skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lakování krok za krokem
-> Stepan FUN: tak jo no, ty si fachman :-D
-> vhml: Kdyby tu bylo "To se mi líbí", tak bych ho dal k tomu co psal m8rinek . ;-) Ta jedna vrstva zespodu, aby to bylo barevný Tě už nepose_e a můžeš to nalejt prakticky najednou...
-> vhml: Vymejšlíš kokotiny a neušetříš ani nic, jen si přiděláš práci...
-> Stepan FUN: tikkurila.
Dneska me napadlo, ze by se skoro stalo hovno kdybych kapoty a čela zevnitř stříknul syntetikou. Na to je asi zbytečný plácat akryl.
Dneska me napadlo, ze by se skoro stalo hovno kdybych kapoty a čela zevnitř stříknul syntetikou. Na to je asi zbytečný plácat akryl.
-> vhml: Co je to za značku toho akrylátu?
-> Jarda/felda: njn, lepší ceny tu nemáme. 160 je i s tužidlem a ředidlem, samotná barva je za 125
-> vhml: barva za 160 deci ?
já kupuju akrylát kolem 100kč deci a zdá se mi to drahý 



-> Stepan FUN: dávám většinou jednu vrstvu tu přebrousim do roviny a pal dám druhou finální a na to lak, větší nerovnosti rovná kitem 

-> vhml: Hodně kacířská otázka... Jedině nitro a i to je na ho... Pokud do toho naleješ syntetiku, tak to rovnou vylej do kanálu. Srazí se to. Jinak sprej... Pokud máš doma nějakje kontrastní akrylát, tak ho natuž, nalej do pistole po plniči a zapraš to... ;-) Nebo zbytek báze (metalízy). Ta je ještě lepší a nemusíš ji tužit...
Edit: Jako gumovou podložku používám cca 8mm silnou rozřezanou gumu ze zednickýho rajblíku (koupená jako "náhradní díl"). Stála 50,-Kč a jsou z ní 3ks. Velikost je šířka 1/4 klasickýho formátu šmirglu, mínus cca 1-2cm z druhý strany na přehnutí (Na užší straně), aby to šlo držet.
Edit: Jako gumovou podložku používám cca 8mm silnou rozřezanou gumu ze zednickýho rajblíku (koupená jako "náhradní díl"). Stála 50,-Kč a jsou z ní 3ks. Velikost je šířka 1/4 klasickýho formátu šmirglu, mínus cca 1-2cm z druhý strany na přehnutí (Na užší straně), aby to šlo držet.
-> Stepan FUN: doprasený je to statecne :-D
dokoupím teda jeste sprej a gumovou podlozku.
Toho plniče se sdela kolik cca? Koupil jsem 3kg + tuzidlo.
Jeste jedna kacířská otázka. Nechá se plnič natonovat syntetickou barvou? www.colorlak.cz/s2013
Predokladam ze ne, ale prece jenom by bylo prijemnejsi tonovat za 160Kč za litr než za deci :-D
dokoupím teda jeste sprej a gumovou podlozku.
Toho plniče se sdela kolik cca? Koupil jsem 3kg + tuzidlo.
Jeste jedna kacířská otázka. Nechá se plnič natonovat syntetickou barvou? www.colorlak.cz/s2013
Predokladam ze ne, ale prece jenom by bylo prijemnejsi tonovat za 160Kč za litr než za deci :-D
-> vhml: Kontrol rozhodně dát. Neřeš "lavory". Stejně se plnič brousí šmirglem na gumový podložce, která spíše kopíruje, než rovná. Takže velkej lavor neuvidíš. Ale uvidíš to, že tam máš zbytky "pomeranče", který bez kontrolu poznáš jenom až to uschne. A pak budeš nar_anej, že to musíš máčet znovu...
Plniče spíš víc... Záleží na tom, jak moc je to "doprasený"... Ale chce to minimálně 2, lépe 4 vrstvy plniče (poslední o něco více zředit), barvy se dávaj 2, maximálně 3 vrstvy...
Plniče spíš víc... Záleží na tom, jak moc je to "doprasený"... Ale chce to minimálně 2, lépe 4 vrstvy plniče (poslední o něco více zředit), barvy se dávaj 2, maximálně 3 vrstvy...
Ještě vůbec, kolipa toho sdělám?
3kg plniče a 3kg barvy?
3kg plniče a 3kg barvy?
Mluvil jsem s člověkem od Body a objasnil mi to následovně.
3:1 - blbě se brousí, ale není náchylný na poškrábání ( problém pod metalízu)
5:1 - dobře se brousí, ale snadno se poškrábe.
4:1 se blbě brousí a snadno poškrábe
3:1 - blbě se brousí, ale není náchylný na poškrábání ( problém pod metalízu)
5:1 - dobře se brousí, ale snadno se poškrábe.
4:1 se blbě brousí a snadno poškrábe

