Elektromobilita

prohledat
1254 příspěvků (zobrazeno 1051 až 1100) od 04.09.2021 do 17.12.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
11:05:09
10.10.2021
Jozka
-> Bukaj 10.10.21 10:32:12: Baterie se dají prodat na použití v solárních systémech - tam prý nějakou dobu mohou fungovat, i když pro provoz auta už nevyhovujou.
10:51:31
10.10.2021
saskyn2
-> Bukaj: Tak pokud je to normální použitelný auto, tak normální vrakáč to rozebere na díly a rozprodá, třeba to co si viděl u mě jsou vesměs ekolikvidace z německa, německý soudruh dostane od státu tuším něco kolem 6000 euro plus něco od avtomobilky že dá starý na likvidaci a koupí si elektorsráč, samozřejmě ekoška to místo likvidace prodá turkovi kterej to zase za 30t prodá mně a já to za 130 rozprodám na díly... takovej koloběh života3

V haldě končej celý auta typu felicie, O1, focus a podobný který nikdo na díly rozebírat nebude, protože se to už nevyplatí, ale i ty elektromobily jednou do tohoto stádia také dojdou.
10:32:12
10.10.2021
Bukaj
Nevím o tom sice nic, ale několik elektromobilů už jsem na "normálních vrakáčích" s elkolikvidací viděl - vesměs šlo o nějaké menší užitkové vozy, myslím, že Peugeot nebo Fiat (pikap ve stylu VW Caddy) z nějaké el. distribuční firmy - zaujalo mne tehdy, že na vrakáč někdo dá tak nové vozy (kolem 8 let), kterým naoko nic není...

...co se s nimi stalo (jak probíhala likvidace) to netuším.
09:03:48
10.10.2021
saskyn2
-> růža: Tak vzhledem k tomu že v těch baterkách jsou drahý kovy, tak předpokládám, že baterky nejspíš vytrhnou stejně jako dneska ten kat a prodaj zvlášt, stejně jako se dneska vykupují obyčejný baterky z aut. Ale těžko říct, zatím nikdo likvidaci elektromobilů neřeší, jen se tak nějak ví, že se to sem bude jednou ve velkém dovážet jako ojetý před smrtí z D.
01:53:59
10.10.2021
Jozka
-> růža 10.10.21 00:03:05: MŽP určitě nějaký pravidla vymyslí, nebo opíše z EU směrnice - stejně jako je to teď a jak se to (přibližně - více či méně poctivě) dělá všude, kde jsem byl já..



A doufejme, že reklamy na kovodement si všimne někdo k tomu příslušnej.
01:49:40
10.10.2021
růža
-> saskyn2 10.10.21 00:48:22: Popravdě neviděl. Akorát nevím, jestli je to srovnatelné s likvidací tužkovky, vhozené do popelnice, místo odevzdání do krabičky v Jednotě (né, že bych to někdy udělal).
01:43:47
10.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 10.10.21 00:48:22: A v jeskynních komplexech v rozvojových zemích je místa na odpady taky dost.
00:48:22
10.10.2021
saskyn2
-> růža: viděl si někdy ekolikvidaci v reálu? 3 V kovodemontu to vezme drapákem, sundaj max kola a když to má katy tak vytrhnou ty, jinak zbytek jde celej na haldu včetně kapalin mrdat, nikdo se s tím nesere, důležitý je papír že vše proběhlo ekologicky3 s elektromobilem to bude úplně stejná písnička4
00:03:05
10.10.2021
růža
Přátelé, když už je tady odevřené to téma likvidace elektromobilu, máte někdo představu, jak postupovat? Jen pro zajímavost. Protože nepředpokládám, že odvezu auto " Zelenýmu na šroťák na Fryšavu", nebo že přijede "Barko z Olešné" a odtáhnou si to na ekolikvidaci.
22:57:42
09.10.2021
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Nepochopil 3 omluvám se, jsem nějakej najetej/podráždeněj, nečtu mezi řádky 4 . Jsem četl debilní názory do Vašáka, mimo jiné 1
22:56:00
09.10.2021
pavucina
-> Mr._Nosferatu: Jinak sidliste na to nejsou pripravený a buhvi jestli někdy budou viz. -> pavucina 16.09.21 11:02:15:



Jinak ty PP 1) mám možnost to nabijet doma ? 2) jezdím hodně ? Pokud ne, tak si to dneska nema smysl pořizovat.



