Elektromobilita

prohledat
1382 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 04.09.2021 do 16.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
18:56:36
06.10.2024
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 06.10.24 12:32:49: 2005 už je měl i VW 4 takže takový extra průkopníci nebudou 4



btw mám passata 2004 a navaru 2007 obojí bez dpf 3 3 3
18:17:51
06.10.2024
Syny
-> King 06.10.24 12:28:51: Tak já chcanky taky neměl, ale je fakt, že regenace jsem si hlídal a když se zapla, tak jsem ji nepřerušoval a jel se projet aby doběhla :)

Nebylo by lepší na takovej provoz pořídit něco jinýho tedy?
upraveno 1x, naposled 06.10.2024 21:32:52
14:53:29
06.10.2024
Milan 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.10.24 10:52:28: A to se jako vypálí nějak jinak, než když si tu regeneraci pustí jednotka?
13:00:45
06.10.2024
David29
-> SO545: Nebavím se o projede/neprojde, ale smrad/normální stav.



Když neprojde diesel, který nijak nesmrdí (a nesere okolí), tak je to zbytečný
13:00:43
06.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> King 06.10.24 12:39:34: To jsem u žádné nafty absolutně čisté neměl a stejně to emise dělalo normálně. 1x EURO 4 a 1x EURO 5 s Eolys (to je aditivum).
upraveno 1x, naposled 06.10.2024 13:00:59
12:39:34
06.10.2024
King
-> Jirik_Tuňák1983 06.10.24 12:32:49: Jo, E60 tenkrat nafasovaly DPF kurvitko, bejt to o par mesicu starsi, moh jsem to mit bez problemu a s 10kW navic jako bonus. Ale zase ta ovalna nerezova koncovka vejfuku, ktera se da "vyprstit " aniz by si clovek zaspimil ruku, je frajerinka1
12:32:49
06.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> King 06.10.24 12:28:51: Ty máš taky nějaký rok 2006? Jak jsem měl Cromaňonce, tak ten měl taky DPF (rok 2006), měl je od 2006. Někteří Francouzi je měli od 2003, 2004. Takže celkem průkopníci. 6
12:31:20
06.10.2024
King
12:28:51
06.10.2024
King
-> Syny 06.10.24 09:52:43: Tak, srovnavejme srovnatelne. Tohle je jeden z prvnich DPF systemu, kterej ani nepouziva chcanky. Navic uchylna logika pro spusteni regenerace a k tomu zenska za volantem, ktera jezdi max. 15km trasy a stylem, kterej vyhaneni pavouku moc nenahrava. Je to proste dalnicni polykac km a ne "druhy auto do rodiny ".
12:14:05
06.10.2024
SO545
[p#4109619Keby si robil v servise to by si videl kolko novych benzinov neprejde....ajajaj.

Casto pomoze novy benzin , olej ...obcas sviecky.

Ale stava sa ze to chce kat za 3....3000E....a to uz prestava sranda pri 6rocnom aute.



Moja rotacka ma cez 400 na konte a emisie v tazkej pohode ceny dielov za daco...a preto si ju drzim .



A ano vozit s v dymiacej popolnici tiez nieje nic pre mna.
10:57:23
06.10.2024
David29
-> King: Jako sorry, ale že ty dehtový smrady řešej je jen dobře. Nebaví mě to čuchat.

