-> Eidy 09.08.11 22:06:18: Řekl by jsem, že toto je svařené ještě pěkně...
-> anubis: Mi se pořád nechce věřit, že ty rámy jsou nějak zásadně počítané.Přece jen ty automobilky staví takové konstrukce od začátku své existence a mají jisté zkušenosti.U karbonových monokoků je to jiná věc.To je přechod (spec. u Lamborghini které má teď první takové auto) z jedné technologie na jinou a tam už to jinak nejde.Ale u těch ocelových...
Při pohledu na crash test Murcielaga a Veyronu je vidět, že ty auta jsou obě uplně někde jinde.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trubkovy skelet
23:48:01
09.08.2011
09.08.2011

anubis
tady je něco jako dokazují fotka... nechápu že auto co má v12 skoro se 700 koněma má takovejhle skelet... je tam ten co jsem dával a vedle druhý....
23:41:12
09.08.2011
09.08.2011

anubis
například tohle je countach kterej mi přijde na pohled daleko silnější.... těžko říct ale ty novější jsou spočítaný tak aby byly pevný a zároveń lehčí...
23:35:02
09.08.2011
09.08.2011

anubis
jj je to murcielago... chybí tam ale rám okna a dveří kterej to zpevňuje, pak chybí tunel a ještě pár věcí.... tohle je rám kitovýho diabla postavenej podle originálu... mám na tenhle rám výkresy v cadu kdybys chtěl...
23:21:14
09.08.2011
09.08.2011

Montér
-> Ing. Duso: No upřímně 350 kilo na takovejhle rám je podle mě trochu dost. Osobně si myslím, že do 100 kilo se musíš vejít jako prd.
Abys nemyslel že melu hovadiny, tak moje práce je ted toto - viz foto. Rám má cca 70kilo. Ted se dělá evo a to bude víc vyztužený a bohužel těžší. (aby mě někdo nenařknul, tak já tohle jen kreslil, to je původní verze, pracuju právě na tý evo).
Jinak odzkoušeno na tom je i přes 300 koní
Abys nemyslel že melu hovadiny, tak moje práce je ted toto - viz foto. Rám má cca 70kilo. Ted se dělá evo a to bude víc vyztužený a bohužel těžší. (aby mě někdo nenařknul, tak já tohle jen kreslil, to je původní verze, pracuju právě na tý evo).
Jinak odzkoušeno na tom je i přes 300 koní
22:38:42
09.08.2011
09.08.2011

Ing. Duso
-> Montér: Akoze berem nadimenzovat sa to da... ale zo sucheho hovna to bude vazit 5 ton aby to vydrzalo.. ale z pevnejsieho materialu sa vies dostat na vahu okolo 350 kil + - mojim hrubym odhadom.. cim pevnejsi material tym vecsia tuhost cize moznost pouzitia menej vystuzi,
-> Eidy: ono moznosti su ciastocne obmedzene.. tu u nas Ferona ma uvadzani material 11 523 v ponuke.. ale realne ho nemali, nemaju neviem.. proste doniesla sa trubka 11 353.. nebol som stym spokojny chcel hlavny obluk ohol som mu do 100-ky.. ale z toho pevnostneho hladiska stym nesuhlasim... pri tom materialy by som skor isiel do kombinacie nechat skelet auta do neho zastavat ram podla J-cka a ram predlzit dopredu , eventualne dozadu na uchytanie naprav, motora.. cize tuhost kasne ako takej sa zachova plus vystuzi sa integrovanou ramovou konstrukciou vozidla.
-> Eidy: ono moznosti su ciastocne obmedzene.. tu u nas Ferona ma uvadzani material 11 523 v ponuke.. ale realne ho nemali, nemaju neviem.. proste doniesla sa trubka 11 353.. nebol som stym spokojny chcel hlavny obluk ohol som mu do 100-ky.. ale z toho pevnostneho hladiska stym nesuhlasim... pri tom materialy by som skor isiel do kombinacie nechat skelet auta do neho zastavat ram podla J-cka a ram predlzit dopredu , eventualne dozadu na uchytanie naprav, motora.. cize tuhost kasne ako takej sa zachova plus vystuzi sa integrovanou ramovou konstrukciou vozidla.
22:37:54
09.08.2011
09.08.2011

Eidy
-> Tuner#2: Ještě můžu
Ale já mluvím o karosařině a to se mě netýká. Na druhou stranu, soudruzi z AZNP si s italama nemají co vyčítat. Upřímně.
Ale přesto mám škodovky rád.