O jakým aute se bavíme ?

Ale k dotazu benzin dáme 32kč/l

Cena za rychlonabíjení 5kč/kwh (PRE), ČEZ 3,5-7,5 (7,5 bez pausalu, 5,5 200kč paušál a 36kWh free)

Citigo 6l benzinu 1,92kč/km

Citigo iV do 12kWh/100km v létě do 18kWh/100km v zimě. tzn. od 0,66-0,99kč/km. Já mám za 10 měsíců 0,33kč/km, bez paušálu(pro to občasné nabíjení venku, se mi nevypaltí).
22:43:47
09.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 09.10.21 22:33:50: Tys ten můj komentář nepochopil, že?

To byla jenom narážka na to, že tady jede diskuze na téma životnost ve stejném duchu jako na těch hovínkách. 1
upraveno 2x, naposled 09.10.2021 22:45:24
22:40:58
09.10.2021
Mr._Nosferatu
-> pavucina: Ale kolik to bude stát když budu nabíjet jednou za týden ? Jelikož sídliště a jiná možnost není? Nebude levnější 10l benzinu na týden ?
22:33:50
09.10.2021
pavucina
-> Mr._Nosferatu 09.10.21 22:02:34: z rychlonabijecek ano, pokud mas velky najezd, pak mas dobry tarif a nizkou cenu za kWh. Jinak by to melo byt koncipovane, tak ze hlavně nabijis doma za levny noc i tarif (o pocatecnich podminkach porizeni elektro v dnesni dobe jsem se vyjadroval uz mnohokrat). Stale je to v plenkach.



-> Jirik_Tuňák1983 09.10.21 22:07:11: takze u jednoho auta z mnohaset tisic odejde baterka, k tomu se vyjadri nejaky “expert” a uz je to obecne stigma vsech aut ?

Kolik odeslo automatickych prevodovek, nebo vytlitlo ojnic z aut po 150kkm ? Ale nepise se o tom, ptz to neni zajimavy a bere se to jako konstrukcni vada

Co zkusit podivat se do diskuzi majitelu tech aut ? Nez do komentaru u clanku od lidi, kteri okolo tech aut ani neprosli a v zivote ho nevideli na zivo ?



Neber to nijak z me strany zaujate, protoze s tim jezdim, ale rad si o vsem co mam komentovat neco nactu a overim fakta, nez delam zavery o cem ale vubec nic nevim.
22:20:38
09.10.2021
Mr._Nosferatu
-> saskyn2: Tak mě zajímá reálný příklad člověka co žije na sídlišti.

V mém případě je jediná veřejná nabiječka ve městě rychlonabiječka na benzince, autem bych jezdil 30km denně, což je asi 8tis ročně, bylo by to levnější než jezdit bezínovým citigem ? Neberu v potaz pořizovací cenu.
22:16:26
09.10.2021
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: Já ti nevím, tady je 2 roky starý článek



“ Dále řekl, že životnost baterie by měla být stejná, jako je životnost vozu. Ty totiž obvykle nejsou používány déle, jak 8 let. Vychází tak z myšlenky, že po této době už se stejně finančně nevyplatí auta udržovat při životě.”



elektrickevozy.cz/clanky/ volkswagen-tvrdi-ze-jejich -baterie-maji-zivotnost-st ejne-dlouho-jako-auto
22:14:57
09.10.2021
saskyn2
-> pavucina 09.10.21 21:58:45: No tvůj problém to není, tvůj problém bude prodat to auto s nějakou rozumnou ztrátou, ne ho poslat rovnou na ekolikvidačku, ale máš pravdu že technologie umí divy a možná to bude za těch 8 let úplně jinak, nebo taky ne...

