octávia 1,6 jakou

prohledat
63 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.02.2014 do 26.02.2014, založil/a Mára-rs
řadit dle data
11:26:19
26.02.2014
suri
-> saskyn2 25.02.14 19:53:46: ja osobne som proti nafte ale fabi1 oct1 by som bral asi len naftu
19:53:46
25.02.2014
saskyn2
-> Dušan 25.02.14 15:54:15: Vypadají tak LL u kterých se mění po 30 tkm, po 15 je naprosto dostačující, jinak pokud do ted jezdí se 120kou tak i ta 1.6 74kw bude oproti tomu raketa, ale jinak naprostý souhlas, u tý 1.8T hlavně vyčistit sací koš aby to mazalo, jinak je to super svezení

-> suri: Asi tak, hlavně o tom vždycky vědí nejvíc lidi co nikdy takový auto neměli. Já měl na B5 550tkm když jsem ho dával pryč a turbo bylo za tu dobu jednou čištěný a to ještě proto že jsem v tom zpracovával různý kekly jako 30 let starou naftu a podobně a auto jezdí bez problémů doted.

Ale chápu že když někdo koupí bazarovou vonavku se 120tkm na tach. které tam svítí po pátý tak může očekávat brzké investice3
17:39:46
25.02.2014
suri
Osobne naftu vôbec neriešim ale neviem kde na tie serúce sa turbá , vstreky a podobné veci stále chodite ... na rotačku sa dá zohnať X turbo za 400eur , repas za 150-200 podla rozsahu poskodenia , a to je investicia raz za zivot do toho auta ...
15:54:15
25.02.2014
Dušan
Benzin, nafta nebo LPG je uplne jedno. Kazdy si koupi co potrebuje. Neni to ani o usporach, protoze to vyjde +- stejne. Nekdo jako ja preferuje pruznost a proto volime 1,8T + LPG. Nafta taky jede, ale proste jinak.



1,6 v Octavii bych nechtel, protoze to nejede a je to tak na zabiti pri predjizdeni

1,8T jede a vykonove sedi k vaze auta

1,9TDi 66 nebo 81kW by slo a jede to s tim, ale je to nafta



O najezdu km a vydrzi motoru netreba mluvit, protoze je to o majiteli co s tim dela.



Predepsana vymena oleje po 15t km je krasna, ale taky ty motory podle toho vypadaji.
15:28:16
25.02.2014
darklord
-> saskyn2: lenze keby si uctovali to co tu pises tak by im tam na LPG nikto nikdy neprisiel 3 Schvalne sa na to pri dalsej navsteve opytaj. Vsade kde som bol s plynovymi autami chceli len jednu cenu (tu drahsiu od benzinu, lacnejsiu od nafty) za LPG a hotove.
15:17:00
25.02.2014
saskyn2
-> darklord: Já tam vidím ještě benzín s katem za 520. 2x měřění, 2x cena.



Nicméně se tu hádáme o blbostech, myslím že pro Máru je tohle o ničem, já bych mu doporučil benzínovou 1.6 74kw, nebo at se tatka projede s různýma motorizacema někde v bazaru a sám si řekne s čím se mu jezdí nejlépe. Kdyby jednou nějak razantně zvýšil nájezd tak se to dá na LPG přestavět i v budoucnu.
14:50:57
25.02.2014
darklord
-> saskyn2: ako si sa dopocital tych 1140? Ja vidim 620 aj pri nafte aj pri lpg
14:14:19
25.02.2014
saskyn2
-> darklord: Jezdíím sem

www.trilobit-real.cz/stk- a-sme.htm

620kč vz. 1140kč
14:02:42
25.02.2014
darklord
-> saskyn2: no ja tiez nie, ale asi tie reci o drehych lpg emisiach neboli uplne koser 2
13:57:25
25.02.2014
saskyn2
-> darklord: Soráč, do Plzně na emise fakt nepojedu
13:56:23
25.02.2014
darklord
-> saskyn2: a aky 66kW benzin sa do oktavie montoval aby to slo porovnat? 9
13:53:42
25.02.2014
saskyn2
-> darklord: Já fakt na tohle nemam, jaký CR vstřikovače budeš měnit u starý oktávky? Je zajímavý jak furt počítáš ceny nějakejch neexistujících CR vstřikovačů a repasů turba a to benzínový auto jezdí bez nákladů, servis LPG taky žádný, to že studený to stejně jede na benzín.



