-> pavucina 14.06.20 21:31:36:
Že ti neseberou papíry za rychlost, to je dobrej argumentační faul.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nízkoemisní zony Praha
13:43:31
15.06.2020
15.06.2020
palinator
12:42:16
15.06.2020
15.06.2020
King
Takze si to shnme: ne uplne nova nakupni taska s omezenym dojezdem za 400 litru. Kdyz pominu, ze i takova krava jako Mondeo je tak na hrane, abych se pohodlne vesel za volant, tak ta cena je porad no-go. A to mam jenom smesnou hypoteku a patrim rekneme tem par “nejstastnejsim “ procentum zmestnancu.
22:58:23
14.06.2020
14.06.2020
pavucina
-> saskyn2: Ty ses tim padem v te prvni pravde a nemá smysl se k tomu vyjadrovat A porovnávat odslisne tridy aut.
22:44:43
14.06.2020
14.06.2020
saskyn2
-> pavucina 14.06.20 21:31:36: U tvého pohledu to smysl dává, to ti přeci nikdo nebere. Z mého ne-do citigo nedám kočárek a psa, nedám tam ani malý šlapací autíčko, nedám tam věci když jedu na chalupu, nedám za to plato když potřebuju, dokonce ani vozejk. Myšky a rozjezdy jsou ti v Praze s prominutím úplně, ale úplně k hovnu, naženeš tím pár vteřin, na tohle je super skůtr- jezdím ve špičce Počernice-Nebušice za 24 minut.
Co z toho vyplývá? Že každý je jiný a má prostě jiné požadavky. Ale jako druhému autu do rodiny-jako nákupní taška pro manželku bych se tomu vůbec nebránil.
Co z toho vyplývá? Že každý je jiný a má prostě jiné požadavky. Ale jako druhému autu do rodiny-jako nákupní taška pro manželku bych se tomu vůbec nebránil.
22:01:59
14.06.2020
14.06.2020
dragon_cb_cz
-> pavucina 14.06.20 21:31:36: Líp bych to nenapsal.
21:31:36
14.06.2020
14.06.2020
pavucina
Každej má svojí pravdy a dá se na ní pohlížet jako na tu správnou... Jezdís víc jak 200km denne v kuse nebo potrebujes vetsi auto(jako že ho opravdu potrebujes, ne že se hodí kdyby), nebo bydlím v nějaké zakopané prdeli, ok elektro není pro tebe. Tečka ! Ale neměj na to kecy. Potrebuju jednou za rok jet do Chorvatska (tohle leto kurva budte doma a podporte ceskou ekonomiku a nepodporujte ty vyzirky) povezu si brambory, řízky, chleba, pivo, tak si pujcim auto.. Jezisi oni chtejí za týden 10k ?! Se posrali ne ? No neposrali, spocitej si kolik to stojí tebe ve výsledku, že más velky auto pro to "jednou za rok".
Ale netvrd, ze to je etalon pro kazdýho, není....
Kdyby vetsina jezdicu 5000km rocne zjistila, že je to auto stojí víc jak taxík, tak by se divili, protože si to nedovedou představit, ale je to tak (pořizovací cena/ztráta ceny za rok, POV, benzín, servis, zimní gumy). Nebudu jim to vymlouvat, je to dan za komfort, ze jedu hned a necekane. Sám mam tři auta, jedno daily, jedno na zimu, jedno na vikend. ve vysledku vyhazuju 30k POV 4500,- za známky a to nemluvím o servisu, oleje, brzdy, nápravy, a co se posere.
Mám auta v plynu, ale i tak to jezdí tak 1,6Kč/km. Jo je super, ze se seberu a jedu do italie, na nadrz dam tak 450km kombinovany asi 1300km, ale stejne natankuju plyn, ptz psychicky nesnesu jet na benzin, kdyz je to 2x tolik penez. A stejne si za ty 3h zastavím na 15-20min.
A ted ti povím svojí pravdu, kdyz jsem prestal, kazdy tyden jezdit Praha-Břeclav a rekl jsem, že nechci služebák, ptž me uráží nový motory, mám proplaceny vsechny sluzební kilometry, vcetne cesty do práce, a náke ty soukromé..
Jezdím hlavne Prahu a blízké okolí, 1-2x mesice Plzen, Liberec tzn cesty do 250km denně (a ne v kuse). Zítra vracím po 1000km elektrické citigo. Jezdím 95% sám, nevozím velká břenema. Citigo iV jezdí za po praze s klimatizací do 10kWh/100km, při 100km/h do 12kWh/100km, dálnici v omezovači 135km/h do 18kWh/100km dle terénu.
Pořizovací cena predvadecky 6 mesicu stare 400k, záruka 5 let na baterie 8 let, po 4 letech odhaduju cenu aspon 200k, najedu s tím tak 30-40kkm ročne POV+HAV 10k, ted si spocitejte na kolik to vyjde oproti beznému auto starému 10let za 200k.
