Fabia Mpi - vymena tesnenia pod hlavou

prohledat
115 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.09.2018 do 26.11.2025, založil/a Billislav
řadit dle data
18:57:38
26.11.2025
Bukaj
-> Milan 136: No, já k tomu taky dospěl. A když se mi pak soused přiznal, že se mu při té poslední jízdě stalo, co se stalo, tak jsem začal hledat chybu v elektrice (navíc předtím jsem vyloučil mechanickou závadu).6
18:55:50
26.11.2025
Milan 136
-> Bukaj 26.11.25 14:52:31: Tak jsem si to myslel dobře 6
18:21:34
26.11.2025
ajok
-> Bukaj 26.11.25 14:52:31: tak super, ze se povedlo 4 2 zavady me taky uz parkrat potrapily...
-> Bukaj 25.11.25 21:53:37: 1.4 MPi OHV byly prave asi jen euro 2 a euro 4, nase obe jsou euro 4, jen moje zelena je jen 44kW a pritelkyne modra sedan je 50kW
forum.skodahome.cz/topic/ 101184-14-mpi-50kw-euro4-v s-euro2
edit: BMM bylo i euro 2
upraveno 1x, naposled 26.11.2025 19:13:47
17:41:17
26.11.2025
Bukaj
-> jans: No, když Tě tu vidím, tak mi to připomíná, že bych někdy mohl u Volva opravit topení - od jara do podzimu na to nebyl čas a nálada (to se kdyžtak makalo na škodovkách) a teď na to není počasí...
...ale chtělo by to. U vozu na zimu se hodí, když teplý vzduch jde směřovat někam jinam, než proti obličeji (třeba na sklo a na nohy by to bylo moc fajn)3
16:08:20
26.11.2025
jans
-> Bukaj 26.11.25 14:52:31: Dobrá práce jako vždy 4
14:52:31
26.11.2025
Bukaj
Tak vyřešeno. Vyměněna zapalovací lišta a auto si vrní jako zamlada1
Jen tady takovéto kombinace dvou závad naráz jsou pěkný oser - Kdybych od začátku věděl, že se stalo to, co psal soused, když jsem se jej vyptával na dění při poslední jízdě vozu -> Bukaj 23.11.25 22:09:59: , tak bych neřešil pětkrát hydroštely a ventilové vůle a rovnou pátral v elektrice...
zvětšit Fabia Mpi - vymena tesnenia pod hlavou - obrázek od Bukaj vložen 26.11.2025 14:52:31
22:09:13
25.11.2025
Milan 136
-> Lamac 25.11.25 16:50:25: Naprosto. Felda má hranatý a svorkovnici a pojistným drátem. Fabia má klasickou novodobou svorkovnici ve stylu jako se používá dodnes.
21:53:37
25.11.2025
Bukaj
-> ajok: Euro2 byla už ta Felda MPi, ne? BMM bylo E1. Tu Fabku bych tipoval na E3...
21:48:40
25.11.2025
ajok
-> Bukaj: je to vlastne euro 2 nebo 4? a nelisila se ta dvoucivka prave?
21:46:27
25.11.2025
Bukaj
Jinak další pokrok - zkouškou zapalovací lišty v Tuxikově Fabii jsem si ověřil, že lišt je vadná (i Pistácie jela "na tři"). Takže zítra se stavím na vrakáči pro jinou lištu a pak uvidím, jak to bude fungovat...5
21:44:47
25.11.2025
Bukaj
-> Lamac 25.11.25 16:50:25: Ano - Fabia má konektor oválný, Felicia obdélníkový.
17:10:41
25.11.2025
Jarda/felda
-> Milan 136 25.11.25 14:40:11: svorkovnice nbyla problém, ale dával jsem to 1 na 1 2 na 2 atd takže špatně 4
16:50:25
25.11.2025
Lamac
-> Milan 136 25.11.25 14:40:11: Si si istý? Pretože ja som bežne skúšal tie lišty prehadzovať medzi sebou, a jediná vec navyše, čo som robil, bolo prehodenie drôtov v konektore...
