zbavte me ekodane

prohledat
84 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 19.11.2013 do 30.06.2015, založil/a Scarface
řadit dle data
14:06:06
30.06.2015
Burák
-> Zazaa: S platnou STK, nebo v depozitu 4



-> havlik: Jo, ale nakonec se to uhádalo. Praha je vůbec stát ve státě.



-> cPetan: To není problém.
10:12:54
28.06.2015
cPetan
-> Burák: super, takaž to dáme dokupy, tak bych se ozval. Napřed se musí udělat brzdy, protože to 15 let stálo 6 6
09:44:48
28.06.2015
havlik
-> Zazaa: měla by stačit třeba stk i na měsíc, ale v praze kvůli tomu prudili.
09:13:28
28.06.2015
Zazaa
tak tak staci klubovka ...

jedinej rozdil je ze by se melo testovat jen auta ktere maji platnou STK



taky sme ted testovali nekolik aut ruznejm lidem a vse OK :)
08:57:01
28.06.2015
Burák
-> cPetan: CCK neberte vazne 3 ale oni za to uplne nemuzou, je to blbost krajskeho komisare v Brne. Jestli potrebujes ekotestaci, ozvi se mi.



-> dragon_cb_cz: Muze, ale vetsina jich je predposranejch a nechteji to delat, dokud se to neupresni. My to mame schvalene od naseho krajskeho a nebyli jsme lini k nemu zajet, abychom se poucili. 4
07:56:51
28.06.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

Tak, tak.

Jen z mé vlastní zkušenosti je potřeba nejen klubová testace, ale i nějakej glejt z úřadu o uznání té testace. Je na to formulář a víceméně je to formalita, za pět minut na úřadě vyřešeno, jen je holt potřeba jít na úřad (registr vozidel - historické vozy, sportovní úpravy, přestavby) a konkrétně na úřad místně příslušný vašemu bydlišti, nikoli tam, kde je vozidlo registrováno (mne poslali z Jihlavy do Prahy) a s tímto potvrzeným lejstrem pak na registr, kde je registrováno...
22:45:08
27.06.2015
dragon_cb_cz
-> cPetan: Ale klid, jak tu psal -> Zazaa: , tak jediná změna je v tom, že už to dneska může dělat prakticky libovolná testační komise 4
09:16:15
27.06.2015
cPetan
Mám podobný dotaz jako -> Petr1344: nemáte někdo zkušenosti kde v okolí Plzně by byli ochotni udělat tu testaci na odpuštění na bmw e28 v komplet origo velice slušném stavu?