-> Mr._Nosferatu 09.10.21 22:02:34: vyplatí, ale musíš to provozovat v určitém režimu, najezdit ročně hodně km a zároveň nejezdit dlouhý trasy kdy čekáš na nabití. Pokud to máš na to že jedeš každý den pravidelně 100km do práce tam to nabiješ a jedeš 100km domu tak je to proti spalováku ideální, jenže kolik takových lidí je...většina lidí najezdí prd a potřebuje 2x za rok na dovolenou a pro takový je to naprostý nesmysl.
22:07:11
09.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 09.10.21 21:58:45: Někde proběhl na hovínkách.cz článek, že Tesla byla po osmi letech a 150 000 našich km ve smrti, dobít šla jen na 80 km dojezdu apod. Od té doby čtu ve všech, ale skutečně všech, diskuzích, že baterky jsou po 150 000 po smrti a nevydrží déle než 8 let, což dokazují i záruky výrobců, které jsou na stejnou dobu a proběh, že ano. 3

Za pár měsíců někdo napíše, že stačí šukačkou uříznout vršky článků, nasypat do každého článku 10 gramů kočkolitu a baterka pak bude jako nová. To se bude pro změnu ve všech diskuzích plácat, že je všechno zachráněno a pořizování elektromobilů nic nebrání.
22:02:34
09.10.2021
Mr._Nosferatu
-> pavucina: Tak kolik stojí dneska baterka ? Ty měníš baterku v mobilu ? Já teda dřív celý mobil.



A kolik stojí nabíjení z rychlonabíječky ? Vyplatí se vůbec provozovat EL auto jen z rychlonabíječek ?
upraveno 1x, naposled 09.10.2021 22:03:38
21:58:45
09.10.2021
pavucina
Panove, to neni mobil nebo notebook, porad kazdej meni baterky 3

Ale i kdyby, tak to nebude uz muj problem, a za tech vasich projektovanych 8 let, ty baterky fakt 300k stat nebudou.
21:27:32
09.10.2021
Mr._Nosferatu
-> Jarda: Měnit baterky ? Ty nevíš že životnost EL aut je 8let nebo 100tis mil ?



Už vidím jak někdo koupí 8let starý Citigo za 60tis aby dal 300tis za baterky
upraveno 1x, naposled 09.10.2021 21:28:28
20:45:58
09.10.2021
Jarda - zrušená registrace
-> pavucina 08.10.21 20:02:45: oni si to vynahradi, az budou menit baterky4

ale jo, to citygo jeste dava smysl, narozdil od toho e-SUV
20:02:45
08.10.2021
pavucina
Dneska jsem byl s tim elektrosrotem (Citigo iV) na garancni prohlidce - 30000km, stála i s pylovým filtrem 1555,- (tímhle servisováním ty servisy fakt nebudou mít co žrát). A cena provozních energií stála necelých 10.000,-. V průbehu techto kilometrů jsem menil jednu proraženou ekohovno pneumatiku za 2 obyč gumy, na spotřebe to není znát.



To píšu jen jako informaci žádné vychloubání nebo tak něco.
10:15:00
04.10.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj: A nejen pohodlí...



-> Borderer: Jenže ty investice do zdrojů jsou tak obří, že je potřeba je už nějak průběžně financovat. Těžko vybuduješ paralelní "zelenou" energetickou infrastrukturu a pak to teda jednorázově "přepneš".



