Těžiště škodovky

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 17.10.2012 do 19.10.2012, založil/a vhml
řadit dle data
05:14:12
19.10.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> vhml: Jsi velice blízko.
upraveno 1x, naposled 19.10.2012 05:15:00
11:55:34
18.10.2012
vhml
Pokud by bylo rozvážení 40/60 tak je těžiště téměř přesně metr před zadním kolem, tj 1,4metru za předním kolem.
upraveno 1x, naposled 18.10.2012 11:55:58
08:56:34
18.10.2012
Eidy
-> vhml: Ještě je jedn způsob, jak to empiricky zjistit. Jestli máš dva pěkný trámy, spoj je nějak prknama (na šířku rozchodu) a podlož je v půlce. A až najedeš autem tak , aby byly rovně, tak už jsi doma.4
08:48:51
18.10.2012
vhml
-> francomk: samozrejme je blbost mít váhu až za nápravou káry. Ale mám natolik dlouhou káru, že si myslím, že i když zajedu popředu tak budu mít těžiště ještě před nápravou.



Ale chci si to prvně zkusit spočíst, než to naložím blbě :-)
08:43:26
18.10.2012
francomk
-> vhml: niekde som cital,ze najjednoduchsia moznost je nalozit ju motorom napred,pretoze kvoli prehnanej vahe vzadu vraj uz bolo par nehod 6
08:26:06
18.10.2012
vhml
-> Tuner#2: na ty jedny běšiny do roka tam rezerva je, jinak samozřejmě ne.



Ale pořád mi jde hlavně o to jak je rozvážený prázdný auto, abych věděl jak ho vhodně naložit na dlouhej platak. Zkusím vyjít z těch 40/60
08:18:58
18.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.10.12 07:42:03: Tak rezervu bych u auta bez rámu měl na svém místě bezpodmínečně a baterka a zesíky sice něco váží, ale to se dá dohnat třeba nádrží v předu ala LR. Jinak souhlas s Eidym, taky bych to viděl nejčerněji 40/60.



-> Martin/125/ 18.10.12 07:49:18: To byl vtip jako s těma dvoupístama?
upraveno 2x, naposled 18.10.2012 08:20:38
08:16:15
18.10.2012
vhml
-> Eidy: atd. v Honzově kufru. Já nemám v kufru vůbec nic.
08:13:14
18.10.2012
Eidy
-> Martin/125/: Zajímavej názor. Takovej jsem ještě neslyšel.

-> vhml: baterka, rezerva a co atd.? To je důležitý. 130 motor má 100kg nastrojenej. Rezerva má 10-12kg, baterka tak 6-7kg, bedýnka s nářadím 5kg a jsi tak na čtvrtině motoru. Chladič s vodou bude mít tak 5-6kg. Převodovka má necelých 40, ale je před osou. Samotná přední náprava váží +- stejně jako vlečka. Podle mě to bude tak 40/60 u sériovýho auta a 45/55 u závoďáku.
08:03:50
18.10.2012
vhml
-> Martin/125/: to rozhodně ne. Vepředu máš chladič. Celá přední náprava taky pár desítek kilo má. Převodovku i celou zadní nápravu máš před osou...
07:49:18
18.10.2012
Martin/125/
myslim ze skodovka ma tak 80% na zadní a 20% na pední náprave...všechno těžke je vzadu...vepředu není prakticky vubec nic...
07:42:03
18.10.2012
vhml
-> Tuner#2: právě, baterka, rezerva atd už nebude vážit o moc míň než celej samotnej motor.



U prázdnýcho auta to bude jinak.



V nějaký literatuře se nepíše zatížení na nápravy u prázdnýho auta?
00:02:54
18.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
V půlce zadní dveří je to nesmysl... Předek je docela dlouhý a "přepákuje to". Když jsem auto zvedal na malým zvedáku u šváry, tak šlo vyvážit posunutím o cca. 5cm od středu narozdíl od Fáčka, které padá na hubu i když už jsem až na konci pertlu prahů protože má prostě ten zadek lehkej a krátkej, takže je na tom hůř než 120cka. Pravda mám v předu velkou baterku, zesíky a rezervu.
22:40:45
17.10.2012
yaris
-> vhml: Pokud ti jde jen o to jak nakladat vlekje to jednoznačny....když budeš mit předni kola ve vzduchu je to moc na tažny a naopak když ti auto pojede jak ryba je to moc na přivěsu :D spousta lidí nevedi jak naložit vlek a jedou tak jak jedou :-)
22:33:34
17.10.2012
Dušan
Kdyz posadim auto v miste trhacu prahu na zvedaky tak to samozrejm pada na prdel, ale ta vaha co tam je neni velka a uzvednu ji sam. Odhaduju to tak na 50kg takze ta skodovka neni zase tak nevyvazena.
22:31:48
17.10.2012
vhml
-> Eidy: mam praveze dlouhej vlek a podle me kdyz to dam nadoraz dopredu, tak muzu klidne popredu. Ted davam pozadu ale hodne vzadu zarazky.



A couvat a trefovat se nahoru se studenym motorem je vzdy na posrani.
upraveno 1x, naposled 17.10.2012 22:32:32
22:30:48
17.10.2012
vhml
-> Dušan: taky bych to cekal nekde v pulce zadnich dveri, ale zajima mi to aspon trochu presne, ne odhadem
22:30:43
17.10.2012
Eidy
-> vhml: Přesnou polohu těžiště neunám, ale bude to tak 40/60 na zadek. A jak nakládat? To záleží, kde budeš mít zarážky na vleku. Když je posuneš dost dopředu, můžeš nakládat popředu. Ale jinak se auta nakládaj motorem dopředu, aby byla zatížená koule. Pak je vlek stabilní.
22:30:42
17.10.2012
haso
-> vhml: tak ja som bol vtom z toho tvojho posobenia na virte, ze mas pristup k takym veciam ako je velka vaha atd 1 sorry
22:29:54
17.10.2012
vhml
-> haso: na kuchynsky vaze tezko :-) A kdyby se mi s tim chtelo ject do JZD tak se tu neptam a zvazim si to sam :-D
22:28:25
17.10.2012
haso
hm, aspon orientacne by som to skusil zistit tak, ze by som zmeral hmotnost na prednej naprave, potom na zadnej a zistis ku ktorej strane je blizsie tazisko...orientacne
22:25:48
17.10.2012
Dušan
podle ne nekde V 60 - 65% delky od predu.
22:24:36
17.10.2012
vhml
Další z mých záludných otázek aneb kde má 120tka podélný těžiště? V Andrtovy je rozložení zátěže na nápravy při naloženým autě, zajímá mě to při prázdným. Jde mi o to jak to nakládat na vlek. Jestli popředu, pozadu, nebo jak...
Extreme Tyres