skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz: už asi mesiac-> castrol: bohužiaľ
-> suri: nejak mi tam tie kola nesedia ,posobia tak lacno
-> suri: Takže už je pryč?
-> Jirik_Tuňák1983: To je moje bývalé
-> suri 04.05.19 20:06:47: Podobné fotky bych ti dnes nastřílel tak čtyři.
-> Jarda:
Já zase včera musel na prase v obci předjet Renold Traffic. Ale tohle byl kouř zase černo-šedej.
Já zase včera musel na prase v obci předjet Renold Traffic. Ale tohle byl kouř zase černo-šedej.
-> Jarda - zrušená registrace 04.05.19 09:05:48: to nieje konstrukter ale kokot...
ak takto jazdi rok .
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> King 04.05.19 08:29:50: je to konstrukter...
a vypoctar pevnostnich parametru :)
ale todle fakt na silnici nema co delat
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
ale todle fakt na silnici nema co delat
-> Jarda: Otazka zni, jak moc musi clovek v palici nasrano, aby to v takovym stavu provozoval rok...
-> saskyn2 03.05.19 21:28:52: to rikal, ze uz se mu jednou stalo, ale na jinem aute![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
např prasklej píst
dnes kolega s O1, rotacka 66kW a brutalni modrocernej kour, felda nesepnula vnitrni okruh, to podtlakovy ovladani :/, tak jsem ho predjel, pak jsem se ho na vratnici ptal, co s tim ma a pry nevi, ale ze to jezdi uz pres rok a oleje to bere litr na sto, tak ze tam leje nejakej levnej olej
a hrozne nepravidelnej traktoroidni chod, co to muze byt? turbo asi ne, to byl litr oleje pryc ani ne za kilometr
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Tuner#2: podľa mňa bude , na Octaviu sa mi viac hodí to audi vyklápacie www.google.sk/search?biw=
1280&a...
-> Nwkt 02.05.19 22:49:58: a něco co pasuje na b 5.5 passata nemáš ? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 02.05.19 22:49:58: Ja taky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 03.05.19 06:49:29: Jo takhle, a ono to pasuje třeba i na Octavii?
-> Tuner#2: myslím prvý tu :D -> Milan 136: ja som jedno skusmo objednal ,ale ja som doteraz nedal ani to audinové vyklápacie takže tak :D
-> suri 02.05.19 12:02:35: Jak myslíš kdo bude první? Tohle už měli staré Renaulty.
-> Milan 136 02.05.19 22:46:31: Takže se to velmi rychle zasytí a stejně to přeteče?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 02.05.19 22:46:31: Takže se to velmi rychle zasytí a stejně to přeteče?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri 02.05.19 12:02:35: Já ne. Je to odporný a úplně k hovnu. Udělali tam průser, když ta trubka má asi 10 mm průměr a navzdory tomu simply clever trychtýři to tam stejně vůbec neteče...
Už udělali inovaci a do toho sítka dali odvzdušnění![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Už udělali inovaci a do toho sítka dali odvzdušnění
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 01.05.19 20:45:51: jestli to je podle dulciku, tak to na te nafte mohlo byt dobre... (jeden nahore a druhy dole, potom teda nechapu vyznam) ale na tech drzacich uz nikdo zadnej dulcik nenajde, mozna tak po opiskovani
U moji bych ten dulcik najit mohl, drzaky jsem opiskoval, pak Zn epox a nakonec jsem to strikl barvou na litaky, tak mozna by mohl byt videt.
U moji bych ten dulcik najit mohl, drzaky jsem opiskoval, pak Zn epox a nakonec jsem to strikl barvou na litaky, tak mozna by mohl byt videt.
-> Jarda: forum.skodahome.cz/topic/
127566-vod%C3%ADc%C3%AD-%C
4%8Depy-dr%C5%BE%C3%A1ku-z
adn%C3%AD-kotou%C4%8Dov%C3
%A9-brzdy tiež na to neprišiel
-> Milan 136: OII má dole dlhý
-> Milan 136 01.05.19 20:38:17: jj, v ETce to neni a googlem se mi taky zatim nepovedlo :/
-> Jarda - zrušená registrace 01.05.19 19:58:33: Z hlavy ne. Když jsem dělal brzdy sobě, tak jsem ty čepy vytahal bezmyšlenkovitě a pak taky nevěděl který kam. O2 má také rozdílné.
Pomohl mi až Google a obrázky, naštěstí je vidět rozdíl i zvenčí. V Else ani Etce jsem to nenašel.
Pomohl mi až Google a obrázky, naštěstí je vidět rozdíl i zvenčí. V Else ani Etce jsem to nenašel.
