skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Proč jsou rapidy tak tiché?????
19:11:09
24.02.2010
24.02.2010

TAZ1500
trápim se stejnym problemem 5q prevoodvka bylo první zlepšení pak odhlučneni na mezi steně a podlaze tam mam 3krat odhlučnení pod zadnima sedačkama nad nadrží s tim sem pomoh od hlučnosti vzadu všechen hluk i když v menším se přestěhoval dopredu takže se bude odhlučnovat cela podlaha jo a pro odhlučnění motoru se mi osvědčíli 2 veci prvni pri víších otačkach držak vejfuku je na 2 silenblokach jeste by to chtelo na truvky vlnovce aby to bylo pružny uplne a druha věc je zadní plato z GL je odhlučneny poraženy koženkou a o dost silnější než L u L je to vlasne takovej jakoby papir s dírama pak ma človek pocit že veže motor za hlavou a jestě jedna vec vzy když vynadavas motor je dobry ty šrouby na príčku nechat povoleny když to jde tak i ty co drži prevodovku a klidne s tim i par kilometru najezdi vem jiporadne do tahu brzda plyn stačí 3 kylasky pak když budes dojiždet a utahovat šrouby tak ti musi sama bež slapani brzdy zastavit nejlip na rovině ja jak sem daval ten petikvalt tak to začlovydavat tak strasny zvuky a jediny tohle pomohlo bylo tam přepetí kety se timhle odstrnilo nekde sem to vyčet fak to funguje
21:47:25
31.01.2010
31.01.2010

ferrari
Nie-nie, najppodstatnejší rozdiel je práve v tej náprave...tichú kyvku som zažil iba raz, väčšinou je to tak, že proste okolo 3200 ot začne dunieť, ako tank a to je práve v´ˇdaka tvrdému uloženiu prevodovky (čo na kyvke musí byť, bo prevodovka je súčasť z. nápravy)...vlečka ma mäkko uloženú prevodovku a preto je tichá...
Ako, iste sú aj také vplyva, ako tuhšia kasňa, na kyvke pomôže mäkšie uložený výfuk (ale men anmojej 125ke s 65 000 km a 100% pôvodným stavom dunelo aj keď držiak výfuku bol úplne vymontovaný...ale gro je to mäkké uloženie vlečky.
Ako, iste sú aj také vplyva, ako tuhšia kasňa, na kyvke pomôže mäkšie uložený výfuk (ale men anmojej 125ke s 65 000 km a 100% pôvodným stavom dunelo aj keď držiak výfuku bol úplne vymontovaný...ale gro je to mäkké uloženie vlečky.
12:42:24
29.01.2010
29.01.2010

vaclav3
Ten nejpodstatnější rozdíl je v karosérii. Dvoudveřová je celkově tužší, než čtyř a její rezonance se projevují trochu jinak.
10:49:30
29.01.2010
29.01.2010

alesek - 105 S
-> packa: Pokud porovnáváte hluk v rychlostech kolem 100 km/h, velkej vliv bude mít určitě aerodynamika. V tomto směru na tom bude Rapid mnohem líp (sklon čelního skla, celková výška, splývavá záď) než sedan.
10:16:51
28.01.2010
28.01.2010

Jozka
Já mám zajímavý porovnání mezi užovkou 77 a Rapidem 89 - kamaráda, co vlastní toho Rapida, jsem vezl naší užovkou, přitom mě brutálně nařknul, co to mám za hřmotnej šrot (auto absolutně bez koroze, neorigo zásahů a s cca 65 tisíci, agregát byl venku jen 2x, výfuk samotlumící z hasičáku), následně jsme pak nějakých 100km (subjektivně) porovnávali hluk v různých jízdních režimech a z těch vlivů na hlučnost nám hodně čněl vliv karosérie (aerodynamika a rezonace) - užovka se při 90-95 km/h, kdy je jeho Rapid tichej jako myška, projevovala nesnesitelným hukotem (člověk ho "slyší" ještě dvě hodiny po jízdě), kterej ovšem při dalším zvyšování rychlosti mizel, kdežto u Rapida tomu bylo naopak.. Takže těch vlivů bude víc a některý asi neodstranitelný.
18:51:07
25.01.2010
25.01.2010

