skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ako na embéčku
22:26:10
07.07.2016
07.07.2016
Jozka
-> doking: Tak přijde na to.. já mám jednu sadu pneu takovou starší ztvrdlou a ty pískaj skoro furt..
10:15:42
07.07.2016
07.07.2016
doking
-> Jozka: No není,ale při prvních kilometrech v MB jsem jaksi na volné křižovatce to prostě ohnul do pravého úhlu a trošku jsem pískal no,tak jsem si tehdy řekl,že takhle asi nee... :-D
14:13:00
04.07.2016
04.07.2016
dragon_cb_cz
-> PeterLuk: Štěpán a Milan se v tom určitě vyznají víc než já, ale vidím to stejně jako -> Jozka 02.07.16 22:31:22: , v běžným provozu si nedovedu představit, že bys to svlíknul (a nikdy jsem neslyšel, že by se to někomu povedlo), to riziko mi přijde dost teoretický...
13:24:00
04.07.2016
04.07.2016
PeterLuk
Tak rally s tým preteklať nebduem, slalom jazdiť tiež nie, ani driftovať sa nechystám :D Ide mi o to, či tam teda, keď chcem použiť originál disky a tieto protektory duše mám dávať, alebo nie.
10:45:54
03.07.2016
03.07.2016
Jozka
-> doking: Těch koníků tam na vášnění není zas nijak moc..
-> vhml: Jo, 2014 - mě pak došlo, že letos ještě Agropa nebyla a vloni už měl duše.
Gumaři zas tvrděj (některý dost kategoricky), že tvarování zevnitř bezdušovýho pláště duše stejně poničí - i když ani to se mi ještě nestalo..
-> vhml: Jo, 2014 - mě pak došlo, že letos ještě Agropa nebyla a vloni už měl duše.
Gumaři zas tvrděj (některý dost kategoricky), že tvarování zevnitř bezdušovýho pláště duše stejně poničí - i když ani to se mi ještě nestalo..
08:22:17
03.07.2016
03.07.2016
vhml
08:09:22
03.07.2016
03.07.2016
vhml
02:01:33
03.07.2016
03.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 02.07.16 08:26:58: Už ne, už má Braidy od Kamila ze speedpra
01:31:06
03.07.2016
03.07.2016
doking
-> Jozka: Člověk se nechá unést a vlítne do tý pravoúhlý zatáčky trochu svižně a už to bude :-)
22:31:22
02.07.2016
02.07.2016
Jozka
-> vhml 02.07.16 01:00:38: Známej vloni na Pačejově bezdušovou 14" zul a skončilo to poruchou střechy.. ale na sériový tisícovce či kile velmi silně pochybuju, že by to někdo v běžným veteránským provozu dokázal.
E: Nebo to možná bylo už 2014..?
E: Nebo to možná bylo už 2014..?
09:16:36
02.07.2016
02.07.2016
MajoLR
08:26:58
02.07.2016
02.07.2016
Luky
-> vhml: ale třeba Pechovi na Porsche se zadní gumy hodně zouvají a to je skoro stejná technika...
01:00:38
02.07.2016
02.07.2016
vhml
-> StepaNoFUN 01.07.16 23:07:09: nikdy jsme s tím na slalomech ani rally neměli problém
23:09:29
01.07.2016
01.07.2016
Milan 136
-> StepaNoFUN: pred casem jsem tu na to nekde navedl tema a byla spousta nazoru, ze je to v pohode. Osobne bych na tom nejezdil, ta guma tam vubec nedrzi....
23:07:09
01.07.2016
01.07.2016
StepaNoFUN
K těm dušovejm/bezdušovejm pneu... Konkrétně 14" ráfky nikdy neměly "zámky", takže obutí byť bezdušovejch pneu bez duše je tak trochu problematický. Ne že by to nefungovalo, ale na ráfku bez zámku je to docela o hubu. To že to v pneuservisech nechtěj dávat celkem chápu. Dávat duši je pakárna. Bezdušák je nabouchanej za pár minut, duše jen zdržuje... Navíc občas je potřeba foukat na 2x po delším čase (vzduch mezi ráfkem, pneu a duší utíká jen kolem ventilku a tudíž se kolo tváří večer jako nafoukaný, ale ráno je skoro prázdný). Ale 14tky bych bez duše nedával. Prostě tam ty hrany na ráfku chyběj a teoreticky zout to kolo v zatáčce není až zase takovej problém...
08:57:55
01.07.2016
01.07.2016
Jozka
-> PeterLuk:
Na starý auto stačí starý knížky..
