skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
22:22:19
27.06.2017
27.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> King 27.06.17 21:40:34: Pracovní schůzka s člověkem, který má po příjezdu v podpaží koláče velikosti rodinné pizzy odradí i pány.
22:12:47
27.06.2017
27.06.2017
suri
-> Milan 136: to je klasika tieto 0,5mm káble , snímače kľuky sú pravidelné , vymeníš čidlo , nahodíš nové káble k RJ a vymeníš RJ :D radšej mi povedz čo s tou mojou haraburdou , všetci ma strašili že to nedotankujem do plna a naozaj , dojazd 20km a cvakla pištol pri 52,5L , po pokývaní za hagus a postáti som to dotlačil na 55L viac ani prd , všeobecne benzínové 4x4 sú problém dotankovať na deklarovaných 60L ... potom prejdem pár km a ručička sa odlepí od maxima ... včera som sa pýtal direkt ešte tajného čo som stretol na pumpe a on mi hovorí ako kedy , že v zime 60L ide , v lete horšie ale že sa dá , že má čas a tankovaciu kartu :D -> Tuner#2: prečo meníš vlastne kompresor ? preplach sa musí robiť hlavne ak sa starý zadrel a špony sú v systéme obehu chladiva , oficiálny postup je výmena vysúšača - resp. celého chladiča , výmena expanzného ventilu hore na výparníku - ten by teoreticky nemusel pustiť bordel do výparníka a dôkladný preplach trubiek
dá sa to aj ako píše Milan , aj čističom na brzdy prelievať ale často sú tam tie špony dlhú dobu spolu s olejom a jazdí sa na tom , potom to nejde dole a vyzerá to naozaj ako grafitka ... dáš to trikrát benzínom a stále tečie humus
a všade nové gumičky
dá sa to aj ako píše Milan , aj čističom na brzdy prelievať ale často sú tam tie špony dlhú dobu spolu s olejom a jazdí sa na tom , potom to nejde dole a vyzerá to naozaj ako grafitka ... dáš to trikrát benzínom a stále tečie humus
a všade nové gumičky
21:58:59
27.06.2017
27.06.2017
M@rtin
-> King: Tak nějak, každej to máme jinak.
21:40:34
27.06.2017
27.06.2017
King
-> M@rtin: Kdyz ja v praci jednam prevazne s zenskejma a je mi malinko zinantni je obstastnovat vysledky myho nekolikahodinovyho paření se v "prirodnich " podminkach :-) Ale jako vzdycky - proti gustu zadnej disputat :-)
21:34:26
27.06.2017
27.06.2017
M@rtin
-> King: Uplně stažený je nemám, ani v 45° v Turecku jsem klimu neměl v autě zapnutou nikdy
21:33:03
27.06.2017
27.06.2017
Milan 136
A dalsi pecka. Kamaradovo BLS. Ze s tim patek jede do Italie.
Obcas skubnuti, obcas chcipnut, prevazne zahraty.
Chyba zadna, v BNH taky nic podivnyho.
Pak jsem nasel tohle.
+5V na snimac otacek kliky.
Po rozbaleni svazku jsem se ho skoro ani nedotknul a rozpadl se. Nechapu, ze to vubec jelo bez chyb
Obcas skubnuti, obcas chcipnut, prevazne zahraty.
Chyba zadna, v BNH taky nic podivnyho.
Pak jsem nasel tohle.
+5V na snimac otacek kliky.
Po rozbaleni svazku jsem se ho skoro ani nedotknul a rozpadl se. Nechapu, ze to vubec jelo bez chyb
21:32:34
27.06.2017
27.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 27.06.17 21:15:04: A proč jste mě nenapsali tohle už na začátku? Kdybych věděl, že mě to bude stát ještě výparník, trubky nějaký ten ventil jak píše suri (ani se raději neptám co to vše stojí) tak jsem se na to z vysoka. Kdyby ten debilní kompresor šel vyřadit... Dneska jsem objel dvě dílny a proplach tady nikdo neumí...