A se zákazem pálení uhlí doma bych výhledově počítal... resp. už si ho prostě nekoupíš.
10:07:36
04.10.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Protože se chtě nechtě do zdanění elektřiny musí propsat i za "zelená" a tedy bude zdaněna méně - o kolik, je otázka. Každopádně to bude méně, než pálit to uhlí doma. A vzhledem k tomu, že v současné době je využití elektřiny př. k topení nebo ohřevu vody ekonomická sebevražda, pokud to mám srovnat s uhlím nebo dřevem, tak tam cejtím spíš tlak z této strany. :-)



edit: S tou koncepcí jsem spíš myslel fakt, že si nejdřív opatřím zdroje a pak začnu lidem podsouvat jejich využití. Tady mi to přijde přesně naopak.
upraveno 1x, naposled 04.10.2021 10:10:22
10:02:54
04.10.2021
Bukaj
-> Borderer: Tak zjevně je lidem z principu jedno, že svým počínáním (způsobem života) likvidují vše kolem (po nás potopa...), tak spotřební daň je chabým pokusem je (alespoň některé) k tomu donutit "násilně".

Když si lidé nejsou ochotni snižovat pohodlí z rozumu, tak třeba to půjde takto (nepůjde, já vím - to by ta daň musela být nevímjaká - a ekonomická příšera si svůj vlastní rybník nikdy nevypustí, takže se vždy bude mluvit o "zelené" a na mysli přitom budou Karlové a Emičky do vlastní kapsy...)
09:56:04
04.10.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Proč by to vedlo ke zvýšení spotřeby elektřiny, pokud bude zdaněná i ta elektřina? Detaily tam (jako vždy) nepíšou, ale typicky tyhle úvahy zahrnujou i zdanění "fosilní" elektřiny...



Že koncepce chybí je asi pravda, ale to je z části daň za to, že žijeme ještě pořád v relativně svobodnej společnosti, kde se kde kdo může vyjádřit ke kde čemu a tudíž jsou posuny dopředu prostě pomalejší a často stylem dva kroky dopředu, krok zpět... zato mají trochu dlouhodobější stabilitu no.
09:51:35
04.10.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Protože mám pořád pocit, že zatím nikdo nepředložil funkční koncepci, která by nebyla naohejbaná tak, jak se zadavateli hodí.

Jakoukoliv "eko" daní budeš lidi nepřímo nutit zvyšovat spotřebu elektřiny, které už teď není bůhvíjaký přebytek a s odklonem od uhlí to bude ještě horší, nikoliv lepší.



edit: A smyslem je tak akorát tlak na přechod z fosilu někam směrem do zelena. Kdybys chtěl snižovat spotřebu, půjdeš druhou stranou - ve smyslu "jezdím málo - platím málo", ale už je jedno čím.
upraveno 1x, naposled 04.10.2021 09:54:43
09:42:54
04.10.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Já spíš nechápu, proč v těch věcech vidíš rozpor? Vpodstatě je to spotřební daň, tzn jejím smyslem je snižovat spotřebu...
09:35:57
04.10.2021
Tomaso435
-> Borderer: budou denní limity na osobu 3
09:32:16
04.10.2021
Borderer
Četl sem si článek: www.novinky.cz/zahranicni /.../rakousko-hodla-od-pol oviny-roku-2022-zavest-nov ou-uhlikovou-dan-40373759



a hned pod tím:



www.novinky.cz/zahranicni /.../cinu-trapi-rekordni-v ypadky-proudu-40373570



Pořád nechápu, co pak budou chtít dělat, až zjistí, že nedokážou pokrýt spotřebu elektřiny.
18:54:38
24.09.2021
SO545
--zeleno-- je skor nato aby nam nadstavili dane za nezeleno...



Dnes prave riesili jobovku ze energie pojdu zase hore... preco to rozpitvavat nemusim.