14:40:11
25.11.2025
Milan 136
-> Jarda/felda 25.11.25 11:45:55: No hlavně má úplně jinou svorkovnici.
14:24:48
25.11.2025
ajok
-> Milan 136 25.11.25 10:09:04: to jsem řešil před 13 lety 9 a elektrika ji blbne stále a stále jezdí...
11:45:55
25.11.2025
Jarda/felda
-> Milan 136 25.11.25 10:09:04: no tak proto mi to před lety nefungovalo když mi ze škoda dílů dodali fabia lištu s tím že je stejná 9 9
11:39:21
25.11.2025
Milan 136
-> Bukaj 25.11.25 10:34:59: Což to je jasný
10:34:59
25.11.2025
Bukaj
-> Milan 136: Pro mne je snazší zajet 8 km na vrakáč a koupit jinou lištu, než jezdit 30 km do garáže a ještě předělávat konektor 3
10:09:04
25.11.2025
Milan 136
-> Bukaj 25.11.25 09:19:49: lištu můžeš zkusit. Jen to udělej nějaký propojky.
zvětšit Fabia Mpi - vymena tesnenia pod hlavou - obrázek od Milan 136 vložen 25.11.2025 10:09:04
09:19:49
25.11.2025
Bukaj
-> Milan 136 24.11.25 23:25:24: Ke stejnému závěru jsem vylučovací metodou dospěl i já.
Navíc včera ještě odešel startér (přestal vysouvat pastorek) - to auto mne nemá rádo a já jej začínám nesnášet3
Jak já si v duchu zanadával, kterej "francouz" vymyslel ten třetí šroub příruby startéru, když jsem po patnáctistupňových otáčkách ten šroub doloval ven asi 20 minut a na záda mi pršosněžilo 3.
Vsadím se, že na ten inbusový šroub pod spojkovým válcem je nějakej spešl VW přípravek...
Startér jsem teď rozebral, vyčistil a promazal, tak snad bude OK.
Dírou po startéru je vidět, že je tam hodně bordelu z otěru spojky - předpokládám, že to nemůže dělat problém snímači klikovky, protože je to bordel nevodivý, ale pro jistotu - než tam ten startér budu půlhodinu vracet - nemám dírou něco zkontrolovat?

Snímání polohy klikovky funguje u Fabie jak? Je tam jen jeden větší "zub" určující "nulový úhel" nebo je tam určitý počet zubů pro každý válec, podle nichž jednotka přesně pozná, v jaké je klikovka poloze a podle toho řídí zápaly?
Jde mi o to, jestli tam nemůže být nějaký bordel, který by rozhodil zápal na tom jednom válci...?

Nemá náhodou někdo v okolí lištu na Fabku na vyzkoušení? Mám někde v externí garáži dvě funkční na Feldu, ale ty mají jiný konektor...
02:12:15
25.11.2025
ajok
-> Milan 136 24.11.25 23:25:24: jo, to muze byt tim, mel jsem kdysi pujcenou nejakou dvoucivku a delalo to neco podobneho, myslel jsem tenkrat, ze neni na AQW... konektor mela stejnej, takze felda to nebyla
23:25:24
24.11.2025
Milan 136
Jestli to takhle kope, tak to pálí v blbou dobu. Takhle mi zakopávala Felda, když jsem tam na zkoušku dal lištu z Fabie a blbě ji od oka zapojil3 ideálně zkusit jinou funkční. Kdyby zlobil snímač otáček, tak nebude problém hlavně na jednom válci.
15:54:57
24.11.2025
Bukaj
-> Boco: No, ráno nasněžilo pár cm, přes den bylo nad nulou a teď do toho padá déšť se sněhem...3
15:29:54
24.11.2025
Boco
-> Bukaj 24.11.25 15:15:01: no tak to je fakt na posra..e. A ak máš vonku také počasie ako tu u nás teraz, by som to sa ja na to auto vys..l 8
15:28:19
24.11.2025
Bukaj
-> Tomaso435: Aha, myslel jsem, že je to "stejnej motor".8 Ale tak snad aspoň ta vysouvací cívka bude shodná...