21:15:04
27.06.2017
27.06.2017
Milan 136
Vzduchem vyfoukáš leda tak hovno. V trrubkách není sucho. Máš tam v celým okruhu rozstříknutej olej. A ten bordel z KO komperesoru je tam všude rozcáklej. Akruálně mám na zvedáku jedničkovou Octavii, kde se zadřel kompresor. Dali jen tak novej a KO. Tak koupili další, kondenzátor, vysoušeč a dovezli to na proplach. V trubkách a všude nekutečnej humus. Šedej povlak a vyschlý hrudky. Něco jako vyschlá grafitka. S tím chladivo nehne. Takže jsem trubky vyndal a vyplachoval v mycím stolu všemožnýma čističema a stejně z nich sem tam něco vyleze. Výparník jsem vypláchnul na autě jak šel. Pak jsem nandal adapéry, zapojil plničku a proplachoval. Ve filtru skoro nic, ale z výparníku po dlouhém proplachování stále vychází šedý olej. Děs. Takže řešení - dát i trubky a výparník s expanzním ventilem. Čeká se na rozhodnutí, co s tím
20:14:13
27.06.2017
27.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> King 27.06.17 19:17:46: Já jezdím zásadně se staženýma oknama, ale sedačku mám tak nízko, že loket je logicky na loketce a ne z okna. Klimu nesnáším, hodí se max. na dálnice při opravdových vedrech, ale to jezdíme 1-2x do roka...
19:17:46
27.06.2017
27.06.2017
King
-> M@rtin: A to jako jezdis v tech vedrech se stazenejma oknama a levackou visici z vokna, jak to delaj nejvetsi drsoni? :-)
18:15:16
27.06.2017
27.06.2017
M@rtin
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.06.17 17:02:15: No taky by mi nevadila Okta bez klimy. Nechal jsem jí při servisu vyčistit a zkontrolovat a funguje
Zaplá byla jen párkrát na vychlazení auta, když stálo dlouho na slunci u rozvodny.
Zaplá byla jen párkrát na vychlazení auta, když stálo dlouho na slunci u rozvodny.
17:02:15
27.06.2017
27.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> King 27.06.17 16:52:13: Já klimu ani nechtěl... Kdyby se z kompresoru nesypaly šrouby, tak jezdím vese dál...
16:52:13
27.06.2017
27.06.2017
King
-> Tuner#2: ...zatimco klima na Zlutce bez problemu funguje uz od dob Husaka
16:48:27
27.06.2017
27.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 27.06.17 08:37:01: Hmm, tak to tady nikdo nedělá
Proč nový ventil??? To jste tady nepsali, že jsem se na to nevy*ral... nemám teď čas řešit ty nový verky co se jen serou
Stejně ten proplach nechápu, vyndáme kompresor, chladič, do trubek fouknem vzduch z kompresoru a musí to být čisté ne?
Proč nový ventil??? To jste tady nepsali, že jsem se na to nevy*ral... nemám teď čas řešit ty nový verky co se jen serou
Stejně ten proplach nechápu, vyndáme kompresor, chladič, do trubek fouknem vzduch z kompresoru a musí to být čisté ne?
08:37:01
27.06.2017
27.06.2017
suri
-> Tuner#2: preplach systému je to že sa pripojíš špeciálnymi adaptérmi hore pri expanznom ventile ktorý by mal ísť nový a dole pri kompresore a nechá sa tam kolovať chladivo ktoré sa potom odsaje ... ak bol kompresor zadretý a v systéme sú špony tak nový čaká podobný osud bez preplachu
21:14:30
26.06.2017
26.06.2017
MVM
-> Tuner#2: Co já kdy měni chladič klimy,tak měl i novou vložku vysoušeče. Výparník jsem nikdy neměnil. Kompresor když jsem dával - tak vždycky kámoš chce přesně vylít vykapat olej z novýho kompresoru a napsat množství - ale ten postup je vždy přibalenej u novýho kompesoru. A pod pojmem čištění klimatizace si já osobně představím likvidaci plísně a hnusu z výparníku a vedení vzduchu kvůli smradu ....
20:56:40
26.06.2017
26.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Ještě mám dotaz ohledně té klimy. Když mám nový chladič a kompresor, co je třeba proplachovat? Trubky vyfouknem vzduchem a je to ne? Jde o to, že švagrovo známej na proplach nic prý nemá, jen plní klimatizace. V čem to čištění spočívá?
