skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Oi Combi - odstranění střešních nosičů
Tak sundat se dají bez nějakých pozůstatků a dát lištu v celku. Ale neušetříš s tím vůbec nic. Navíc combi bez hagusu vypadá divně.
-> castrol: jistě že, aby vzduch kolem plynul co nejlépe :D
-> Tomaso435: a prelestit mu hlavicku 

-> U-Geen: no ten na lavičky s kulatou hlavičkou

-> Tomaso435: ale vratovej, ten ma nejnizsi odpor.
Co se týká děr, tak se nechá z vrakáče pořidit lišta bez děr. A co se týká děr v karosérii, tak je to tak, jak píše -> Tomaso435: . Toho bych se asi tolik nebál. Asi to sundám jen když se budu vyloženě nudit... A to se asi díky mým zadohrabům nestane 

-> Mr._Nosferatu: veme šroubek dvě podložky matici díru namázne silikonem a zašroubuje.
-> Alex41: Nesundavat, jak potom zavařiš díry po matkách ?
-> Luky: Dobře, v absolutních číslech to bude mít vliv vždycky, ale v rámci chyby měření. Někde u maximálky se budeme bavit o malém panáku podle mě.
-> Eidy 15.01.15 13:52:35: ty zadni brzdy byly vyndaný na sprinty...
-> Eidy: ok, takže se shodněme na tom, že na spotřebu v rychlosti blízké maximálce by to vliv mít mohlo, jo? 

-> Luky: Jenže odpor roste se čtvercem rychlosti, čili odpor se při 100km/h změní nepatrně. Při 200km/h už je to třeba několik procent. Navíc spotřeba neroste lineárně s rychlostí. Máš tam valivý odpory a velký vnitřní ztráty v motoru a převodovce. 

-> Eidy: maximálka i spotřeba se mimo jiné odvíjí od odporu vzduchu, tak pokud to má vliv na jedno, tak asi i na druhé?
Jsem si ještě vzpomněl, že bratranec koupil nějaký Berlingo, či co to je, a tam jsou hagusy z interiéru prošroubované skrz střechu hezký vratovým šroubem a nahoře na provrtaném hagusu je krásná matice 

-> Luky: vhml kdysi sundaval i zadní bubny a snad i štíty na slalom. Takže to musí bejt taky znát.
Podle mě takovýhle věci mají vliv spíš na maximálku, ale na spotřebu při ustálený rychlosti to má podle mě neměřitelný vliv.

Podle mě takovýhle věci mají vliv spíš na maximálku, ale na spotřebu při ustálený rychlosti to má podle mě neměřitelný vliv.
-> Alex41: Osobne by som tam hagusy nechal a bol za ne vďačný:)
Inak na googli toho nájdeš kopec, napríklad: forum.skodahome.cz/topic/ 126660-hagusy-mont%C3%A1%C 5%BE-demont%C3%A1%C5%BE
Inak na googli toho nájdeš kopec, napríklad: forum.skodahome.cz/topic/ 126660-hagusy-mont%C3%A1%C 5%BE-demont%C3%A1%C5%BE
Jen tak mimochodem, má smysl za jízdy po dálnici na nějakou delší trasu sklopit zpětná zrcátka? Debilitu takového počínání nechme stranou, spíš jestli by to mělo vliv na spotřebu?
VHML při sprintu v Běšinech zrcátka vždycky sklápěl, tak to musí mít vliv na odpor vzduchu zásadní
VHML při sprintu v Běšinech zrcátka vždycky sklápěl, tak to musí mít vliv na odpor vzduchu zásadní

-> Kocvin 15.01.15 13:42:46: přesně tak

-> Alex41: Já mám taky OI kombi, ale bez hagusů, myslím, že tohle takový vliv na aeordynamiku mít nebude jako např příčníky, ale záleží jak daleký trasy jezdíš, jestli 30 km do okresního města, tak to nemá ani smysl řešit...
-> Alex41: Vyser se na to.. :)
-> Jirik_Tuňák1983: A co teprve bílá služební 

-> Jirik_Tuňák1983: :to sichr,plus uveze nejvíc,umí projet i lesem a žere jako dvě v osobním vlastnictví :-)
Ono mě ani tak moc nebere krátka vs. dlouhá, ale jde mi o dlouho s nosicči a bez nich 

-> sep 15.01.15 13:19:58: Stříbrná služební v kombíku musí být zákonitě rychlejší, nie? 

-> vhml: :vyšší maximálka long verze při stejném motoru ,vyšší celkové hmotnosti je díky vyššímu Cx oproti krátké verzi?
-> sep 15.01.15 13:06:53: určitě nemá...
-> suri 15.01.15 12:52:05: Taky jsem to tak úplně nepochopil... Prosím polopaticky
Nicméně už mám Combi. Před tím jsem měl liftback, bohužel jsem ho zbořil a musel koupit něco jiného a auto v dostupné cenové relaci, s nároky na motor, stav atd. se mi vyskytlo ve vrzi combi. Takže nebylo co řešit
Hagusy se mi na tom nelíbí, to je zásadní. Na druhou stranu nechci to auto zbytečně rozhrabávat.


-> suri: :moc jsem nepobral jak to myslíš ale combi má lepší aerodynamiku než krátká verze.
tak si kúp sedana a uvidíš aerodynamiku , ja teda rozdiel na Octavii combi s hagusmi a bez nepoznám , poznám jedine rozdiel sedan vs combi , kde nehučí obtekajúci vzduch vzadu a nešpiní sa celé auto
Ahoj, chci se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenosti s odstraněním podeélných střešních nosičů z OI Combi. Jestli je to možné, jestli to má vliv na spotřebu, na hlučnost, na pevnost karoserie... Mám je na autě, moc se mi nelíbí a mám obavu ze zbytečně vysoké spotřeby v důsledku narušení aerodynamiky. Jsou to zatím jen moje domněnky, které bych si zde chtěl nechat buď potvrdit nebo vyvrátit. Díky za názory.