15:21:20
24.11.2025
Tomaso435
-> Bukaj: když přestavíš přírubu a snad i pastorek, tak pasovat bude
15:15:01
24.11.2025
Bukaj
-> Tomaso435 24.11.25 12:06:21: Baterka v tom po dobu opravy nebyla a nevím, co by se mělo "umoudřit".8
-> Boco: Jo, samotný vstřikovač jsem taky zkoušel odpojit, ale bylo to horší, než když tam navíc nebyla svíčka - taky se to nějak hádalo.
Teď navíc začal stávkovat startér - roztočí se a nezaskočí pastorek do věnce. Ach jo...3
Startér je stejný, jako ve Feldě? Feldí bych tu nějaký měl mít...
13:57:34
24.11.2025
Boco
-> Bukaj 24.11.25 09:32:26: nechce sa mi to cele čítať, ale skúšal si odpojiť len vstrrekovač na 4 valci kde si už predtým písal že po odpojení svečky ide motor inak?
12:06:21
24.11.2025
Tomaso435
-> Bukaj 24.11.25 09:32:26: odpoj baterii na den a zas zapoj.... Třeba to dostane rozum. A očisti čidlo na setrvačníku
10:51:47
24.11.2025
ajok
-> Bukaj: už si začínám myslet, že to bude někde v elektrice, třeba slusly kabely do sebe, u fabie je ta elektrika fakt mizerná :/
09:34:21
24.11.2025
Bukaj
-> Tomaso435 24.11.25 08:31:41: To by bylo vidět na válci a byla by blbá komprese...
-> Borderer 24.11.25 08:37:18: Spíš ne - ventily jsem měl venku z hlavy (měnil jsem guferka) a byly OK.
09:32:26
24.11.2025
Bukaj
Ještě jeden rychlý poznatek - když odpojím vstřiky i zapalovací modul, tak startér točí motorem normálně bez zadrhávání, takže bych vyloučil mechanickou závadu...
...buď to pálí v nesmyslnou dobu, nebo tam stříká nesmyslně palivo.
08:37:18
24.11.2025
Borderer
-> Bukaj: Nevázne ventil?
08:31:41
24.11.2025
Tomaso435
-> Bukaj 23.11.25 22:09:59: tak to bude nějaká blbost třeba rozsypaný kroužek
23:12:11
23.11.2025
ajok
-> isti 23.11.25 22:31:49: no... ale zas ma to komprese, divne...
22:31:49
23.11.2025
isti
-> Bukaj: Neznie to dobre8
22:09:59
23.11.2025
Bukaj
Tak ještě info k poslední jízdě toho auta (citace, co mi soused napsal):
"No já jsem s ním jel do Prahy tehdy A v půlce kopce v Modřanech mi sjeli otáčky tak jsem to dojel k babičce a když už jsem pak jako parkoval že jsem couval tak mi to začalo znít právě jak sekačka takže pak už jsme nechtěli startovat a radši jsme dovezli na laně"
22:07:24
23.11.2025
Bukaj
-> darklord 23.11.25 21:47:16: Jo, vstřikovače jdou vyndat ze sání, jako u feldy - taky jsem je tak zkoušel, že fungují.
Zkusím vymyslet nějaké odměrky...
...do válce nic nespadlo, toho bych si snad všiml :-D - navíc tlaky jsou, jak mají být...
-> isti: Soused to dotáhl na laně domů, u něj před domem jsem pak shodil hlavu, abych zjistil, co vše je špatně, pak jsme auto přetáhli na laně 150 metrů ke mně na zahradu (bez hlavy), když jsem pak nasadil hlavu zpět a následně vyšrouboval zátku olejové vany, vytekl tak půllitr chladicí kapaliny a až pak olej...