Edit: tak nicwww.cck-brno.com/2015/... /pozastaveni-eko-testaci
upraveno 1x, naposled 27.06.2015 09:33:50
09:16:06
24.05.2015
Petr1344
Ozivim tohle stare tema na dotaz s kym mate zkusenosti na testaci pro odpusteni ekovypalneho pro plzen-jih a jednalo by se o skodu 110l rok 1974 je to po prvnim majiteli origo stav najeto cca 40tisic.diky za odpoved
00:39:41
18.05.2014
Xhanz
Hdlam ho renovovat komplet, tak jestli to pujde a jestli to za to stoji. Popr s tou klubovou nema zkusenost nekdo z Brna?
20:35:06
17.05.2014
dragon_cb_cz
-> Xhanz: Na odpuštění EKO by správně měla být speciální testace, ale klubovou některý úřady uznávaj - záleží na štěstí. Ta speciální stojí 3000 Kč, podmínky jsou stejný jako pro jakoukoliv jinou - tzn záleží hlavně na osobě komisaře. Dělá se samozřejmě jen jednou, abys měl papír k přepisu...
20:16:23
17.05.2014
Xhanz
Máte někdo zkušenost s klubovou testací na odpuštění EKO? Mám, Trabocha a nějak bych to potřeboval pořešit. Jde mi o to, jestli je to stejně přísný jako testace na Veterána a jestli se to dělá každej rok, nebo jen jednou.
08:14:28
23.11.2013
krup
-> Stepan FUN: a, další pro mne nová informace - nidky jsem se s tím doposud nesetkal :)
19:46:31
22.11.2013
doking
Nevím jak je to teď,ale v roce 2010,jsem pojistil MB u Generali, měl jsem v ruce testaci,co mi dělali v Pragosu a normálně to přijali, začínal jsem na cca 280 Kč ročně,dneska platím 249 Kč s 20% bonusem...Je to tak nízká částka,že jsem zatím auto nedal ani do depozitu. Jen nevím jak je to teď z platností průkazu,nejspíše ho po renovaci budu dělat znova.
19:09:45
22.11.2013
havlik
-> Stepan FUN: já mam u čp jako veteran všechny auta i na černejch značkách
17:42:06
22.11.2013
Zazaa
-> Stepan FUN: stejne to je u CSOB a dalsich
17:13:25
22.11.2013
StepaNoFUN
-> Nwkt: Nic takovýho jsem nikomu neradil. ;-) To byla reakce na Protože třeba z pohledu pojišťovny je to veterán na základě „obyčejné“ klubky,...
17:08:16
22.11.2013
Nwkt
-> Stepan FUN: Tak to nebudu pojišťovat u ČP ne 3
17:07:39
22.11.2013
StepaNoFUN
-> krup: Ne všechny pojišťovny uznávaj klubovou testaci. Například ČP uznává pouze auto na zelenejch číslech. Takže nejdřív uzavřít normální pojistku, pak přihlásit, pojistku následně zrušit a uzavřít veteránskou. Jinak s nima nehneš. Naštěstí několik pojišťoven uzná i tu klubovou testaci bez potíží.
21:34:48
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> krup: No, buďmě rádi, že to ustanovení v zákoně je a že po několika letech je i ta prováděcí vyhláška a nějak to jde, takže nemusí člověk alspoň za hezký auta platit výpalný. Mohlo být hůř...
19:39:27
21.11.2013
krup
-> Zazaa: já to tak vnímám. Protože třeba z pohledu pojišťovny je to veterán na základě "obyčejné" klubky, ale pro pohled dopravky je to veterán jen když je tam razítko "od této instituce", která za to inkasuje trojku.. Prostě mě to přijde zvláštní :)
19:26:39
21.11.2013
Zazaa
-> krup: neni to vydrb ... je to oficialni postup jak urednik pozna ze to je veteran kteremu se ma odpustit ekovypalne



vozidlo samozrejme musi splnovat to same jako pro vydani zelenejch znacek (FIVA kodex)
19:18:49
21.11.2013
krup
-> Zazaa: ha, díky za vysvětlení, proto se říká paušálně "trojka" .. já měl za to, že je to průměrnej náklad na "klubovku", a ono je to nákald na oficiální vydrb s ekodaní :))



(ale chápu to správně, když řeknu, že pro tuhle špécii musí být ten auťák stejně pintlich? nebo je to někde "rozepsáno", že bychsi početl? )
upraveno 1x, naposled 21.11.2013 19:20:08
19:15:40
21.11.2013
krup
..stejně je to celé absurdní. Samotná existence špécielního lejstra pro vyjebání s ekodaní ..



Já si ten zákon překládám tak, že "mám-li uznaného veterána", pak jeho převod není "penalizován" a vono hovno :)
19:14:35
21.11.2013
Zazaa
-> krup: tam nejde o cloveka ale o komisi ... to razitko ma krajskej predseda a tech par clenu co komise ma bejva jeden zastupce z kazdeho klubu



ono se resilo jestli pujde odpustit ekovypalne u aut na bilejch cislech od variznty ze proste ne prez uznani klubovek (a hrozici zneuziti) az k vysledku tak jak to je



proste situace je takova ze se se dohodlo veteranske hnuti s ministerstvem ze bude zvlastni komise JEDNA v kazdem kraji ktera jedina to bude moct delat , dohodla se pevna cena tehle testace ktera se cela odvadi (klubum ze kterych komisari jsou z toho nejde ani koruna)

duvodu pro tohle reseni je nekolik

kazde reg misto by melo mit seznam tech komisi a jejich clenu - takze je potreba rozumnej pocet komisaru ( klubovych je nekolik set)

ty 3isktere se komplet odvedou by mely zabranit tomu aby si nechali lidi testovat kdeco a aby si z toho neudelal nejakej klub zivnost
19:03:09
21.11.2013
havlik
-> krup: na odpuštění ekodaně ale nedostaneš žádnej průkaz
18:56:08
21.11.2013
krup
-> Zazaa: počkej, vždyť "průkaz (osvědčení) historické původnosti" je jen jedno, ne? (a takovej dokument přece nemůže vydávat každej, ale jen registrovanej klub s patřičným osvědčením, ne? )