Dakujem vlado EU a celeho mira.
12:06:58
24.09.2021
dragon_cb_cz
-> King 24.09.21 11:48:22: Řekl bych, že to budou fakt spíš ty miliardy 4 A "složitý" na tom je to, že se s tím slušný zeleno udělat dá, ale oni to nedělají - ty peníze se neutrácí, vkládají se do státního důchodového / investičního fondu, nejdou do státního rozpočtu třeba. To zeleno dělají z jiných peněz...
upraveno 1x, naposled 24.09.2021 12:07:15
11:48:22
24.09.2021
King
-> dragon_cb_cz 23.09.21 11:57:57: Nevim, jestli je neco slozityho na tom, ze na zkapalnenejch ci zplynovanejch dinosaurech rocne vyvarej 330 bilionu tech jejich korunek (40pct jejich exportu). I kdyby to bylo "jenom " 333 miliard, tak s tim uz se da delat slusny "zeleno ". Kzdopadne asi lepsi, nez to rozfrcat jako v tom Ruskym bordelistanu...
07:49:25
24.09.2021
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Doufám, že aspoň trochu jo...minimálně do tý doby, než se tady Babiš zadrápne jak Putin v Rusku nebo Lukašenko ve skoroRusku.... 3
upraveno 1x, naposled 24.09.2021 07:49:34
14:34:54
23.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 23.09.21 09:53:20: Jsi jsisi jistý 3, že to ty, jež o tom rozhodují, zajímá? 3
12:46:37
23.09.2021
Jozka
-> dragon_cb_cz 23.09.21 10:14:34: "Ale lidé už neměli náladu na filosofii a ušlapali ho.." 3 3
12:11:03
23.09.2021
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Jo, to je jinými slovy to co jsem napsal - to zdanění na EV prostě nedopadá.



Jen že spousta lidí si myslí, že Norové ty speciální daně na auta zavedli kvůli elektromobilům, ale tak to není, oni je měli už snad desetiletí zpátky...
12:08:23
23.09.2021
U-Geen
-> dragon_cb_cz: no pozitivní motivace tam je díky různejm slevám a pobídkám atd. ne? V podstatě se jim ve finále nákup EV snad i vyplatí.
11:57:57
23.09.2021
dragon_cb_cz
-> U-Geen: No oni měli fosil zdaněný už dlouho před tím, než EV přišly, takže je to spíš pozitivní motivace v tom smyslu, že na EV to nespadlo, ale tipuju, že výhledově spadne taky.



A co se týká toho jestli utrácí peníze z ropy nebo ne, tak to je o dost složitější téma...
11:42:10
23.09.2021
U-Geen
-> dragon_cb_cz: no ale v tom Norsku jsou pomerne dost motivovani, aspon co rikal kamarad... a taky si tim kupujou budoucnost z penez, co maj z ropy :)
10:35:55
23.09.2021
Borderer
-> palinator: 52 52 Jo, kdyby to takhle fungovalo, bylo by to fajn.
10:25:20
23.09.2021
palinator
-> Borderer:

Ale tak je to přeci logické.

Tam, kde je pro to příznivý energetický mix, infrastruktura/technologi e a kupní síla, ať se to zavádí. Tam, kde je to nevýhodné, tak ať tam jezdí diesel do skonání světa.



Za mě je největší problém neschopnost celého světa udělat řádnou energetickou transformaci. Na straně OZE narážíme na limity technologií i samotné přírody, na straně jádra narážíme na nesmyslnou fobii a ve finále to dopadá tak, že uhlí stále jako několik desetiletí zpět pálíme úplně zbytečně v baseloadu. Sita promine, ale i komunisti měli ve svých představách úplně jiné složení energetického mixu v ČSSR, už někdy po roce 2010. A světe div se, v bezemisních zdrojích.
10:17:52
23.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Tak ono si taky musíš uvědomit kupní sílu 4 A jasně, tohle jsou oblasti, kde nástup EV přijde později, ale to myslím nikdo nerozporuje.