Auto ve meste v léte hravě ujede pri nabijeni 0-80% 250km, v zime 170km. Na rychlonabijecce za 20min nabito(delsí dobíjení postrádá smysl čas vs km) na dalších 100km (bohuzel tomu docela domrdali rychlodobíjení). Já nejezdím pomalu a nevrtám koleno, tyhle údaje jsem si ted proveril a overil... Vetsi auto má žena.
Nemáš kde nabíjet ? Dobře, jde to i bez toho, ale chápu, že to není pro tebe. Mám kde dobíjet: každé ráno jedu s nabitým a vytopeným autem.
Ano pořizovací cena je velká, ale jak říkám pořizovací náklady můzou znacne snížit provozní náklady, které se načítají postupne a ve výsledku mohou být dosti vysoké.
Když se na to podíváte ze strany mojí pravdy, dává to smysl ?
EDIT: a jeste pro me výhody, neseberou mi papiry za rychlost, i tech 61kW má takovou dynamiku, že spráskam kazdyho na semaforu, o myskach na jizni spojce nemluvim, má to podobnou dynamiku jako V8 kdyz más otačky 4k, ale takovou dynamiku moc aut nemá... Ale elektro jíi má okamžitě a vzdy.
Ale netvrd, ze to je etalon pro kazdýho, není....
Kdyby vetsina jezdicu 5000km rocne zjistila, že je to auto stojí víc jak taxík, tak by se divili, protože si to nedovedou představit, ale je to tak (pořizovací cena/ztráta ceny za rok, POV, benzín, servis, zimní gumy). Nebudu jim to vymlouvat, je to dan za komfort, ze jedu hned a necekane. Sám mam tři auta, jedno daily, jedno na zimu, jedno na vikend. ve vysledku vyhazuju 30k POV 4500,- za známky a to nemluvím o servisu, oleje, brzdy, nápravy, a co se posere.
Mám auta v plynu, ale i tak to jezdí tak 1,6Kč/km. Jo je super, ze se seberu a jedu do italie, na nadrz dam tak 450km kombinovany asi 1300km, ale stejne natankuju plyn, ptz psychicky nesnesu jet na benzin, kdyz je to 2x tolik penez. A stejne si za ty 3h zastavím na 15-20min.
A ted ti povím svojí pravdu, kdyz jsem prestal, kazdy tyden jezdit Praha-Břeclav a rekl jsem, že nechci služebák, ptž me uráží nový motory, mám proplaceny vsechny sluzební kilometry, vcetne cesty do práce, a náke ty soukromé..
Jezdím hlavne Prahu a blízké okolí, 1-2x mesice Plzen, Liberec tzn cesty do 250km denně (a ne v kuse). Zítra vracím po 1000km elektrické citigo. Jezdím 95% sám, nevozím velká břenema. Citigo iV jezdí za po praze s klimatizací do 10kWh/100km, při 100km/h do 12kWh/100km, dálnici v omezovači 135km/h do 18kWh/100km dle terénu.
Pořizovací cena predvadecky 6 mesicu stare 400k, záruka 5 let na baterie 8 let, po 4 letech odhaduju cenu aspon 200k, najedu s tím tak 30-40kkm ročne POV+HAV 10k, ted si spocitejte na kolik to vyjde oproti beznému auto starému 10let za 200k.
Auto ve meste v léte hravě ujede pri nabijeni 0-80% 250km, v zime 170km. Na rychlonabijecce za 20min nabito(delsí dobíjení postrádá smysl čas vs km) na dalších 100km (bohuzel tomu docela domrdali rychlodobíjení). Já nejezdím pomalu a nevrtám koleno, tyhle údaje jsem si ted proveril a overil... Vetsi auto má žena.
Nemáš kde nabíjet ? Dobře, jde to i bez toho, ale chápu, že to není pro tebe. Mám kde dobíjet: každé ráno jedu s nabitým a vytopeným autem.
Ano pořizovací cena je velká, ale jak říkám pořizovací náklady můzou znacne snížit provozní náklady, které se načítají postupne a ve výsledku mohou být dosti vysoké.
Když se na to podíváte ze strany mojí pravdy, dává to smysl ?
EDIT: a jeste pro me výhody, neseberou mi papiry za rychlost, i tech 61kW má takovou dynamiku, že spráskam kazdyho na semaforu, o myskach na jizni spojce nemluvim, má to podobnou dynamiku jako V8 kdyz más otačky 4k, ale takovou dynamiku moc aut nemá... Ale elektro jíi má okamžitě a vzdy.
21:16:16
14.06.2020
14.06.2020
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 14.06.20 19:44:36: No ono ty elektroauta fakt nejsou na jedno použití a když jedeš takhle dlouhou trasu, tak stejně nějaká pauza nejspíš bude, že jo....