Tušíš, co musí udělat člověk, aby mohl "taková razítka" plácat?
18:43:13
21.11.2013
havlik
-> dragon_cb_cz: protože si někdo potřeboval vydělat, původně to snad měly dělat jen dvě instituce v republice. Nakonec to ohli že to dělá v podstatě každá krajská komise
18:34:26
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> Zazaa: Taky dobrá prasárna, že zákon zpřesňuje nikde neuvedená vyhláška... jinak díky za upřesnění. Sice vůbec nechápu, proč se pro tohle zaváděl zvláštní druh testace, ale prosím. Každopádně v Praze to údajně jde/šlo i s klubovou 4
18:27:38
21.11.2013
havlik
Vykonávají jej pověřené testační komise, které jsou oprávněny vykonávat testování historických vozidel podle Mezinárodního technického kódu Mezinárodní federace historických vozidel - FIVA, International Technical Code v rozsahu novely vyhlášky č. 355/2006 Sb. a její změny - vyhláška 144/2012 Sb.
18:26:13
21.11.2013
Zazaa
-> krup: s klubovkou se prikutalet muzes, ale poslou te s ni pryc



to "Místně příslušný úřad ověří platnost protokolu o testování" znamena ze se podivaji jestli protokol je urcen pro odpusteni ekopoplatku - vypada hodne podobne jako klasicka zadost, ale je na tom razitko ze to testovala "poverena komise" podpisy a cisla komisaru kteri to muzou testovat (a jejichz seznam by kazde registracni mistomelo mit)



ono jeste pred tou novelou ty klubovky nekde uznavali a nekde ne - bud si urednik rekl ze klubovka pro nej je dostatecnej doklad a uznal to a nebo si rekl ze to neni dostatecne a neuznal

problem byl v tom ze nikde nebylo presne dano jak ta testace ma vypadat, ted to maji v nejakem pokynu a je tam to co sem psal vys - poverena komise, seznam jmen, extra razitka
18:25:37
21.11.2013
havlik
no já nevim ale na svazu se řikalo tohle.
17:52:05
21.11.2013
krup
-> dragon_cb_cz: vnímám jedinou nejistotu a to "možnost neuznání" ze strany magistrátu. Jinak je to dle mého čistá práce :)



-> aDAm: to, co naznačuješ je zajímací teze, ale bojím se, že nereálná. "Převod za administrativní poplatek" je třeba rč -> ič, ale provozovatel -> majitel .. každopáně díky za ideu, nechám ji prověřit :)
17:30:08
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> krup: OK, já dávám přednost znění zákona, protože s tím se dá argumentovat nejlépe... jediné co, že to prostě je dvoustupňové - nejdřív klubovka, pak nějaké "uznání" na magistrátu a až potom přepis... nechápu smysl toho "uznání" (asi ho můžou dělat jen úřady, kde jsou podpisové vzory testačních komisařů), ale prosím.
17:27:02
21.11.2013
krup
-> dragon_cb_cz: jasně, ale význam je stejnej :) (navíc jsem citoval Třebíčskej magistrát)



-> havlik: já myslím, že todle:



"3) Provozovatel silničního vozidla uvedeného v odstavci 1 může předložit protokol o platném testování silničního vozidla místně příslušnému úřadu pro registraci historického vozidla uvedeného v § 79a odst. 1 a požádat o uznání testování silničního vozidla. Místně příslušný úřad ověří platnost protokolu o testování a vydá provozovateli silničního vozidla doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost. "



