skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
18:23:19
20.03.2017
20.03.2017

suri
-> Tuner#2: ono pri tých FSI to niekedy nie je sranda a treba vedieť kde začať aby to veľa nestálo , ten kto nemá vercajk , schémy a nevie čo kde hľadať sa narobí dosť .
18:21:19
20.03.2017
20.03.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> saskyn2 20.03.17 18:16:29: A který auto dneska nemá DPF? V podstatě i většina ojetin, bohužel už ve stavu OFF a nebo mrtvej, takže opravdu dnes je "výhodné" koupit ojetou naftu.
18:20:31
20.03.2017
20.03.2017

suri
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.03.17 18:11:18: záleží z čoho presadneš , mne to nad stovku otravne hlučí...-> saskyn2: aj tie DPF na to ako s nimi strašia tak sú celkom bez problému
18:19:57
20.03.2017
20.03.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> saskyn2 20.03.17 18:14:01: Možnosti máme oba úplně stejný, okruh přátel, známých a kolegů v práci mám poměrně široký a přes švagra se ke mě taky lecos dostane. To, že neumíš odhalit chybu neznamená, že je benzín horší motor než nafta... Tím bych to raději uzavřel.
18:16:29
20.03.2017
20.03.2017

saskyn2
-> M@rtin: Njn, DPF je na krátký trasy smrt.
18:14:01
20.03.2017
20.03.2017

saskyn2
-> Tuner#2: Mám myslím srovnání o dost lepší než Ty a závěr je zcela opačný. Ale jo, na 10km do práce to asi stačí.
18:13:11
20.03.2017
20.03.2017

M@rtin
-> saskyn2 20.03.17 18:02:48: To jo služební 1,6TDi není moc stavěná na na 6km cesty z hotelu na rozvodnu. Ke konci tejdne už ani volnoběžný otáčky neklesaj pod 1000, kdy to čistí DPF
18:12:19
20.03.2017
20.03.2017

saskyn2
-> saskyn2 17.03.17 21:05:20: Tak jsem si zase jednou připadal jak kokot. Cukání hlavně za tepla, na diagnostice vynechávání zapalování. Začalo to svíčkama, přes cívky, pak PCV ventil, pak už jsme byli tak ve schíze že jiný sání s klapkama vstřiky a všemi čidly a škrtící klapkou. Když to škubalo dál tak jsem začal mít tik v noze oproti nárazníku
No nakonec to bylo vadné vysokotlaké čerpadlo. Den a půl práce metodou pokus-omyl. Mít takovejhle oprců víc tak se na to fakt vyseru. Ještě že ty díly jsou skladem , že to člověk nemusí kupovat. By mě zajímalo kterej kokot tenhle motor navrhoval, normální by bylo mít nějaký hlášení na tlak paliva, místo toho je tam na vše jen hláška vynechání zapalování, jak v dobách nějaký filcky.

18:11:18
20.03.2017
20.03.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> saskyn2 20.03.17 18:02:48: Ne nebudou, to vím zcela určitě, stačí mě poslouchat story lidí z mého okolí... Na 15-20km do práce se rozhodně TDI nevyplatí ani náhodou.
-> suri 20.03.17 17:38:16: Já si nestěžuju, ale mám 2005. Jak dalece je v tom rozdíl nevím...
-> suri 20.03.17 17:38:16: Já si nestěžuju, ale mám 2005. Jak dalece je v tom rozdíl nevím...
18:04:14
20.03.2017
20.03.2017

suri
-> saskyn2: záleží aj od ročníku , 2005 má kopu drobností čo už ja v 2012 nemám
18:03:48
20.03.2017
20.03.2017

