Proč jsou rapidy tak tiché?????

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 25.01.2010 do 24.02.2010, založil/a packa
řadit dle data
19:11:09
24.02.2010
TAZ1500
trápim se stejnym problemem 5q prevoodvka bylo první zlepšení pak odhlučneni na mezi steně a podlaze tam mam 3krat odhlučnení pod zadnima sedačkama nad nadrží s tim sem pomoh od hlučnosti vzadu všechen hluk i když v menším se přestěhoval dopredu takže se bude odhlučnovat cela podlaha jo a pro odhlučnění motoru se mi osvědčíli 2 veci prvni pri víších otačkach držak vejfuku je na 2 silenblokach jeste by to chtelo na truvky vlnovce aby to bylo pružny uplne a druha věc je zadní plato z GL je odhlučneny poraženy koženkou a o dost silnější než L u L je to vlasne takovej jakoby papir s dírama pak ma človek pocit že veže motor za hlavou a jestě jedna vec vzy když vynadavas motor je dobry ty šrouby na príčku nechat povoleny když to jde tak i ty co drži prevodovku a klidne s tim i par kilometru najezdi vem jiporadne do tahu brzda plyn stačí 3 kylasky pak když budes dojiždet a utahovat šrouby tak ti musi sama bež slapani brzdy zastavit nejlip na rovině ja jak sem daval ten petikvalt tak to začlovydavat tak strasny zvuky a jediny tohle pomohlo bylo tam přepetí kety se timhle odstrnilo nekde sem to vyčet fak to funguje
21:47:25
31.01.2010
ferrari
Nie-nie, najppodstatnejší rozdiel je práve v tej náprave...tichú kyvku som zažil iba raz, väčšinou je to tak, že proste okolo 3200 ot začne dunieť, ako tank a to je práve v´ˇdaka tvrdému uloženiu prevodovky (čo na kyvke musí byť, bo prevodovka je súčasť z. nápravy)...vlečka ma mäkko uloženú prevodovku a preto je tichá...

Ako, iste sú aj také vplyva, ako tuhšia kasňa, na kyvke pomôže mäkšie uložený výfuk (ale men anmojej 125ke s 65 000 km a 100% pôvodným stavom dunelo aj keď držiak výfuku bol úplne vymontovaný...ale gro je to mäkké uloženie vlečky.
12:42:24
29.01.2010
vaclav3
Ten nejpodstatnější rozdíl je v karosérii. Dvoudveřová je celkově tužší, než čtyř a její rezonance se projevují trochu jinak.
10:49:30
29.01.2010
alesek - 105 S
-> packa: Pokud porovnáváte hluk v rychlostech kolem 100 km/h, velkej vliv bude mít určitě aerodynamika. V tomto směru na tom bude Rapid mnohem líp (sklon čelního skla, celková výška, splývavá záď) než sedan.
10:16:51
28.01.2010
Jozka
Já mám zajímavý porovnání mezi užovkou 77 a Rapidem 89 - kamaráda, co vlastní toho Rapida, jsem vezl naší užovkou, přitom mě brutálně nařknul, co to mám za hřmotnej šrot (auto absolutně bez koroze, neorigo zásahů a s cca 65 tisíci, agregát byl venku jen 2x, výfuk samotlumící z hasičáku), následně jsme pak nějakých 100km (subjektivně) porovnávali hluk v různých jízdních režimech a z těch vlivů na hlučnost nám hodně čněl vliv karosérie (aerodynamika a rezonace) - užovka se při 90-95 km/h, kdy je jeho Rapid tichej jako myška, projevovala nesnesitelným hukotem (člověk ho "slyší" ještě dvě hodiny po jízdě), kterej ovšem při dalším zvyšování rychlosti mizel, kdežto u Rapida tomu bylo naopak.. Takže těch vlivů bude víc a některý asi neodstranitelný.
18:51:07
25.01.2010
Labros
Měkké uložení agregátu s vlečkou má zásadní vliv - pamatuju si rozdíl na svojem autě. Druhá věc je karoserie, myslím, že kupátko má lepší tuhost a karoserie tolik nerezonuje. Ale vědecky to podložit nemůžu.