Ale přesto mám škodovky rád.
22:33:51
09.08.2011
09.08.2011

Josifek
-> Eidy: problem nieje ani tak zohnat material ako zohnat ho do troch dni... mozno sa bude ten obluk ohybat este raz ale potreboval som nieco od coho sa da odpichut a staviat...
22:25:51
09.08.2011
09.08.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
Eidy 09.08.11 22:06:18 napsal:
→ anubis: Ačkoliv italové… Važ slova a nekopej do vlastních řad
ale jinak souhlas, na Murcielago mě to přijde takový pofidérní
→ anubis: Ačkoliv italové… Važ slova a nekopej do vlastních řad

ale jinak souhlas, na Murcielago mě to přijde takový pofidérní

22:06:18
09.08.2011
09.08.2011

Eidy
-> anubis: Na nový Lambo mi to přijde nějaký pofidérní. Kdybys řekl, že je Countach, tak ok. Ale Murcielago? Ačkoliv italové...
Ale chybí mi tam rám okna a střechy. Kam se to podělo? Nebo snad cábro?
-> Ing. Duso: Pokud majitel ztroskotá už na nesehnání materiálu, tak to by skapal později na čemkoliv.
Ale chybí mi tam rám okna a střechy. Kam se to podělo? Nebo snad cábro?
-> Ing. Duso: Pokud majitel ztroskotá už na nesehnání materiálu, tak to by skapal později na čemkoliv.
19:31:49
09.08.2011
09.08.2011

Montér
-> anubis: To je fakt z Murcielaga..? Kde bylo možný to takhle vidět..? Spíš než poddimenzovaný mi to podle fotky přijde jako svařený někde v JZD..
19:30:09
09.08.2011
09.08.2011

Montér
-> Ing. Duso: Hele toho se vůbec neboj, jak říká jeden můj profesor..: Když to dobře nadimenzuješ, tak to můžeš udělat i ze suchýho hovna!
Jinak by si se divil, ale z 11 353 se rámy vařeji zcela běžně!
Edit: Nemělo by se počítat spíš s mezí kluzu..? Ta je pro 11 353 225MPa, ale běžně na protokol najdeš i okolo 300. Pro mez pevnosti jsou potom i hodnoty kolem 420. Ale je jasný že norma hovoří jasně

Jinak by si se divil, ale z 11 353 se rámy vařeji zcela běžně!
Edit: Nemělo by se počítat spíš s mezí kluzu..? Ta je pro 11 353 225MPa, ale běžně na protokol najdeš i okolo 300. Pro mez pevnosti jsou potom i hodnoty kolem 420. Ale je jasný že norma hovoří jasně
15:21:08
09.08.2011
09.08.2011

Ing. Duso
-> anubis: dik moc za radu, a za fotky... no obavam sa ze projekt asi skonci tak rychlo ako zacal.. problem je z mojho pohladu v materiali.. na taku konstrukciu som povazoval za minimum aspon ocel 11 523 co ma pevnost v tahu 520 MPa, no bohuzial majitel pre ktoreho to ma byt stavane zohnal len 11 353 co predstavuje 350 MPa na tah, co je z mojho pohladu dost blato na celu trubkovu konstrukciu auta... takze neviem teraz co a ako, a kam sa to pohne alebo nepohne..
13:36:20
09.08.2011
09.08.2011

anubis
5
13:36:12
09.08.2011
09.08.2011

anubis
4
13:36:02
09.08.2011
09.08.2011

anubis
3
13:35:54
09.08.2011
09.08.2011

anubis
2
13:35:46
09.08.2011
09.08.2011

anubis
tohle je originální rám na murcielago ... nějaká inspirace
hlavně na to jak je to auto silný mi přijde slabej ale je to spočítaný takže no problemo...