-> saskyn2 14.06.20 20:01:51: Ze statistik který jsem na tohle téma viděl. Byly americký, to jo, ani netuším, jestli v ČR nějaký srovnatelný existujou, ale tipoval bych, že by vyšly spíš příznivěji než ty americký. Fakt si dost stojím za tím, že pro hodně lidí by to elektroauto bohatě dostačovalo (resp. fungovalo líp jak spalovák) a ten zlomek situací, kde to je naopak, tak jde operativně řešit jinak. Podle mě je fakt hlavní bariérou cena (a s tím související nízký zájem a tudíž i nedostatečná infrastruktura).
-> saskyn2 14.06.20 20:01:51: Ze statistik který jsem na tohle téma viděl. Byly americký, to jo, ani netuším, jestli v ČR nějaký srovnatelný existujou, ale tipoval bych, že by vyšly spíš příznivěji než ty americký. Fakt si dost stojím za tím, že pro hodně lidí by to elektroauto bohatě dostačovalo (resp. fungovalo líp jak spalovák) a ten zlomek situací, kde to je naopak, tak jde operativně řešit jinak. Podle mě je fakt hlavní bariérou cena (a s tím související nízký zájem a tudíž i nedostatečná infrastruktura).
20:29:20
14.06.2020
14.06.2020
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Tak když potřebuju 8 tun písku, tak si to nepovezu na 15x na vleku a radši se zeptám kolegy, kdy pojede tam a tam a zadám mu to jako vytěžovák. Když potřebuju mlydýmu písek na pískoviště, tak si ho dovezu sám na vleku. :-)
To samý jako když mám jet na rodinnej vejlet ve víc lidech, tak si radši půjčím z práce auto, než aby jsme jeli dvěma... Ale když je ta možnost...
To samý jako když mám jet na rodinnej vejlet ve víc lidech, tak si radši půjčím z práce auto, než aby jsme jeli dvěma... Ale když je ta možnost...
20:13:41
14.06.2020
14.06.2020
Tomaso435
-> dragon_cb_cz 14.06.20 14:57:04: kolega v práci si auto na dovolenou pujčuje od tchána.. proč ? no protože přeci nepojedem ve 4 lidech rapidem do chorvatska .. nejsme blázni, on má audi kombi a tam ani nevíš že jedeš ... No má to ten kluk vymyšlený no :) škoda že pořád poptává kdy jedu služebákem kolem abych mu tam hodil nějakej matroš
20:01:51
14.06.2020
14.06.2020
saskyn2
-> dragon_cb_cz 14.06.20 19:36:56: A kde si přišel na to jak to má většina? Jestli je většina jako já, nebo jako tvoje ségra? Já chápu že každý to má jinak. Já to auto v podstatě používám k práci, jezdím na chalupu, s malou na výlety, na dovolenou, na nákupy, věci na barák atd. Chápu že pokud někdo bydlí v nájemním bytě v centru Prahy, má metro i lidl pod oknem, nemá děti, pracuje v kanclu přes ulici tak to auto nepotřebuje, protože na tu dovolenou jednou za rok si zaletí letadlem a na letiště dojede taxikem nebo mhd.
19:51:58
14.06.2020
14.06.2020
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 14.06.20 19:44:36: rychlonabíení je na hodinu to si dáš v klidu kafíčko, svačinku protáhneš hřbet a jedeš dál je fakt že se spalovacím už jsi za tu hodinu o 60-80km jinde
19:44:36
14.06.2020
14.06.2020
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: -> palinator 14.06.20 17:26:19: Klidně větší, ale jak často potřebuješ dojezd víc jak 400km na jeden zátah?
Vcelku minimálně. Ale naprosto vždycky naprosto neplánovaně. :-/ A oparvdu řešit že jako tam už nemůžu jet, protože potřebuju několik hodin dobíjet? To už je jako s letadlama. :-D Tohle letiště, nebo tohle druhý - a pak - jsme v řiti, protože na víc nemáme palivo.
Vcelku minimálně. Ale naprosto vždycky naprosto neplánovaně. :-/ A oparvdu řešit že jako tam už nemůžu jet, protože potřebuju několik hodin dobíjet? To už je jako s letadlama. :-D Tohle letiště, nebo tohle druhý - a pak - jsme v řiti, protože na víc nemáme palivo.
19:36:56
14.06.2020
14.06.2020
dragon_cb_cz
-> saskyn2 14.06.20 17:14:17: No ale to je právě ono. "Kurva já potřebuju". No tak ho měj. Však jo. Ale to neznamená, že to tak má většina. Nehledě na efekt "mám tu možnost, takže to tak řeším". Tohle krásně vidím právě u segry - prostě je navyklá řešit věci jinak, protože řešit je tím, že někam dojede spoustu času neměla možnost nebo chuť. Ve výsledku to vyjde skoro stejně. Ty auto máš a můžeš - no tak to tak děláš a nad alternativama nepřemýšlíš - proč bys měl, když máš "vyřešeno". Ona zase má vyřešeno jinak a nenapadne jí kvůli tomu pořizovat auto.