-> vhml: a taky proto, že nezapomeneš přebrousit nějaké místo, protože poprášené sprajem = zatím nebroušené (nebo propadlé
)

-> m8rinek: takže budu leda nasranej, že je tam lavor. Vynechám tento krok :-D
-> vhml: poprášíš, přebrousíš, kde ti zůstane, tak máš lavor
Ještě jsem pořádně nepochopil význam kontrolspraye. Na co je mě to dobrý?
-> Stepan FUN: -> Stepan FUN: OK.
Stejně mi pořád vrtají hlavou ty tužící poměry plničů. Výhody a nevýhody. Ale nikde o tom žádný povídání
Stejně mi pořád vrtají hlavou ty tužící poměry plničů. Výhody a nevýhody. Ale nikde o tom žádný povídání
-> vhml: Můžeš. ;-) Bez tužidla to nic neudělá. ;-)
-> Stepan FUN: to jsem se chtel zeptat. Muzu to flaknout do cely pixly nenatuzenýho? Abych vzdycky nemíchal dve deci a nemel to pokazdy jiny.
Že bych si udelal pixlu barevnýho plniče a pak jen podle potřeby vždy natužil a stříknul
Že bych si udelal pixlu barevnýho plniče a pak jen podle potřeby vždy natužil a stříknul
-> vhml: Dává se odhadem - tak aby to bylo barevný jak chceš. Ale do nanatuženýho a tužidla přidáš ve správným poměru k tý vytvořený "směsi". ;-)
-> Stepan FUN: takže teda vezmu fialovej obyčejnej. Ten tam asi mají taky. Trochu teda natónuju, tim nic nezkazím teda. Kolipa se tak dává? 5%?
-> vhml: Řada Body PRO by měla bejt (jestli se nepletu) "ekologická"... A víš jak je to s těmy výrobkama, který jsou upravený pro ekologii. Porovnej třeba ARVU a ARVU eko. :-D
Jinak zelená kreje co vím docela dobře. Pokud to trošku natónuješ, nic se nestane. Nebudou tolik svítit škrábance. Ale vzhledem k použití vozu... :-D
Jinak zelená kreje co vím docela dobře. Pokud to trošku natónuješ, nic se nestane. Nebudou tolik svítit škrábance. Ale vzhledem k použití vozu... :-D
-> Stepan FUN: mám to pod svetle zelenou. Ty body stojí víceméně skoro stejne vsechny. A pak je ještě nějaká řada body pro, mají tu P334 a 335. I mě říkal v krámu že 335 se líp brousí. Ale neznám to, mam strach o starej lak pod tím.
-> vhml: Od Chameleonu jsem zatím měl jenom klasický tmely a oproti Body se s tím o něco hůř dělalo. Mělo to maličko jinou konzistenci než jsem zvyklej. Plniče používám různý (většinou Raval, ale to maj málokde) a buď 4:1, nebo 5:1. Ale vždy 2K neboli plnič+tužidlo. Čím vyšší to první číslo, tím líp se brousí, protože je měkčí, ale pružnější. Ale zároveň většinou vychází nejdráž.
Natónování je na Tobě. Záleží pod jakou barvu to máš. Pokud pod nějakou mizerně kryjící (červená, fialová, žlutá, ....) tak rozhodně natónovat. Pokud třeba pod stříbrnou metlu, tak je ideální použít stejnou barvu plniče jako tam byl původně... Každopádně čím víc natónuješ, tím hůř se to bude brousit.
