Problem s korozi

prohledat
89 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.06.2010 do 02.07.2010, založil/a Syny
řadit dle data
09:52:22
02.07.2010
Syny
-> James1991: Diky, ale uz sem to poresil jinak :) Co byl oancaty je vyrezany a to co ne uz nastrikany spesl srackou na dutiny :)
21:34:51
01.07.2010
James1991
-> Syny:

Koukni se někde na googlu nebo někde na sprej myslim "Rost Safe" nebo něco takovýho. Nejsem si jistej, ale je od metafluxu a stříká se už na narezlý plechy apod.a nemusíš nic brousit. ten sprej nejspíš nebude nejlevnější, ale já s nim stříkal nějaký narezlý plechy na autě a zatim to přežilo zimu a nevylejzá to..Hele, tady sem našel zatim foto. Funguje to i jako dobrá základová barva.



www.google.cz/imgres?imgu rl=htt...
upraveno 1x, naposled 01.07.2010 21:35:37
19:20:48
22.06.2010
petr s
-> Syny: Namíchal bys zinkovou barvu
19:19:22
22.06.2010
Syny
-> petr s: A ten by mi byl k cemu? Ber to jako otazku vola, kterej vubec nevi :) Jak se to nanasi? Jestli se to vubec nanasi :D
15:58:47
22.06.2010
petr s
-> Syny: Seženu ti práškovej zinek nechceš?
15:30:11
22.06.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: Jsem tam volal, nemají žádnej, jenom ten šmejdskej Kittfort.

Mají tam nějakej od HB ve fialovej pixle, znáte to někdo ?
15:20:29
22.06.2010
Nwkt
-> Syny: Oba tři? Bych taky vzal ten co doporučuje Pilot
15:20:01
22.06.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: Tak dva píšou, že nic moc a já jsem spokojenej jak želva.
15:04:17
22.06.2010
Syny
-> Jirik_Tuňák: No nevim... Kdyz tady pisou ze nic moc... Nebo ty uz ho mas? :D Muzem oba koupit to co pise pilot, ne?



-> All: Vcera sem stravil cely den v garazi... Kontoloval sem uplne vse. Pomalu sem si vyndal oko a strcil ho do tech dutin... Nastesti diky diram pro matky v kleci a me male batercicce, ktera se vejde vsude sem zjistil nasledovne... Rantly blatniku naproto v pohode... Jen mirna, ale opravdu mirna liska kolem svaru, ale odbrousenej plech co sem tam daval uplne v pohode cistej a zdravej 9 Nechapu... Do Pkapes sem se samorzrejme divat nemohl, ale tam kam sem dohlidl to bylo vycakany sprejem (to sem delal cca par dni po tom co sem je navaril...). Kazdopadne sem koupil sprej na dutiny s tou krasnou hadickou a cely sem to poradne prostrikal 2-3x dokut to nevytejkalo vsim moznym ven... Predni nosnik (pod chladicem) byl ale chycenej dost, takze ten sel dolu temer komplet a uz ho mam skoro svarenej... Ten prah s tim lemem sem ztim neresil, ale jelikoz tam zatim nemam nic moc navareno, tak to znova odriznu a poradne to tam obrousim a osetrim. Co sem zjistil, tak mi to vsecko hnije cca do 30cm nad zemi, pak uz ne... Treba nahore na ramu okna mam odbrousenej plech uz asi pul roku a neni na nem ani znamka koroze, ale prah mi zrez behem 14ti dnu docela fest... Zajimaci... Kazdopadne do garaze asi prestalo tect po aplikaci plachty na cast stechy... Vcera sem mel cely den otevreny co se dalo a krasne to luftovalo... Vypada to, ze to nebude takova tragedie jako to vypadalo... Kapsy vevnitr nevim jak vypadaj, ale jelikoz sem z nich neodstranoval ten vosk co tam byl jeste od dutin po vyrobe auta, a obrousil sem to jen tam, kde sem ji opravoval, tak by to nemala bejt zadna tragedie... Navic, kdyz sem videl svar na rantlu blatniku hned vedle kapsy a rezavej nebyl, tak to bude snad ok...