-> palinator 14.06.20 17:26:19: Klidně větší, ale jak často potřebuješ dojezd víc jak 400km na jeden zátah?
-> King 14.06.20 17:47:52: Mně to úplně nefér nepřijde. V určitou chvíli jak říkáš ta nákupní taška vyjde skoro stejně jako vyšší střední, ale ve výsledku tě to stejně stojí víc, protože pořád ztrácí na hodnotě rychleji než ta nákupní taška a na servisu do ní taky nasypeš víc. Konkrétní čísla pochopitelně budou vycházet jinak když budeš porovnávat nový a jetý, ale na magické recepty kdy jezdíš v luxusu za cenu menší než ojetá fábie úplně nevěřím - on ten trh není úplně blbej, na tom se asi shodneme, ne?
-> palinator 14.06.20 17:26:19: Klidně větší, ale jak často potřebuješ dojezd víc jak 400km na jeden zátah?
-> King 14.06.20 17:47:52: Mně to úplně nefér nepřijde. V určitou chvíli jak říkáš ta nákupní taška vyjde skoro stejně jako vyšší střední, ale ve výsledku tě to stejně stojí víc, protože pořád ztrácí na hodnotě rychleji než ta nákupní taška a na servisu do ní taky nasypeš víc. Konkrétní čísla pochopitelně budou vycházet jinak když budeš porovnávat nový a jetý, ale na magické recepty kdy jezdíš v luxusu za cenu menší než ojetá fábie úplně nevěřím - on ten trh není úplně blbej, na tom se asi shodneme, ne?
19:25:44
14.06.2020
14.06.2020
StepaNoFUN
-> palinator: S malým vlekem +25%? To tak možná s karavanem, nebo u nějaký malorážky. Třeba u služební dodávky o malým (byť naloženým) vleku skoro nevím a spoitřeba je prakticky pořád stejná.
Jinak elektra by se mi líbila. Pro mojí mámu. Najede ročně pár jednotek tisíc km, většinou couračky (do 50km otočka, třeba 2x v tejdnu, přes 100km snad posledních 5 let nikdy). Dneska už teda naštěstí nejedí autem kilometr do krámu (krám je od nás už teď 200m, takže chodí pěšky), kdy jsem trpěl za to auto. Ale přesto - na tohle použití za mě super. Pro mě na ho... Denně 100-700km (průměr mám 110kilometrů denně, ale to bych musel jezdit fakt každej den).
Jinak elektra by se mi líbila. Pro mojí mámu. Najede ročně pár jednotek tisíc km, většinou couračky (do 50km otočka, třeba 2x v tejdnu, přes 100km snad posledních 5 let nikdy). Dneska už teda naštěstí nejedí autem kilometr do krámu (krám je od nás už teď 200m, takže chodí pěšky), kdy jsem trpěl za to auto. Ale přesto - na tohle použití za mě super. Pro mě na ho... Denně 100-700km (průměr mám 110kilometrů denně, ale to bych musel jezdit fakt každej den).
19:08:45
14.06.2020
14.06.2020
Jarda/felda
-> saskyn2 14.06.20 17:14:17: tohle řeší bmw I3 rex kde máš v podstatě zabudovanou elektrocentrálu
17:47:52
14.06.2020
14.06.2020
King
-> dragon_cb_cz 14.06.20 16:04:04: Ale to je trošičko nefér argumentovat cenou novýho "rodinnýho " vágenu vs. cenou nový nákupní tašky. Já jsem socka, která kupuje zásadně ojetou vyšší střední až luxusní třídu a ten rozdíl oproti nákupním taškám tam není tak dramatickej (což jenom dokazuje to o pádu cen).
17:40:01
14.06.2020
14.06.2020
saskyn2
-> palinator 14.06.20 17:34:54: No já zase s vlekem jezdím pomaleji, tak to asi 25% není, ale i tak to samozřejmě něco udělá, navíc oser s parkováním, to že ti tam může kdokoliv cokoliv vzít, prší ti tam atd. Ale někdy není zbytí...
17:35:13
14.06.2020
14.06.2020
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.06.20 17:26:31: No ale pak se ti ztrácí ta ekonomická výhodnost.
17:34:54
14.06.2020
14.06.2020
palinator
-> saskyn2:
A to se ten vlek potom taky vyplatí, když je spotřeba +25%
A to se ten vlek potom taky vyplatí, když je spotřeba +25%
17:33:55
14.06.2020
14.06.2020
saskyn2
-> palinator: No já nemít kombíka tak asi budu jezdit jak Bukaj s trvale připojeným vlekem
17:26:31
14.06.2020
14.06.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: No ale pokud nemáš čistě plyn, ale kombinaci benzín + LPG/CNG, tak tě ta nádrž na plyn okrádá jen jakoby o prostor v kufru (případně pod autem). Nejsi odkázanej jen na stanice LPG, ale můžeš ke kterýkoli i pro benzin...