Z českého pohledu je to ovšem irelevantní, protože podobný oblasti tady prostě nemáme.
10:15:14
23.09.2021
Borderer
-> palinator: Proto píšu o tom pokroku, aby to lidem dávalo smysl. Musíš si uvědomit hustotu zalidnění a vzdálenosti mezi jednotlivejma obcema či malejma městama. Ve městě s možností nabíjení na každým kroku těch EV jezdilo hodně, ale jakmile si neměl v okruhu 100km velké město, tak samej fosil a ideálně RAM, velký Volva atd. A úplně nevěřím, žeby si to kupovali čistě z jejich rozmaru, když tam Fabie v Aktívii stojí tolik, co tady rozumně vybavená Octavie.
10:14:34
23.09.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Jo, v tomhle jsme asi za jedno. Zoufale se upínáme na to, jak to celé uživit, místo toho abychom přemýšleli, jestli to opravdu všechno potřebujeme....
10:13:26
23.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: V Norsku mají fosily zdaněné už dlouho a taky už to tam je de facto uzavřená kapitola - fosilní ojetiny obtížně prodejné, v prodejích nových aut už jsou EV nad polovinou myslím... takže změna se myslím docela stala 4



A ono to nebude revoluce, ty šrouby se budou přitahovat postupně... A jestli se střední/východní Evropa vzepře a půjde si svojí cestou? Na to bych úplně nesázel. Při napojenosti našich "elit" na evropské penězovody už vůbec ne. A na nějaký tvrdý scénář typu vystoupení z EU zapomeň...



Jo, je možné, že nakonec nějaká "lidová bouře" způsobí odklon z tohodle směru, ale moc v to nevěřím. Resp. pokud na to dojde, tak nejspíš jako součást podstatně většího rozvratu a to fakt zažít nechci.
10:03:22
23.09.2021
palinator
-> Borderer:

Norsko je ale ve všech ohledech o dost jinde. Pokud vím, tak zrovna tam jsou na tom s ekologií dost příkladně a mají z tohoto hlediska ještě výhodnější pozici, než třeba Francie. Je to asi jediná země kterou znám, kde "trpí" reálným přebytkem energie a obrovské množství energie mají ještě nevyužité. Z čistě OZE, dokonce vše důležité ve vodě, což je na pro elektroenergetiku naprosto svatý grál. Tam bych s prominutím považoval provoz aut na fosil jako pitomost i za současných (nedokonalých) technologií, když ti elektřina vyložené protéká mezi prsty do moře.

Francie je na tom skoro stejně, i když ta ojebala OZE brutálním zastoupením atomu.
09:56:27
23.09.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Což by byl pořád ještě dobrý konec. Nakonec mám obavu že nás dřív začne víc mrzet zhoršená dostupnost jiných věcí, než je často celkem zbytná IAD. A v podstatě za to ani nebude moci ekologie, jako spíš zpičovatělost a zpohodlnělost lidí, v kombinaci s koncem produkce současných zdrojů. Mám teď na mysli třeba nerostné suroviny, tzn. lomy a doly.

Při pohledu na stavby infrastruktury, které jsou u nás kritizovány jako pomalé, když člověk vidí, kolik materiálu a financí se na to spotřebuje, tak se nesmí zapomínat, že ty megalomanské stavby se budou muset také udržovat. Tak jsem zvědav, jak dlouho bude z čeho. Možná ani ten nedostatek materiálů nebude takový problém, když stejně nebude po zavření penězovodů za co.
09:53:20
23.09.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Já si stejně myslim, že současný politik neudělá tak razantní krok, protože by spáchal politické harakiri. A jak se můžeme přesvědčit, tak minimálně střed/východ Evropy na nějaký nařízení zvysoka kašle nebo si najde cestičku, jak nepřijít o příjmy do rozpočtu. Takže dokud nebude EV na takový úrovni, že pro většinu lidí už nebude mít spalovák smysl, k nějaký revoluci podle mne nedojde. A už jen nedávný názor Němců na ekologickou daň 0,50€/litr byl celkem jasný. 3 V Norsku už tu daň oficiálně mají a taky se nic z ekologického hlediska nezměnilo.
Extreme Tyres