M@rtin
-> suri 20.03.17 17:38:16: Soukromá 1,6MPi tišší jak služební 1,6 TDi 

18:02:48
20.03.2017
20.03.2017

saskyn2
-> Nwkt 19.03.17 20:23:39: No všeobecně je odhlučnění na Oktávce hodně ošizený, např oproti Passatu. -> Tuner#2 - zrušená registrace 20.03.17 16:44:51: Na ježdění okolo komína bych nechtěl naftu s DPF, ale jinak náklady na servisování nafty budou nižší než u benzínu.
17:38:16
20.03.2017
20.03.2017

suri
-> Tuner#2: neviem , mne tá OII príde všetko možné len nie tichá
16:44:51
20.03.2017
20.03.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 19.03.17 20:23:39: Do 130ti což jsou cca. 4000rpm to je krásně tiché.
Já jsem s 1,6 MPI spokojen, nedávno jsme byli v Brně a přes vysočinu úplně v pohodě jsem stačil dálničnímu tempu v levém pruhu i v kopcích. Nicméně na dálnice to není úplně vhodný adept a lépe tomu sedí ježdění kolem komína což je náš případ, kde bych nechtěl naftu s jejíma náklada ani zadarmo.
Já jsem s 1,6 MPI spokojen, nedávno jsme byli v Brně a přes vysočinu úplně v pohodě jsem stačil dálničnímu tempu v levém pruhu i v kopcích. Nicméně na dálnice to není úplně vhodný adept a lépe tomu sedí ježdění kolem komína což je náš případ, kde bych nechtěl naftu s jejíma náklada ani zadarmo.
14:34:41
20.03.2017
20.03.2017

Nwkt
-> profman: To neznamená že je ok
14:28:31
20.03.2017
20.03.2017

profman
-> Nwkt: Koukal jsem ale nic... Například u fabie mi vypadl uplně a ani jsem si toho nevšiml a složil jsem tunel jak má být. ale tenhle se nehnul.
08:31:21
20.03.2017
20.03.2017

Nwkt
-> profman: Koukni na spínač ručky
07:22:17
20.03.2017
20.03.2017

suri
-> Jirik_Tuňák1983: to je v pohode , sú horšie miesta, tu ide spojler a je to celé zakryté -> Milan 136: pár túrb bolo ale asi všetko v záruke , už som o tom ani nepočul potom
07:17:46
20.03.2017
20.03.2017

profman
Potrebuju poradit, po vymene brzdovych celisti a dotazeni rucky zacala piskat kontrolka brzd. Lanko rucni brzdy je povolene jako bylo pred tim. Brzdovky je dost. Kontrolka nesviti stale ale nepravidelne treba po 5km. Ted neni zrovna cas na nejaky pokusy. Po cem mam jit? Diky
06:39:02
20.03.2017
20.03.2017

Syny
-> Nwkt: V tech 130ti jeste i jo, pak se to ale zacina uz rapidne zhorsovat :)
21:47:17
19.03.2017
19.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> suri 18.03.17 13:28:12: Přijde mi to takové trochu barevně antikorozně ochranně úsporné.
20:53:02
19.03.2017
19.03.2017

Milan 136
Jinak z tech dvou bych sel taky do 1.4 tsi. Jak rika suri, maximalne se da sada rozvodu s prestavovacem a je to v pohode.
Obcas se taky pridirala hridelka klapky obtoku v turbu. Ale nic castyho nebo se vyskytujiciho na vsech autech
Obcas se taky pridirala hridelka klapky obtoku v turbu. Ale nic castyho nebo se vyskytujiciho na vsech autech
20:44:48
19.03.2017
19.03.2017

suri
-> blue-dog 19.03.17 20:42:34: tak 1,4 je kopec súkromných áut , málo km a dobré výbavy aspoň čo som videl ...
jednu som kedysi v ponuke mal , dokonca mala aj strešné okno čo som vždy chcel ale nakoniec som nemenil a nechal si čo mám
jednu som kedysi v ponuke mal , dokonca mala aj strešné okno čo som vždy chcel ale nakoniec som nemenil a nechal si čo mám
20:42:34
19.03.2017
19.03.2017

blue-dog
-> suri: díky za radu, my jsme se dívali na tu 1.4 TSI a nevěděli jsme právě poruchy a dynamiku. Ale asi půjdeme do té 1.4 TSI. 