17:26:19
14.06.2020
14.06.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:
Já zas větší auto potřebuju paradoxně právě proto, že jezdim málo. Procento jízd, kdy mám auto dost vytížené, je u mě docela vysoké. Už jen když jedu na ten nákup, tak protože nakupuju na delší dobu a často i pro více lidí, tak to prostě docela narvu.
Já zas větší auto potřebuju paradoxně právě proto, že jezdim málo. Procento jízd, kdy mám auto dost vytížené, je u mě docela vysoké. Už jen když jedu na ten nákup, tak protože nakupuju na delší dobu a často i pro více lidí, tak to prostě docela narvu.
17:14:17
14.06.2020
14.06.2020
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Jenže to velké auto většina využije víckrát než jen do chorvatska. Hlavně ho využiješ neplánovaně, vidím to když jezdím na skůtru což je na ježdění po Praze super, ale běda když neplánovaně potřebuješ něco odvést. A nedokážu si představit jak bych byl zoufalej kdybych musel být se vším odkázaný na taxik nebo půjčovnu.
To samé elektromobil, kurva já potřebuju auto do kterýho kdykoliv sednu a dojedu kamkoliv, ne něco co se musí co 200km dobíjet a řešit jestli dojedu, nebo ne. I LPG co tu zminuje Bukaj je na hovno právě kvůli dojezdu, to co bych ušetřil na nákladech 2x projebu na čase stráveným tankováním a hledání benzíky kde mají plyn...
To samé elektromobil, kurva já potřebuju auto do kterýho kdykoliv sednu a dojedu kamkoliv, ne něco co se musí co 200km dobíjet a řešit jestli dojedu, nebo ne. I LPG co tu zminuje Bukaj je na hovno právě kvůli dojezdu, to co bych ušetřil na nákladech 2x projebu na čase stráveným tankováním a hledání benzíky kde mají plyn...
16:04:04
14.06.2020
14.06.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 14.06.20 15:37:50: Vidíš, já bych zase nechtěl auto, se kterým nemůžu legálně zaparkovat v práci... každý má svoje.
A odpor k taxíku nechápu, třeba když segra řešila, jestli si má auto nechat nebo ne, tak ho nakonec prodala, protože zjistila, že jí taxík vyjde daleko levněji...
A ad to Chorvatsko - cenový rozdíl mezi malým a "rodinným" autem je často v řádu vyšších stovek tisíc, které v průběhu času totálně odepíšeš, protože v určitou chvíli to velké auto začne mít menší cenu, než to malé. Za to si pěkné velké auto na dva týdny dovolené půjčíš mnohokrát.
Pokud někdo pravidelně vozí kola, větší náklady, jezdí na dovolenou autem 5x za rok atd - tam je to jiná. Ale znám spoustu lidí, co mají velké auto, nic v něm nevozí, jezdí sami... ale musí mít velké auto, co kdyby se zítra rozhodli stěhovat mrazák. Co na tom, že se jím tam pak stejně nevejde a protože ho sami neodvezou, tak si nakonec stejně dopravu raději zaplatí, než se s tím prcat...
A odpor k taxíku nechápu, třeba když segra řešila, jestli si má auto nechat nebo ne, tak ho nakonec prodala, protože zjistila, že jí taxík vyjde daleko levněji...
A ad to Chorvatsko - cenový rozdíl mezi malým a "rodinným" autem je často v řádu vyšších stovek tisíc, které v průběhu času totálně odepíšeš, protože v určitou chvíli to velké auto začne mít menší cenu, než to malé. Za to si pěkné velké auto na dva týdny dovolené půjčíš mnohokrát.
Pokud někdo pravidelně vozí kola, větší náklady, jezdí na dovolenou autem 5x za rok atd - tam je to jiná. Ale znám spoustu lidí, co mají velké auto, nic v něm nevozí, jezdí sami... ale musí mít velké auto, co kdyby se zítra rozhodli stěhovat mrazák. Co na tom, že se jím tam pak stejně nevejde a protože ho sami neodvezou, tak si nakonec stejně dopravu raději zaplatí, než se s tím prcat...
15:37:50
14.06.2020
14.06.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak já bych třeba nechtěl být odkázán na někoho jiného, ať už jde o cokoli.
Nedovedu si představit, jak zoufalý bych byl, kdybych neměl po ruce auto, které znám, mohu (?) se na něj spolehnout a vím, co od něj čekat...
A volat taxíka by mne nenapadlo asi ani v tom největším srabu - to bych asi došel pěšky nebo dojel stopem...
To není o tom, že bych si koupil auto jenom na těch 10 cest do Chorvatska a po deseti letech bych jej s nájezdem 25 tisíc prodával.
Stejně tak, jako elektromobil, je pro mne nepraktické auto bez tažného (ovšem u toho tažného je to věc, kterou řeší pár tisíc a pár hodin práce). Elektromobil by se mi líbil, ale nějaký stylový - Eltra nebo ještě lépe 1000MB na baterky. Ale na denní jezdění mi daleko praktičtější přijde LPG - jednak kvůli dojezdu (přes 1000 km na jednu nádrž LPG + jednu nádrž BA96), dále kvůli nákladech na KM a domácí servisovatelnosti atd.
