skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
10w/60 Castrol technický list
16:09:08
13.06.2013
13.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.06.13 15:33:10: Aha, díky za tip a rozšíření obzoru, olej jsem přestal řešit před nějakým časem kdy jsem si něco vybral a jen to tam leju (letos teda naštěstí ne :))
15:33:10
13.06.2013
13.06.2013
Eidy
-> Tuner#2: Právě že HTHS (vysokoteplotní dynamciká viskozita) se uvádí málokde. Je problém to splašit.
No, v předchozím příspěvku jsem to neuvedl zcela přesně, nicméně HTHS je to, co popisuje kvalitu oleje, ale moc se neuvádí. www.oleje.cz/clanek/Vlast nosti-motorovych-oleju---H THS-viskozita-a-lehkobezne -oleje
Zajímavá diskuze tady www.oleje.cz/forum/miller s-oils-t2795-60.html
A na Alfistech je několik diskuzí, povětšinou stačí číst příspěvky od uživatele HonzaR. S ním jsem to řešil ještě soukromě a pár věcí mi vysvětlil. www.alfisti.cz/forum/view topic.php?f=54&t...
No, v předchozím příspěvku jsem to neuvedl zcela přesně, nicméně HTHS je to, co popisuje kvalitu oleje, ale moc se neuvádí. www.oleje.cz/clanek/Vlast nosti-motorovych-oleju---H THS-viskozita-a-lehkobezne -oleje
Zajímavá diskuze tady www.oleje.cz/forum/miller s-oils-t2795-60.html
A na Alfistech je několik diskuzí, povětšinou stačí číst příspěvky od uživatele HonzaR. S ním jsem to řešil ještě soukromě a pár věcí mi vysvětlil. www.alfisti.cz/forum/view topic.php?f=54&t...
15:12:44
13.06.2013
13.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.06.13 15:06:21: A kde to teda uvádí? Já všude vidím, že chválí kinematickou viskozitu, protože ta je právě ještě závislá na hustotě oleje při dané teplotě na rozdíl od hodnoty dynamické viskozity. Máš nějaký odkaz co to vyvrací, nemám moc času teď hledat...
15:06:21
13.06.2013
13.06.2013
Eidy
-> Tuner#2: Naopak, dynamická vyskozita je to nejlepší, co lze o oleji říct. V podstatě je to pevnost filmu. Může bejt řídkej jak polívka, ale pokud film drží, tak maže. Tím právě vyniká Selenia, Millers Oils atd. nad komerčníma značkama.
14:51:54
13.06.2013
13.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.06.13 08:14:04: Dynamická viskozita je nic "neříkající údaj", který je ještě závislý na hustotě, protože kinematická viskozita je myslím hustota dělena dynamickou viskozitou. A tu tam máš udanou při 40°C což je studený olej, kde je prostě 60tka jednou tak "hustější" a to je opravdu hodně.
Na kopcích se jezdí "řídké" oleje jak kvůli malým možnostem olej zahřát (potřebuješ aby mazal i za studena a netrhal se film) tak i kvůli menšímu odporu - což je právě ta kinematická viskozita
EDIT: je to opačně dynamická viskozita lomeno hustota je kinematická viskozita.
Na kopcích se jezdí "řídké" oleje jak kvůli malým možnostem olej zahřát (potřebuješ aby mazal i za studena a netrhal se film) tak i kvůli menšímu odporu - což je právě ta kinematická viskozita
EDIT: je to opačně dynamická viskozita lomeno hustota je kinematická viskozita.
08:14:04
13.06.2013
13.06.2013
Eidy
-> Tuner#2: ok, číslo u 60ky je zhruba dvojnásobné. Ale nic moc to neříká. Chtělo by to znát, dynamickou viskozitu pro nízkou teplotu, což je to, na co poukazuješ. Takhle poznáme prdlajs. Ano, bude se víc namáhat náhon a čerpadlo oleje, ale o trhání filmu z toho nic nevyčteme. Třeba viskozita při -25°C je stejná.
Že na kopci mají 0W-30 - možná proto, že to stačí.
Že na kopci mají 0W-30 - možná proto, že to stačí.