Pokud někdo nemá peníze na vstřiky a mít to v cajku - jeho boj. Může si koupit benzin
10:52:28
06.10.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Kratky trasy, studenej motor... Vypalit jizdou po dalnici nebo pres diagnostiku.
09:52:43
06.10.2024
Syny
-> King 06.10.24 09:22:11: Jak se da poresit "klasicky ucpanej DPF"? A proc je vubec "klasicky ucpanej"? Sice jsem mel na Golfu o 100 tkm min, ale DPF byla zrovna jedna z mala veci, co fungovalo bez problemu 3
09:22:11
06.10.2024
King
-> saskyn2 04.10.24 12:09:18: Zrovna minulej tejden nejak Dajana browsovala vecer mezi "televiznima novinama " na ruznejch tv kanalech a 2x tam zaznelo, kterak se na emisich caruje, aby prosly ruzny "dymovnice ", takze bych to videl jako palebnou pripravu na dalsi srouboutahovani. Prece neni mozny aby muj 18-letej dehtovej mnichovskej vrak s 360tkm na hrbu prosel emisema s prstem v nose a na STK s vysledkem 0-0-0! 3 Ale stalo me to 1500 navrch za "pripravu a procedeni STK" v servisu. Ta priprava spocivala v tom, ze jsem si sam udelal komplet zadni brzdy vc. rucky, vymenil zadni měchy a poresil klasicky ucpanej DPF, servis ma vlastni emisku, a na STK s tim jezdi doochodce-brigadnik. Ale outsorcing je jistota1
upraveno 1x, naposled 06.10.2024 09:22:22
08:42:31
06.10.2024
saskyn2
-> Sita: Souhlasím, až na to že tu statistiku podle známejch tu dělal právě palinátor, já tu hned na začátku psal tohle-> saskyn2 03.10.24 17:42:36: Lidi do kolbenky asi částečně ano, ale víš o těch lidech prd, jestli z tý kolbenky jedou nakupovat do Makra, vyzvedávat děcko, nebo nebo za dědkem do důchodáku vezou nákup. To platí i pro -> palinator 03.10.24 12:44:35: soudit někoho a tvrdit že stání v koloně je důkazem společenského postavení je píčovina na ntou a jen důkaz jaký máš malý rozhled, ty lidi vůbec neznáš a nevíš jejich důvody
upraveno 1x, naposled 06.10.2024 09:00:36
15:16:50
04.10.2024
Sita
jako s tou statistikou ma Palinator pravdu, to fakt nejde extrapolovat podle par svejch znamejch :D

Ale jinak souhlasim ted s Bordererem ohledne STK a ja bych to jeste rozsiril na autoskoly. Syn ted dela autoskolu a reknu vam: nenauci ho tam poradne nic, drahy je to jak blazen a jeste trva roky nez se mistri uraci mu dat termin na jizdy... Chybi mi moznost si kluka pripravit sam a poslat ho rovnou na zaverecky :D
upraveno 1x, naposled 04.10.2024 15:17:06
14:58:48
04.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2: Jak se rozpalinátoroval, což? 1



Předpokládám, že mi napíše něco ve smyslu "a ty jdi taky do prdele". 3
14:44:00
04.10.2024
saskyn2
-> Borderer 04.10.24 14:03:16: Ač si tím pod sebou podřezávám větev protože se na realizaci stk také občas přiživím, tak musím chca nechca přiznat že v tomhle s tebou musím souhlasit, stk je jen zbytečná buzerace na které se živí obrovský moloch lidí a přínos to má prakticky nulový. Ale ono to bohužel v našem státě takhle funguje všude, účedník vymyslí lejstro k jehož realizaci nabere další dva úředníky. Někde jsem četl že počet státních zaměstnanců se od roku 1990 skoro zdvojnásobil, tak jak asi máme mít na důchody, když odvody stát platí za dvojnásobek lidí.
14:03:16
04.10.2024
Borderer
-> palinator: No a jakej je rozdíl pro tebe, jako nabouranýho, že to do tebe poslal starej, ohnilej pekáč s dírou v podlaze nebo zdravej kus? Auto máš zbořený tak jako tak a výsledný stav majitele pekáče je čistě jeho věc.



-> saskyn2: Když já sem asi zastánce toho, co se nedávno stalo na Ukrajině - STK bylo skrze neukočírovatelnou korupci zrušeno a stav vozu je čistě věcí majitele. Jezdi si v čem chceš, ale jestli uděláš průser, protože ti selžou brzdy, sedřem z tebe kůži a půjdeš si sednout. To samý s emisema, jezdi si, ale jakmile zjistíme, ze neplníš, 30 dní a pak šup na přeměření.