Dobový pryžový díly nebývají až tak tragický ani po delší odstávce, s výměnama za novodobý bych se fakt zbytečně neukvapoval. Do bezdušových pneu v servisech duše dávají neradi, ale pokud jsou dosedací plochy pod patky OK (nevyrezlý) a disky jsou taky 1969 jako auto, tak konfekční bezdušovej ventil lze instalovat.
Starej benzín bych se snažil vypustit nebo odsát, zvlášť pokud je ho víc. Vypouštění ale s citem, nádrž vypouštěcí zátku sice má, ale je dost snadný jí vytrhnout i s jímkou.
Na starý auto stačí starý knížky..
Dobový pryžový díly nebývají až tak tragický ani po delší odstávce, s výměnama za novodobý bych se fakt zbytečně neukvapoval. Do bezdušových pneu v servisech duše dávají neradi, ale pokud jsou dosedací plochy pod patky OK (nevyrezlý) a disky jsou taky 1969 jako auto, tak konfekční bezdušovej ventil lze instalovat.
Starej benzín bych se snažil vypustit nebo odsát, zvlášť pokud je ho víc. Vypouštění ale s citem, nádrž vypouštěcí zátku sice má, ale je dost snadný jí vytrhnout i s jímkou.
07:15:50
01.07.2016
01.07.2016
PeterLuk
Super, ľudia, díky za rýchle odpovede. :) Auto ešte nemám doma, tak som si chcel čo to zistiť kým sa k nemu dostanem a kým ho dám doviezť. Lak je pôvodný, v dobrom stave, len na pár miestach je bodová korózia, s tým by potom niečo tiež trebalo spraviť, to ešte uvidím... Čo sa literatúry týka, akurát včera sa mi konečne podarilo nájsť príručku, ktorú som dlho hľadal, fascinuje ma, čo všetko tam je - pri takom novom Nissane Qashqai by to muselo byť niekoľkokrát také hrubé - alebo by tam bolo iba napísané: "Navštívte autorizovaný servis" :D Tiež mám nejaké staršie knižky a rád by som si zohnal aj niečo nové. Čo sa valcov týka, to asi áno, čo to si naštudujem a keď tak, snáď dedo pomôže...
02:55:14
01.07.2016
01.07.2016
Eidy
Ještě doplním, že pokud bude potřeba repase HBV, jakože zřejmě ano, tak rovnou i HSV a to bude mňamka pro toho, kdo to vidí prvně. Je potřeba vyndat volantovou hřídel a s ceĺym tím vehementem je asi sranda, co tady tak sleduju.
Jinak bych začal jak říká -> dragon_cb_cz: a možná raději vyměnit i brzdové hadice u kol.
Jinak bych začal jak říká -> dragon_cb_cz: a možná raději vyměnit i brzdové hadice u kol.
00:09:16
01.07.2016
01.07.2016
dragon_cb_cz
-> PeterLuk:
1) Duše potřeba nejsou, všechny moderní pneu jsou bezdušový, jen nevím, jak je to s velikostí otvoru pro ventilek - některý starší (a nebo možná všechny) MBčka měly o něco větší než pozdější škodovky - tak nevím jestli tam běžné konfekční ventilky co mají v pneuservisech dobře sedí. Ale to by věděl Bukaj nebo Jozka, který se tu možná nachomejtnou
Pneu Vraník jsou podle mě úplně v pohodě, s Protektory Praha jsem také problém neměl, případně pokud bys nechtěl protektory, tak se v tom správném rozměru 155/80 R14 dají sehnat ještě Nankang a Toyo - dle referencí oboje funguje velice dobře.
2) Exteriér v první fázi prostě opláchni hadicí a následně obyčejnej autošampon... pokud je původní lak hezký a budeš ho chtít zachovat, tak ideálně následný vyčištění a rozleštění svěř někomu, kdo se tím živí, opravdu to umí a má na to cajky. Výsledek bude násobně lepší než bys bez vybavení dosáhl doma ty.
3) V úplně první fázi bude určitě potřeba vyměnit akorát baterii a nalejt čerstvej benzín. Chladící kapalinu a motorový olej - jen zkontroluj, že je jich tam dost. Pak můžeš začít zkusit oživovat... případně ty svíčky, ale myslím, že to není nutné (nebo staré jen očisti).
Až se ti to podaří nastartovat, tak uvidíš co dál... další krok je nechat to chvíli běžet aby se prohřál olej a můžeš udělat výměnu (+olejový a vzduchový filtr).
Další výměny a opravy už budeš řešit jak se naskytnou... téměř jistě budou zatuhlý brzdy, takže co půjde rozhýbat, ale je dost dobře možný, že tě nemine výměna všech prasátek a repase hlavního válce - to samé spojka. Přední náprava bude chtít pořádně promazat... no ale to už předbíháme.