Proste sem natlacil dutinovej sprej vsude kde to slo (a ze sem se s tim sral a by to bylo az na vrsku kapsy) a prozenu to tam jeste jednou nekdy za 14dni az to poradne zaschne... U prahu mam navarenou vyztuhu asi jen 10cm od pocatku, takze to se odrizne a vepredu ten "ram" pod chladicem delam uplne novej, pac byl stejne rezavej.

U garaze nechvam pootevreny okno, aby to vetralo a vic pro to asi neudelam. Na podvozku lisku zatim neresim, to budu resit az budu delat podvozek a sloupavat asfalt... Tak pak se to vybrousi najednou a osetri...



Diky vsem za rady, byla to moje blost spolihat na to, ze se dutiny udelaj az po dodelani auta, mohlo mi dojit, ze to do ty doby asi nevydrzi... Sem rad, ze to nemusim predalvat, pac to bych asi umrel...
upraveno 1x, naposled 22.06.2010 15:16:12
11:48:35
22.06.2010
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: no šetřili tak neudělali dvojbarevnou, ale jednobarevnou kombinaci - respektive potisk cerne na oranz papir 4
upraveno 1x, naposled 22.06.2010 11:48:54
11:48:08
22.06.2010
Pilot 105
-> Jirik_Tuňák: Je to to samé, hnědá srač.., pouze je to několik let staré takže to má jinou samolepku.;)
11:47:17
22.06.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: Má jinou etikitu. 1
11:46:12
22.06.2010
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: to je to samý co tam má pajlot ne?
11:40:16
22.06.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Pilot 105: Ten jak máš na obrázku od Hokra, tak je jinej než mám já. Ten Kittfort je hodně špatnej....
zvětšit Problem s korozi - obrázek od Jirik_Tuňák - zrušená registrace vložen 22.06.2010 11:40:16
upraveno 1x, naposled 22.06.2010 11:40:58
11:38:39
22.06.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Pilot 105: Mno a přesně tohle dělá ten co mám doma od Hokra. Černofialovou matnou barvu a povrch surového plechu je jakoby hrubší místo kluzký. Syny to u mě určitě viděl když to vařil. Chová se stejně, jako ten ve fialovej láhvi co jsem měl ještě s kčs.



-> Syny: Pokud ho budou mít, budeš ho chtít ?
11:38:21
22.06.2010
Pilot 105
-> Jirik_Tuňák: Tyhle všechny odrezovače jsem za několik let vyzkoušel, ale skončil jsem opět u T. Zkoušel jsem je hlavně kvůli tomu, že jsem odrezovač T nemohl několik let sehnat. Receptura sice není uplně stejná, ale po přidání kys. fosforečné je to naprosto stejné jako starý odrezovač T, ale to dělám pouze na silně zkorodované povrchy, které se nedají dokonale mechanicky očistit.

Jinak pokud chceš ten Hokr, tak Ti ho dám zadarmo, je skoro plný.;)
zvětšit Problem s korozi - obrázek od Pilot 105 vložen 22.06.2010 11:38:21
upraveno 1x, naposled 22.06.2010 11:41:17
11:25:34
22.06.2010
Pilot 105
-> Syny: Zrovna repasuji Zdanymu čepy, tak jsem Ti vyfotil jak to vypadá po aplikaci odrezovače T. Pro porovnání, hlavice svisláku je bez odrezovače jen opískovaná. Na povrchu se vytvoří černo fialový prášek, který je nutné odstranit kvůli lepší přilnavosti základovky. Opět opakuji, že je nutné odrezovač nanášet na důkladně odmaštěný povrch!
zvětšit Problem s korozi - obrázek od Pilot 105 vložen 22.06.2010 11:25:34
19:17:45
21.06.2010
Petrson
-> Pilot 105: Nebyl kupovanej ale darovanej.
17:39:57
21.06.2010
krtik
-> Pilot 105: já nevím, nemám s tím osobně zkušenost, ale chtěl jsem napsat co vím 6 . Mě samotnýmu totiž teď jak to řeší Syny dochází, že na tohle jsem ještě pořádně nemyslel, ale pravda, že já mám ještě čas.
17:32:08
21.06.2010
Pilot 105
-> Petrson: -> krtik: A proč nepoužít olej určený přímo pro konzervaci jako je třeba Konkor? Chápu když má někdo doma sud trafooleje, ale kupovat ho za tímto účelem.....?
17:11:42
21.06.2010
krtik
-> Petrson: já osobně s tímto zkušenosti nemám. Ale prý je to hodně dobrý.
17:02:08
21.06.2010
Petrson
-> krtik: Já to taky vystříkávám trafoolejem ale začíná ubývat budu muset dosehnat.
16:32:18
21.06.2010
krtik
-> Syny: kámoš říkal, že s těma dutinama nějak nepřehánět, respektive s těma mastnotama, dutiny vystříkat až nakonec, aby si nemusel řešit problém při natírání a laku. Jinak potom až bude hotovo, tak ty dutiny pořádně vystříkat a nebo trafoolej s rezistinem. Víc moc nevim, osobně jsem to ještě nedělal sám pořádně nevím.