Hlavně ale nevěř těm časovejm údajům co jsou na plechovce. Brousitelný to bude za minimálně dvojnásobnou dobu, ideální je to nechat třeba přes víkend - ať se propadne, co se propadnout má...
-> Jarda/felda: Tohle je ale 1K. Neboli jednokomponentní. Tuhne sice rychle (ten časovej údaj bych ovšem taky bral s velkou rezervou), ale je to spíše pro drobný opravy, než pro lakování celejch dílů. Nemůžeš s ním "nalejt" větší vrstvu, protože jinak Ti udělá bublinky (nestihne se odpařit ředidlo ze spodních vrstev) a i po zatvrdnutí lze umejt ředidlem, což u vytvrdlýho 2K nehrozí. Takže třeba spárování karosářským tmelem by byl docela "porod". Jelikož ten se dává až na plnič a uhlazuje se ředidlem...
Edit: -> vhml: Poprat se Ti to může i u 2K. ;-) Je ta pravděpodobnost sice menší, ale stejně je.
Natónování je na Tobě. Záleží pod jakou barvu to máš. Pokud pod nějakou mizerně kryjící (červená, fialová, žlutá, ....) tak rozhodně natónovat. Pokud třeba pod stříbrnou metlu, tak je ideální použít stejnou barvu plniče jako tam byl původně... Každopádně čím víc natónuješ, tím hůř se to bude brousit.
Hlavně ale nevěř těm časovejm údajům co jsou na plechovce. Brousitelný to bude za minimálně dvojnásobnou dobu, ideální je to nechat třeba přes víkend - ať se propadne, co se propadnout má...
-> Jarda/felda: Tohle je ale 1K. Neboli jednokomponentní. Tuhne sice rychle (ten časovej údaj bych ovšem taky bral s velkou rezervou), ale je to spíše pro drobný opravy, než pro lakování celejch dílů. Nemůžeš s ním "nalejt" větší vrstvu, protože jinak Ti udělá bublinky (nestihne se odpařit ředidlo ze spodních vrstev) a i po zatvrdnutí lze umejt ředidlem, což u vytvrdlýho 2K nehrozí. Takže třeba spárování karosářským tmelem by byl docela "porod". Jelikož ten se dává až na plnič a uhlazuje se ředidlem...
Edit: -> vhml: Poprat se Ti to může i u 2K. ;-) Je ta pravděpodobnost sice menší, ale stejně je.
-> Jarda/felda: s 1K bych mel strach, ze se mi to popere se starejma lakama. To spis nejakej 2K...
-> vhml: mne raz radil Stepan FUN nech dam do plnica trocha farby,ked to kamene obuchaju nebude tolko kricat plnic
-> vhml: ja dostal radu,ze je lepsi "obarvit"plnic pri zmene barvy vozu. z bile jsem delal cervenou a plnic jsem mel ruzovej:-) taky jsem mel nejaky dily obrouseny a nejaky novy
-> vhml: používám na všechno tohle eshop.farbylakygds.sk/pre
daj/.../BODY-P980-1K-fille
ng-primer-sedy-1L
nějaký tonování nehrozí na to sem moc línej a barvy krejou dobře 


