Změna spojky 180 na 190

prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 21.06.2005 do 24.11.2025, založil/a pavlas
řadit dle data
16:04:41
24.11.2025
Bukaj
-> Boco: Ta páka vypadá dost podobně, jen je širší - kvůli širší objímce zaplastovaného ložiska.
Taková jakoby bachratější...4
16:02:11
24.11.2025
Boco
Díky všetkým za informácie.

Fotku tej páky 114-... nemáte niekto? Možno ju niekde objavím, len aby som vedel ako má vyzerať resp ako sa líši od tej staršej
15:40:13
24.11.2025
Bukaj
-> Boco 24.11.25 13:51:18: Ložisko PLC 04-24 se montovalo na poslední typy škodovek od modelu 88 a pro jeho použití opravdu potřebuješ i jinou vypínací páku. Ale doporučuji spíše sehnat klasické ložisko PLC 23-5 a nasadit jej na původní vysouvací objímku místo PLC 23-4, případně dnes se většinou prodává v kompletu i s objímkou.
Lamela vlevo je originál z doby výroby škodovek (s osinkovým obložením) - tu bych doporučil - co se funkce a kvality týče, je nejlepší. Uprostřed fotky je novější výroba z devadesátých let - ještě kvalitní, ale už s bezasbestovým obložením. Ta vpravo - odpružená - je ještě novější verze z TAZ a ač je nejvíce žádaná, tak není zase takovým zázrakem - kvůli odpružení má tendenci při nízkých otáčkách motoru vibrovat (škubat) a také občas dojde k selhání pružiny a destrukci spojky...
...ale v sérii je to šumák.
Důrazně nedoporučuji novodobou výrobu lamel z tohoto století - jsou nekvalitní a často dochází k uvolnění nýtovaného spoje středu k plechu lamely...
15:29:01
24.11.2025
minno
-> Boco 24.11.25 14:42:49: To je lamela z TAZ1500 (použiteľná v škodovke).
Zadohraby z fabriky nikdy odpruženú lamelu nemali.

Dal by som ju tam. Mám s tým len dobré skúsenosti.
14:42:49
24.11.2025
Boco
-> minno 24.11.25 14:19:28: Motor (120LS+) bude na normalnejšie jazdenie, občas svižne, ale žiadne slalomy a závody. Časom ho možno vystrieda Favo 136L s jemnou úpravou

Čo ma prekvapuje že také lamely existujú, ja som žil v tom že sú len klasika, neodpružené?
14:39:21
24.11.2025
Boco
-> isti 24.11.25 14:09:46: Veď práve, ja mám nové ložísko PLC 04-24 s plastovým obalom, takže potrebujem tú novú páku.

Stovky mali podľa katalógu rovnakú páku 110-522611 ako mali všetky podľa katalógu všetky 105-120-130 atď do roku 1987. Ložíská sa časom menili. To prvé číslo dielu napovie že je to satrý diel (možno už mali aj 1000MB?)
14:19:28
24.11.2025
minno
-> Boco:
Neviem, na aké využitie a s akým motorom auto máš, ale lamelu by som dal tú s pružinami, ak je OK a nie je to čína. Prevodovka bude dostávať menšie rázy a aj chod auta bude v určitých režimoch hladší.
zvětšit Změna spojky 180 na 190 - obrázek od minno vložen 24.11.2025 14:19:28
14:09:46
24.11.2025
isti
-> Boco: Podla mňa iná páka je potrebné len k poslednému typu ložiska ktorý mal plastový obal.(stovka má to isté spojkové ložisko ako užovka?)
13:51:18
24.11.2025
Boco
Nechcem vytvárať novú tému tak to dám sem.

Pripravujem sa na výmenu spojky z klasiky (vinuté pružiny) 180 na 190. Ložisko PLC 04-24 už mám, ale viem že je potrebné aj inú vypínaciu páku. Podľa Cedrychovej knižky "Aby jezdili.." tam treba páku 114-522611, je to tak? Ak som správne pochopil toto bola kombinácia pre 2-riadkové motory od 1987-1989. Bežne dostupné sú páky 110-522611 (podľa obj čísla je to rovnaká akú mali Š100?). Nemáte niekto foto tej páky 114=.. ideálne porovannie s pákou 110=... nech viem čo mám hľadať...