edit: a jinak všechno co de po vaření natírat základem.
upraveno 1x, naposled 21.06.2010 16:33:08
14:02:25
21.06.2010
Pilot 105
-> sliwowitz: Na ředění olejovek se používá terpentýn, ale o dost si prodloužíš dobu schnutí, počítej 14dní i více k dokonalému proschnutí, při teplotě nad 20C. Olejovky obecně schnou velmi dlouho obzvlášť na nesavém podkladu, což je jejich velká nevýhoda.

Pan Dener z BAL mi tehdá poradil ještě směs suříku a laku S1002 - SYLABAL, přesný poměr ale nevěděl, takže jedině zkoušet, bohužel k pokusům jsem se ještě nedostal.
13:44:51
21.06.2010
sliwowitz
-> Pilot 105: OT otazka... s tym surikom mas prakticku skusenost? kedysi som to skusal, ked som dal fermez v tom pomere tak sa to nedalo rozotret, pri vacsom riedeni mi to nezasychalo... nema ist do toho este aceton alebo ine riedidlo?
13:38:11
21.06.2010
Petrson
-> Pilot 105: To taky dělám, nejlíp venku pokad počasí dovolí.
13:34:07
21.06.2010
Pilot 105
-> Petrson: Nejde ani tak o skladování baterie jako o její nabíjení, při kterém z baterie uniká oxid siřičitý (jedovatý!), který spolu se vzdušnou vlhkostí působí korozivně. Proto by se měla baterie nabíjet v dobře větraných prostorách.4
13:23:38
21.06.2010
Petrson
-> Pilot 105: Tu čevenou hranatou láhev mám taky, ale co jsem zkoušel tak se mi zdála, že moc nepůsobí. Pak mám ještě jednu, tou zatím dělám všechno a ta zatím je dobrá, je odlitá z náký velký flašky co mi jednou říkal děda.



Co jsem taky slyšel, tak není dobrý nechávat v garáži vyndanou baterku z auta, že se z ní pak uvolnují výpary který pomáhají korozi.4



Jinak před zimou sem zapomněl dole na práhu očištěný místečko bez barvy a po zimně ani kus rezu :). Za to v garáži tam mi každou chvilku něco chytne lišku :/.
13:14:07
21.06.2010
Pilot 105
-> Syny: Se sváry bohužel nic neuděláš, v místě svaru shoří všechny barvy, včetně pozinku apod. Jedině okamžitě po svařování nechat trochu zchladnout a hned za tepla stříkat voskem na dutiny. Barvu ve spreji tam stejně kvalitně nenaneseš (nevzlíná), nedostane se mezi spoje plechů, takže je to podle mě zbytečné. Samozřejmě podle potřeby dutiny prolévat pravidelně.

