Dík, už mě taky napadlo projít tvoji kartu. Škoda té nehody :( ale to se spraví. Ohledně laku ti tedy moc neporadím, já řeším jak to vyvařit a zároveň ochránit než to chytne liška.. (a dalších milion věcí)
Ty další dvě auta znám, nevím proč mi tvoje uteklo (já mám přes výr. č. přes 300tis, květen 68, jedno z posledních s úzkým sloupkem..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lakování Škoda 1000 Mb
21:11:14
01.08.2010
01.08.2010

Krupp
20:54:25
01.08.2010
01.08.2010

doking
datum výroby mám 27.12.1967 (model 68), už jsem našel dvě auta naprosto stejná (de luxe,blinkry v blatníku,zelená barva, a snad i ten interier) a jsme od sebe vzdaleni v.číslama tak 1500 ks aut na každou stranu od mého v.č,vše mám v kartě. Letadlo H.Kužílka a jedno MB ze slovenska.
20:48:31
01.08.2010
01.08.2010

doking
původní lak bych nechal v případě,že bude na celém autě,ale takhle ne,když už majitel předemnou to začal řešit.
Také mám menší problém z brzdama,který předchozí majitel jen seřídil a já je budu muset pro jistotu asi celé otevřít vyčistit a případně něco měnit,táhnou do prava a na přední nápravě je rozdíl v účinosti asi 40%, zadní jsou OK.
Auto mi sice přidělává dost starostí,ale pořád jsou snesitelnější než starosti z ženskejma...:-)
Také mám menší problém z brzdama,který předchozí majitel jen seřídil a já je budu muset pro jistotu asi celé otevřít vyčistit a případně něco měnit,táhnou do prava a na přední nápravě je rozdíl v účinosti asi 40%, zadní jsou OK.
Auto mi sice přidělává dost starostí,ale pořád jsou snesitelnější než starosti z ženskejma...:-)
20:44:10
01.08.2010
01.08.2010

doking
Krupp:
blatníky nemají původní lak určitě (pokud jsou ty blatníky původní) a jelikož to auto je pošramocené a hlavně poškrábané na celém pravém boku (blatník,dveře,dveře,blat ník,trochu i střecha),zadní kapota je taky od něčeho výrazně škráblá, na levé straně dveře mají kazy dole u prahů a přední čílko už je vlastně taky lakovaný,tak aby mi v původním laku zůstala jen přední kapota,to se mi nechce a pro celolak jsem se rozhodl proto,protože v klasickém servisu si jen za případnou celou opravu pravé strany řekli asi 25 tisíc,tak jsem si řekl,že to rovnou udělám celé.Snažím se být originální vzhledem,co se týče výrobních postupů tehdy a dnes,tak na tom tolik nebazíruju. Ano jsem si vědom,toho že je to spousta rozebírání atp,ale s tím jsem smířený,já nerad dělám věci jen tak na oko.
Měl jsem trochu jiné plány,ale díky mojí zku...ný školácký chybě,je bohužel všecko trochu jinak.
blatníky nemají původní lak určitě (pokud jsou ty blatníky původní) a jelikož to auto je pošramocené a hlavně poškrábané na celém pravém boku (blatník,dveře,dveře,blat ník,trochu i střecha),zadní kapota je taky od něčeho výrazně škráblá, na levé straně dveře mají kazy dole u prahů a přední čílko už je vlastně taky lakovaný,tak aby mi v původním laku zůstala jen přední kapota,to se mi nechce a pro celolak jsem se rozhodl proto,protože v klasickém servisu si jen za případnou celou opravu pravé strany řekli asi 25 tisíc,tak jsem si řekl,že to rovnou udělám celé.Snažím se být originální vzhledem,co se týče výrobních postupů tehdy a dnes,tak na tom tolik nebazíruju. Ano jsem si vědom,toho že je to spousta rozebírání atp,ale s tím jsem smířený,já nerad dělám věci jen tak na oko.
Měl jsem trochu jiné plány,ale díky mojí zku...ný školácký chybě,je bohužel všecko trochu jinak.
20:26:20
01.08.2010
01.08.2010