je odpověď. Prostě = uděláš klubovku, dokutálíš se s tím na magistrát, tam ti to uznaj a pic ho stréca :)
17:20:12
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> havlik: No... toť otázka, viz níže citované znění zákona... z něj to plyne celkem jasně.
17:18:00
21.11.2013
havlik
-> dragon_cb_cz: no ale ne oficialně to že to nějakej přitroublej uředník udělá je jeho blbost tvoje klika
17:13:12
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> havlik: No, jak píšu níže, údajně je i cesta přes to uznání testace.
17:12:31
21.11.2013
havlik
Na odpouštění eko poplatku jsou "specialní" komise jinak to je v podstatě krajová testace bez klubový
17:11:26
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> aDAm: Počkej, změna majitele není přece "jen" změna, to je přeregistrace (je k tomu potřeba evidenčka), takže se eko nevyhneš.
upraveno 1x, naposled 21.11.2013 17:12:24
17:11:06
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> krup: Musíš ten zákon citovat přesně:

Poplatek se neplatí u vozidel, která splňují minimálně mezní hodnoty emisí EURO 3, a dále v případě historických vozidel podle jiného právního předpisu31h) a vozidel zapsaných v registru silničních vozidel, pro která je vydán platný doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost podle jiného právního předpisu31i).



Kde 31h je § 2 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb.:

"(4) Historickým vozidlem je vozidlo, které je zapsáno v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla.:



A 31i je § 79c odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění zákona č. 297/2009 Sb.:

(3) Provozovatel silničního vozidla uvedeného v odstavci 1 může předložit protokol o platném testování silničního vozidla místně příslušnému úřadu pro registraci historického vozidla uvedeného v § 79a odst. 1 a požádat o uznání testování silničního vozidla. Místně příslušný úřad ověří platnost protokolu o testování a vydá provozovateli silničního vozidla doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost. Doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost je platný do dne ukončení platnosti protokolu o platném testování, který je jím uznáván, nejdéle však do 31. května kalendářního roku následujícího po kalendářním roce, ve kterém se testování historického vozidla provedlo.



Podstatný je ten konec, tohle tu tuším řešil -> Joey 120 LS:, že s klubovou testací lze zajít na magistrát, tam si ji nechat "uznat" a následně přepsat bez ekodaně.
17:04:52
21.11.2013
aDAm
tak eko se dá řešit tak že se to přihlásí na ZTP člověka jako majitele, jako provozovatel se uvede ten kdo to bude provozovat (kupec) bude to bez ekovypalného no a pak zažádat o výmaz majitele resp jej změnit a to je jen za pár kaček správního poplatku a je to.



tedy já to vyzkoušeno nemám, ale lidi na ahc tvrdí že to takto jde.
upraveno 1x, naposled 21.11.2013 17:05:11
17:03:20
21.11.2013
krup
-> dragon_cb_cz: "Poplatek se dále neplatí u vozidel, která splňují minimálně mezní hodnoty emisí EURO 3 a historických vozidel, která mají vydaný doklad o uznání na „historickou původnost“. "
16:48:39
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> krup: Ano, a?
16:47:43
21.11.2013
krup
-> dragon_cb_cz + havlik: moment kluci, při klubové testaci se vystavuje průkaz (osvědčení) historické původnosti, ne?
16:35:42
21.11.2013
havlik
Klubova max na snížení povinka
16:20:37
21.11.2013
dragon_cb_cz
-> krup: No to ano, a co s tím?
16:19:58
21.11.2013
krup
-> dragon_cb_cz 20.11.13 13:29:43: co? "klubová testace" = průkaz (osvědčení) historické původnosti, ne?
19:07:51
20.11.2013
Bukaj
Pro takovéhle rychlé přepisy přes jinou osobu jsem to vždy řešil tak, že jsem vozidlo pojistil prostě jen na nějakou minimální dobu (někde jde jeden den, někde min týden, 10 dní, a někde měsíc - záleží na pojišťovně, většinou to je výhodnější přes pojišťovacího makléře, ne přímo na pobočce pojišťovny). Takže maximum za rychlopřevod jsem platil jednou na pobočce pojišťovny 208 Kč za měsíc pojištění, když nebyla jiná možnost a spěchalo se. Při uzavření na dobu určitou odpadá i následné rušení smlouvy a handrkování se o poplatky...4
19:04:49
20.11.2013
Nwkt
-> Zazaa: Spíš můžeš do nějaký doby(2 měsíce?) od smlouvy odstoupit ne?
Extreme Tyres