Já to počítal pro TDI 66 kw tam je spotřeba 5.5 a ceny LPG/nafty jsem počítal 18/36 i když tady na první benzínce teda stojí 17.20/34,50
13:48:42
25.02.2014
darklord
-> saskyn2: inak sa tak nahodne divam na ceny emisnych kontrol ktorymi si sa tu ohanal: www.autopasek.cz/emise/me reni-emisi 3 takze sa da rozdielu vojde v pohode este aj LPG revizia
13:44:39
25.02.2014
darklord
-> Bukaj: olej pri prevadzke na LPG nechyta sadze, kedze takmer ziadne niesu. Ovsem je degradovany chemicky.
upraveno 1x, naposled 25.02.2014 13:46:13
13:42:46
25.02.2014
darklord
Tak specialne oktavkovska statistika, vykon 74-75kW, roky 2000-2010



benzin 74-75kW priemerna spotreba 7.68 x 35.98Kc = 2.76 Kc/km

nafta 74-75kW priemerna spotreba 6.08 x 35.95Kc = 2.18 Kc/km

LPG 74-75kW priemerna spotreba 9.05 x 17.47 = 1.58 Kc/km



To je pri rocnom najazde 20tkm usetrenych 12000Kc proti nafte. Pri cene montaze LPG okolo 20k je investicia splatena do 1,5 roku (proti nafte). Ked pocitame ze auto bude jazdit 5 rokov, usetrenych je 40000Kc, ktore ostavaju na pripadny servis aby sa naklady vyrovnali aspon nakladom na palivo u naftaka. Nehovoriac ze ked na nafte odidu napr. CR vstrekovace, bude treba repas turba, podavacieho cerpadla, CR cerpadla, regulatora tlaku, pripadne vymena upaleneho piestu od netesneho vstrekovaca, tak sa LPG auto dostava na vyhodu pri ktorej sa mu vyplati vymenit aj cely motor (ci aj dva motory)
upraveno 1x, naposled 25.02.2014 13:43:38
13:41:23
25.02.2014
Bukaj
-> saskyn2 25.02.14 13:28:12: No, nevim, za kolik by uměl jezdit s nafťákem, ale s LPG ve škodovce ho vyjde kilometr na 1,60 Kč a to furt tahá vlek a zahrádku nesundavá.

Je pravda, že s novým autem by asi musel jezdit občas i na benzín (starty apod), což ve škodovce nedělá - startuje na plyn a benzín si auto užije jen před emisema, kdy vždycky nalejeme 10 litrů, pojezdím, seřídím, aby to vůbec jelo a prošlo EK 3

Jinak mne fascinuje, jak je ten motor karbonuprostý, olej při výměně vypadá jak sotva zajetý a karbec jsem mu tam dal nějakej starší EDSR, 130SEDR jsem potřeboval do svého auta 1

U moderního motoru by asi trpěly vstřiky, čerpadlo atd, ale ve škodovce je LPG bezva věc4
13:38:12
25.02.2014
dragon_cb_cz
-> darklord: Já mám v téhle výkonové kategorii zkušenost s jediným dieselem, a to je 2.2CTDi od Hondy v Accordu a ten teda rozhodně přes 8 v průměru nežere ani náhodou - a to táta není až takový spořílek a ty relativně široké 18ky k úspornosti asi taky nepřidávaj... A -> saskyn2: má pravdu, že tahat sem tuhle výkonovou kategorii je trochu nesmysl - ekonomika úspor z LPG je v téhle kategorii zcela jiná, než u "běžnějších" aut.



