mb - lak v motorovom priestore

prohledat
2 příspěvků (zobrazeno 1 až 2) od 12.06.2011 do 13.06.2011, založil/a sliwowitz
řadit dle data
12:47:25
13.06.2011
Jozka
-> sliwowitz: Ty dáváš hrozně těžký otázky.. Důvod přechodu na černou teda nevím, co si vybavuju nejstarší MB, který jsem měl v rukou, bylo 1966 a tam už tý černý bylo hodně (dekly tunelu, výdechy topení oboje, sací plášť chladiče..) - ale jestli už všechno, nevím, třeba motor nebyl origo a měl AL vanu ze 110R, takže plechy kolem něj možná taky ne..

Ta originál barva se hnusně maže při čištění, je opravdu bez základu a divná - kdysi mě bylo tvrzeno, že to je "suříkovka" čili syntetika s přísadou olova.

Osobně se mi povedlo navodit originál dojem z běžně dostupných barev akorát směsí "tabulovky" a lesklýho vrchního nitrolaku, ale životnost byla hodně krátká, celkem dobrý výsledky dávala barva zn. Alexit (bezzákladová dvousložková např. na lžíce bagrů, ale tu asi maloobchod nevede), ale tam záleželo na namíchání složek a navíc k ní už taky nemám přístup. A tak na to dlabu - řeším polomatným černým komaxitem, buď se základem nebo bez, dle stupně napadení dílu korozí. Fakt ale je, že třeba "desén" na držácích motoru to zaleje skoro do hladka a výsledkem je poněkud nežádoucí dokonalost..
00:30:01
12.06.2011
sliwowitz
Mam par otazok ohladne lakovania plechov okolo motora:

Sucplechy, olej. vana, dekel ventilov, zdvihatok, ram ventilatora, priecka motora, drziaky silentblokov, remenice, atd... ale aj vyduchy kurenia pod nohami, polnapravy... - to vsetko malo dve prevedenia povrchovej upravy. Starsie rocniky mali farbu sedu, novsie ciernu.

Teda tej sedej bolo podla vsetkeho tiez viac odtienov od sivej az po zlto-oranzovu.

Kedy doslo k prechodu na ciernu?

O aku technologiu sa jedna? Je to nejaky nitrolak? Nanasalo sa to priamo na plech, ziaden zalkad pod tym nevidiet... Cierny nater je vo velmi tenkej vrstve a lahko sa lupe, sedy je hrubsi a odolnejsi.

Potrebujem renovovat olej. vanu, zo spodu je hrdzava. Podobne aj niektore dalsie zo spomenutych veci. Aku technologiu zvolit, aby bol vysledok co najpodobnejsi originalu? Komaxit sa mi nepaci, vytvori prilis hrubu vrstvu a nebude to vyzerat dobre. Olejova vana je ale vyzrata dost do hlbky, tam sa komaxitu asi nevyhnem... Je ina sanca nez zhanat nove diely?
Extreme Tyres