Kluci, chystam se na strikani plnice. U nas v kramu maj ruzny Body. 3:1 . 4:1 , 5:1.
Jakej je v tom rozdil? A co je spravna volba na podklad, kdy něco jsou novy plechy, něco stary, nekde probrouseny atd...
A pak v druhym kramu maj plnič Chameleon 488. Bude lepší než Body?
A pak jsem četl o lehkým natónování plniče, aby pak barva lepší kryla. Mam se do toho poustet a cmrdnout tam trochu barvy?
Jakej je v tom rozdil? A co je spravna volba na podklad, kdy něco jsou novy plechy, něco stary, nekde probrouseny atd...
A pak v druhym kramu maj plnič Chameleon 488. Bude lepší než Body?
A pak jsem četl o lehkým natónování plniče, aby pak barva lepší kryla. Mam se do toho poustet a cmrdnout tam trochu barvy?
-> minno: no uz vies ako na to 

-> castrol: asi tak nejako. dnes som celý deň brúsil a tmelil :)
-> minno: prave preto si robim pripravu na lak sam a "majstrom" to necham len nastriekat lebo na to si netrufam
-> castrol: no ja to poriadne vyschnúť nechám, to je jasné, to ujo "lakýrnik" dokafral všetko čo sa dalo :/
-> minno: aspon raz som mal pravdu
ale ne spravilo mi to na dverach tak som tusil kde bude problem ,len to nechaj poriadne preschnut aby sa to nespravilo znovu

-> castrol: tak mal si pravdu, tie pupence čo sa mi spravili bol zle vytvrdnutý git, aspoň tak to vyzeralo, pod tou farbou bola mierna vrstva akoby ešte nezaschnutého tmelu. Ach jaj tí "odborníci" :( Som to vybrúsil na holý plech a vytmelil nanovo a poriadne.
-> castrol: Asi tak.
-> Zippess 04.10.12 20:24:18: to bude asi tak ako na slovensku, kazda skodovke je Mbcka
-> minno: Tak to potom asi zmením obchod s farby laky, lebo mňa tam týpek presviečal, že to tak je.
paani mylite si plnic a striekaci tmel,to nieje jedno a to iste...
-> Zippess: tak to teda nie sú.
-> minno: Špric, špric git, striekací tmel, plnič. Všetko sú to synonymá. 

Ser na lakování, udělej LSE
-> castrol: nj, už som to pochopil.
-> minno: no ked brusis pod vodou tak sa ta urcita vrstva brusneho prachu podlepuje
-> skodovak 04.10.12 11:09:41: tmeliť na tej streche už nebudem nič, stačí zarovnať len tie ryhy do stratena, a vrstiev je tam dosť, takže by to malo byť OK.
-> castrol 04.10.12 11:14:49: ako "zedral"? čo sa s tým stalo?
-> castrol 04.10.12 11:14:49: ako "zedral"? čo sa s tým stalo?
-> castrol: jojo nemám důvod nevěřit..
je to zas taky o vrstvě barvy atd..

-> skodovak: mne sa nezdalo a on sa po case este zedral takze to zostavalo pekne
jar nevím nezkoušel jsem...(teoreticky má odmašťovat :-))....)
odmašťuji až potom pod barvu odmašťovačem přímo lakýrnickým... potom antistatická utěrka a jedu..
a 500 nevím no přijde mi to už dost hrubé.. jak říkám používám 800ku pod vodou..
jinak asi to bude plnič,na tmel se stejně dává ještě plnič,ten saje jak houba...pokud to nemáš poskákaný jak od koní tmel bych vubec neřešil..
odmašťuji až potom pod barvu odmašťovačem přímo lakýrnickým... potom antistatická utěrka a jedu..
a 500 nevím no přijde mi to už dost hrubé.. jak říkám používám 800ku pod vodou..
jinak asi to bude plnič,na tmel se stejně dává ještě plnič,ten saje jak houba...pokud to nemáš poskákaný jak od koní tmel bych vubec neřešil..