11:52:28
07.08.2011
07.08.2011

anubis
-> Ing. Duso: jestli v tom bude M70 nebo M73 motor tak ten je dlouhej max 82cm (stačí když si oměříš nějakej 6-ti válec od bmw... v12 je dlouhá skoro stejně).. Bejt tebou počítám i se servisováním takovýho auta... aby se dal motor snadno vyndat popř jen převodovka atd... to chce ten motor mít popř ho mít oměřenej ať víš kde máš udělat přípravu na držáky...
Jo a napadlo mě jestli budeš měnit rozvor? když si vezmeš že kilo má 2400mm tak to není moc... počítám 850 motor dalších 150 k ose poloos a seš na metru... takže to bude taktak
ale jít by to mělo... otázka o kolik ti to zmenší rám atd... sežeň si někoho vysokýho popř toho, pro kterýho to je a posaď ho do sedačky a oměř rozměry ať víš kolik potřebuješ na co...
jo možná bych bejt váma uvažoval spíš o V8 4,4 taky z bawora... má v sérii 286 koní ale je to už čtyřventil a s tím motorem se dá hodně kouzlit...
Jo a napadlo mě jestli budeš měnit rozvor? když si vezmeš že kilo má 2400mm tak to není moc... počítám 850 motor dalších 150 k ose poloos a seš na metru... takže to bude taktak

jo možná bych bejt váma uvažoval spíš o V8 4,4 taky z bawora... má v sérii 286 koní ale je to už čtyřventil a s tím motorem se dá hodně kouzlit...

19:28:51
29.07.2011
29.07.2011

Ing. Duso
zatial.. zajtra sa pohram zo zadnou castou.. vela som toho nespravil :(
-> Zazaa: nojo.. jen momentalne se nudim sem po operaci na PN-ke a aj tak nemam co robit.. tak skusam hram sa, zdokonalujem v Solid Workse... Skusim sa pozriet po tych konstrukciach co spominas..
-> Zazaa: nojo.. jen momentalne se nudim sem po operaci na PN-ke a aj tak nemam co robit.. tak skusam hram sa, zdokonalujem v Solid Workse... Skusim sa pozriet po tych konstrukciach co spominas..
18:43:40
29.07.2011
29.07.2011

Zazaa
na netu se vali nebo da sehnat dost planu na kitcars kde sou ty ramy odzkousene a vetsinou i nasimulovane v nejakem softu co se tyka pevnosti a deformaci
casto i s uchycenima na kdejakej V8 nebo V12 :) tak by se dalo okoukat hodne tam :)
casto i s uchycenima na kdejakej V8 nebo V12 :) tak by se dalo okoukat hodne tam :)
14:54:58
29.07.2011
29.07.2011

Luky
A propos, co se inspirovat zde? skoda-virt.cz/cz/.../363-
besiny-jaro-2011
Sice toho není moc vidět, ale...
Sice toho není moc vidět, ale...
14:49:14
29.07.2011
29.07.2011

Montér
-> Ing. Duso: Hele, ten jekl, to je moc silný.. To jen to cos tam dokreslil bude mít odhadem přes 40 kilo.. jestli hodně tak to dělat ze 30ky, spíš 25 a radši to provázat..sice to pak bude vyvařovačka, ale pevnost si myslím bude někde úplně jinde 

14:39:00
29.07.2011
29.07.2011

Ing. Duso
Jakel 60 x 60 x 3 .. zadne vzpery musia ist viac dozadu a na ich koncoch bude kotvenie na tlmice.. predny previs ma 1100 mm.. zadny previs 1500 celkovo aj so stredom vychadza dlzka 3680 mm .. motor je dlhy 900-1000 mm... prevodovku som dal hrubym odhadom 500 mm..
13:38:50
29.07.2011
29.07.2011

Ing. Duso
-> Bedřich: jojo sem uvazoval presne nad jaklom ako nosnu cast.. ale dakujem za tip a super obrazok, idem skusit daco nacmarat.
-> Luky.: :D to by bola pecka co? :D
-> Luky.: :D to by bola pecka co? :D
13:34:44
29.07.2011
29.07.2011

Luky
-> Ing. Duso: tyvoe, jak jsem mrknul na tu fotku, tak jsem myslel že už jsi to mezitím svařil 

13:34:33
29.07.2011
29.07.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> Ing. Duso: Nejjednodušší na výrobu je spodek udělat ze čtvercového jeklu a na to postavit rám z trubek.Jekl má výhodu v tom, že ten spodek svaříš na plotně a máš rovinu které se můžeš držet a úhly se pasujou stokrát lepe než z trubky. spodní ramena chytit do jeklu.
13:33:00
29.07.2011
29.07.2011

Ing. Duso
-> vhml: jo, musim to kvalitne vystuzit, len na druhu stranu bojim sa potom o hmotnost.. zase aby to nebolo tahsie ako holy seriovy skelet, a zaroven to musi byt tuhsie ako seriovy skelet...
obr. VW tuareg Dakar
obr. VW tuareg Dakar
13:23:31
29.07.2011
29.07.2011

vhml
-> Ing. Duso: na tohle bude příloha J krátká. Je třeba dát pozor aby to někam nepružilo ( nekroutilo se). U normál auta máš původní kastli + rám, tady je jen ten rám.
13:19:44
29.07.2011
29.07.2011

