prechod mezi starym a novým lakem

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 06.10.2009 do 12.10.2009, založil/a Enginer
řadit dle data
22:23:15
12.10.2009
Enginer
je tomu skoro týden a nikde se neukazala nová prasklina, a to s tema dverma musim i nekdy dost trisknout aby se zavreli...---ale je hnusný počasi tak nemužu strikat barvu...jeste počkam...
20:13:41
07.10.2009
Enginer
tak jsem to znovu vybrousil. v miste prasjkliny byl kit celkem mekk, bylo možno do nej nechtem delat rýhy. takže sem to seškrabal a dokitoval.ale s barvenim jeste počkam, uvidim zda.li se neukaže jeste bnejaký problem
13:03:58
07.10.2009
Enginer
no prasklo to v miste kde byl nabodovan nový kus oplechu, ale jen v delce cca 2cm, nepatrna prasklinka na plniči(až to obrousim tak teprv zjistim zda li to praskolo do vetsi hloubky
10:04:20
07.10.2009
StepaNoFUN
-> Enginer: To praskání nebylo daný "malou vrstvou", nebo dobou vytvrzení. Většinou se tohle stane špatně namíchaným, nebo špatně "utaženým" tmelem. Případně tím, že se ty dveře kroutěj moc...
10:01:59
07.10.2009
StepaNoFUN
Tak rozstřik je asi to nejsložitější na celým lakování... Nastříkat díl "do pásky" je daleko jednodušší a míň pracný neš si s něčím podobným hrát. Nicméně jsou situace, kdy nic jiného nezbývá, nebo je to míň práce, než některej díl stříkat celej.

Každopádně pokud se budete snažit o rozstřik, tak musí bejt místo kde budete barvu napojovat předtím rozbroušený šmirglem 2000 (nebo matovací rohožkou) pod vodou, aby se potom při následném leštění barva "netrhala" od podkladu a na rozstřik je potřeba si nechat od pásky alespoň 10cm, aby to šlo do ztracena. Správně namíchanej odstín je samozřejmostí. Pokud bude ta barva i nepatrně jiná, tak to bude vidět i při sebevětší šikovnosti a použití nejkvalitnějších past...

Jinak rozstřikový ředidlo samozřejmě existuje, ale není to nutnost. Osobně jsem ho nikdy nepotřeboval a pokud sedí odstín, tak při troše šikovnosti není poznat kde je napojenej novej a kde starej lak. Dokonce ani na metalíze... ;-)
08:44:18
07.10.2009
Labros
-> Enginer: to rozstřikové ředidlo myslí takovej sprej obshující ředidla, teď jsem to koupil pač ve Fabory to měli v akci, ale podle mě to moc nefunguje. Prostě když se netrefí odstín tak těžko co dělat. Základ je nestříkat barvu až ke krycí pásce. Pak to můžeš ještě rozbrousit a rozleštit a doufat, že odstín bude +- sedět.
07:26:34
07.10.2009
Enginer
tak sem nasranej. ted jsem koukal na vysledek, a v miste kde je nabodobvanej novej plech, tak tam jsem nakitoval malou vrstvu kitu jen abych vyrovnal povrch. nerovnosti a dal na to plnič a ono to tam prasklo! a to jsem ten kit pod tim plničem nechatl tvrdnout 24h než jsem na nej dal plnič...takže to zase obrousim na plech a vse znova v okoli te praSKLINY...
06:33:39
07.10.2009
Jarda/felda
já to nechával přes noc ale na plniči psali brousitelnej po 20 minutách a na brošení musí bejt vytvdlej takže asi tak
22:32:29
06.10.2009
Enginer
co je to roztrikové redidlo? a mam jeste dotaz neska jsem dokitovaval 5. dvere a daval plnič, jak dlouho tem plnič musí schnout než na to mužu dat barvu? aby mi to v zime nepopraskalo?

a jsou nejaké zasady kitovani jak se vyvarovat tomu aby vlivem ruzné tepelné roztažnosti plechu, kitu, plniče a barvy, ty vrsty nepopraskali?
21:40:44
06.10.2009
Peopas
a nezapomenout při nastříkání vzít cely přechod rozstřikovým ředidlem
21:38:50
06.10.2009
Jarda/felda
já teda kupuju kilo (+- litr), tužidlo 0,5l a ředidlo 0,3L za 1100,-
upraveno 1x, naposled 06.10.2009 21:39:36
20:34:04
06.10.2009
Esso
pokud víš že to budeš dělat jednou za dva roky a ještě teď poprvé tak je jednodužší nastříkat celý díl než rozstříknout díl do půlky při leštění jedno místo probrousit a pak si na to kupovat stejně další decku barvy a obyč akrylát kupuju 1litr za 1000,- i s tvrdidlem. tak tam to není zas tak složité rozhodování myslím.
20:20:51
06.10.2009
Jarda/felda
jistě proč kupovat pastu za 500,- když můžu koupit barvu za půlku 1
20:12:24
06.10.2009
Esso
Pokud chcete něco rozleštit mezi starým a nově nastříkaným místem aby nebyl rozdíl tak nemůžete dostříkávat do nějakého zalepeného místa ale musíte stříkat nezalepené a pak už jak je psáno v druhém tématu 2000 pod vodou zabrousit rozstřik a pak rozleštit. Pozor všechny dobré jemně brusné leštící pasty stojí od 500,- víš a je toho 500mll sice vám to vystačí na několik aut ale pokud plánujete jen své auto doporučuji nastříkat celý díl. A přesně trefený odstín barvy je samozřejmostí s jiným odstínem si můžete rozlešťovat co chcete.
19:11:37
06.10.2009
Jarda/felda
bud stříkat celej díl nebo aspon po nejbližší hranu jinak to bude vždycky znát
16:26:59
06.10.2009
palinator
souhlasím s Enginerem o zachování tohoto tématu. Mám totožný problém. Když jsem se to snažil rozleštit, tak se mi na laku dělaly takové oka světlejšího - staršího laku, takže si nejsem jistej, jestli se rozleštěním dá něco vyřešit. Mám dojem, že na dokonalý výsledek je potřeba jiný - přesně namíchaný odstín, který zamaskuje opravované místo. Kvalita opravovaného místa je věc jiná, to řeší uvedené téma, v tom takový problém není.
15:56:18
06.10.2009
petr s
-> Enginer: podívat se třeba sem skoda-virt.cz/cz/.../1178 41-rozlesteni-laku-navod
15:54:15
06.10.2009
Enginer
jak spravne postupovat aby při oprave karoserie nebil znatelný prechod mezi starym (puvodnim lakem) a nove nastrikanými misty,. mam na mysli to misto kde je isolepou ohraničen konec nove barveného mista. vznikne tam taková přechodová čara. lze to nerjak odstranit broušenim pod vodou aniž by se poškrabal v okolí te vzniklé linky?
Extreme Tyres