...co jsem se teď ptal, tak před závadou to auto jezdilo prý normálně, pak začala mizet chladicí kapalina a objevovat se emulze pod víčkem oleje...
...a benzín by v tom autě měl být obyč N95 a cca 3 měsíce starý, jinak víc jsem se teď nedozvěděl.
21:56:27
23.11.2025
isti
-> Bukaj: Nechce sa mi to celé čítať znova ale máš o tom informáciu ako sa správal ten motor pred rozobratím?
21:47:16
23.11.2025
darklord
-> Bukaj: ide tam vyhodit vstrekovacia lista zo sania? Proste daj 4 rovnake priesvitne pohariky, vytiahni sviecky, vyber vstrekovaciu listu do poharikov a startuj... ak bude vsade rovnako, tak mozes vstrek vylucit. Mna skorej napada, nemohlo ti nieco padnut do valca?
21:29:36
23.11.2025
Bukaj
-> ajok: Vůle nevím, zda tam zůstaly, to jsem pak už nezkoumal, můžu na to mrknout zítra.
Tlaky má ten motor předpisové - na všech válcích stejné (to jsem měřil ještě s hydroštely, nastavenými s předpětím).
S motorem jsem nedělal nic jiného, než hlavu a věci kolem ní, nové hydroštely, olej, filtry a chladicí kapalinu, vyčištěné sání, klapka a vše okolo...
...svíčky jsem zkoušel měnit mezi sebou a i za jiné (použité, funkční) a beze změny.
...ještě bych mohl zkusit prohodit mezi sebou vstřikovače, jestli není ten jeden nějak vadný, že by dával moc benzínu...
21:13:34
23.11.2025
ajok
-> Bukaj 23.11.25 21:02:56: zkus vyndat a ocistit cidlo polohy kliky... jinak nevim, s rozvody jsi nic nedelal, ne? cidlo klepani, to da jen predstih na 0 (alespon u feldy), to by slo, jen bylo linejsi, jeste muzes zkusit nalogovat cidlo teploty, aby nedaval nejake nesmysly, no a taky se mi stalo, ze svicka venku hazela jiskru a v motoru ne9 s tim 4. valcem to je hodne divne, komprese uz mas vsude?
No a ty vule tam zustaly nebo je to vymezilo? jinak zkus prohodit svicku, jak se to bude chovat.
upraveno 1x, naposled 23.11.2025 21:18:42
21:02:56
23.11.2025
Bukaj
Já už fakt nevím, co s tím autem mám dělat. 8
Dneska jsem zjistil následující:
Když jsem nastavil ventilové vůle, jako u klasiky bez hydroštelů - žádná změna.
Znovu jsem několikrát vyndaval svíčky, ozkoušel lištu - v liště všechny svíčky házejí jiskru.
Vyndal jsem i vstřikovače - všechny stříkají (otázka, jak poznám, zda stříkají tak, jak mají?)
Zjistil jsem, že když vyšroubuju svíčku ze 4. válce, tak auto má menší problém nastartovat, než když tam ta svíčka je, běží pak sice na 3 válce, ale udrží i volnoběh.
Když tam svíčku vrátím, tak se zase motor při startování "seká". Vypadá to, jako kdyby ta svíčka pálila jindy, než by měla nebo tam stříkalo blbě (v nesprávnou chvíli) palivo.
Když se mi to náhodou podařilo nastartovat se zapojenými všemi vstřikovači a všemi svíčkami, tak jsem to udržel v chodu jen v otáčkách a po chvíli běhu bylo cítit z nalévacího hrdla oleje štiplavý smrad - jako kdyby do klikové skříně šel benzín smíchaný s močůvkou 9

Mohl by takovéto podivné chování mít na svědomí špatný benzín? Nemám tušení, co je v nádrži a jak je to tam dlouho, ale na opravu toho těsnění pod hlavou jsme se se sousedem domlouvali už někdy od září...