-> saskyn2: Pochopil jsem 4



-> Bukaj: To já bych se turbodehta tak nebál (pokud najede přiměřený počet km), spíš jde o dostatečně "spolehlivý" zdroj toho auta.
13:31:53
25.02.2014
Bukaj
Jinak tohle teď řeší kamarád - leta jezdí se škodovkou na plyn a teď si chce pořídit "moderní auto", konkrétně Octavii TDI (rád by "dvojkovou"), protože mu všichni říkaj, jak je to skvělé auto. Chce pro něco zajet do Německa, něco do 150 000 Kč. Taky mu spíš říkám, že v téhle cenové relaci raději benziňáka a LPG, turbonaftu leda v novém autě. Najede tak 15 000 Km ročně...

Vidím ty náklady a návratnost investice do LPG podobně, jako Darklord4
13:31:42
25.02.2014
saskyn2
-> darklord: Ano bylo to tobě. Porovnáváš trochu jinak výkonná a těžká auta, -> dragon_cb_cz: Omlouvám se, samozřejmě to nebylo na tebe3
13:28:12
25.02.2014
saskyn2
-> Bukaj: Myslim že jsem to tu o několik příspěvků dál počítal a rozdíl tam byl asi 45h na ujetý km, s tím že jsme počítal lpg za 18 a naftu za 36.
13:26:14
25.02.2014
darklord
-> saskyn2: asi si chcel urazat mna a nie dragona, kazdopadne aj ked z toho vyhladavania obavane BMW odstranis, priemerne spotreby sa pohnu pri kazdom palive len minimalne. Len koncern som nedaval do vyhladavania naschval, pretoze tam je tazko rozlisit benzinove auta s turbom a bez len na zaklade vykonu.
13:24:58
25.02.2014
Bukaj
-> saskyn2: Myslím, že jako ilustrační závislost podobně výkonnéch vozů to stačí, ne? Octávka by měla třeba o litr až dva míň a taky o 50-70 kW míň 4
13:24:04
25.02.2014
saskyn2
-> Mára-rs: V tomhle případě bych doporučil benzín, raději těch 74kw at to trochu líp jede, neřešit plyn protože ta investice nebude mít návratnost, nafta je asi opravdu taky zbytečná, jak říkají kluci, než se to zahřeje atd.
13:21:42
25.02.2014
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Hele a ty si se nějak uhodil do hlavy když si byl malej? Řeší se tady oktávka tak nechápu proč sem cpeš spotřeby BMW, s tvojí logikou bys tady za chvíli mohl začít cpát elektroauta, pak mopedy a skončíme u šlapacího kola.
13:15:21
25.02.2014
dragon_cb_cz
-> darklord: Těch 8.3 litrů u nafťáku se mi zdá trochu nadsazených, ale prosím... odkud jsi bral údaje?
13:13:32
25.02.2014
darklord
-> saskyn2:

benzin 140-150kW priemerna spotreba 10.57 x 35.98Kc = 3.80 Kc/km

nafta 140-150kW priemerna spotreba 8.3 x 35.95Kc = 2.98 Kc/km

LPG 140-150kW priemerna spotreba 12.06 x 17.47 = 2.1 Kc/km



To je pri rocnom najazde 20tkm usetrenych 17600Kc proti nafte. Pri cene montaze LPG okolo 30k je investicia splatena do dvoch rokov (proti nafte). Ked pocitame ze auto bude jazdit 5 rokov, usetrenych je 58000Kc, ktore ostavaju na pripadny servis aby sa naklady vyrovnali aspon nakladom na palivo u naftaka. Nehovoriac ze ked na nafte odidu napr. CR vstrekovace, bude treba repas turba, podavacieho cerpadla, CR cerpadla, regulatora tlaku, pripadne vymena upaleneho piestu od netesneho vstrekovaca, tak sa LPG auto dostava na vyhodu pri ktorej sa mu vyplati vymenit aj cely motor.
13:13:21
25.02.2014
dragon_cb_cz
-> Mára-rs: Řešit spotřebu auta u podobných krátkých tratí je dost nesmysl... to by musel cukat tam a zpátky 10krát za den nejmíň. TDi ani náhodou, protože to by nikdy neohřál... jak říká Tomaso, koupit pěknou feldu s novou STK a neřešit.
13:13:13
25.02.2014
Mára-rs
Příspěvek smazal moderátor - minno
13:13:12
25.02.2014
Mára-rs
taky jsem mu říkal ale furt ne a ne se rozhodnout si asi zas říká že už pořádný auto ale stejnak to asi tak dopadne že koupí feldu 3
13:09:32
25.02.2014
Tomaso435
-> Mára-rs: pak není co řešit. felicia s čerstvou stk. na dva roky. a za dva roky se uvidí :D
13:08:28
25.02.2014
Mára-rs
tak kolik chce investovat přesně nevím ale myslim že do 50 000 prostě ma ted 120ku v plynu a už jaksi dosluhuje tak uvažoval nad fábiou nebo octávkou ale furt to řeší ale nikdy to nevyřeší 3 aly říkal že by chtěl asi spiš tdi a jezdí spíš krátké tratěmomentálně 2km do práce a další dva domů a jinak tak když nekam jede tak 15tam a 15 spátky cca víc velice ne ale kolik to dělá ročně to fakt nevim
13:08:02
25.02.2014
Majki
když to tak posloucham co 1.8T na LPG? 40
13:03:13
25.02.2014
Tomaso435
za mě, jako někoho kdo tomu nerozumí ale kouká na cenu a výdrž, bych do auta s turbem nešel. kor ne ojetina. Cena turba , jeho opravy nebo repasu čo ojetiny nepřipadá v uvahu. do okty 1.6 bych taky nešel, těžký auto na malej motor. 1.8 vzhledem k tomu že to žere i jetel z pangejta už vubec ne, takže něco jinýho :D

Nevim jesi se okty dělaly i 1.9 SDI? tam bych to bral jako dobrej chrochtací motor co moc nežere a nemá se tam co drahýho vysrat. . . teda pokud to máš na přemistování z A do B a né na machrování jak se s tim nechá předjet kde co.

pokud by ten nafťák jezdil za 5. tím myslím do pěti a né nad pět, tak kilák vyjde na 1,74kč.

a kdybych měl auto na plyn a jezdilo mi za 9, a plyn stojí 17kaček, tak tam to je nějakejch 1,53kč na kilák.

Za mě bych asi stejně volil něco lehčího než octa, kór ta historická I řada, s řetězem na rozvodech, v benzínu a na plyn. Dále bez výbavy v uplným jednoduchým základu. v jednoduchosti bude síla... snad :D
12:53:28
25.02.2014
saskyn2
-> darklord: No spíš než že nechceš bojovat ti došly argumenty. Ano s Itálií máš pravdu, ale nicméně v celé Evropě je ta Itoška spíš vyjímka že, a tady nejsme v Itálii a máme trochu jiné ceny, navíc oni tam vesměs mají CNG z výroby a ne 1.6 oktávku předělanou na LPG. Konec konců i tady se najdou taxikáři co mají auta na GNG/LPG ale je to hlavně o tom velkém nájezdu jak říkám od začátku, jinak to prostě postrádá smysl.
12:38:07
25.02.2014
darklord
-> saskyn2: ja nebudem bojovat s medialnou masirkou automobiliek a VAG koncernu obzvlast 1 skus niekedy ist do talianska, vacsina taxikarov tam jazdi na LPG (ci GPL ako to tam volaju).
12:32:09
25.02.2014
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Výměna turba je výdaj pomalu na úrovni montáže LPG ale tak do favorita, lpg do kokty je tak trojnásobek, a právě že s TDI nemáš problém, a seš si jistej že by to tak bylo i na to LPG? Kde bereš jistotu že auto které je benzínové musí být ok i když je z neověřeného zdroje?

