bych objednal zbytek dílů, aby dorazily co nejdřív a nestálo mi tu o rozebrané auto víc. Když už budu dávat nová zdvihátka a šálky vačky, tak se mi nelíbí tam dávat jetou vačku, ale jestli i značková druhovýroba stojí za pytel...
A co to turbo a vůle? Je bezpečné to tak nechat, nebo to mám rozebrat? Jsou tam nějaká pouzdra, která je třeba vyměnit, nebo je ta radiální vůle hřídele vrtulky taky "normální"?
Nerad bych složil motor, který za pár kilometrů odejde kvůli turbodmychadlu...
13:44:09
14.09.2024
14.09.2024
StepaNoFUN
-> palinator: kdyz byla ta radovka plne funkcni a dobre nastavena, tak to startovalo a nehulilo. Jen to nastavit byla pakarna, tak na to vetsina lidi sralo.
A31 Turbo mela radovy cerpadlo. Az ty s intercoolerem mely rotacku.
A31 Turbo mela radovy cerpadlo. Az ty s intercoolerem mely rotacku.
17:34:00
13.09.2024
13.09.2024
Jarda/felda
-> palinator 13.09.24 16:50:57: tak ona avie prapůvodně měla rotačku respektive její předloha renault saviem, jenom u nás byla fabrika na řadovky tak to předělali na řadovku
16:50:57
13.09.2024
13.09.2024
palinator
-> Milan 136 10.09.24 21:22:34:
Po revoluci se vysrali na Motorpal a začli dávat rotačku Bosch - a od té doby to začalo startovat a míň hulit. Asi od typu A31 Turbo..
Po revoluci se vysrali na Motorpal a začli dávat rotačku Bosch - a od té doby to začalo startovat a míň hulit. Asi od typu A31 Turbo..
15:48:31
13.09.2024
13.09.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 13.09.24 11:40:25: moc to hrotíš majitel tě nebude mít rád
11:40:25
13.09.2024
13.09.2024
Bukaj
Někdo nějaké další zkušenosti? Stále váhám...
Jinak se mi ještě moc nelíbí turbodmychadlo a podtlakem ovládaná klapka od chladiče EGRu k samotnému EGR ventilu - jsou tam docela velké vůle hřídelek (kam se na to hrabou vůle hřídelek u SEDR/EDSR ).
Jak moc velká radiální vůle hřídelky vrtulky (v sacím traktu) turbodmychadla je ještě "v normě"?
Jinak se mi ještě moc nelíbí turbodmychadlo a podtlakem ovládaná klapka od chladiče EGRu k samotnému EGR ventilu - jsou tam docela velké vůle hřídelek (kam se na to hrabou vůle hřídelek u SEDR/EDSR ).
Jak moc velká radiální vůle hřídelky vrtulky (v sacím traktu) turbodmychadla je ještě "v normě"?
19:28:40
12.09.2024
12.09.2024
saskyn2
Ja jednou vyndaval inu asi po 20t a vypadalal jak origo po 250. Ale asi záleží i na jaky olej to jezdi, jestli nejsou vypadany zaslepky a hlavne ty vacky jsou dva typy litina a Železný. Ty litinový myslim vydrží víc. Ale moc tohle nedělám tak nemám úplně prehled
17:51:59
12.09.2024
12.09.2024
Milan 136
16:41:22
12.09.2024
12.09.2024
Bukaj
-> Milan 136: A kolik na ní máš najeto?
16:20:27
12.09.2024
12.09.2024
Milan 136
-> Bukaj 12.09.24 14:05:21: Mám v mým autě vačku INA. Origo byla na pár palcích trochu ometená a nechtělo se mi ji vracet na nová zdvihátka
14:05:21
12.09.2024
12.09.2024
Bukaj
Tak mám dilema s tou vačkou - od Saskyna mám jetou vačku, která je sice o dost lepší, než ta, co jsem vyndal z motoru, ale není zdaleka dokonalá, Měřil jsem opotřebení jednotlivých vaček a naměřil jsem v nejvyšším bodě vaček toto (v mm, od rozvodového kola směrem k vakuové pumpě):
60,82/61,75/61,21/61,75/6 1,75/61,75/61,75/60,24
Pro srovnání původní vačka:
57,85/61,45/61,10/61,05/6 1,70/60,70/61,55/61,08
přičemž původní vačka má ještě o dost více vyběhanou drážku na pohon vakuové pumpy...
...zjevně má být u nepoškozené vačky rozměr těch 61,75 mm, u té hřídele od Saskyna jsou 3 vačky viditelně a měřitelně také nerovnoměrně ojeté (styčná plocha se zdvihátkem není rovná) - předpokládám, že by od počátku vydírala nová zdvihátka a docházelo by k dalšímu vydírání materiálu vaček...
Koupil bych tedy novou vačkovou hřídel, ale trochu mne děsí to, co mi říkal (a tady někde psal) Saskyn - že nová vačka nevydrží zdaleka to, co původní a po pár desítkách tisíc km bude horší, než toto...
Je zde někdo, kdo toto potvrdí či vyvrátí?
Originál hřídel určitě kupovat nebudu (zdvojnásobila by cenu vozu), ze "značkových" hřídelí na Autodilos.cz bych se asi přikláněl ke Kolbenschmidt za 4614 Kč, dále jsou v nabídce FEBI Bilstein za 3291 Kč, INA za 3460 Kč a Borsehung za 5675 Kč.
autodilos.cz/autodily/... /motor-rizeni-motoru-vacko vy-hridel?type=vacko...
A pak další "značky", ke kterým nemám důvěru...
Doporučili byste něco ze zmíněných nebo mám fakt dát na Saskynovu radu a použít tu jetou?
60,82/61,75/61,21/61,75/6 1,75/61,75/61,75/60,24
Pro srovnání původní vačka:
57,85/61,45/61,10/61,05/6 1,70/60,70/61,55/61,08
přičemž původní vačka má ještě o dost více vyběhanou drážku na pohon vakuové pumpy...
...zjevně má být u nepoškozené vačky rozměr těch 61,75 mm, u té hřídele od Saskyna jsou 3 vačky viditelně a měřitelně také nerovnoměrně ojeté (styčná plocha se zdvihátkem není rovná) - předpokládám, že by od počátku vydírala nová zdvihátka a docházelo by k dalšímu vydírání materiálu vaček...
Koupil bych tedy novou vačkovou hřídel, ale trochu mne děsí to, co mi říkal (a tady někde psal) Saskyn - že nová vačka nevydrží zdaleka to, co původní a po pár desítkách tisíc km bude horší, než toto...
Je zde někdo, kdo toto potvrdí či vyvrátí?
Originál hřídel určitě kupovat nebudu (zdvojnásobila by cenu vozu), ze "značkových" hřídelí na Autodilos.cz bych se asi přikláněl ke Kolbenschmidt za 4614 Kč, dále jsou v nabídce FEBI Bilstein za 3291 Kč, INA za 3460 Kč a Borsehung za 5675 Kč.
autodilos.cz/autodily/... /motor-rizeni-motoru-vacko vy-hridel?type=vacko...
A pak další "značky", ke kterým nemám důvěru...
Doporučili byste něco ze zmíněných nebo mám fakt dát na Saskynovu radu a použít tu jetou?