20:37:21
19.03.2017
19.03.2017

suri
-> Milan 136: jj bez spojlera
20:36:45
19.03.2017
19.03.2017

suri
Všetko je o prioritách , osobne by som šiel do 1,4TSI , tá v podstate okrem hrkotejúceho prestavovača vačky nemá nejaké extra problémy , a aj ten prestavovač a rozvod po výmene je väčšinou už nafurt .. má to 6 stupňovú prevodovku , lepšiu spotrebu , lepšiu dynamiku
1,6mpi je starší bezproblémový motor pokiaľ nežerie olej , spotreba vyššia , výkon horší , na dialnici celkom vysoké otáčky motora ...
záleží na prioritách no , u vás v čr je kopec 1,4tsi vo výbave v akej 1,6 nenájdeš , elegance, navi , xenony a iné , kopec pekných kusov
1,6mpi je starší bezproblémový motor pokiaľ nežerie olej , spotreba vyššia , výkon horší , na dialnici celkom vysoké otáčky motora ...
záleží na prioritách no , u vás v čr je kopec 1,4tsi vo výbave v akej 1,6 nenájdeš , elegance, navi , xenony a iné , kopec pekných kusov
20:33:20
19.03.2017
19.03.2017

Milan 136
-> suri: ja porad koukam, co to je divnyho nahore na fotce a on to naraznik...
Dneska jsem odrezil a ocistil ten nosnik, tak jeste nabarvit a bude to fajn :-)
-> vlkousek: oboje ma svy mouchy
-> MisakusX: tovarni lpg spolehlivy? To je asi nejaka nahoda. Prodali jsme jich par a des a hruza. Nekolikrat dokola vymeneny snad vse krom nadrze...
Dneska jsem odrezil a ocistil ten nosnik, tak jeste nabarvit a bude to fajn :-)
-> vlkousek: oboje ma svy mouchy
-> MisakusX: tovarni lpg spolehlivy? To je asi nejaka nahoda. Prodali jsme jich par a des a hruza. Nekolikrat dokola vymeneny snad vse krom nadrze...
20:30:35
19.03.2017
19.03.2017

blue-dog
-> MisakusX: díky za odpověď, o té 1.6 mpi uvažujeme + mám ještě dotaz jaká je akcelerace auta když je naložené, máš zkušenost? V zimě jezdíme na hory takže proto se ptám.


20:23:39
19.03.2017
19.03.2017

Nwkt
-> MisakusX: Tichý na dálnici? To bych teda neřekl 

20:21:08
19.03.2017
19.03.2017

MisakusX
-> vlkousek: Mám skvělou zkušenost s 1,6 MPi 74kw (2012) v kombinaci s továrním LPG. auto má najeto 250 000, olej nežere a podle servisky s motorem problém nikdy nebyl. Není to žádný trhač asfaltu, ale je to dynamicky tak akorát i na předjíždění na okreskách, nechá se hezky vytáčet. Motor je tichý i na dálnici, prakticky není slyšet, jen takové ševelení, servis je levný, díly do motoru také. Problém je, pokud žere olej, ale to je tak nějak u každého auta.
20:14:49
19.03.2017
19.03.2017

blue-dog
Potřeboval bych poradit, chtěli by jsme si koupit škodu Octavii 2generace, ale nevíme jaký motor, přemýšlíme nad 1.6 mpi a 1.4 tsi, máte někdo z vás zkušenosti s těmito motory a který je podle vás lepší. Máme zájem celkem o 1.4 TSI ale nevíme jaká je životnost atd. Předem děkuji za rady. 