Tvl. každej kolem sebe mává presumpcí neviny, ale v tomhle kolotoči je to přesně naopak a nikoho to nesere....
13:28:00
04.10.2024
saskyn2
-> palinator: njn bez práce nejsou koláče...a po digitalizaci a nutnosti dalšího papirovani a nedej bože nutnosti pasivních novostaveb bude ještě hůř, mnohem hůř...
12:33:29
04.10.2024
palinator
-> saskyn2:

Nadávám na dostupnost bydlení, protože i pro mě to není úplně jednoduchý, aby to plnilo nějaký standardy a už vůbec si to nedovedu představit u někoho, kdo bere průměrnej nebo podprůměrnej plat.

Takže i kdybych měl už zrekonstruováno a zaplaceno, tak na to nadávat budu dál, protože to je ta nejklíčovější životní potřeba a přitom je reálně ze všeho nejhůř dostupná. Ať už do vlastnictví nebo nájmu.
upraveno 1x, naposled 04.10.2024 12:34:02
12:26:48
04.10.2024
saskyn2
-> palinator 04.10.24 12:14:11: Tak to jsme se jen blbě pochopili, že existuje nějaký procento lidí který to fakt kriticky nepotřebujou to nejsme ve při4 Ale já mluvil o tom že je docela velký procento který ho kriticky potřebují a fakt nemají na to si koupit ojetý auto za 250 a za 5 let do něj nacpat dalších 250 za baterky.

Nemáš zač děkovat, já myslím že to není úplně detailní rozbor, někdo by zajisté uměl udělat lepší, jen si pamatuju jak nadáváš na nedostupnost bydlení, tak jsem k tomu jen podotknul že problém bude právě v tom pracovním socialismu a vytvořených hodnotách, tak se nezlob3 3
12:14:11
04.10.2024
palinator
-> saskyn2:

Tyvole od začátku jsem psal, že někdo (bude jich většina) auto prostě potřebuje, do toho nijak nekéruju a je to pro něj kritická věc. Ale taky jsem napsal, že existuje nemalý procento těch, který to fakt kriticky nepotřebujou nebo nepotřebujou mít v rodině auta 3. Takový pak nepotřebujou brečet nad tim, že neseženou auto za 20, ale budou muset koupit něco za kilo.

Tetka a strejc z Prahy jezdili roky po Praze sockou a teď na to serou "protože se jim nechce", takže fakt nejsou všichni Pražáci tak uvědomělý, jak píšeš.



A děkuju za rozbor mé osoby, mé práce a odměny, kterou za ní dostávám. Asi se budeš divit, ale investice do infrastruktury neprobíhají v čase rovnoměrně a naše firma si může dovolit takový socialismus, že neprovozuje styl "v prosinci ho vyhodíme a v březnu zase někoho naberem až bude práce víc". Můžeš mi klidně poradit jinou práci v oboru, za kterou dostanu víc. Ono to totiž zatim bylo vždycky obráceně. Peněz míň za víc práce.



-> Borderer:

Myslíš že v případě nehody se shnilej škopek chová stejně jako zdravej?
upraveno 3x, naposled 04.10.2024 12:17:18
12:09:18
04.10.2024
saskyn2
-> Borderer: To mi připomnělo jak tu Palinátor nadával na ten shnilej autobus. Akorát se teda dodatečně zjistilo, že v článku pro ovce někdo(samozřejmě omylem47 ) zapomněl dodat že byl na moldavskejch značkách, tj. tady nikdy technickou neabsolvoval3
12:01:14
04.10.2024
Borderer
-> palinator: Přesně tak a pak normálního člověka s tak nějak udržovaným "veteránem" vyhoděj za banalitu, aby plnili kvóty....na druhou stranu co je komu po tom, že někdo chce jezdit v rezatým škopku, pokud je technicky v pořádku? Díra v prahu nikoho zranit nemůže a ze statistik vyplývá, že počet nehod zaviněných stavem vozidla je minimální.
11:37:40
04.10.2024
saskyn2
-> palinator 04.10.24 10:45:01: Tak hlavně že si nám tu vnutil sebe, tvoje známý a přítelkyni a pak napíšeš že neuznávám nějaký statistiky a beru všechno podle "takhle to dělám já, tak to tak dělá každej"

Tak se holt smiř s tím že všichni to nemaj jak Ty. Co znám lidi tak fakt nejezdí autem protože chtějí, ale protože to má smysl, ale třeba je to v Praze jinak a tenhle společenský status k nám z Pardubic taky jednou dojde.