Prostě to začni oživovat a ptej se tady průběžně, ono toho stejně bude tolik, že to teď nikdo z hlavy nevysype.
Jo a pořid si nějakou dobou literaturu (Baťa).
1) Duše potřeba nejsou, všechny moderní pneu jsou bezdušový, jen nevím, jak je to s velikostí otvoru pro ventilek - některý starší (a nebo možná všechny) MBčka měly o něco větší než pozdější škodovky - tak nevím jestli tam běžné konfekční ventilky co mají v pneuservisech dobře sedí. Ale to by věděl Bukaj nebo Jozka, který se tu možná nachomejtnou
Pneu Vraník jsou podle mě úplně v pohodě, s Protektory Praha jsem také problém neměl, případně pokud bys nechtěl protektory, tak se v tom správném rozměru 155/80 R14 dají sehnat ještě Nankang a Toyo - dle referencí oboje funguje velice dobře.
2) Exteriér v první fázi prostě opláchni hadicí a následně obyčejnej autošampon... pokud je původní lak hezký a budeš ho chtít zachovat, tak ideálně následný vyčištění a rozleštění svěř někomu, kdo se tím živí, opravdu to umí a má na to cajky. Výsledek bude násobně lepší než bys bez vybavení dosáhl doma ty.
3) V úplně první fázi bude určitě potřeba vyměnit akorát baterii a nalejt čerstvej benzín. Chladící kapalinu a motorový olej - jen zkontroluj, že je jich tam dost. Pak můžeš začít zkusit oživovat... případně ty svíčky, ale myslím, že to není nutné (nebo staré jen očisti).
Až se ti to podaří nastartovat, tak uvidíš co dál... další krok je nechat to chvíli běžet aby se prohřál olej a můžeš udělat výměnu (+olejový a vzduchový filtr).
Další výměny a opravy už budeš řešit jak se naskytnou... téměř jistě budou zatuhlý brzdy, takže co půjde rozhýbat, ale je dost dobře možný, že tě nemine výměna všech prasátek a repase hlavního válce - to samé spojka. Přední náprava bude chtít pořádně promazat... no ale to už předbíháme.
Prostě to začni oživovat a ptej se tady průběžně, ono toho stejně bude tolik, že to teď nikdo z hlavy nevysype.
Jo a pořid si nějakou dobou literaturu (Baťa).
15:34:46
30.06.2016
30.06.2016
ochoda
1) ...koupil bych nějakou novou kvalitní gumu v daném rozměru. (Osobně bych u tohdle dobovost uplně neřešil, radši gumu novou funkční než dobový shit. Ještě teda existuje firma která dělá fungl nové pneu na veterány, ale bylo to tušim drahý jaxviňa.)
2) Když si tuhle otázku č.2 rozložíš na vícero otázek a prohledáš tohle fórum, určitě se ti dostane odpovědi. (chrom = coca cola )
3) Tady v tom máš celkem jasno. Preventivně asi hadice od benzinu a zkontrolovat pumpu a možná nádrž jesi v ní není bordel. NA vodu bych se možná vyprdnul a zkouknul to je tak okem, jesi hadice nejsou zpuchřelé a tak, pokud ne tak bych to nechal, ono to kdyžtak časem povolí, a pak to vyměníš.
...a za mě teda určitě plynovou strunu nahradit ocel. lankem
2) Když si tuhle otázku č.2 rozložíš na vícero otázek a prohledáš tohle fórum, určitě se ti dostane odpovědi. (chrom = coca cola )
3) Tady v tom máš celkem jasno. Preventivně asi hadice od benzinu a zkontrolovat pumpu a možná nádrž jesi v ní není bordel. NA vodu bych se možná vyprdnul a zkouknul to je tak okem, jesi hadice nejsou zpuchřelé a tak, pokud ne tak bych to nechal, ono to kdyžtak časem povolí, a pak to vyměníš.
...a za mě teda určitě plynovou strunu nahradit ocel. lankem
00:50:11
30.06.2016
30.06.2016
PeterLuk
Zdravím!
Po pradedovi máme eMBéčku 1100 DeLuxe, rok výroby 1969, s pomerne malým nájazdom, krásnu béžovú. Auto už roky (bude to určite viac než 10, má ešte čs. značky) stojí odstavené v garáži. Keďže mám teraz po maturite čas a nikto iný o auto zjavne nemá záujem, rád by som ho teraz keď mám po maturite čas dal dokopy. Chcel by som ho dať na veteránske značky, už som si zistil čo potrebujem, ale keďže nemám s opravami áut, teda okrem drobných opráv s dedom na dvore veľa skúseností a nepoznám osobne nijakého veteránistu, zišlo by sa mi pár rád. Už som sa na ne pýtal aj idne a možno vám to príde ako samozrejmosti, ako hlúpe otázky, ale nechcem nič pokaziť alebo auto doviezť aby stálo zbytočne v garáži tu rozmontované.