13:28:12
18.03.2017
18.03.2017

suri
-> Milan 136 18.03.17 11:40:52: paráda , gula musi byt , tato liatinova je super , aj super uchytenie nie ako tie westfalie
11:40:52
18.03.2017
18.03.2017

Milan 136
Paku jsem mel vyndanou, vse radne vycisteno, promazano. Chodi to krasne ted

11:38:48
18.03.2017
18.03.2017

Milan 136
11:38:27
18.03.2017
18.03.2017

Milan 136
-> suri: Hak by byl. Na to, ze jsem z toho sekacem odsekaval asi 3mm vrstvu rezu, tak to nevypada tak spatne. Je to vyrezly, ale nevadi. Bude to stejne ulozeny v rezerve...
02:07:57
18.03.2017
18.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 17.03.17 21:05:20: Ale na prodeje nových i ojetých to očividně vliv nemá. 

22:14:56
17.03.2017
17.03.2017

Milan 136
-> saskyn2: jojo, pohled do sacich kanalu na 1.8/2.0 TSI je super. Kdyz se menily sani na zaruku, tak to takhle vypadalo i ve 20 tkm

21:05:20
17.03.2017
17.03.2017

saskyn2
CCZA najeto poctivých 80. Takhle vypadaji ventily. Já pořád říkám na servis zlatá nafta.
19:55:06
15.03.2017
15.03.2017

Syny
-> palinator: Slusny parametry. Docela by me zajimalo, jak se to projevi na zivotnosti celyho motoru a vseho kolem... Pac 445 Nm je uz docela sila :)
19:42:55
15.03.2017
15.03.2017

Jarda/felda
-> palinator 15.03.17 19:13:27: je to možný něco takovýho měl
19:40:02
15.03.2017
15.03.2017

castrol
-> palinator: mam dojem ze ano
19:13:27
15.03.2017
15.03.2017

palinator
07:16:03
14.03.2017
14.03.2017

jerrom
-> suri: díky moc
16:17:56
13.03.2017
13.03.2017

suri
-> jerrom 13.03.17 16:15:24: 1J0615301M 280mm
16:15:24
13.03.2017
13.03.2017

jerrom
Ahoj, byl by prosím někdo ochotný zjistit jaký rozměr předních kotoučů by měla mít tato Octavia I (TDI AGR) TMBGG41U822618435.
21:14:21
11.03.2017
11.03.2017

suri
-> minno 11.03.17 20:12:18: zapúzdrené sú tu len tie dve horné , výhody neviem ale v reále tam olej zrejme aj tak ide popri prachovke ... dole sú hriadele uložené vo valčekových ložiskách , hore tieto guličkové zapúzdrené , diferák kuželové a na kolesách ihličkové s plastovou klietkou ... je to veľmi pekná a jednoduchá prevodovka , a celkom kvalitne urobená ... ak sa tam mení odpovedajúci olej tak musí byť večná , však v tejto sa používalo kadečo čo tam nepatrilo , nemenilo sa , dostávala na prdel a to poriadne a aj tak je v peknom stave
20:26:39
11.03.2017
11.03.2017

StepaNoFUN
-> Nwkt: Ještě jsem přední okno (naštěstí) nemusel měnit. Takže je tam stále bez dešťáku...
20:12:18
11.03.2017
11.03.2017

minno
-> suri: -> MVM: aha :)
-> suri: A ešte toto: Vždy som sa čudoval, aká je výhoda zapúzdrených ložísk s trvalou tukovou náplňou v prevodovke? Menšia hlučnosť? (lepšie vymedzené vôle ložísk), alebo? Nevyschne ten tuk po rokoch? Nie je lepšie mazať to olejovou náplňou?
-> suri: A ešte toto: Vždy som sa čudoval, aká je výhoda zapúzdrených ložísk s trvalou tukovou náplňou v prevodovke? Menšia hlučnosť? (lepšie vymedzené vôle ložísk), alebo? Nevyschne ten tuk po rokoch? Nie je lepšie mazať to olejovou náplňou?
20:12:10
11.03.2017
11.03.2017

Nwkt
-> StepaNoFUN: To tam ještě nemáš to okno s dešťákem?




20:09:03
11.03.2017
11.03.2017

StepaNoFUN
Z "leštěnky" už zase děláme pracanta... Tohle je po první (nejmenší) fůře, monemntálně je bláto až na střeše...