A nezlob se trochu si kopnu mimo téma. Fakt bych se chtěl v práci tak nudit, abych si mohl povídat s ChatGPT. Přesně takovýhle lidi pak nejvíc řvou o nedostupnosti bydlení protože holt za takovou práci dostanou odpovídající odměnu...
10:47:09
04.10.2024
palinator
-> Borderer:

Co mi nestačí? Mně stačí vidět jak se auta "do práce" na technickou připravujou. Shnilý hnusný plesnivý škopky, díry se zalepěj sklolaminátem, rez překreje bitumenem, emise se naměřej na jinym autě a jde se od toho. Zaplatí se pětikilo navíc za "správný poplatok" a jeto.
upraveno 2x, naposled 04.10.2024 10:49:30
10:45:01
04.10.2024
palinator
-> saskyn2 03.10.24 17:42:36:

Jasně, ty známý a příbuzný se kterejma se o tom bavim vůbec neznám. Neznal jsem i svou přítelkyni, která měla pracoviště 7 minut chůze od nádraží, ale já kvůli ní musel jak píčus na koloběžce projet (případně jít pěšky) půl města, protože chtěla jezdit autem. Mnohdy jsem 3 km před cílem vystoupil a jel na koloběžce, protože to po cyklostezce bylo rychlejší než na zacpaný silnici. A že by domu tahala denně rohlíky nebo Primalex jsem si teda za těch 6 let fakt nevšim.

Kolegové kteří se mě ptali proč jezdim vlakem, jestli kvůli prachum nebo čemu, mi asi taky chtěli podprahově vnutit kýbl Primalexu.

Ty absolutně neuznáváš nějaký statistiky a bereš všechno podle "takhle to dělám já, tak to tak dělá každej". Přitom to není pravda a budou desítky procent těch, který jezděj autem úplně k hovnu v rozsahu minimálně pár dní v týdnu. Platí to i pro služební cesty. I tady se na delší vzdálenosti snažim využívat vlak, i když stojí nový auto před barákem. Kolega ne, ten si vezme auto, i když to vlakem vyjde o půl hodiny rychlejc i s cestou na nádr.



E: Pro prdel jsem dal dotaz na ChatGPT a tam mi napsali, že se odhaduje asi 20-30% jízd, které by mohly být nahrazeny veřejnou dopravu bez objektivního snížení komfortu nebo rychlosti přepravy. Platí pro městskou oblast s dobrou dostupností veřejné dopravy.

"Hlavní překážkou je často spíše zvyk, preference pro pohodlí a psychologické faktory, než reálné nevýhody veřejné dopravy."
upraveno 4x, naposled 04.10.2024 11:16:53
10:43:19
04.10.2024
Borderer
-> palinator: Ekovýpalný, emisní povolenky pro koncovýho uživatele na veškerej fosil nebo buzerace na STK ti nestačí? Neříkám, že má po silnici jezdit kdejakej šrot, ale ve výsledku je i tohle jen byznys s přidanou hodnotou nula....byť je pravda, že třeba zde modelový vůz jedničková Fabie ekovýpalný neplatí, ale v době zavedení to taky bolelo dost lidí.
08:18:50
04.10.2024
David29
-> King: To si myslíš špatně 4 1

-> saskyn2: Je jich dost. Nemluvě o tom, že spousta z nich by klidně mohlo mít HO jako za covidu



Pak zde máme většinovej zájem.

Ono kdyby bylo dost rodičů, co jezdí pro dítko po 16h - školky a družiny dřív běžně fungovali i déle, jen se to třeba po 16h sloučilo do jedné třídy, nebo já měl třeba i babičku.