-> Milan 136: Milane, taky nevis, kam prijde to stupnovite voditko zadniho trmenu?, udelal jsem zadni brzdy na naftove a na jedne strane bylo dole a na druhe nahore
prohledl jsem vsechny trmeny a ta valcova s mazacima ploskama jsou vic orezle, z toho jsem usoudil, ze byly asi niz :) takze stupnovita jsem dal nahoru
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> palinator: nezlepší , ale poslednú 1,2TSI čo som dal na ultrazvuk tak išla krásne , fajný motor , aj zachovalé nezhnité auto to bolo
-> suri:
Známej co dělá na zkušebně pro VIF tak taky říká, že to dělaj vstřiky. Ale myslel jsem, že by na nich byla vidět nějaká větší korekce. Chybu to žádnou související nevypisovalo, jen sporadickou zkrat na plus snímač teploty nasávanýho vzduchu, ale to je tam nejspíš z doby kdy se dělala spojka. Teď jsem tam dal pořádnou dávku VIFu tak uvidíme jestli se to zlepší.
Známej co dělá na zkušebně pro VIF tak taky říká, že to dělaj vstřiky. Ale myslel jsem, že by na nich byla vidět nějaká větší korekce. Chybu to žádnou související nevypisovalo, jen sporadickou zkrat na plus snímač teploty nasávanýho vzduchu, ale to je tam nejspíš z doby kdy se dělala spojka. Teď jsem tam dal pořádnou dávku VIFu tak uvidíme jestli se to zlepší.
-> Jumbo: njn , FAB II detto ... -> palinator: zoberieš vstreky na ultrazvuk a test , vyčistíš sanie , zmeráš tlaky a uvidíš , teda ak tam nie sú iné chyby aj okolo turba alebo prestavovania vačiek ... ak tomu dáš sodu , prípadne nejaké aditívum a lepší sa to tak budú vstreky
Zkusím ještě jednou:
1,4 TSI CHPA - při vysoké zátěži, nejčastěji v rozsahu 2500-3500 otáček občas vynechává. Vynechává 4. válec podle VAGu. Někdy jeden výpadek, jindy několik najednou. Většinou když se autu dá pořádná čočka, tak se situace zlepší. Svíčky originály (myslím že NGK) měněny dle pokynů od škodovky asi před 10 tkm. Cívky šly dolů blbě, jedna echt špatně, ale nepamatuju si, na kterým to bylo válci. Stav se zhoršuje. Napadá mě zkusit prohodit cívky na 3. a 4. válci, jestli se problém nepřesune tam.
1,4 TSI CHPA - při vysoké zátěži, nejčastěji v rozsahu 2500-3500 otáček občas vynechává. Vynechává 4. válec podle VAGu. Někdy jeden výpadek, jindy několik najednou. Většinou když se autu dá pořádná čočka, tak se situace zlepší. Svíčky originály (myslím že NGK) měněny dle pokynů od škodovky asi před 10 tkm. Cívky šly dolů blbě, jedna echt špatně, ale nepamatuju si, na kterým to bylo válci. Stav se zhoršuje. Napadá mě zkusit prohodit cívky na 3. a 4. válci, jestli se problém nepřesune tam.
-> suri: To doufám, už je ve Škodovce, aby tam dali nový, ale moje oprava vydržela až do dnešního rána, i když jsme ty dveře museli používat...
-> Jumbo: to je normálne , novší zväzok už väčšinou vydrží
Kdyby vám někdy najednou přestalo jet na celé jedné straně auta zamykání dveří, stahování oken a nastavování zrcátka, můžou za to přelomené kabely v průchodce do předních dveří...
Takže po dlouhé době jsem byl nucen dělat polní opravu na autě, kdy jsem v hospodě, kde jsme byli na oběd, vyžebral šroubovák, dva kusy drátu a izolačku, abych mohl zavřít okna, protože jet s půlkou oken stažených domů 450 km by nebylo úplně ideální...
Takže po dlouhé době jsem byl nucen dělat polní opravu na autě, kdy jsem v hospodě, kde jsme byli na oběd, vyžebral šroubovák, dva kusy drátu a izolačku, abych mohl zavřít okna, protože jet s půlkou oken stažených domů 450 km by nebylo úplně ideální...
-> Bukaj:
Nevim co je předepsáno do tohoto starého verglu, ale k novějšímu Quantum Briggsu (furt SV rozvod) byla viskozita vztahovaná k teplotě okolí v poměrně širokém rozsahu. Předepsána byla jen minimální API norma. A můj soukromej názor na originální oleje Briggs, kde je dojemnej nápis "Specially formulated for air cooled engines", je takovej, že výkonnostně na tom budou hůř než běžné motorové oleje. V podstatě tyhle vzduchem chlazený motory pokud nejsou zacpaný žebra, tak (alespoň v malejch sekačkách) jezděj věčně podchlazený (teplotu oleje odhaduju tak 65°C), takže mazat a držet film tam bude fakt uplně všechno.