Ešte otázka k lamele, na burze som kúpil 190 lamely, 2 nové a 1 staršiu s pružinami - podľa tisíchranu je to na zadokolky - máte niekto skúsenosť? A z tých 2 klasických ktoré obloženie je lepšie, sú to zjavne 2 rozdielne materiály.
zvětšit Změna spojky 180 na 190 - obrázek od Boco vložen 24.11.2025 13:51:18
upraveno 1x, naposled 24.11.2025 13:51:42
21:02:27
06.05.2012
Vojta P. - zrušená registrace
-> Evž@: tak setrvačník už mám na jiným motoru na 190 mm, společně s komplet novou spojkou, jen řeším délku té nové vypínací tyčky na spojku 190, a výměnu ložiska za novější typ což je prkotina..jen sem chtěl předejít nějakýmu ,,překvapení,, proto tu délku řeším..kus tyče M8 tu totiž náhodou mám

jinak podstatná informace..motor je 120 LS origo a auto je mezityp, výroba někdy květen ´83, takže spojka tam by měla bejt talířová 180mm..zdůrazňuju měla by..co tam je ve skutečnosti nikdo neví, ale talířová je, koukal sem

E: zapomněl sem na nutnost zvětšení děr na převodovce pro motory 130 (?) a víš mám ten dojem
upraveno 2x, naposled 06.05.2012 21:09:50
19:36:10
06.05.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Evž@: rozteče na klice jsou stejný jen 130ka a fávo má jinou kliku-jinou rozteč
upraveno 1x, naposled 06.05.2012 19:37:23
19:26:15
06.05.2012
Evž@
-> Vojta P.: tuším že budeš potřebovat celý setrvačník....ale na tu kliku pro staré provedení spojky ho nedáš páč jsou tam jiné rozteče děr.....co si tak pamatuju
12:13:37
05.05.2012
Vojta P. - zrušená registrace
Nechci zakládat nový téma tak to hodím sem..když měním spojku 180 -> 190 tak potřebuji jen tohle: ložisko nový provedení, lamelu a přítlačák 190mm a jinou vypínací tyčku, nebo něco navíc ?
motor už má setrvák pro 190mm tak to tam nepočítám..
jo a nezná náhodou někdo rozměr tý delší vypínací tyčky ? zrovna se mi tu válí závitová tyč M8 tak kolik má zhruba uříznout..

díky
10:58:16
24.06.2005
Perňa
Když už máš venku motor tak se podívej v jakém stavu máš gufero u klikovky?
10:02:46
24.06.2005
pavlas
qwerz: Ten motor měnim i se setrvakem, přitlačakem a lamelou.
11:49:42
23.06.2005
qwerz
ale to nejní jen tak..musíš vyměnit i setrvák a přítlačák...tu 190 lamelu do 180 setrváku nedáš....věř mi..40
17:05:26
22.06.2005
King
Ta vypinaci tycka je 100pct jina, taky jsem to resil vyrobou z delsiho sroubu M8....
15:32:14
22.06.2005
pavlas
O.K. Díky
22:56:42
21.06.2005
Bagrr
Nejni, je to identický, kdyby náhodou byla třeba tyčka delší, tak nejni nic jednodušího než jí udělat novou z šroubu:o) Páka je stopro identická, jen to ložisko, setrvák, přítlačák a spojka sou jiný:o) Tyčka by měla bejt stejná...
20:54:31
21.06.2005
pavlas
Potřebuju radu. Budu kámošovi měnit motor a s ním i spojku ze starý 180 na novější 190mm. Že je jiný ložisko, to vím, ale co vypínací páka spojky? A tyčka není náhodou delší? Budu to dělat o víkendu a to už bych to nikde nekoupil. Díky.
Extreme Tyres