Jak řikam ,mě je úplně šumák co si kdo koupí ale z mého pohledu aby to nějak finančně zajímavé tak na ten plyn musí být dejme tomu těch 40 tkm ročně, jinak to postrádá smysl a co znam kluky co měly plyn tak se toho vesměs všichni pozbavovali, vy na to všichni koukáte logikou plynu ve 120 kde to mělo smysl protože přestavba stála 10tkč a kromě ventilů se na tom motoru nic neřešilo a když jo tak motor stál 1000kč, tam to proti benzínu to opravdu výrazně ušetřilo, navíc byla bomba za sedačkama takže ani neomezovala kufr, návratnost investice byla super.
12:18:09
25.02.2014
saskyn2
-> darklord: Většina automobilek nabízí CNG a LPG úpravu už z výroby, takže tento tvůj argument je poněkud úplně mimo. Co se týče spolehlivosti tak právě že tady řešíme ojetinu, a to turbo u TDI Oktávky se ti začne srát někdy v 300tkm, což ti ta 1.6 v plynu bude žrát tolik oleje že budeš měnit celý motor a pokud budeš ještě řešit X věcí okolo tak v servisních nákladech to TDI předběhneš několikrát.

Samozřejmě můžeš koupit odjetý TDI který se ti bude srát, ale to můžeš i tu 1.6, to je o štěstí a dobrém výběru při koupi. Jako argumentovat že si koupim 15 let starou vránu a nic se mi na ní nebude kazit je poněkud scestné.

A podivej se kolik těch taxikářů ještě dneska jezdí 15 let starejma Oktávkama a Passatama v naftě, proč asi? Proč nejdou a nekoupěj plyn když je to taková samovražda4
00:33:16
25.02.2014
Jarda/felda
-> darklord 25.02.14 00:25:56: dneska už spousta automobilek nabízí LPG/CNG rovnou z výroby
00:27:59
25.02.2014
dragon_cb_cz
-> darklord: 52 Jelikož jsem jouda co tomu hovno rozumí, tak kdybych měl kupovat ojetinu a neměl prověřenej zdroj, tak jdu spíš do benzínu + LPG než do nafty - výměna turba je výdaj pomalu na úrovni montáže LPG... A to jinak s TDi nemám žádnej problém a dokud to současné bude jezdit, tak se ho nevzdám.
00:25:56
25.02.2014
darklord
-> saskyn2: ono, nove auto budes asi tazko upravovat na LPG. A tak si taxikar kupi kadla kadla rakovinu, ktoru po 3-4 rokoch vymeni, predtym ako sa zacne srat - turbo, trysky, atd. Ale ked sa bavime o tom aku kupit ojetinu, tak nafta byva dost casto smovradza, ktora usporu paliva bohate predbehne na servisnych nakladoch.
23:12:48
24.02.2014
saskyn2
Tak už z logiky věci, kdyby LPG byl takový cenový trhák, tak nemyslíte že by na to jezdili všichni ty taxikáři který mají chrochtáky? Oni nejsou úplně blbý a dokážou si spočítat náklady na provoz. Jako být doba 120tek a žiguliků tak jsem první kdo tady bude lpg chválit, ale dnes je to opravdu někde jinde, ta zástavba už není za 10tkč a návratnost je tam prostě delší a jen pro někoho kdo najezdí alespon těch 40tkm ročně a víc aby to mělo smysl.
21:06:08
24.02.2014
Jarda/felda
-> Dušan 24.02.14 16:59:05: tdi má klasických 15 000 interval
17:40:37
24.02.2014
saskyn2
-> Dušan: od toho odečti to že stejně staruješ a jedeš na benzín než se motor zahřeje na 40°C - da se to nastavit na 25°C- jak u kterého systému, a stejně to nic nemění na tom že startuješ a jedeš na benál než se to zahřeje, hádat se tady o nějaký stupen mi příjde směšné