Fakt zlatej covid, to se jezdilo krásně.. Jsem pro mýto do Prahy a složitější parkování všema deseti. A nemusí to být nic platného 24/7, stačí dopolední hodiny všedního dne. Tím by se to vyfiltrovalo a jezdili by autem skutečně jen ti, co to potřebují



Nejhorší to je okolo kancelářských budov - auta na zákazu, na chodníku, ČS v obležení zaparkovaných aut. A pokud jsou kancly někde u sídliště, tak někdo místní je bez šance zaparkovat.

Kdyby MP aspon jezdila a odtahovala ty, co stojej jak nemaj - už to by stačilo a motivovalo by to spousta lidí tím autem prostě nejet
upraveno 1x, naposled 04.10.2024 08:19:31
20:26:57
03.10.2024
StepaNoFUN
No jo kluci, ale to jsme jinde. Ja mkuvim o zamestnaneckym pomeru a 8h pracovni dobe...
20:14:17
03.10.2024
saskyn2
-> StepaNoFUN: Dneska jsem dělal 17-17.30 a úplně mi to stačilo3
20:13:31
03.10.2024
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 03.10.24 20:13:00: Jo tak to bych taky bral3
20:13:00
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 03.10.24 20:10:34: Já bych dělal nejraději od 9:00 do 12:00, ale na to nemám pozici ani společenské postavení. 3
20:10:34
03.10.2024
StepaNoFUN
Ty woe ja kdybych mohl, tak delam radsi 10-18... Nekolik let jsem tak delal a bylo to pro me super. Bohuzel tady to tak moc nejde. A to i kdyz jsem si vlastne v podstate svym panem.
20:02:44
03.10.2024
King
-> Jirik_Tuňák1983: Dejv je myslim naplava, jako ostatne vetsina Prahajzlu1
19:39:49
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> David29 03.10.24 19:07:05: A kvůli tomu, že ty jsi se narodil do Vltavy, tak musíš zovat výchozí destinace kolbenkářů prdelemi? 3
upraveno 1x, naposled 03.10.2024 19:40:18
19:27:29
03.10.2024
saskyn2
-> David29: Hele netvrdím že takový nejsou, ale myslím že je zbytečný to paušalizovat, prostě těch co to auto potřebujou je hodně. A ber to tak že ty co ho nepotřebujou a stejně používají vlastně platí daně na to aby se mohla dotovat mhd, takže systém je win-win.
19:07:05
03.10.2024
David29
Hele ty lidi z kolbenky co znám - maj děti velký, případně je obstarává druhej rodič. Oni sami prostě jedou jen do práce a pak domů do svojí prdele.

Jeden je třeba úplně bezdětnej
18:53:48
03.10.2024
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983: kohiutka je vysledek toho, ze sem už pár let neotevřel noťas, ale datluju na malým tlf jak týnejdžr... :-D
18:34:58
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Tomaso435 03.10.24 18:12:25: Líbí se mi tvoje názory. 4 Jinak u některých profesí přidej, klidně i od 9:00.

Ale vysvětli mi prosím, co je to ta "kohiutka". To je nějaký slang vašeho gangu? 1
upraveno 1x, naposled 03.10.2024 18:35:46
18:12:29
03.10.2024
Pavel P@nkáč
-> Jirik_Tuňák1983: eurovajca3
18:12:25
03.10.2024
Tomaso435
-> David29 03.10.24 16:43:20: tyjo 8-16 můžou dělat snad jen Pražáci. Osobně preferuju od co nejdřív do co nejmíň, abych něco ještě moh dělat doma. A né pak poslouchat takový kokoty co rusej noční klid nachcaný , jen proto že dělaj az od 8 a ne od 5.30. . . .