...nebo špatný čas zápalu - čidlo klepání? Zlatá karburátorová auta s klasickým kontaktním zapalováním - tady u té moderny dost tápu.8
Jinak zkusil jsem přečíst paměť závad a v ní byla jen jedna sporadická závada (něco ve smyslu "řada válců 1 - nesprávná bohatost směsi"...
20:58:36
22.11.2025
ajok
-> Bukaj 22.11.25 18:55:06: ja bych to zkusil vic povolit, jak jsem psal... klidne nastavit i vule jak u klasiky, jak jsem to delal ja a pritahovat az se to probehne4
19:25:44
22.11.2025
Bukaj
-> darklord: Tak vačku netřeba měnit většinou za celou životnost motoru.
Navíc když bys potřeboval jen vyměnit vačku, tak stačí povolit červíky, vysadit tyčky z vahadel a povysunout zdvihátka...6
19:04:49
22.11.2025
darklord
-> Bukaj: takze hlava dolu aj ked menis vacku? 24
18:55:06
22.11.2025
Bukaj
-> ajok: To, že tam není kryt zdvihátek ale nemá vliv na to, jestli tam jdou či nejdou dát místo hydroštelů klasická zdvihátka - pokud mají stejný průměr válcové plochy a není jiná osová vzdálenost vačkového hřídele od osy hřídele vahadel (a tedy by neseděla délka tyček)...
Osobně jsem snad nikdy u žádného motoru neměl potřebu zdvihátka vytahovat jindy, než při sundané hlavě a to boční víko je jen pro zlost (další možné místo úniků oleje)...3

Ale co s těmi hydroštely v té Fabii?8
18:16:14
22.11.2025
ajok
-> Bukaj 22.11.25 11:51:16: diky, to mi jich bude lito... :), ale je to kurvitko, ktere tam opravdu nechci..

jestli tam jdou klasicka zdvihatka nevim, ale neni tam preci ani kryt zdvihatek na bloku, tak jsem spis myslel, ze tam nepujdou
upraveno 1x, naposled 22.11.2025 18:18:54
13:20:04
22.11.2025
Bukaj
-> Jarda/felda: Tak poprvé když jsem to skládal, tak to nebylo hned po namontování, ale první pokus o start byl po několika hodinách...
Přemýšlím, jak je ten hydroštel vlastně konstruovaný - jak to má fungovat?
Princip funkce je založen na tlaku oleje, ne? A když tam ten tlak oleje není, tak logicky nefunguje.
Spíš mne zaráží ten způsob nastavování - dotáhnout na dotek a následně ještě utahovat - to by znamenalo přece nulové vůle a naopak pootevřené ventily (předpokládám, že tlakem oleje se v těch hydroštelech ten vnitřek vytlačí směrem ke zdvihací tyčce a "vůle" se ještě zmenší - tedy ventily by byly otevřené moc a nezavíraly se...
...nemá ten postup být opačně - tedy červík na dotek a naopak povolit?

Teď další pokus o start a furt se to chová stejně blbě - je snaha chytit, ale pak se to jakoby "zasekne" - jako kdyby buď zůstaly ventily zavřené, když mají otevírat nebo nevím, jak to popsat.
Není to "natvrdo", jako když by do něčeho narazil píst, ale spíš jako kdyby to buď zapálilo proti pohybu pístu nebo byla příliš velká komprese (plný spalovák kapaliny) - ale byť byly svíčky mokré, tak jen od benzínu, voda ani olej tam neteče...
...takže předpokládám ty hydroštely.
Jestli ještě jednou budu muset sundavat hlavu, tak na hydroštely kašlu a dám tam klasická zdvihátka s tyčkama z Favorita (předpokládám, že to jde, nebo ne?) a vůle nastavím "po staru"...8
12:12:28
22.11.2025
Jarda/felda
-> Bukaj 22.11.25 11:48:46: nevim jak konkrétně u těhle ale u nafty se udává že se hned po namontování nových hydroštelů nesmí startovat 8
Extreme Tyres