To jsou důvody proč jezdím tím, čím jezdím...
Nedovedu si představit, jak zoufalý bych byl, kdybych neměl po ruce auto, které znám, mohu (?) se na něj spolehnout a vím, co od něj čekat...
A volat taxíka by mne nenapadlo asi ani v tom největším srabu - to bych asi došel pěšky nebo dojel stopem...
To není o tom, že bych si koupil auto jenom na těch 10 cest do Chorvatska a po deseti letech bych jej s nájezdem 25 tisíc prodával.
Stejně tak, jako elektromobil, je pro mne nepraktické auto bez tažného (ovšem u toho tažného je to věc, kterou řeší pár tisíc a pár hodin práce). Elektromobil by se mi líbil, ale nějaký stylový - Eltra nebo ještě lépe 1000MB na baterky. Ale na denní jezdění mi daleko praktičtější přijde LPG - jednak kvůli dojezdu (přes 1000 km na jednu nádrž LPG + jednu nádrž BA96), dále kvůli nákladech na KM a domácí servisovatelnosti atd.
To jsou důvody proč jezdím tím, čím jezdím...
14:57:04
14.06.2020
14.06.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 14.06.20 14:41:55: Je v zásadě irelevantní, protože pokud do toho Chorvatska nejezdíš 10x za sezónu, tak tě ve výsledku vyjde levněji si to auto na dovolenou půjčit, než si ho "pro strýčka příhodu" koupit a pak tam s ním jet 1x za rok... Cenový rozdíl mezi velkými a malými auty není vůbec zanedbatelný, nehledě na to, že ta velká ztrácejí daleko rychleji na hodnotě.
Jenže tohle spousta lidí odmítá pochopit, stejně jako skutečnost, že než auto vlastnit by je kolikrát vyšlo daleko levněji jezdit taxíkem. V zásadě daleko víc kulturní a psychologická záležitost, než technická či ekonomická
-> Tomaso435 14.06.20 13:32:28: Ano, viz výše, kupuje, a vůbec jim nedochází, že je to v zásadě kravina.
Jenže tohle spousta lidí odmítá pochopit, stejně jako skutečnost, že než auto vlastnit by je kolikrát vyšlo daleko levněji jezdit taxíkem. V zásadě daleko víc kulturní a psychologická záležitost, než technická či ekonomická
-> Tomaso435 14.06.20 13:32:28: Ano, viz výše, kupuje, a vůbec jim nedochází, že je to v zásadě kravina.
14:41:55
14.06.2020
14.06.2020
Bukaj
-> Tomaso435: V tomto s Tebou souhlasím - asi málokdo má doma tolik aut, na kolik různých využití potřebuje. A všechny podmínky případného využití v průběhu plánované životnosti tedy musí splnit jeden až dva "univerzální" rodinné vozy.
Takže argument "no jo, ale co až pojedu v létě do Chorvatska!" rozhodně není irelevantní.
Úplně mimo: s tím využitím "jednou za rok" mi v hlavě vytanula myšlenka elektromobilu na táboře a následné představy byly poměrně komické...
Takže argument "no jo, ale co až pojedu v létě do Chorvatska!" rozhodně není irelevantní.
Úplně mimo: s tím využitím "jednou za rok" mi v hlavě vytanula myšlenka elektromobilu na táboře a následné představy byly poměrně komické...
13:32:28
14.06.2020
14.06.2020
Tomaso435
-> dragon_cb_cz 14.06.20 13:11:37: druhej odstavec .... přesně takhle si většina lidí kupuje auto :) proč? no protože neřeší až pojede pro cokliv vyjma potravin, prostě ví že tam narve cokoliv.
13:11:37
14.06.2020
14.06.2020
dragon_cb_cz
-> King: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Však říkám, že chápu, že to není pro každého - ostatně nikdo nepočítá s tím, že bychom najednou všichni přesedli do elektromobilů (i když někteří "zarytí odpůrci" to občas tvrdí).
Většina lidí ale auto takhle prostě nepoužívá, na nákupy/do práce/za rodinou atd by jim dojezd běžných EV dávno stačil. Debata většinou skončí argumentem "no jo, ale co až pojedu v létě do Chorvatska!". No, možná jsem divnej, ale většinou si auta nekupuju podle toho jak je použiju jednou za rok...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.06.20 11:35:41: No tam jsme zpátky u toho, co jsme tu řešili už opakovaně - že je otázka, jestli je podobnej způsob fungování společnosti dlouhodobě udržitelný. To že to tak spousta lidí teď má takhle nastavený samo o sobě není argument (čímž neříkám, že není potřeba to brát v úvahu).