Krupp
Moc pěkné MBčko (i když fotka z dálky klame, že :) ) Pokud je v dobrém stavu tak bych se taky na celolak asi vyprdnul, ono sice je to pěkné, ale pamatuj že to musíš celé rozebrat, někde uskladnit, většinu očistit a hlavně znovu složit.. Pokud budeš chtít udělat celolak (a tryskání) tak jistojistě objevíš spoustu děr a budeš i vařit, nehledě na to že při rozebírání spoustu věcí zrušíš (stropnice, gumy, atp..a budeš je pěkně dlouho shánět (pokud teda nevysolíš těžké peníze). Auto sice bude nalakované ale kvůli "drobnostem bude ležet dlouho v garáži. Já sice nemám co říkat (viz moje karta, ale to auto má před smrtí a vědět co to obnáší dnes jdu do lépe zachovalého).
Soustředil bych se spíš na relativně drobné opravy (nápravy a tak).
Pokud ti vadí rozdílnost laků tak bych spíš šel cestou "zmatnění těch nových, kluci mají s origo stavem pravdu.
Tohle je modelový rok '68 a 17. série měla prý blatníky z nejakého kvalitního rakouského plechu, takže bych je možná taky raději zanechal (pokud jsou původní).
Taky si myslím že komaxit na cokoliv na podvozku je blbost...
Mohu se zeptat kdy máš datum výroby, naše autíčka možná budou blízko sebe.. :)
PS: sorry že neradím to, na co ses ptal.. :)
Soustředil bych se spíš na relativně drobné opravy (nápravy a tak).
Pokud ti vadí rozdílnost laků tak bych spíš šel cestou "zmatnění těch nových, kluci mají s origo stavem pravdu.
Tohle je modelový rok '68 a 17. série měla prý blatníky z nejakého kvalitního rakouského plechu, takže bych je možná taky raději zanechal (pokud jsou původní).
Taky si myslím že komaxit na cokoliv na podvozku je blbost...
Mohu se zeptat kdy máš datum výroby, naše autíčka možná budou blízko sebe.. :)
PS: sorry že neradím to, na co ses ptal.. :)
11:08:45
31.07.2010
31.07.2010

sliwowitz
-> doking: je ten celolak nevyhnutny? Hlavne ked je na aute ceneny povodny lak z fabriky, pekny, aj ked trochu zajdeny. Neviem nakolko ti (dnes) ide o originalitu, ale ten novy lak bude vzdy poznat (ina struktura, detaily, s ktorymi sa ti ziaden lakyrnik hrat nebude). Vidina noveho leskleho laku je lakava, ale raz to mozes olutovat. Podla mna vzdy vyzera lepsie auto v povodnom stave s par opravenymi sramami, nez komplet renovacia.
Komaxit na spodok karoserie je nerealny. Predpokladam ze auto bude garazovane a v zime jazdit nebude, nejaka extra ucinna ochrana (pozink) je teda zbytocna, takze by som tiez siel podla originalnych postupov (zakladovka, bezovy lak, gumoasfalt a cez to na par miestach vrchny zeleny lak).
Komaxit na spodok karoserie je nerealny. Predpokladam ze auto bude garazovane a v zime jazdit nebude, nejaka extra ucinna ochrana (pozink) je teda zbytocna, takze by som tiez siel podla originalnych postupov (zakladovka, bezovy lak, gumoasfalt a cez to na par miestach vrchny zeleny lak).
00:01:47
31.07.2010
31.07.2010

palinator
-> doking:
Ano, ta firma se zabývá tryskáním, leštěním a lakováním na velice profesionální úrovni. Není to nějaký "piskač" z JZD. Obecně renovace dovede udělat na vysoké úrovni.
Problém je ale v čase, jsou velice zaneprázdněni a tak lhůty jsou celkem dlouhé. Ale uvidíme, jak na tom jsou nyní.
Ano, ta firma se zabývá tryskáním, leštěním a lakováním na velice profesionální úrovni. Není to nějaký "piskač" z JZD. Obecně renovace dovede udělat na vysoké úrovni.

22:52:08
30.07.2010
30.07.2010

doking
palinator: Pokud to bude někdo dobrej,tak by mi to asi nevadilo,ale čím blíže to bude Brandýsu nad Labem,tím lépe. hlavně kvůli přepravě,osobně podval na auto nemám,ale předpokládám,že na takový pískování/zinkování,by čistou kastli uvezl i klasickej vozík do 750 Kg.
22:18:56
30.07.2010
30.07.2010

palinator
Komplet karoserie se normálně komplet tryskají a to šetrně, i když netvrdím, že pískem. Pokud se nebude pískovat něco, co nepovolí, když na to palcem zatlačíš, tak lze dosáhnout dobrých výsledků. Mimochodem, písek je oficiálně zakázáno používat.
-> doking:
Komaxit je na kola, nápravy a věci, kde je třeba vysoká odolnost, třeba i na nábytek se používá, je třeba vypalovat. Tlumex je na spodek jako ochrana proti štěrku, není antikorozní.
Na to pískování se Ti zeptám, nevadilo by, kdyby provozovna byla poblíž Plzně?