22:05:41
21.06.2017
21.06.2017
suri
-> igifigi 21.06.17 15:28:50: na OII neexistuje žiadna opravná sada
15:28:50
21.06.2017
21.06.2017
igifigi
zdravim chlapi, prosim vas,mam octaviu 2 a problem s prednym svetlom. zlomil som narazom ten spodny cuplik co je v strede svetla zospodu na zaistenie a pocul som o nejakej opravarenskej sade ktorou sa da nahradit. na to su tam vraj tie 3 dierky. nepocul niekto z vas otom? dakujem
12:52:08
16.06.2017
16.06.2017
colaczech
-> Jarda/felda: no tak jim budu radši věřit a vyměním to.
-> StepaNoFUN: byl jsem tam i po opravě té trubky
-> StepaNoFUN: byl jsem tam i po opravě té trubky
12:50:59
16.06.2017
16.06.2017
Syny
-> StepaNoFUN 16.06.17 12:44:27: Mozna kdyz to plnili, tak prave roztrhli tu trubku
12:44:27
16.06.2017
16.06.2017
StepaNoFUN
-> colaczech: By mě zajímalo, jak ověřili funčnost toho expanzního ventilu, když klima nešla naplnit...
12:40:58
16.06.2017
16.06.2017
Jarda/felda
-> colaczech 16.06.17 12:28:08: když se extrémně zvedne tlak tak ti něco bouchne .....
12:28:08
16.06.2017
16.06.2017
colaczech
Mám dotaz ohledně klimy. Byl jsem si nechat zkontrolovat nefunkční klimu. Byly 2 díry na trubce a prý je přidřený expanzní ventil. Trubku už jsem opravil. Co se může stát, když tam nechám ten přidřený expanzní ventil?
21:08:21
15.06.2017
15.06.2017
Jarda/felda
-> Pavel P@nkáč 14.06.17 21:46:01: obecně se dává milimetr předpětí tyčky z podtlakový baňky ale ještě se nastavuje protitlak (poloha lopatek) a to už je věda
16:58:11
15.06.2017
15.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 15.06.17 15:44:46: OK, já furt proč mu říkáš blbe.
15:44:46
15.06.2017
15.06.2017
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 15.06.17 13:46:57: spokojen?
13:46:57
15.06.2017
15.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 15.06.17 08:58:49: Proč mu nadáváš?
13:32:46
15.06.2017
15.06.2017
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 14.06.17 14:27:32: Ale zas mi nesviti zpatecky
08:58:49
15.06.2017
15.06.2017
Milan 136
-> Pavel P@nkáč: blbě. V else je popsany nejaky hruby zakladni nastaveni. Je tam hodnota podtlaku, pri ktery se ma tahlo oprit o doraz. Ale z hlavy nevim, mam volno.
21:46:01
14.06.2017
14.06.2017
Pavel P@nkáč
-> Milan 136 13.06.17 09:17:25: když se blbě zeptám tak jak na to natočení té tyčky regulace příjdu podle voka? není k tomu zrovna přístup že bych to zkusmo šteloval tam a z5, nějaky podezřele čistý turbo tam je nebude tam dlouho....
21:39:53
14.06.2017
14.06.2017
Jarda/felda
-> palinator 14.06.17 15:37:42: nejdřív vyměnit co je na oko špatný + gumičky (ve výsledku pár korun za jistotu stojí) a pak k plničce na test, pokud projde testem těsnosti tak naplnit a doufat
21:05:21
14.06.2017
14.06.2017
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.06.17 16:34:43: taky se primlouvam za Hellu
-> bouchy 14.06.17 16:17:53: tam, kam patri R134a tak samozrejme dat 134ku.
Novy auta maji aktualne R1234yf. Ten je uplne jinej, proti 134, behem par hodin rozlozitelny v atmosfere. Ma jiny plnici ventily, jinou plnicku. Muze byt v nejky extremni koncentraci horlavy, ale nebal bych se toho. Jo a to hlavni, co 1g, to 5Kc
-> bouchy 14.06.17 16:17:53: tam, kam patri R134a tak samozrejme dat 134ku.
