skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zváranie lemov
-> RoboSK: Za mě (když už teda jen lemy) na tupo a pořádně, jinak praská kit (při přeplátování někam zateče voda a časem resp. docela rychle to vyhnije). Nicméně raději bych vyměnil celý blatník resp. teď bych se i na to vykašlal a dal novou komplet postranici :-D
-> m8rinek: Tak 

-> Jozka: základní vzdělání...
-> m8rinek:



-> Klubko_: znouzectnost
-> Jozka: ZNC?
-> Klubko_: Techniky ála ZNC jedině doma..

-> Stepan FUN, Jozka: já snad půjdu na učňák, abych se tam po tom všem, co už mám odkarosařováno, naučil tyhle tákladní techniky 

-> Klubko_: Mírně upravený kleště kombinovaný, kladívko, babka..
-> Stepan FUN:
-> Stepan FUN:

-> Klubko_: Na tom lemu klidně kladivem... Ty 2mm se daj udělat i bez průhybu toho lemu.
-> Jozka: uf a jak ten miniohyb dělal? Když si vezmu tu délku lemu, tak ohýbat to sikovkama nebo kleštěma, to je pěkná práce. Úplně se mi vybaví scéna z filmu Čtyři vraždy stačí drahoušku, kdy hlavnímu hrdinovi chcou rozpárat břicho, aby z něho dostali šek a pak se zděsí toho, že by měli šít skoro půl metru 

-> Stepan FUN: Nu, někdy to vyzkouším, i při zachování všech pravidel se většinou něco zavlní a to rovnání, to fakt ne - umít teoreticky i prakticky narovnat lecjakej hutní materiál, ale karosářský plechy
- nebo jen velmi omezeně.


-> Jozka: U autogenu bych to chápal (tam ohřeješ dost velkou plochu), u CO2 je to zbytečnost. Pokud máš dost času a trpělivosti, tak to svaříš cočkem i bez velkejch deformací. Jenom prostě musíš vynechávat a čekat...
A pokud se to přece jenom zkroutí, tak hadr, kýbl vody, autogen... Ale je to strašný sraní a přiznám se že mi to zrovna 2x nejde. I když mi to i ukazovali. ale na 100% to plamenem nikdy nesrovnám. Je tam moc "proměnnejch".. .
A pokud se to přece jenom zkroutí, tak hadr, kýbl vody, autogen... Ale je to strašný sraní a přiznám se že mi to zrovna 2x nejde. I když mi to i ukazovali. ale na 100% to plamenem nikdy nesrovnám. Je tam moc "proměnnejch".. .
-> Stepan FUN:
/
Nezkoušels někdy udělat při svařování natupo udělat alespoň na jednom z plechů miniohyb (do 2mm, cca 90°) "dovnitř auta" ? Táta to praktikoval při sváření tenkých plechů "autogenem" právě kvůli deformacím - už jsem to kolikrát chtěl zkusit u CO (třeba u růžků dveří) a vždycky na to zapomenu..


Nezkoušels někdy udělat při svařování natupo udělat alespoň na jednom z plechů miniohyb (do 2mm, cca 90°) "dovnitř auta" ? Táta to praktikoval při sváření tenkých plechů "autogenem" právě kvůli deformacím - už jsem to kolikrát chtěl zkusit u CO (třeba u růžků dveří) a vždycky na to zapomenu..
Kuwa to tu zase bude boj... :-D
Lepší (z hlediska životnosti) je samozřejmě vařit na tupo, ale je to daleko větší pakárna a otázkou je, jak dobře si pohraješ s dopasováním, jak dobře umíš svařovat a jak si poradíš s kroucením plechů v místě svaru, protože na tupo to musíš svařit v celý dýlce.
Osobně jsem většinou pertloval a svařoval s přesahem.
Lepší (z hlediska životnosti) je samozřejmě vařit na tupo, ale je to daleko větší pakárna a otázkou je, jak dobře si pohraješ s dopasováním, jak dobře umíš svařovat a jak si poradíš s kroucením plechů v místě svaru, protože na tupo to musíš svařit v celý dýlce.
Osobně jsem většinou pertloval a svařoval s přesahem.
Zdravím , mám také dilema , už dlhšiu dobu naťahujem informácie okolo vyvárky aby som niečo neposral , a chcem sa opýtať , zadné lemy variť na tupo alebo preplátovať a variť cez dierky ? Ďakujem za rady