-> doking:
Komaxit je na kola, nápravy a věci, kde je třeba vysoká odolnost, třeba i na nábytek se používá, je třeba vypalovat. Tlumex je na spodek jako ochrana proti štěrku, není antikorozní.
Na to pískování se Ti zeptám, nevadilo by, kdyby provozovna byla poblíž Plzně?
21:14:10
30.07.2010
30.07.2010

StepaNoFUN
-> Zazaa: Nevím... Ale Dlouhej mluvil o vodě... Tak netuším. Prej to dělaj v Kosmonosích. Ale dál jsme to nějak nerozváděli... Musel bych mu zavolat...
20:55:22
30.07.2010
30.07.2010

Zazaa
-> Stepan FUN: nemyslel spis tryskani suchym ledem a ne vodou ?
19:47:19
30.07.2010
30.07.2010

Hrabosh
-> doking: Pokud se bavíme o šopování zinkem (stříkání horkého zinku z hořáku na kov), tak povrch musí být čistý, ZDRSNĚNÝ kov. Jinak se to nechytne. V té Kromě mají i zařízení na pískování, takže to v mém případě probíhá tak, že tam privezu díl (třeba starší, natřený barvou atd.), oni si to opískují a pozinkují.
Poku řešíš mokré zinkování (namáčením), tak to se hodí jen pro plechy, nebo veci, tkeré pro to byly navrženy z výroby a mají otvory na takových místech, aby zinek správně natekl a vytekl. Resp. nejen zinek, ale taky ten neřád, kterým to před tím vymývají ... já sem si tak chtel nechat nazinkovat dveře a borec říkal, že to nedoporuče, protože to před-zinkovací svinstvo se z rohů a vnitřních prostor blbě vymeje a pak to tam paradoxně rezne. Takže jsem mu nechal jen blatníky a čela ...
Jinak ceny v Krome jsou myslim 180 kc/m^2 piskovani a 400kc/m^2 zinek. Borec říkal, že si tam jeden nechal zinkovat Fiata 600 a stálo to kolem 6000,- Kč. IMHO to zas tak strašný není ...
Poku řešíš mokré zinkování (namáčením), tak to se hodí jen pro plechy, nebo veci, tkeré pro to byly navrženy z výroby a mají otvory na takových místech, aby zinek správně natekl a vytekl. Resp. nejen zinek, ale taky ten neřád, kterým to před tím vymývají ... já sem si tak chtel nechat nazinkovat dveře a borec říkal, že to nedoporuče, protože to před-zinkovací svinstvo se z rohů a vnitřních prostor blbě vymeje a pak to tam paradoxně rezne. Takže jsem mu nechal jen blatníky a čela ...
Jinak ceny v Krome jsou myslim 180 kc/m^2 piskovani a 400kc/m^2 zinek. Borec říkal, že si tam jeden nechal zinkovat Fiata 600 a stálo to kolem 6000,- Kč. IMHO to zas tak strašný není ...
16:43:49
30.07.2010
30.07.2010

doking
Díky za odpovědi.
S tím komaxitem jsem asi střelil vedle,jen jsem měl tušení,že jsem něco takovýho slyšel,ale má mít prý vlastnosti typu pružnost a tvrdost a u aut se používá hlavně na disky kol.No a jestli se vypaluje,tak to opravdu nevím jak bych to dělal.Zpětně si říkám,jestli jsem si neprohodil názvy komaxit a tlumex
Přípravu si sám v žádném případě dělat nechci,jen mě to zajímalo.Auto chci rozebrat tak nejvíce jak to jen půjde. A spíš mi vrtá hlavou jak nejlépe to nechat udělat. Samozřejmě bych rád pozinkoval,ale to už je finančně asi někde úplně jinde. A takový blbý dotaz,ten pozink se musí dělat na čistý kov že? :-)
Trochu by mě zajímal postup prací ? Chci tedy na něj novej celolak,ošetření spodku a podběhů,nátěr podlahy uvnitř vozu.Podlahu zevniř,podběhy a spodek si udělám sám.
Předpokládám,že v případě spodku a podběhů je to dobré udělat před celolakem,abych už potom kvůli tomu nemusel sundávat blatníky ?
Teď se jdu poohlížet po nějakém způsobu např to tryskání vodou,budu-li chtít zinkovat, brousit se mi to moc nechce, i když to je taky způsob.
Nápravy a disky můžu nechat normálně opískovat že ?
Povrchová úprava náprav,také něčím podobným jako podlaha,nebo zde je opět lepší ten komaxit či něco jiného?
S tím komaxitem jsem asi střelil vedle,jen jsem měl tušení,že jsem něco takovýho slyšel,ale má mít prý vlastnosti typu pružnost a tvrdost a u aut se používá hlavně na disky kol.No a jestli se vypaluje,tak to opravdu nevím jak bych to dělal.Zpětně si říkám,jestli jsem si neprohodil názvy komaxit a tlumex
Přípravu si sám v žádném případě dělat nechci,jen mě to zajímalo.Auto chci rozebrat tak nejvíce jak to jen půjde. A spíš mi vrtá hlavou jak nejlépe to nechat udělat. Samozřejmě bych rád pozinkoval,ale to už je finančně asi někde úplně jinde. A takový blbý dotaz,ten pozink se musí dělat na čistý kov že? :-)
Trochu by mě zajímal postup prací ? Chci tedy na něj novej celolak,ošetření spodku a podběhů,nátěr podlahy uvnitř vozu.Podlahu zevniř,podběhy a spodek si udělám sám.
Předpokládám,že v případě spodku a podběhů je to dobré udělat před celolakem,abych už potom kvůli tomu nemusel sundávat blatníky ?
Teď se jdu poohlížet po nějakém způsobu např to tryskání vodou,budu-li chtít zinkovat, brousit se mi to moc nechce, i když to je taky způsob.
Nápravy a disky můžu nechat normálně opískovat že ?
Povrchová úprava náprav,také něčím podobným jako podlaha,nebo zde je opět lepší ten komaxit či něco jiného?
14:59:38
30.07.2010
30.07.2010