1) Auto má úplne zničené pneumatiky aj s dušami. Čo použvíate vy, čo odporúčate? Pozeral som si web a asi by som zvolil protektory, buď Vraníky alebo Protektory Praha. Bude k ním treba duše, že? Môžu byť trebárs tieto? www.tyrestar.cz/duse-a-vl ozky/duse-155-165-r14-rovn y-ventil-tr13
2) Čo odporúčate na čistenie, ako exteriéru (karoséria, chróm), tak interiéru? Na internete sú teda rôzne články a videá, ale s dostupnosťou niektorých zahraničných prípravkov je to horšie a zas večšina tunajších čklánkov sú skôr PR články a zaoberajú sa novými autami a nechcem si to svoje zničiť nekvalitným umytím.
3) Keďže auto roky stojí, tak je tu otázka čo všetko treba vymeniť, skontrolvoať apod. Určite pneu, duše, kvapaliny (brdzová kvapalina, chladiaca kvapalina, motorový olej, prevodový olej), batéria, sviečky, filtre (vzuchový, olejový, palivový). Ešte niečo? Čo hadice, tesnenia a remene? Odporúčate výmenu, alebo záleží podľa stavu? Čo s brzdami?
To bude zatiaľ asi všetko. Predom ďakujem za odpovede, viem že sú moje otázky možno hlúpe a že je to určite aj tu na fóre a na nete - pomaly hľadám a prechádzam všetko možné, ale za každé odpovede a rady budem rád. :) Časom by som rád vstúpil do veteránskeho klubu a zoznámil sa s luďmi čo sa tomu venujú, ale zatiaľ ani nemám auto u seba - a nechcem aby mi tu iba "stálo".
Po pradedovi máme eMBéčku 1100 DeLuxe, rok výroby 1969, s pomerne malým nájazdom, krásnu béžovú. Auto už roky (bude to určite viac než 10, má ešte čs. značky) stojí odstavené v garáži. Keďže mám teraz po maturite čas a nikto iný o auto zjavne nemá záujem, rád by som ho teraz keď mám po maturite čas dal dokopy. Chcel by som ho dať na veteránske značky, už som si zistil čo potrebujem, ale keďže nemám s opravami áut, teda okrem drobných opráv s dedom na dvore veľa skúseností a nepoznám osobne nijakého veteránistu, zišlo by sa mi pár rád. Už som sa na ne pýtal aj idne a možno vám to príde ako samozrejmosti, ako hlúpe otázky, ale nechcem nič pokaziť alebo auto doviezť aby stálo zbytočne v garáži tu rozmontované.
1) Auto má úplne zničené pneumatiky aj s dušami. Čo použvíate vy, čo odporúčate? Pozeral som si web a asi by som zvolil protektory, buď Vraníky alebo Protektory Praha. Bude k ním treba duše, že? Môžu byť trebárs tieto? www.tyrestar.cz/duse-a-vl ozky/duse-155-165-r14-rovn y-ventil-tr13
2) Čo odporúčate na čistenie, ako exteriéru (karoséria, chróm), tak interiéru? Na internete sú teda rôzne články a videá, ale s dostupnosťou niektorých zahraničných prípravkov je to horšie a zas večšina tunajších čklánkov sú skôr PR články a zaoberajú sa novými autami a nechcem si to svoje zničiť nekvalitným umytím.
3) Keďže auto roky stojí, tak je tu otázka čo všetko treba vymeniť, skontrolvoať apod. Určite pneu, duše, kvapaliny (brdzová kvapalina, chladiaca kvapalina, motorový olej, prevodový olej), batéria, sviečky, filtre (vzuchový, olejový, palivový). Ešte niečo? Čo hadice, tesnenia a remene? Odporúčate výmenu, alebo záleží podľa stavu? Čo s brzdami?
To bude zatiaľ asi všetko. Predom ďakujem za odpovede, viem že sú moje otázky možno hlúpe a že je to určite aj tu na fóre a na nete - pomaly hľadám a prechádzam všetko možné, ale za každé odpovede a rady budem rád. :) Časom by som rád vstúpil do veteránskeho klubu a zoznámil sa s luďmi čo sa tomu venujú, ale zatiaľ ani nemám auto u seba - a nechcem aby mi tu iba "stálo".