Labros
Měkké uložení agregátu s vlečkou má zásadní vliv - pamatuju si rozdíl na svojem autě. Druhá věc je karoserie, myslím, že kupátko má lepší tuhost a karoserie tolik nerezonuje. Ale vědecky to podložit nemůžu.
Pravda i škodovka s kyvkou může být tichá. Ale musí to být povedený kousek a nesmí to být amatérsky rozvrtaný. Měl jsem krásně tichou stopětku, která byla v původním stavu. Příčítal jsem to tomu, že tam ještě nikdo nevyndaval motor, nedělal nic s nápravama ani převodovkou a z výroby to bylo dobře poskládaný se správným předpětím.
Pravda i škodovka s kyvkou může být tichá. Ale musí to být povedený kousek a nesmí to být amatérsky rozvrtaný. Měl jsem krásně tichou stopětku, která byla v původním stavu. Příčítal jsem to tomu, že tam ještě nikdo nevyndaval motor, nedělal nic s nápravama ani převodovkou a z výroby to bylo dobře poskládaný se správným předpětím.
18:07:11
25.01.2010
25.01.2010

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
každopádně je tichučkej jak vínko i studenej. je bacha na nekvalitní benzin to pak žve až nehezky 

17:21:29
25.01.2010
25.01.2010

gabo000000 - zrušená registrace
podstata tichosti rapida je v meksom ulozeni celeho hnacieho agregatu...krasne sa o tom pise v jednom clanku
17:18:49
25.01.2010
25.01.2010

minno
-> packa: nie je to len o prevodovke (4q/5q) a zadnej náprave (kyvka/vlečka), majú na to vplyv aj iné veci. Samozrejme, za predpokladu 100% stavu obidvoch platforiem, tichšie bude auto vždy s vlečenou nápravou a 5q prevodovkou. Ináč to ale až tak celkom neplatí, už som sedel aj v tichučkej sériovej 120 a aj v hlučnej sériovej 136/rapide.
Tvrdenie, že kyvka bude vždy hlučná neplatí. Aj na kyvke sa dá postaviť tichučké auto. Dosť veľký vplyv na hlučnosť má napríklad uchytenie výfuku - ak výfuk namontuješ na sériový držiak s prepätím (niekde ti nesedí diera a tak ten výfuk jednoducho došpanuješ), bude to podstatne hlučnejšie, ako keď ten výfuk namontuješ bez španovania.
Tvrdenie, že kyvka bude vždy hlučná neplatí. Aj na kyvke sa dá postaviť tichučké auto. Dosť veľký vplyv na hlučnosť má napríklad uchytenie výfuku - ak výfuk namontuješ na sériový držiak s prepätím (niekde ti nesedí diera a tak ten výfuk jednoducho došpanuješ), bude to podstatne hlučnejšie, ako keď ten výfuk namontuješ bez španovania.
16:44:24
25.01.2010
25.01.2010

MATTESS
-> petr s: to byla poznámka k tlumení zadní stěny
16:41:41
25.01.2010
25.01.2010

petr s
-> MATTESS: Uložení převodovky hlavně
16:31:22
25.01.2010
25.01.2010

MATTESS
-> Syny: spíš tlumení zadního plata
16:30:15
25.01.2010
25.01.2010

Syny
-> Nwkt: Tlumeni na stenu za motorem se davalo standartne ne?
16:29:36
25.01.2010
25.01.2010

Syny
-> packa: je to vsechno napravou => i ulozenim... Jak pise Nwkt prevodovka je ulozna jinak - na mekkem silentu a vibrace se neprenasi do kastle pres pricku tolik jako u kyvky, ktera ma silenty 2 a tvrdy oproti vlecce...
16:28:26
25.01.2010
25.01.2010

Nwkt
-> packa: Protože je jinak uložená převodovka. To tlumení si můžeš dát taky, určitě trochu pomůže
16:27:24
25.01.2010
25.01.2010

packa
-> Syny: Asi máš pravdu, ale mě přijde, že i motor je míň slyšet. Jestli to nejsou nějaký tlumící molitany, nebo něco takovýho.
16:14:19
25.01.2010
25.01.2010

Syny
-> packa: zadni naprava... Kyvka je hlucnejsi nez vlecka... Pokud teda na vlecce nejsou v haji loziska, to je pak jeste horsi...
16:13:30
25.01.2010
25.01.2010

afro100
-> packa: 5ta rychlost v prevodovke?
16:09:08
25.01.2010
25.01.2010

packa
Nevíte čím to je, že rapidy jsou tak tiché, chtěl bych si udělat ve 120ce ticho, ale nevím, kde je ten fígl u rapida. Kámoš má rapida a to je prostě paráda. Jedeme kilo a prostě tichoučko.