Hrabosh
Pokud to situace dovolí (budeš mít to auto úplně rozebraný) doporučil bych pozink. Já mám zkušenosti s Brněnskou firmou KROMA ... šopovali mi zinkem zadní nápravu, plecháče na zimu a dveře i kapotu. Borec říkal, že dělávají i celá auta .... když sem tam jel pro věci, stála tam zrovna stará Octavia.
Třeba ty plecháče, co mi zinkovali, mají za sebou 2 zimy a neví, co je rez. A to s tím autem jezdím denně do práce ....
Jinak já ted budu některé díly stříkat zinkem ve spreji (studená galvanizace), tak uvidím, jak to pomůže.
Třeba ty plecháče, co mi zinkovali, mají za sebou 2 zimy a neví, co je rez. A to s tím autem jezdím denně do práce ....
Jinak já ted budu některé díly stříkat zinkem ve spreji (studená galvanizace), tak uvidím, jak to pomůže.
13:49:37
30.07.2010
30.07.2010

StepaNoFUN
-> doking: Komaxit na podběhy? :-O Tak to nevím jak bys to chtěl dělat a hlavně čím ho vypálit... Na to je potřeba dost vysoká teplota a nejlíp v peci.
Pískovat celou kastli pískem asi není moc vhodný. Nebo bys musel najít někoho, kdo ten plech "nevytahá" a nezvlní. Někde v Mladý Boleslavi (v Kosmonosích) prej tryskaj vodou a že je to na kastle super. Ale vlastní zkušenost nemám. Tohle je informace, kterou jsem dostal jenom mezi řečí od p. Dlouhého z Hrdlořez u Mladé Boleslavi, když jsem tam byl pro rám... A nebo je na to nějaká speciální směs se skořápkama z ořechů. Ale o tom nevím vůbec nic víc, než že to existuje...
Jestli to chceš dávat lakovat a aby si za to ten lakýra ručil, tak nech celou přípravu na něm. Třeba já bych se vykašlal ručit za něco, co nevím jak je vespod udělaný a na tom záleží kolikrát víc, než na finálním polití. Takže do lakovny nejlépe s holým plechem a lakýrník si s tím poradí. ;-) Nicméně pokud si chceš přípravu řešit sám, tak kit nejlépe na holej plech. Případně na alespoň hrubě rozbroušenou barvu...
Pískovat celou kastli pískem asi není moc vhodný. Nebo bys musel najít někoho, kdo ten plech "nevytahá" a nezvlní. Někde v Mladý Boleslavi (v Kosmonosích) prej tryskaj vodou a že je to na kastle super. Ale vlastní zkušenost nemám. Tohle je informace, kterou jsem dostal jenom mezi řečí od p. Dlouhého z Hrdlořez u Mladé Boleslavi, když jsem tam byl pro rám... A nebo je na to nějaká speciální směs se skořápkama z ořechů. Ale o tom nevím vůbec nic víc, než že to existuje...
Jestli to chceš dávat lakovat a aby si za to ten lakýra ručil, tak nech celou přípravu na něm. Třeba já bych se vykašlal ručit za něco, co nevím jak je vespod udělaný a na tom záleží kolikrát víc, než na finálním polití. Takže do lakovny nejlépe s holým plechem a lakýrník si s tím poradí. ;-) Nicméně pokud si chceš přípravu řešit sám, tak kit nejlépe na holej plech. Případně na alespoň hrubě rozbroušenou barvu...
11:27:11
30.07.2010
30.07.2010

