Kdyz uz 1.8 tak urcite s Turbem. Hlavne nevim o zadny 1.8 T v okoli, kde by se turba menily. Nekde na strych agu nekdy prdly, ale aby se rozlitly jako na tdi ani prd. Kolega na T najeto 320 a puvodni turbo....
Bez turba bych to nechtel ani za nic, pokud nevlastnis benzinu a je ti jedno ze to jede skoro jako 1.6
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj: No já teda teď občas jezdím s tou oturbenou variantou a když jsem se vracel z toho našeho minisrazu ve Strakonicích, tak jsem s poměrně lehkou nohou zpátky jel (podle počítače) za nějakých 8.3l... pravda, většinu cesty na plyn, ale i tak... Dvakrát úsporné mi to nepřijde.
-> LuMi 04.01.15 15:02:42: Motor poruchový není, koluje o něm spoustu zvěstí, že žere atd, ale pravděpodobně to bude JPP...
...moje zkušenosti s touto Octavií:
průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...
Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.
Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).
Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)
Edit:
Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)
Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).
A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).
Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...
...moje zkušenosti s touto Octavií:
průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...
Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.
Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).
Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)
Edit:
Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)
Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).
A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).
Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...
-> LuMi: Tak si to nech stočit na 130 tkm a budeš mít klid. ;-)
-> Mr._Nosferatu: Cena turba mi přijde zanedbatelná v poměru k jeho životnosti... pokud ho budeš muset měnit, tak téměř jistě jen jednou.
Já bych koupil TDI 

-> Kuladmin: Já bych asi do tý 55kw šel,na to moje popojíždění by to stačilo,jen mě štve že to má nalítáno 280tis mam trochu obavy aby se to nesypalo:)
-> Mr._Nosferatu 04.01.15 21:50:16: mě by zase na běžný jezdění vadilo auto bez turba 

-> vhml: ne, koupil jsem novy HP, ale prostě nechci auto s turbem .... Me to proste vadí ....
Tu 1.6 55kw prodává známej,dost se oni staral,je bez koroze,pěkná.Jen má nalítáno nějakech 280tis takže toho se trochu bojim:)
-> LuMi: mam mel jsem dve olej nezraly ale jak pise-> Pavel P@nkáč: mam ji v plynu takze to neresim ale jinak kolem 10-13litru na plin 10 benzinu
-> Mr._Nosferatu 04.01.15 21:43:24: taky jezdíš radši s autem bez tlumičů aby se neporouchali?
-> Kuladmin: oni začínají zrát az okolo 200tis, jde to pres gufera ventilu, a nevím, já bych volil nějakou atmosferu, už jen kůly ceně turba, který dřív nebo později odejde ...
Kámoš má tu 55kW (holobit :) ), taky jsem s tím párkár jel a v pohodě, vůbec bych se nebál pokud s tím nebudeš jezdil pořád plnej tak to jede taky moc pěkně na to jak je to starý...., a spotřebu má mooc krásnou - převážně cca 20km úseky a je pod 6,5l !! měřeno čerpáním! nalítáno to má tachometrově min. 180tis, olej naštěstí nežere. Takže tak asi, rozhodně se dívat po korozi, buď jsou netknutí nebo sežraný jak pr...., a pokud nebude olej +- na maximum a nebude z toho olejnička tak pak bohužel asi papá. (Teda pokud majitel zrovna nedolije aby to zamaskoval že.)
-> LuMi: ked 20v tak s turbom
-> Mr._Nosferatu: Jo jo ve feldě tu 1.6 mam a tam je to v pohodě u tý okty mam trochu obavy no,jak píšeš okta je těžší auto,takže zatim nevim jakej motor vzít
-> LuMi: 1,6 55kw ve felde dobrej, ale okta ma odhadem o pul tuny víc, takže tam aspoň tu 74kw verzi a stejně všechny 1,6tky žerou olej jak divý ....
A co myslíte 1.6 55kw ?To je ten motor co je ve felecii ne?Oktávky sem nikdy moc nezkoumal tak popravdě nevim:)
Presne tak...

-> LuMi: nejede to, žere to 

jazdí to , spotrebu to má rovnakú ako 1,8T a bral by som skorej tú
92/110/132kw?
Máte někdo zkušenost s motorem 1.8 20V u octavie 1 ?Mam možnost koupit octavii s tímto motorem ale nevim no,nemam s tímto motorem zkušenost tak nevim jestli třeba neni hodně poruchový,díky za rady