Novy auta maji aktualne R1234yf. Ten je uplne jinej, proti 134, behem par hodin rozlozitelny v atmosfere. Ma jiny plnici ventily, jinou plnicku. Muze byt v nejky extremni koncentraci horlavy, ale nebal bych se toho. Jo a to hlavni, co 1g, to 5Kc
20:18:51
14.06.2017
14.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> saskyn2 14.06.17 20:10:39: OK, alespoň to bude ladit s vodním. Jinak cena za kompresor byla bez daně, takže 4800,- s DPH.
20:10:39
14.06.2017
14.06.2017
saskyn2
-> Tuner#2: hella
20:09:56
14.06.2017
14.06.2017
saskyn2
-> bouchy: Krom nějakej nejnovějších aut je všude R134
16:51:55
14.06.2017
14.06.2017
StepaNoFUN
-> bouchy: Musí tam přijít to, co tam bylo určený.
Ten novej plyn stojí nesmysl, je hořlavej a musí na něj bejt jiná plnička.
Ten novej plyn stojí nesmysl, je hořlavej a musí na něj bejt jiná plnička.
16:34:43
14.06.2017
14.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak který chladič?
Magnetti marelly /ten držíme skladem/ váš nákup xxxx+dph a
hella/behr /jako to čerpadlo/ to je přes noc na objednávku a váš nákup
xxxx+dph
Magnetti marelly /ten držíme skladem/ váš nákup xxxx+dph a
hella/behr /jako to čerpadlo/ to je přes noc na objednávku a váš nákup
xxxx+dph
16:17:53
14.06.2017
14.06.2017
bouchy
Btw by mě zajímalo jak je to s chladivem. Něco EU zakázala, ale zase tu alternativu (jména nevim) nepřijal Mercedes, že když dojde na nehodu a tohle přijde do kontaktu s výfukovým svodem, je to hořlavé jak prase (a asi i jedovaté)... Jak je to u starších aut? Když tam bylo to původní, maj stále výjimku, nebo se musí vše vysát a nahradit tím novým typem? Kompatibilní to asi/prý nebude. (starší = 90tky - ne Cadillac z padesátejch let )
15:37:42
14.06.2017
14.06.2017
palinator
Tak na Toledu mám mimo jiné určitě závadu v proraženým kondenzátoru (propadlejch několik spodních pater, možná po nějaký nehodě). Zbytek klimatizace netušim v jakým je stavu (i když bych rád věřil tomu, že je třeba kompresor OK). A na autě v ceně cca 30 tKč řešit za třeba 10 tKč novou klimu? Asi nie, radšej knihu.
Na Vectře co měli naši, tak klima pomalu ucházela a po několika doplněních se nechala bejt KO.
Možná by mě lákalo prodat i takovouhle starou jebku prakticky bez závad, ale jak na to a nekrást?
Na Vectře co měli naši, tak klima pomalu ucházela a po několika doplněních se nechala bejt KO.
Možná by mě lákalo prodat i takovouhle starou jebku prakticky bez závad, ale jak na to a nekrást?
15:16:14
14.06.2017
14.06.2017
saskyn2
-> suri: No zrovna chladiče na těch starejch autech celkem držely, ale zbytek byl neštěstí, třeba zrovna u feldy to vždycky utíkalo kde mohlo. Tomu kdo vymyslel na klimu holendr na matku bych nakopal prdel, nešel až na vyjjímky nikdy u ničeho povolit a člověk to vždycky ukroutil, pak na druhý straně to samé a od výměny blbý hadice došel k výměně chladiče a kompresoru. To teda zlatý nový auta. Markéty O2 má přes 300 a klima fachá úplně v poho, nic neutíká. Ale je fakt že zrovna chladič jsem dával funglovku když jsme to kupovali(starej byl nemocnej po nehodě)
14:27:32
14.06.2017
14.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 14.06.17 12:45:07: pak je tedy dnes something šajze.