palinator
-> doking:
Spodek se dělal u 105-136 Plastizol + lak, já to chci vyzkoušet Tlumex Speciál + dvousložkovej akrylát. Komaxit opravdu nevím, zda půjde. Na čistej plech asi ne, jelikož je tam potřeba nějaká pružná vrstva na ochranu proti kamínkům, atd.
Spodek se dělal u 105-136 Plastizol + lak, já to chci vyzkoušet Tlumex Speciál + dvousložkovej akrylát. Komaxit opravdu nevím, zda půjde. Na čistej plech asi ne, jelikož je tam potřeba nějaká pružná vrstva na ochranu proti kamínkům, atd.
11:15:50
30.07.2010
30.07.2010

doking
Zdravím,zakládám toto jako samostatné téma,protože s ničím takovým nemám absolutně zkušenost. Mám moc dotazů na to,abych to míchal do založených témat.
Přikládám foto vozu.
nadhození základních dotazů,budu je dále rozvíjet:
1.
Znáte nějakého dobrého lakýrníka v okolí Brandýsa nad Labem ,(Mělníku, M.Boleslav, Nymburk)?
Kohokoliv,kdo to dokáže kvalitně udělat,chci kvalitní lak,né něco co za tři roky odejde a vybledne. Chci
zachovat původní odstín
2.
Nejvíce mi vrtá hlavou příprava auta pod lak a jednotlivých částí karoserie. Mám to auto po lehké nehodě,kdy budu měnit celou pravou stranu.Díly na výměnu mám,i když ty původní by po dokytovování mohli také dobře vypadat.
Jaký je váš názor dát nové,nebo kitované, když je to docela velká plocha? I když i ty náhr.díly nejsou taky úplně bez práce,ale je toho na nich méně.
Jaký je váš názor na pískování celé kastle v původním laku a jednotlivých dílů.
Mám třeba krásně nalakovaný blatník,ale myslím,si že by nebylo dobré na něj cpát další vrstvu laku (nevím kolik jich je tam teď),nechat nebo ho sundat?
4.Když se kituje,tak je jedno jeslit na čistý plech nebo na barvu-neodchlípne se ten kit?
5. Rád bych vozu ošetřil i spodek,podběhy atp. Chtěl bych radu,čím to ošetřit,jestli Komaxitem,nebo úplně něčím jiným.
A zda toho udělat před nástřikem celolaku nebo až po něm?
Děkuji za případné rady a své dotazy budu případně více konkretizovat.
Auto není určeno pro denní používání.
Ty lesklé blatníky jen matou,zbytek je vybledlý
Přikládám foto vozu.
nadhození základních dotazů,budu je dále rozvíjet:
1.
Znáte nějakého dobrého lakýrníka v okolí Brandýsa nad Labem ,(Mělníku, M.Boleslav, Nymburk)?
Kohokoliv,kdo to dokáže kvalitně udělat,chci kvalitní lak,né něco co za tři roky odejde a vybledne. Chci
zachovat původní odstín
2.
Nejvíce mi vrtá hlavou příprava auta pod lak a jednotlivých částí karoserie. Mám to auto po lehké nehodě,kdy budu měnit celou pravou stranu.Díly na výměnu mám,i když ty původní by po dokytovování mohli také dobře vypadat.
Jaký je váš názor dát nové,nebo kitované, když je to docela velká plocha? I když i ty náhr.díly nejsou taky úplně bez práce,ale je toho na nich méně.
Jaký je váš názor na pískování celé kastle v původním laku a jednotlivých dílů.
Mám třeba krásně nalakovaný blatník,ale myslím,si že by nebylo dobré na něj cpát další vrstvu laku (nevím kolik jich je tam teď),nechat nebo ho sundat?
4.Když se kituje,tak je jedno jeslit na čistý plech nebo na barvu-neodchlípne se ten kit?
5. Rád bych vozu ošetřil i spodek,podběhy atp. Chtěl bych radu,čím to ošetřit,jestli Komaxitem,nebo úplně něčím jiným.
A zda toho udělat před nástřikem celolaku nebo až po něm?
Děkuji za případné rady a své dotazy budu případně více konkretizovat.
Auto není určeno pro denní používání.
Ty lesklé blatníky jen matou,zbytek je vybledlý