I když druhýmu dědovi se zadřít Briggse povedlo. Při senoseči rotačkou. Jenže ten motor výměnu oleje a údržbu/čištění taky nikdy neviděl.
E: osobně leju do sekaček taky co mi přijde pod ruku, typicky Mogul Extreme 15W40, jinak bych si tipnul, že ta tvoje ludra by ten origo SAE30 žrala ještě daleko víc.
Nevim co je předepsáno do tohoto starého verglu, ale k novějšímu Quantum Briggsu (furt SV rozvod) byla viskozita vztahovaná k teplotě okolí v poměrně širokém rozsahu. Předepsána byla jen minimální API norma. A můj soukromej názor na originální oleje Briggs, kde je dojemnej nápis "Specially formulated for air cooled engines", je takovej, že výkonnostně na tom budou hůř než běžné motorové oleje. V podstatě tyhle vzduchem chlazený motory pokud nejsou zacpaný žebra, tak (alespoň v malejch sekačkách) jezděj věčně podchlazený (teplotu oleje odhaduju tak 65°C), takže mazat a držet film tam bude fakt uplně všechno.
I když druhýmu dědovi se zadřít Briggse povedlo. Při senoseči rotačkou. Jenže ten motor výměnu oleje a údržbu/čištění taky nikdy neviděl.
E: osobně leju do sekaček taky co mi přijde pod ruku, typicky Mogul Extreme 15W40, jinak bych si tipnul, že ta tvoje ludra by ten origo SAE30 žrala ještě daleko víc.
-> palinator 29.04.19 10:30:52: Já si říkám, jestli těm motorům, do kterých je předepsáno SAE30, neškodím tím, že do nich leju zbytky oleje z výměn (typicky do škodovky naleju 3,7 litru a zbytek z kanďáku šup do sekačky) - Shell HX3, ale zatím jedinej stroj, kterej si "stěžuje" je tahle ludra a dělala to už kdž jsem ji nasockl...
-> Bukaj 29.04.19 10:11:54:
Konstrukčně stejný jako větší Sprint. Ten motor už taky znám docela důkladně. Membrána a cuctlačítko měněný, aktuálně mimo provoz protože se z motoru začaly sypat šrouby a obsluze to bylo jedno, tak se celý příslušenství kolem motoru rozpadlo. Vzhledem k tomu že to má americký závity, tak trochu problém. Ale motor je stejně v p*či (stejné dvoutaktní kouřové efekty a supernízký kompresní tlak), protože děda do toho od nova lil akorát vyjeťák ze škodovky, protože novej M7ADSIII stál 70 Kč/l.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Konstrukčně stejný jako větší Sprint. Ten motor už taky znám docela důkladně. Membrána a cuctlačítko měněný, aktuálně mimo provoz protože se z motoru začaly sypat šrouby a obsluze to bylo jedno, tak se celý příslušenství kolem motoru rozpadlo. Vzhledem k tomu že to má americký závity, tak trochu problém. Ale motor je stejně v p*či (stejné dvoutaktní kouřové efekty a supernízký kompresní tlak), protože děda do toho od nova lil akorát vyjeťák ze škodovky, protože novej M7ADSIII stál 70 Kč/l.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 29.04.19 10:21:04: na to jezdil myslivec s nivou :( filtr jsem musel odsekat, byl celej zrezlej a prirezlej k bloku, nikdy filtr nemenil a lil olej z tesca
-> Bukaj: Prave ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Filtru je to jedno, když toho má plný gatě, tak se otevře bypass ventil a hotovo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 29.04.19 09:17:41: tak u 1.6 je vymena nenarocna, tam to je hned, ja ted dal mogul super 10w40 a nic moc, divim se, ze s tim nema problem mazat, mel jsem dat mogul extreme, tendle olej to bude zrat hrozne, jinak tahne mi dobre, jezdi lip, jak pd nafta 74kW
Octa 1.8t ma o litr vic, nez sup, skoro 5l mi neprijde tak malo, ikdyz na 140kW ze davam 5w40 rekl jeden automechanik-upravce, ze jsem prase, ze min.5w50
Octa 1.8t ma o litr vic, nez sup, skoro 5l mi neprijde tak malo, ikdyz na 140kW ze davam 5w40 rekl jeden automechanik-upravce, ze jsem prase, ze min.5w50
-> Bukaj 29.04.19 10:01:52: A ten filtr asi taky nebude mit radost... Ale todle uz jsem fakt vzdal - kazdej sveho stesti strujce.