servis LPG - zalezi co chces, ale krome filtru jednou za rok neni treba neco menit - ano když vše funguje jak má, což ale není ve 100% případů



za 10 let novou bombu - za 10let bude auto na sracky driv nez bomba - ano tak se to dá tedy také brát, ale v tom případě musíš celou návratnost LPG systému rozpočítat do těch 10 let, protože pak už bude naprosto bezcenný



každoroční revizi - nikdo te ndonuti jit na revizi driv jak pred emisema - ano policie to vesměs neřeší, ale počkej až projdeš nějakou škodnou událostí



dvojnásobný poplatek za emise - zalezi kde - nevim jak u Vás ale tady všude. A jezdit kvůli emisím někam 200 km není úplně super.



výměnu oleje po 10tkm - to je podle chuti, spravne ma nafta po 7500 :) která nafta v oktávii má po 7500km? Rád se nechám poučit.



no a nejspíš jednou za čas nějaký ten více namáhaný díl jako je lambda - nevidim zasadni vliv LPG na zivotnost lambdy sání, vstřiky- no nevím neviděl jsem ještě prasklé plastové sání u benzínu nebo nafty, zatím co u lpg je to celkem běžný problém, lambdy na plynu vydrží tak sotva 1/4 toho co vydrží u benzínu.



Hele pro mě za mě at si každý koupí co chce, jen říkám že není dobré zapomínat na tyhle vícenáklady, jasně že některé položky jsou v řádech stokorun a při velkém nájezdu se to v té úspoře rozpustí, ale jde o ten velký nájezd. Pokud někdo najede 20tkm ročně a pořídí si plyn tak proti naftě neušetří ale spíš prodělá.
16:59:05
24.02.2014
Dušan
-> saskyn2:



od toho odečti to že stejně staruješ a jedeš na benzín než se motor zahřeje na 40°C - da se to nastavit na 25°C



servis LPG - zalezi co chces, ale krome filtru jednou za rok neni treba neco menit



za 10 let novou bombu - za 10let bude auto na sracky driv nez bomba



každoroční revizi - nikdo te ndonuti jit na revizi driv jak pred emisema



dvojnásobný poplatek za emise - zalezi kde



výměnu oleje po 10tkm - to je podle chuti, spravne ma nafta po 7500 :)



svíčky na LPG - uplna kravina



no a nejspíš jednou za čas nějaký ten více namáhaný díl jako je lambda - nevidim zasadni vliv LPG na zivotnost lambdy



sání, vstřiky. ?
00:15:19
24.02.2014
saskyn2
-> Dušan: Konkrétně které?
22:11:46
23.02.2014
Dušan
-> saskyn2: ty naklady u LPG bych tak nedramatizoval.
20:34:45
21.02.2014
StepaNoFUN
-> saskyn2: Nevím. Asi záleží hodně na stavu motoru a hlavně stavu elektroniky motoru. A na milionu dalších věcí okolo. Jako jedno zadní kolo (na pick-upu) podhuštěný o 1,2bar (na tý lehký prdeli a gumách se zesíleným bokem to skoro nebylo vidět) jsem byl najednou o litr nahoře...
20:30:09
21.02.2014
saskyn2
Na spitmonitoru je rozdíl mezi koktou feldou 0,25l to zase tak moc není.
20:27:16
21.02.2014
saskyn2
řikam že záleží na noze, já většinou moc spořivě nejezdím3
[ Zobrazit příspěvky smazané moderátory ]
Extreme Tyres