13:33:14
14.06.2017
14.06.2017
suri
-> darklord: materiály sú dnes na úrovni , čo čakať od plastových piestov v kompresoroch ?
aj do feldy som dorábal klímu , všetko 20 rokov staré , nové gumičky a chladivo a išlo to bez chyby ... dnes už sa také autá nerobia -> minno: podľa mňa by nemalo ale výrobcovia tvrdia iné , vravím na starej OI nebol problém po 10 rokoch nájsť skoro celú náplň ... nejaká poréznosť tam vždy bude , ale nie ročne 100-150gr a písané ako normál
aj do feldy som dorábal klímu , všetko 20 rokov staré , nové gumičky a chladivo a išlo to bez chyby ... dnes už sa také autá nerobia -> minno: podľa mňa by nemalo ale výrobcovia tvrdia iné , vravím na starej OI nebol problém po 10 rokoch nájsť skoro celú náplň ... nejaká poréznosť tam vždy bude , ale nie ročne 100-150gr a písané ako normál
13:25:35
14.06.2017
14.06.2017
minno
Na Punte 2007 nám funguje klíma tiež bez problémov, auto je v rodine 3,5 roka a zatiaľ sa držím pravidla, že čo funguje, do toho nešahať :) Klímu pravidelne zapínam aj cez zimné mesiace a to je to jediné, čo robím pre jej údržbu :)
Ak je všetko OK, tak chladivo by ale nemalo unikať, či ako?
Ak je všetko OK, tak chladivo by ale nemalo unikať, či ako?
13:17:45
14.06.2017
14.06.2017
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: jj, nakonec to unikalo pres "zatku" vyparniku - je plastova a casem to asi povoli. Uz mam novej chladic, tam uz je zatka kovova a prej uz to pak funguje. Nebylo to uplne zadarmo, ale v cernym prosklenym aute to bez klimy fakt nejde :) A jak pise suri, na zadnym starsim aute (toledo, vitara, legacy) jsem klimu neresil, vzdy fungovala krom Ignise.
12:50:41
14.06.2017
14.06.2017
darklord
-> suri: to by ma zaujimalo z akych sraciek sa to dneska vyraba, na 21 rokov starej haraburde mam povodne uplne vsetko az na o-kruzky a plniace ventily. Kazdy rok staci vycistit, doplnit a funguje. Ziaden zhnity chladic, zadrety kompresor a ja neviem co...
12:45:07
14.06.2017
14.06.2017
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 14.06.17 11:16:35: 22let stary auto a funguje bez problemu :)
12:38:06
14.06.2017
14.06.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: tie klímy stoja všeobecne za hovno , zhnité chladiče na spojoch , rozstrielané od kameňa , deravé trubky , zhnité trubky hlavne na autách kde idú dozadu popod podlahu , alhambra a podobné deriváty , zadreté kompresory ...
ťahal som klímu z 2002 Octavie kde chýbalo za tie roky cca 100gr . podotýkam nebola nikdy plnená , skús podobné na OCTII či tam po 14 rokoch nájdeš niečo iné ako vlhkosť ... údržba klímy môže spočívať v tom že sa to vytiahne zváži a naplní znova , prípadne v dezinfekcii ... nikto ti nepovie ako často toto robiť , tým možno trošku pomôžeš kompresoru ...
kopa áut je aj naplnená správne a kompresor odíde
ťahal som klímu z 2002 Octavie kde chýbalo za tie roky cca 100gr . podotýkam nebola nikdy plnená , skús podobné na OCTII či tam po 14 rokoch nájdeš niečo iné ako vlhkosť ... údržba klímy môže spočívať v tom že sa to vytiahne zváži a naplní znova , prípadne v dezinfekcii ... nikto ti nepovie ako často toto robiť , tým možno trošku pomôžeš kompresoru ...
kopa áut je aj naplnená správne a kompresor odíde
12:09:20
14.06.2017
14.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 14.06.17 12:07:54: Už ti fnuguje?
12:08:34
14.06.2017
14.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 14.06.17 12:00:12: Jak se to vezme. Co se dělá v rámci pravidelné údržby víš, když je potřeba něco vyměnit, tak se to vymění a klima furt běží. Oprava se řeší hned. Jde o to, že klima není mimo provoz zbytečně dlouhou dobu. Někdo z mechaniků mi říkal, že když je nefunkční klima v odstávce nějaký ten rok, tak to pak smrdí dražší opravou.