Ing. Duso
-> vhml: je to na zavody, ale len amaterske a tak..sprinty, slalomy, zavody do vrchu a pod... zakladnu strukturu robim podla prilohy J.. zvysok podla uvazenia..
10:29:31
29.07.2011
29.07.2011

Shader
-> vhml: Myslím, že u V12ky je to jedno 

10:21:53
29.07.2011
29.07.2011

vhml
Prvne je treba rict jednu vec. Je to prioritne urceny na zavody, kde rohoduje nizka hmotnost, nebo jen pro radost, kde se na nejake kilo navic nehledi?
10:15:15
29.07.2011
29.07.2011

Ing. Duso
-> Montér: -> Stepan FUN: dik moc kluci za rady, tento navrh povodne pocital stym ze bude kotveny do kastle do podlahy cize ciastocne bude preberat nosnu funkciu, no po konzultacii s majitelom sme dosli k tomu ze navrhneme celo trubkovy skelet ako nosny, tazv. BUginu na ktoru pojde len skrupina... takze hor sa do roboty a prerobim to :)
-> Stepan FUN: este k tomu krizu nad hlavou, sedacka bude co najblizsie podlahe cize nad hlavou budes mat mraky miesta takze nemyslim si zeby ten kriz sposoboval problemy...
-> Stepan FUN: este k tomu krizu nad hlavou, sedacka bude co najblizsie podlahe cize nad hlavou budes mat mraky miesta takze nemyslim si zeby ten kriz sposoboval problemy...
23:27:14
28.07.2011
28.07.2011

StepaNoFUN
-> Ing. Duso: Nevím kolik ten člověk měří, ale já pokud si usadím trochu rozumně sedačku, tak mi kříž nad hlavou nevyjde... :-( Jinak jak píše Montér: Od spodního ramene do předku rámu a třeba jsem blázen, ale asi bych mezi to vařil ještě kříž... To samý ze zadních "rohů" do spodních patek hlavního oblouku... Nicméně nevím, co kde může a nemůže bejt...
22:46:15
28.07.2011
28.07.2011

Montér
-> Ing. Duso: To přijde vevařit do stovkový kastle..? Jestli jo, tak jelikož tam z ní stejně moc nezbude, tak myslím, že by bylo lepší udělat i podlahu z trubek. Nějaký podélný výztuhy jakoby od přední nápravy, protože takhle tam jen visí ve větru. Pak bych od zadku spodního ramene dal výztuhu k přední patce rámu. No a pak třeba ta výztuha ve dveřích co jde nahoru by neměla být zlomená. Navíc jestli máš alespoň nějakou řádovou představu jaký tam budou síly, tak to určitě nemusí být všechno ze stejně tlustý trubky.
Inspiroval bych se třeba Lancii S4 nebo 037
Inspiroval bych se třeba Lancii S4 nebo 037

20:37:56
28.07.2011
28.07.2011

Johannes
Předek se bude kroutit jako had. Ani ty dvě vzpěry tomu nepomůžou.
20:21:16
28.07.2011
28.07.2011

Ing. Duso
-> Milan 136: jj to bude to..
-> Skili: tak toto bude niest vsetko tak to musi byt pevna konstrukcia.. musi to udrzat motor. a aj obrovsky krutiaci moment..
-> Skili: tak toto bude niest vsetko tak to musi byt pevna konstrukcia.. musi to udrzat motor. a aj obrovsky krutiaci moment..
20:16:52
28.07.2011
28.07.2011

Skili
-> Ing. Duso: to s tim chce jezdit demolition derby?
20:12:13
28.07.2011
28.07.2011

Milan 136
To bude ta Škoda 100 V12 BMW?
20:10:35
28.07.2011
28.07.2011

Ing. Duso
Vizia ulozenia napravy.. plus este 2 vzpery na vystuzenie.. aj ked myslim ze tam potom nevojde nadrz.. :(
18:36:53
28.07.2011
28.07.2011

Ing. Duso
Navrhujem trubkovy skelet karoserie pre zdejsiho clena, daco som zbuchal. Poprosil by som o vase nazory, kritiku a pod. Dakujem pekne.