-> King 12.06.20 12:42:11: Mám to s limitem na auto dost podobně, ostatně viz -> dragon_cb_cz 11.06.20 00:02:31:
Většina lidí ale auto takhle prostě nepoužívá, na nákupy/do práce/za rodinou atd by jim dojezd běžných EV dávno stačil. Debata většinou skončí argumentem "no jo, ale co až pojedu v létě do Chorvatska!". No, možná jsem divnej, ale většinou si auta nekupuju podle toho jak je použiju jednou za rok...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.06.20 11:35:41: No tam jsme zpátky u toho, co jsme tu řešili už opakovaně - že je otázka, jestli je podobnej způsob fungování společnosti dlouhodobě udržitelný. To že to tak spousta lidí teď má takhle nastavený samo o sobě není argument (čímž neříkám, že není potřeba to brát v úvahu).
-> King 12.06.20 12:42:11: Mám to s limitem na auto dost podobně, ostatně viz -> dragon_cb_cz 11.06.20 00:02:31:
17:20:25
13.06.2020
13.06.2020
Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nebo tak.. ale mínil jsem původně "přepřahání" baterií..
19:27:09
12.06.2020
12.06.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jozka: Leda jako elektrosok pro kone :-D
19:25:02
12.06.2020
12.06.2020
Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.06.20 11:35:41: Na to by se hodilo něco na způsob Elektro Pony Expressu..
14:05:50
12.06.2020
12.06.2020
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Vem na úvěr nebo investuj do třešní a budou rychlý prachy.
Vem na úvěr nebo investuj do třešní a budou rychlý prachy.
13:36:11
12.06.2020
12.06.2020
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 12.06.20 13:34:02: To je asi neco jako: "Letos poprve nepojedu na Bali kvuli koronaviru. Do ted to bylo jen kvuli penezum."
13:34:02
12.06.2020
12.06.2020
Jirik_Tuňák1983
-> King 12.06.20 12:42:11: Já mám limit na "nový" auto někde kolem 690 000,-. Háček je, že je nemáme.
12:52:51
12.06.2020
12.06.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> King: By mi zajimalo, jestli by ti domaci nabijeni proplacel zamestnavatel...
12:42:11
12.06.2020
12.06.2020
King
-> dragon_cb_cz: No, to sice je, ale ac rozhodne nepatrim do kategorie “od vejplaty k vejplate “ , muj limit za “novy “ auto je nekde u 200 litru. Tenhle tejden mam takovej najezd, ze bych dobijel 2x denne a to v pracovni dobe nechces.
12:40:11
12.06.2020
12.06.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Spojka s odloucenym pracovistem... Prevozy dokumentu, dilu atd, socialni interakce s kolegy :-D
11:41:29
12.06.2020
12.06.2020
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Kvůli čemu tam na otočku jezdíš?
Kvůli čemu tam na otočku jezdíš?
11:35:41
12.06.2020
12.06.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz 12.06.20 10:33:42: No kdyz jedu z Prahe na otocku do Ostravy, tak bych autem na baterky fakt jet nechtel :-D to bych kazdej tejden misto 12 hodin na ceste byl tak 20 :-D
10:33:42
12.06.2020
12.06.2020
dragon_cb_cz
-> King 12.06.20 09:39:01: Průměrná dojížděcí vzdálenost je ale přesně v té oblasti "nízkých desítek". Na tvoje přelety přes republiku to asi zatím není, i když už to tak mimo taky nebude...
09:39:01
12.06.2020
12.06.2020
King
-> pavucina 10.06.20 23:46:00: No,...zarytý odpůrce elektromobility...asi skutečně málokdo je skutečným zarytým odpůrcem elektromobility. Spíš jsme my "konzervy " háklivější na mlžení, úmyslný zkreslování údajů a legislativní buzerace, který většina nechce (ponechme stranou, že to může bejt z nevědomosti, nedostatku informací pro rozhodování, ale takhle ještě pořád demokracie funguje).
S teplým a nadstandardně placeným flíčkem ve vzdálenosti nízkých desítek km od domova mi autíčko na baterky smysl dává, ale...
S teplým a nadstandardně placeným flíčkem ve vzdálenosti nízkých desítek km od domova mi autíčko na baterky smysl dává, ale...
15:12:27
11.06.2020
11.06.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz 10.06.20 23:41:05: No právě, když máš víc aut... Na škodovku nemá cenu známku dávat, ale přesně když už ji vytáhnu někam na sever, kdy musim přes Prahu, tak halt jedu městem, protože na okruh nemůžu... Debilita no.
13:12:20
11.06.2020
11.06.2020
dragon_cb_cz
-> palinator 11.06.20 10:42:17: Zabiješ bobra, zachráníš strom, ušiješ si kožich a topit nepotřebuješ. Ochrana přírody na třetí
11:28:49
11.06.2020
11.06.2020
pavucina
-> palinator: Hehe...