Jinak spousta lidí nepochopí, že člověk denně něco vozí. Páč v paneláku stačí jen vydělat, otočit kolečkem u topení a.kohiutku a to je celá paneláková činnost. A tu štětku a malej Primalex si donesou jednou za 5 let v batůžku to je fakt ...
18:06:30
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> David29 03.10.24 16:43:20: Ti kluci z učňáku jeli po škole vyzvednout jednoho potomka do školky, druhého do školy, nakoupit a případně se ještě stavěli u rodiče, který čeká na umělé koleno? 3 To je to, co popisuje Jirka a je to případ např. mojí ženy. Vy jste snad s Potemníkem z jednoho eurovejce. 3
17:42:36
03.10.2024
saskyn2
-> David29: Lidi do kolbenky asi částečně ano, ale víš o těch lidech prd, jestli z tý kolbenky jedou nakupovat do Makra, vyzvedávat děcko, nebo nebo za dědkem do důchodáku vezou nákup. To platí i pro -> palinator 03.10.24 12:44:35: soudit někoho a tvrdit že stání v koloně je důkazem společenského postavení je píčovina na ntou a jen důkaz jaký máš malý rozhled, ty lidi vůbec neznáš a nevíš jejich důvody proč musí použít auto. A věř že kdyby to bylo ekonomicky výhodné a rentabilní, tak všichni s radostí do toho vlaku/autobusu přesedneme, ale když potřebuju jet do Hornbachu pro 15kg kýbl s primalexem a můžu si vybrat jestli ho hodím do kufru auta, celou akci zvládnu za půl hodiny, a bude mě to stát 20Kč, nebo ho potáhnu autobusem hodinu a půl a bude mě to stát 50Kč plus dalších XXX Kč ve ztraceném čase, tak bych musel být úplný idiot abych nepoužil auto.
16:43:20
03.10.2024
David29
-> Bukaj: Co jsem u tebe pochopil, jezdíš dost nepravidelně.

Já se bavím o lidech, co jezdí do kolbenky 8 - 16h a jejich model je ráno vstát, jet autem do Prahy a tam to na celou směnu zahodit a po skončení zase jet domů



To jsou ti lidé, co tu dopravu v Praze komplikují a ani nemusí - přesněji můžou jet bud MHD, nebo holt bydlet v Praze



Z učnáku si pamatuju kluky, co jezdili z Kladna - jelikož neměli ŘP, tak pochopitelně MHD. Nemám pocit, že by z toho umřeli
14:17:33
03.10.2024
palinator
-> Borderer:

Jo, s tim by se souhlasit dalo.



E: ale on nikdo neříká, že se stávající auta nemají dojezdit. Spíš se tu začaly dělat tenze s tím, že se bojuje s korupcí na STK, takže by se právě spousta aut, která jsou provozována dávno za hranicí smrti, měla konečně vyhodit do šrotu.
upraveno 2x, naposled 03.10.2024 14:19:17
14:14:32
03.10.2024
Borderer
-> palinator: Řešení je nastíněno níže, podpora malých el. vozítek, který se s dotací stanou cenovým konkurentem nejlevnějších aut typu Sandero. A jestli lidi chtějí lepší nebo módní výstřelek, nevidím důvod jim to dotovat. Souběžně s tímhle by se měly nechat bez restrikcí (jak přímých, tak druhotných) dožít konvenční motory a pokud jsou tvé vize o bateriích atp. správné, je jen otázkou času, kdy vymizí samy.



Beztak by bylo nejlepší pro ekologii stávající auta dojezdit do smrti a pak teprve vyrobit nové....ale to už jsme zase u toho, že kolečka kapitalismu se musí točit.



...a nebo si konečně přiznat, že nám je nějaká ekologie úplně u prdele, ale automobilky už v celém EV mají tolik peněz, že to skrze lobbing u politiků musí donutit lidi EV kupovat.
14:07:32
03.10.2024
11mAjA11
Jen pro info, u nás v montovně je aktuální stav produkce EV (8%) vs. spalovák (92%). Kdy plánovaná produkce EV byla ročně necelých 5800 vozů (čili aktuálně sme skoro 3500 vozu v mínusu oproti plánu..) nějak to EV uvadá..uvidíme příští rok..
Extreme Tyres