07:22:16
13.06.2013
13.06.2013
suri
-> Tuner#2: ono je to skôr vtip :D často tu bolo ako klakol nejaky mrdkomotor kvoli castrolu , tak prečo toto nezvaliť na Q8 :D
neviem no , čidlo som dal nové origo a uvidíme
neviem no , čidlo som dal nové origo a uvidíme
05:08:32
13.06.2013
13.06.2013
kury
5w50 od Mogulu jezdím ve škodovce a pohoda. Ve feldě 10w40 Extreme a taky dobrý. A jak psal Tuner, karbon rozpustí dnes každý dobrý olej.
01:04:41
13.06.2013
13.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 13.06.13 00:56:56: Bod tuhnutí je zcela něco jiného co kinematická viskozita a také viskozitní index, které mají přímý vliv na to jaký "odpor" bude olej dělat při dané teplotě. Jinak ano srovnával jsem 10W40 a 10W50 či 60. Ten olej na kopce byl jen taková řečnická vsuvka. Ta 50tka a 60tka budou vždy za studena o dost horší a budou zbytečně zatěžovat sériový motor.
00:56:56
13.06.2013
13.06.2013
palinator
-> Tuner#2:
Ale tys mluvil o xW-40 vs. xW-60 kupříkladu.
To je jedno, pravdu zdá se máš, když jsem se díval sem:
www.lubstar.cz/upload/... /mobil-1-peak-life-5w-50.p df
www.lubstar.cz/upload/... /mobil-super-3000-x1-5w-40 -cz.pdf
www.lubstar.cz/upload/... /mobil-super-2000-x1-10w-4 0-cz.pdf
Nicméně ty body tuhnutí stále odpovídají tomu, co jsem říkal já, takže je otázka, při jaký teplotě se může stát xW-50/60 naopak výhodnějším -- předpokládám-li, že bod tuhnutí a viskozita jsou velice související pojmy.
Ale tys mluvil o xW-40 vs. xW-60 kupříkladu.
To je jedno, pravdu zdá se máš, když jsem se díval sem:
www.lubstar.cz/upload/... /mobil-1-peak-life-5w-50.p df
www.lubstar.cz/upload/... /mobil-super-3000-x1-5w-40 -cz.pdf
www.lubstar.cz/upload/... /mobil-super-2000-x1-10w-4 0-cz.pdf
Nicméně ty body tuhnutí stále odpovídají tomu, co jsem říkal já, takže je otázka, při jaký teplotě se může stát xW-50/60 naopak výhodnějším -- předpokládám-li, že bod tuhnutí a viskozita jsou velice související pojmy.
00:50:48
13.06.2013
13.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.06.13 00:39:48: Porovnej si kinematickou viskozitu při 40 °C.
60tku musíš sakra dlouho zahřívat než tomu můžeš začít nakládat aby se netrhal film... Proto na kopce jezdí naopak strašně řídké oleje (0W30 apod.) na těch pár km bez možnosti motor ideálně dole prohřát
www.millersoils.cz/376--e e-semi-synthetic-10w40.htm l
www.millersoils.cz/368--c fs-10w60-nt.html
60tku musíš sakra dlouho zahřívat než tomu můžeš začít nakládat aby se netrhal film... Proto na kopce jezdí naopak strašně řídké oleje (0W30 apod.) na těch pár km bez možnosti motor ideálně dole prohřát
www.millersoils.cz/376--e e-semi-synthetic-10w40.htm l
www.millersoils.cz/368--c fs-10w60-nt.html
00:50:21
13.06.2013
13.06.2013
palinator
00:48:10
13.06.2013
13.06.2013
palinator
-> Eidy:
A když se člověk podívá do technickejch listů, tak obvykle olej se stejnou "zimní" třídou, ale vyšší "letní" třídou (čili má vyšší viskozitní index) má mnohem nižší bod tekutosti. (zřejmě ty "stabilizátory" viskozity mají efekt nejen při vysokých teplotách, ale naopak i při nízkých)
A když se člověk podívá do technickejch listů, tak obvykle olej se stejnou "zimní" třídou, ale vyšší "letní" třídou (čili má vyšší viskozitní index) má mnohem nižší bod tekutosti. (zřejmě ty "stabilizátory" viskozity mají efekt nejen při vysokých teplotách, ale naopak i při nízkých)
00:39:48
13.06.2013
13.06.2013
Eidy
-> Tuner#2: nejsem si jistej těma studenejma startama. Jelikož je to 10W, tak by se za studena měla chovat stejně 40 i 60.