-> palinator: Je to tahle "klasika" - tyto motory vydržely neuvěřitelné věci a většinou přežily životnost stroje, který poháněly...
...kdyžtak mám ještě jeden náhradní motor z jiné nasocklé sekačky, která už se rozpadla
Jedinou "slabinou" těchto motorů je membrána v karburátoru - u tohoto typu je karburátor součástí nádrže (nebo opačně
) a to řešení plastového odlitku karburátoru je sice levné, jednoduché, ale ne moc spolehlivé. Ale tady se na spotřebu ani jízdní vlastnosti nehraje... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...kdyžtak mám ještě jeden náhradní motor z jiné nasocklé sekačky, která už se rozpadla
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jedinou "slabinou" těchto motorů je membrána v karburátoru - u tohoto typu je karburátor součástí nádrže (nebo opačně
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj:
Není to v tý sekačce motor Sprint?
Není to v tý sekačce motor Sprint?
-> Syny 29.04.19 08:09:46: Tak ta teorie Tvého otce a bratra by fungovala, ale musel bys nechat motor, ať nejdřív dopapá to, co má a až potom mu dopřát přídavky...
-> Jarda - zrušená registrace 29.04.19 01:22:26: Tak nedolévej a rovnou ho po těch 10 tisících vyměň, ne? U svých provozních aut se snažím dodržovat interval 8000 km (někdy to přetáhnu až k deseti) a nedolévám nic a motory jsou uvnitř čisté.
Ale mám jednu nasocklou asi 25-30 let starou sekačku, kde se měnit olej moc nevyplácí - na začátku sezony, když u všech strojů měním olej, tak tahle sekačka ho půlku vyžene výfukem během prvních několika motohodin (krásná mlha s vůní dvoutaktu, ač je to 4T Briggs), pak se stabilizuje a zakouří jen někdy po startu...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 29.04.19 01:22:26: Tak nedolévej a rovnou ho po těch 10 tisících vyměň, ne? U svých provozních aut se snažím dodržovat interval 8000 km (někdy to přetáhnu až k deseti) a nedolévám nic a motory jsou uvnitř čisté.
Ale mám jednu nasocklou asi 25-30 let starou sekačku, kde se měnit olej moc nevyplácí - na začátku sezony, když u všech strojů měním olej, tak tahle sekačka ho půlku vyžene výfukem během prvních několika motohodin (krásná mlha s vůní dvoutaktu, ač je to 4T Briggs), pak se stabilizuje a zakouří jen někdy po startu...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer:
Tak předpokládám, že ten bordel neprojde přes filtr. Problém spíš je, že auto který žere olej, enormně vytváří karbon a ten znehodnocuje náplň o to rychlejc.
Tak předpokládám, že ten bordel neprojde přes filtr. Problém spíš je, že auto který žere olej, enormně vytváří karbon a ten znehodnocuje náplň o to rychlejc.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.04.19 19:34:14:
To je jako na Tier 3 jen holej motor bez emisního příslušenství?
Právě co jsem pozoroval, tak vůbec nezáleží na tom, jestli je to ne/přímej vstřik, jestli je to zařízení s pružinovejma vstřikovačema, jestli je to PD nebo CR. Zrovna u PD je divný, že smrdí, když jsou tam vstřikovací tlaky jako kráva.
Na druhou stranu věřím, že když je motor vč. celý vstřikovací soustavy fakt dobrej, tak nemusí smrdět ani když je hodně zastaralej a to bez jakýkoliv následný úpravy spalin.
Domnívám se, že "závadová" smrdutost moderních dieselů je kombinací špatného vstřikování a mrtvýho oxidačního katu.
E: i když někdo někde psal, že mu TDI smrdělo kvůli ohnutý ojnici.
Takže jestli do toho ještě vstupuje komprese nebo jinej úhel vstřiku vůči spalovacímu prostoru v pístu, fakt nevim a vařim z vody.
To je jako na Tier 3 jen holej motor bez emisního příslušenství?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Právě co jsem pozoroval, tak vůbec nezáleží na tom, jestli je to ne/přímej vstřik, jestli je to zařízení s pružinovejma vstřikovačema, jestli je to PD nebo CR. Zrovna u PD je divný, že smrdí, když jsou tam vstřikovací tlaky jako kráva.
Na druhou stranu věřím, že když je motor vč. celý vstřikovací soustavy fakt dobrej, tak nemusí smrdět ani když je hodně zastaralej a to bez jakýkoliv následný úpravy spalin.
Domnívám se, že "závadová" smrdutost moderních dieselů je kombinací špatného vstřikování a mrtvýho oxidačního katu.
E: i když někdo někde psal, že mu TDI smrdělo kvůli ohnutý ojnici.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)