-> Petrson: Já pamatuji jen dvě balení, červená hranatá lahev (ČSSR výroba) a hnědá lahev co je na fotce u výrobce. Přesnou cenu už si nepamatuji (2 roky jsem nekupoval, mám zásoby), ale bylo to cca 40,- za lahev.
13:04:46
21.06.2010
Petrson
-> Pilot 105: Taky sem si říkal, že je jiná. Možná, jestli to není starší výrobek.



A cena je podobná tomu odkazu??
12:58:39
21.06.2010
Pilot 105
-> Petrson: U druhého linku mají buď špatnou fotku, nebo to není on.
12:53:38
21.06.2010
Pilot 105
-> Syny: Kde v Plzni netuším, já ho objednávám přímo u výrobce.

www.via-rek.cz/detail.php ?id=22
12:33:55
21.06.2010
Syny
-> Pilot 105: A kde se da sehnat ten odrezovac co psises?
12:30:36
21.06.2010
Syny
-> Pilot 105: Ale ja tam nemam uplne holy plechy... Nechaval sem zevnitr forezu... Ale hnije mi to ve svarech. A ten by tam byl at s tim udelam cokoliv z toho co pises... Jo, Pkapsy sem posral, tam sem na tu vyztuhu dovnitr nic nedal - sice sem z ni neseskrabaval ten vosk a to osetreni co uz tam bylo, ale na 2 mistech sem ji zavaroval a tam je holej plech a nic na nem - to uznavam, ze byla blbost... ale jinak mi jde predevsim o svary, ktery potrebuju nejak osetrit zevnitr dutiny...
upraveno 1x, naposled 21.06.2010 12:31:30
12:27:15
21.06.2010
Pilot 105
-> Syny: Teď už je každá rada drahá, musíš to nějak opravit v rámci možností. Kdyby ses zeptal předem, řekl bych Ti ať si holé díly na vyvařování necháš žárově pozinkovat a karoserii v místech dutin ošetříš odrezovačem - zinkovým sprejem, nebo kvalitní základovkou, nechávat holý plech v dutinách a posléze se tam snažit něco aplikovat je.... raději bez komentáře. Vosky do dutin bych chápal spíš jako prevenci koroze než jako konečnou úpravu povrchu před korozí.
12:22:55
21.06.2010
Nwkt
-> Jirik_Tuňák: Já ho měl a nedělalo to nic, jsem to mohl polejt vodou a výsledek stejnej
12:22:17
21.06.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Pilot 105: Já mám právě s tím Hokrem jenom dobré zkušenosti.
12:18:26
21.06.2010
Syny
Promyslel sem to a levej rantk bude dobrej... Podle fotek sem ho vycakal hned po udelani... Pravej rantl to bude pruser... Ten sem delal koncem srpna 09 a vycakval sem ho s tim levim... Navic sem tam blbe navaril jeden plech (byla to prvni strana kde sem varil - nezkusenost), takze sem se rozhodl, ze pravej rantl kuchnu v tom miste kde je ten plech a zaprve to rovnou zkontroluju a za druhe to rovnou navarim spravne... Ale pruser zustavej ty P kapsy... Kdybych je mel nabodovany jako serie, takbych je i sundal, ale mam to temer ovareny, takze to bych to musel odriznout... Ty kapsy sem vycakaval tim pprejem taky, ale pres tu diru co je zevnitr k dvernimu spinaci, takze jestli se to dostalo do pulky tak budu rad a nahore u Asloupku bude samozrejme hovno... Jeste budu znova kuchat ten predni nosnik, protoze to je to same... A tam sem to nevycakal vubec, takze ten bude taky v pici... Problem vidim akorat v tech Pkapsach... Protoze ty se mi znova delat uz nechce. Tam bych asi fouknul rozpraseovacem ten odrezovac (tamodsat vytece v pohode dolu) a treba po 3 dnech tam nejak dopravit barvu... Pry se prodavaj dutinovy hadicky na spreje, tak to by mohlo vyresit muj problem jak se dostat az nahoru kapsy... Co myslite?
12:13:36
21.06.2010
Pilot 105
-> doly120: Zjisti mi prosím co je to za barvu. Děkuji.
12:11:58
21.06.2010
Pilot 105
-> Jirik_Tuňák: Špatné zkušenosti, korozi nezastaví, špatná přilnavost základních nátěrů, obsahuje petrolej, nebo něco podobného.