Ja ze zcatku jezdil s golfem na eco, uz jen kvuli tomu, ze to ma dost citlivej plyn a cukal jsem s tim.. a porad mi byla zima.. jeste aby ne, kdyz to na eco snizi vykon topeni .
Jinak ti rozumim, na delsi ceste jsem setril, jinak jsem si to uzival.
Ja ze zcatku jezdil s golfem na eco, uz jen kvuli tomu, ze to ma dost citlivej plyn a cukal jsem s tim.. a porad mi byla zima.. jeste aby ne, kdyz to na eco snizi vykon topeni .
Jinak ti rozumim, na delsi ceste jsem setril, jinak jsem si to uzival.
10:42:17
11.06.2020
11.06.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:
Já bych měl s elektromobilem problém ten, že bych si kvůli kolenovrtství za 100 km cestu ani nezatopil.
Kdežto u "deaselu" to těch 15 km přečkám v pohodě a pak topím odpadním teplem jak vzteklej.
E: mimochodem, vidim to u sebe na tý elektrokoloběžce... vždy, když koloběžka musí brzdit protiproudem (tedy nikoliv rekuperací), trhá mi to srdce. A přitom jde o hovno, cena dobití koloběžky z nuly do plna je v řádu desítek haléřů a to jí ještě dobíjim výhradně v práci. Ale prostě šetřim každej Watt.
Já bych měl s elektromobilem problém ten, že bych si kvůli kolenovrtství za 100 km cestu ani nezatopil.
Kdežto u "deaselu" to těch 15 km přečkám v pohodě a pak topím odpadním teplem jak vzteklej.
E: mimochodem, vidim to u sebe na tý elektrokoloběžce... vždy, když koloběžka musí brzdit protiproudem (tedy nikoliv rekuperací), trhá mi to srdce. A přitom jde o hovno, cena dobití koloběžky z nuly do plna je v řádu desítek haléřů a to jí ještě dobíjim výhradně v práci. Ale prostě šetřim každej Watt.
10:07:49
11.06.2020
11.06.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 11.06.20 00:25:03: To předpokládáš špatně - pevný částice se pochopitelně řeší taky. Ono totiž není pevná částice jako pevná částice. Jednak jde o velikost (ty produkované ve spalovacích motorech jsou často hodně malé a tudíž nebezpečnější) a taky o chemické složení - např. obsah benzenu pokud mi dobře slouží paměť.
Logicky - "intertní prach" vadí méně než ten s obsahem karcinogenů. A karcinogeny vázané v sazích tak malých, že úspěšně proniknou dýchacími cestami a dostávají se i do krve jsou nebezpečnější, než vázané v sazích, které skončí max v horních cestách dýchacích a většinu jich "vykašleš" zase ven.
A že už se testují prachové filtry na brzdy víš?
Logicky - "intertní prach" vadí méně než ten s obsahem karcinogenů. A karcinogeny vázané v sazích tak malých, že úspěšně proniknou dýchacími cestami a dostávají se i do krve jsou nebezpečnější, než vázané v sazích, které skončí max v horních cestách dýchacích a většinu jich "vykašleš" zase ven.
A že už se testují prachové filtry na brzdy víš?
00:25:03
11.06.2020
11.06.2020
Bukaj
Předpokládám, že pevné exhalace ve výfukových plynech nebudou to, co se řeší u nízkoemisních zón. Spíše to budou "jedy" (oxidy dusíku, síry a další chemické sloučeniny). Protože dokud budou velká města tepelnými ostrovy, vozovky, chodníky a budovy budou z asfaltu, betonu, cihel, malty atd, tak prachové částice se do ovzduší budou uvolňovat ve velkém (ve srovnání s extravilánem) i kdyby se nakrásně zakázala veškerá doprava mimo pěší.
A pokud se bavíme o "lokálně méně škodlivých samohybech", pak se jejich prachová stopa minimalizuje, až nebudou v kontaktu s vozovkou (nebudou mít pneumatiky) a akcelerace a hlavně brzdění nebude zajištěno třením. Elektromobily (systém rekuperace) jsou dobrý základ, teď ještě dořešit to tření...
...třeba se inspirovat v tomto seriálu
A pokud se bavíme o "lokálně méně škodlivých samohybech", pak se jejich prachová stopa minimalizuje, až nebudou v kontaktu s vozovkou (nebudou mít pneumatiky) a akcelerace a hlavně brzdění nebude zajištěno třením. Elektromobily (systém rekuperace) jsou dobrý základ, teď ještě dořešit to tření...
...třeba se inspirovat v tomto seriálu
00:02:31
11.06.2020
11.06.2020
dragon_cb_cz
-> pavucina: Já jsem zarytý fanoušek, ale bohužel zároveň moc socka :D
23:46:00
10.06.2020
10.06.2020
pavucina
-> dragon_cb_cz: Jo zni to blbe chapu :D, ale myslel jsem to tak, ze to zlevni, a potom to zacne davat smysl i zarytym odpurcum (coz ted hlavne dela ta cena).