23:06:46
12.06.2013
12.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
Do sériové Feldy na běžné ježdění je totální blbost lejt cokoliv víc než 40tku. S 50 nedej bože 60tkou bude motor trpět při studených startech a zbytečně se zvýší tření. To, že Q8 rozpustik karbon je jen ukázka toho, že je to kvalitní olej s dobrým aditivem, které tomu zabraňuje. Dnes to má ale většina značkových olejů včetně lepších Mogulů, takže to rozpuštění by se stalo i s 10W40 Mogul Extreme...
To že blikající baroskop nemusí nic znamenat asi víš. Já měl dva vadné za sebou a přitom motor tlačil na studený olej skoro 6 barů podle budíku, který se dal místo čidla. Stačí aby se do baroskopu dostal bordel a je hotovo.
To že blikající baroskop nemusí nic znamenat asi víš. Já měl dva vadné za sebou a přitom motor tlačil na studený olej skoro 6 barů podle budíku, který se dal místo čidla. Stačí aby se do baroskopu dostal bordel a je hotovo.
20:17:35
12.06.2013
12.06.2013
palinator
-> Jarda/felda:
15w-50 bych do Feldy nelil ani za trest. Ale ta Racing 5w-50 by za to stála. I když je drahá jak prase.
15w-50 bych do Feldy nelil ani za trest. Ale ta Racing 5w-50 by za to stála. I když je drahá jak prase.
18:43:37
11.06.2013
11.06.2013
suri
-> Jarda/felda: nech sa delá , ostanem pri osvedčených olejoch , tento pokus som vyskúšal na odporúčania a nedopadol dobre ...
18:10:30
11.06.2013
11.06.2013
Jarda/felda
-> suri: dělá se i 15w50
07:23:39
11.06.2013
11.06.2013
suri
-> VeTeV: daj pokoj :D -> Tommyk: musím niečo s tým poriešiť
22:54:05
10.06.2013
10.06.2013
VeTeV
do Feldy patri Mogul :-)
22:51:11
10.06.2013
10.06.2013
Tommyk
-> suri: vyndat kontrolku a jezdit klasiku 10w40
17:43:10
10.06.2013
10.06.2013
suri
-> darklord: otázne je ako to riešiť
17:38:19
10.06.2013
10.06.2013
darklord
-> suri: no, neviem co by som ti poradil, ale felda tento olej podla mna ani nezahreje na jeho pracovnu teplotu a stoji to nezmyselne prachy
17:01:00
10.06.2013
10.06.2013
suri
-> darklord: len čo iné keď najlepší Q8 olej 10w/40 evidentne rozustil karbon a bliká mazanie , niekedy vôbec , niekedy to začne , menil som teraz olej za klasiku 15ku castrol a ten humus čo s toho liezol sa ani neviem kde nabral ... po vyfukaní čidla to býva ok ...
16:58:20
10.06.2013
10.06.2013
darklord
No tento olej do serioveho auta mi pride hlupost, pokial to vyslovene napriklad neodporuca vyrobca.
09:23:54
10.06.2013
10.06.2013
suri
-> TTomas: dík , asi to hodím do feldy
23:23:11
09.06.2013
09.06.2013
TTomas
Hustota při 15°C ASTM D4052 g/cm3 0.838
Barva čirá
Viskozita při 100°C ASTM D445 mm2/s 23.5
Viskozita při 40°C ASTM D445 mm2/s 174
Viskozitní Index ASTM D2270 - 164
CCS -25ºC ASTM D5293 mPa.s 6100
Sulfátový popel ASTM D874 % hm 1.2
TBN ASTM D2896 mg KOH/g 10.2
Barva čirá
Viskozita při 100°C ASTM D445 mm2/s 23.5
Viskozita při 40°C ASTM D445 mm2/s 174
Viskozitní Index ASTM D2270 - 164
CCS -25ºC ASTM D5293 mPa.s 6100
Sulfátový popel ASTM D874 % hm 1.2
TBN ASTM D2896 mg KOH/g 10.2
19:28:11
09.06.2013
09.06.2013
suri
Nemá niekto technický list v normálnom jazyku k tomuto oleju ? díky