Já doporučuji odrezovč T od f. Via-rek obsahuje 50% Taninu, na povrchu kovu se vytváří sloučeniny inhibující korozi. Tanin používají např. kováři k dekorativnímu černění železa a zároveň jako antikorozní úpravu. Pro silně zkorodované povrchy doporučuji do odrezovače přidat kys. fosforečnou.

Pro kvalitní odrezení je nutné povrch důkladně odmastit!
11:17:56
21.06.2010
Jozka
-> Pilot 105: To já bohužel taky ne, když jsem pro ní konečně šel, na místě dotyčnejch Barev Laků už byl nějakej truhlář - holt kapitálismus = nově otevřený kšeft na frekventovanějším místě. Leda že bych tu paní někde náhodně potkal a zeptal se..

-> doly120: Takový fakt dobrý barvy jsem měl zbytek od kolegy, nějaká snad belgická, skořicově hnědá - natřel jsem s ní po očištění zliškovatělý trubky pod auto a drží dodnes - snad 6 let. Bohužel, papírek s poznamenaným názvem kamsi zmizel.
10:51:20
21.06.2010
doly120
-> Syny: U nás v práci mají barvu,která zastavuje korozi... na takovou lehkou ,,lišku,, by to nebylo možná špatné..
10:46:14
21.06.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Pilot 105: Proč, co je na něm špatného ?
10:44:12
21.06.2010
Pilot 105
-> Jirik_Tuňák: Hlavně ne ten 3 v jednom.:)
10:43:29
21.06.2010
Pilot 105
-> Jozka: Podle mých informací se stále vyrábí, ale víc nevím.
10:40:09
21.06.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Syny: Já ti koupím tamten odrezovák a budeš spokojenec. 4 Dostanu se tam spíš zejtra, dnes to nestihnu z práce. Doufám, že ho budou mít.
10:29:43
21.06.2010
Jozka
-> Pilot 105: Ještě vloni jsem objevil syntetickou základní barvu s olovem, nějaký český výrobce jí ilegálně dělal - poznala se dle váhy. Koukal jsem na to jak zjara - bohužel majitelku prodejny převálcovala konkurence, toho výrobce jsem si nezapamatoval a info nelze zcela pochopitelně nikde vygooglit..
10:26:41
21.06.2010
Jozka
-> Syny: Taky dělám výhradně na etapy - když jsou krátký, patlám na vše odrezovač - takovej, co dělá bílej povlak - ale s tím se musí šetřit, vzniknou-li kapky, pak se odlupujou i s barvou. Když jsou dlouhý, natírám a před svařováním kartáčuju. Pod svary to pak stačí oškrábat (vrták, šroubovák..). Ty máš hlavní problém v tý garáži - mám jedno rozdělaný auto pod kolnou, druhý pod plachtou a to pod kolnou, která má jen zaplachtovaný čela, nerezne ani kolem opálených míst (syntetika základ nebo epoxyd. základ), do toho pod plachtou mi už 2x nateklo, ale vždycky jsem prahy vyšlechtil odrezovačem a ta liška se ze základovky ztratila.

Akorát že u MB se do prahů dobře dostanu třeba kartáčkem na zuby, ty to máš horší.. Ale vytřel bych tím odrezovačem (štetec, kartáčky, hadr..), co půjde, nastříkal /natřel základem a stříkl alespoň ML sprayem na dutiny - ale pak bych ten prostřik periodicky opakoval..
08:17:46
21.06.2010
Pilot 105
-> Syny: Existuje, ale neseženš jí, jsou to barvy na suříkovém základu. Byly to jedny z nejlepších antikorozních barev, které se dají nanášet i na nedokonale odrezené povrchy. Vyráběly se jak syntetické tak olejové základní barvy. Olejovku si můžeš vyrobit doma, pokud seženeš práškový suřík, je to směs suříku a fermeže v poměru 5:1, ale pozor, suřík je prudce jedovatý!
Extreme Tyres