Pravda i škodovka s kyvkou může být tichá. Ale musí to být povedený kousek a nesmí to být amatérsky rozvrtaný. Měl jsem krásně tichou stopětku, která byla v původním stavu. Příčítal jsem to tomu, že tam ještě nikdo nevyndaval motor, nedělal nic s nápravama ani převodovkou a z výroby to bylo dobře poskládaný se správným předpětím.
18:07:11
25.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
každopádně je tichučkej jak vínko i studenej. je bacha na nekvalitní benzin to pak žve až nehezky 9
17:21:29
25.01.2010
gabo000000 - zrušená registrace
podstata tichosti rapida je v meksom ulozeni celeho hnacieho agregatu...krasne sa o tom pise v jednom clanku
17:18:49
25.01.2010
minno
-> packa: nie je to len o prevodovke (4q/5q) a zadnej náprave (kyvka/vlečka), majú na to vplyv aj iné veci. Samozrejme, za predpokladu 100% stavu obidvoch platforiem, tichšie bude auto vždy s vlečenou nápravou a 5q prevodovkou. Ináč to ale až tak celkom neplatí, už som sedel aj v tichučkej sériovej 120 a aj v hlučnej sériovej 136/rapide.

Tvrdenie, že kyvka bude vždy hlučná neplatí. Aj na kyvke sa dá postaviť tichučké auto. Dosť veľký vplyv na hlučnosť má napríklad uchytenie výfuku - ak výfuk namontuješ na sériový držiak s prepätím (niekde ti nesedí diera a tak ten výfuk jednoducho došpanuješ), bude to podstatne hlučnejšie, ako keď ten výfuk namontuješ bez španovania.
16:44:24
25.01.2010
MATTESS
-> petr s: to byla poznámka k tlumení zadní stěny
16:41:41
25.01.2010
petr s
-> MATTESS: Uložení převodovky hlavně
16:31:22
25.01.2010
MATTESS
-> Syny: spíš tlumení zadního plata
16:30:15
25.01.2010
Syny
-> Nwkt: Tlumeni na stenu za motorem se davalo standartne ne?
16:29:36
25.01.2010
Syny
-> packa: je to vsechno napravou => i ulozenim... Jak pise Nwkt prevodovka je ulozna jinak - na mekkem silentu a vibrace se neprenasi do kastle pres pricku tolik jako u kyvky, ktera ma silenty 2 a tvrdy oproti vlecce...
upraveno 2x, naposled 25.01.2010 16:30:37
16:28:26
25.01.2010
Nwkt
-> packa: Protože je jinak uložená převodovka. To tlumení si můžeš dát taky, určitě trochu pomůže
upraveno 1x, naposled 25.01.2010 16:28:41
16:27:24
25.01.2010
packa
-> Syny: Asi máš pravdu, ale mě přijde, že i motor je míň slyšet. Jestli to nejsou nějaký tlumící molitany, nebo něco takovýho.
16:14:19
25.01.2010
Syny
-> packa: zadni naprava... Kyvka je hlucnejsi nez vlecka... Pokud teda na vlecce nejsou v haji loziska, to je pak jeste horsi...
upraveno 1x, naposled 25.01.2010 16:14:41
16:13:30
25.01.2010
afro100
-> packa: 5ta rychlost v prevodovke?
16:09:08
25.01.2010
packa
Nevíte čím to je, že rapidy jsou tak tiché, chtěl bych si udělat ve 120ce ticho, ale nevím, kde je ten fígl u rapida. Kámoš má rapida a to je prostě paráda. Jedeme kilo a prostě tichoučko.
Extreme Tyres