-> Bukaj:
pokud se tento konkrétní typ dával jen do favoritu tak předpokládám bude u nás nesehnatelný spíš bych to viděl pokusit se koupit v zahraničí...
Pokud to dobře jede a startuje s těmi co máš tak je otázkou jestli vůbec shánět tento.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karburátor prvorepublikový Favorit
-> hans1: Díky
To jsem taky dohledal, jen o tom Zenithu je na celých českých internetech snad jen ta jediná zmínka
Jinak dle té fotky z prospektu je ten karburátor trochu jiný - plovákovou komopru má stejnou, jako na tom Austinu, ale nevidím tam to přepákování klapky a i hrdlo je jiné, ale asi je to také stavebnicový systém, jak tehdy bývalo zvykem.
Takže zatím poskládám ten Solex a do zálohy jeden Jikov 32 SOP, který byl jako poslední náhrada původního karburátoru, než se někdy někde objeví nějaký ten \"správný\" Zenith

To jsem taky dohledal, jen o tom Zenithu je na celých českých internetech snad jen ta jediná zmínka

Jinak dle té fotky z prospektu je ten karburátor trochu jiný - plovákovou komopru má stejnou, jako na tom Austinu, ale nevidím tam to přepákování klapky a i hrdlo je jiné, ale asi je to také stavebnicový systém, jak tehdy bývalo zvykem.
Takže zatím poskládám ten Solex a do zálohy jeden Jikov 32 SOP, který byl jako poslední náhrada původního karburátoru, než se někdy někde objeví nějaký ten \"správný\" Zenith

měl by tam být zenith 30vei ,viz odkaz : aus7in.wordpress.com/2016
/.../zenith-30ve1-downdraf
t-carburettor
Jo, samozřejmě se tu bavíme o spádovém karburátoru, nikoli vertikálním či horizontálním...
... Jikov například nevyráběl žádný spádový karburátor 30 mm...
... Jikov například nevyráběl žádný spádový karburátor 30 mm...

Koupil jsem na Aukru licenční SOLEX (made in ČSR), který dle difuzoru vypadal nadějně (30-23), ale přírubu má bohužel též 32 mm (příruba je u tohoto typu výměnný díl, stejně, jako difuzor - je to stavebnicový systém), nicméně rozvrtané otvory pro uchycení karburátoru tak, že lze použít i pro rozteč 55 mm, ale to bych bral jako poslední možnost...
Pokusy sehnat karburátor s přírubou správného rozměru zatím selhávají...
aukro.cz/2x-karburator-so lex-7060823801
Pokusy sehnat karburátor s přírubou správného rozměru zatím selhávají...

aukro.cz/2x-karburator-so lex-7060823801
Ale nerad bych to řešil nějakou redukcí, tedy potřebuji karburátor (asi SOLEX) s průměrem příruby (klapky) 30 mm...
...sání:
...sání:
Co se týče náhrad, tak dle osazovacích tabulek vyráběl Jikov náhradu - 32 SOPc s difuzorem 22 mm, ovšem zřejmě musela být mezi sáním a karburátorem nějaká redukce (karburátory s klapkou 32 mm mají standardizovanou rozteč děr pro uchycení 60 mm).
Jinak průměr hrdla sacího potrubí je 30 mm, tomu odpovídá rozteč děr pro uchycení karburátoru 55 mm (je to standardní dobový rozměr karburátorů s klapkou 30 mm).
Potřeboval bych zjistit, jaký karburátor měl původně Favorit (1,8 čtyřválec) z přelomu 20. a 30. let.
Dle mně dostupných informací měl buď karburátor Zenith nebo Solex, každý nejspíše pro jinou variantu motoru a trochu jiné sání (Zenith bude asi pro tu starší).
Jediné dobové foto motoru s karburátorem, které mám k dispozici, je z originálního prospektu k vozu a je na něm přesně ten typ sacího potrubí, které mne zajímá.
Dokáže někdo z fotky určit typ karburátoru, případně pokud by někdo měl i další info (osazení karburátoru atd.) nebo mne dokázal na někoho nasměrovat, byl bych vděčen
Dle mně dostupných informací měl buď karburátor Zenith nebo Solex, každý nejspíše pro jinou variantu motoru a trochu jiné sání (Zenith bude asi pro tu starší).
Jediné dobové foto motoru s karburátorem, které mám k dispozici, je z originálního prospektu k vozu a je na něm přesně ten typ sacího potrubí, které mne zajímá.
Dokáže někdo z fotky určit typ karburátoru, případně pokud by někdo měl i další info (osazení karburátoru atd.) nebo mne dokázal na někoho nasměrovat, byl bych vděčen
