Hladký chod a rezonance motoru 120/136

prohledat
5 příspěvků (zobrazeno 1 až 5) od 14.10.2025 do 14.10.2025, založil/a Erdbeer_schok
řadit dle data
17:31:52
14.10.2025
King
Mozna jsem drobatko paranoidni, ale zda se mi, jako by nekdo testoval shopnosti AI 3
13:48:29
14.10.2025
Bery
to je osvěta, nebo nějaká agitace za návrat ke kořenům, nebo špatně vyloženě naše drbání?
co jestli narazí na vlecku s kyvkou?
12:13:40
14.10.2025
darklord
Tak toto je jasne od podstaty veci kedy ma 136 vyssi kompresny pomer a tym padom trochu tvrdsi chod ako 105/120.
11:39:36
14.10.2025
Tomaso435
Where are you from ? ... :)
11:27:00
14.10.2025
Erdbeer_schok
Zdravím všechny,

Jsem fanouškem a majitelem vozů Škoda s motorem vzadu už více než 25 let, takže v tomto tématu nejsem nováček. Dříve jsem si myslel, že motor 136 je ve všech ohledech lepší než motor 105/120, protože je novější, větší, odolnější atd. Nicméně jsem tu a tam četl nějaké „drby“, že motor 136 je o něco méně plynulý než 105/120 (na rozdíl od veřejného mínění). Jeden ze zdrojů má dlouhodobé prokázané znalosti o starých vozech Škoda, takže mě to opravdu vede k domněnce, že na tom může být něco pravdy.

V modelech Favorit a Felicia má motor 136 delší výfukový systém, zvuk motoru je standardně tišší. Škoda 136 s motorem vzadu používá také více materiálů na tlumení hluku než levnější modely a modernější zadní zavěšení, takže je tišší než 120L. To může být klamné. Zkuste si představit srovnání na podvozku s motorem vzadu, za stejných okolností. Stejný výfuk, stejné zapalování, stejné odhlučnění atd. Sériové motory, žádný tuning. Může to být pravda? Je motor 136 o trochu drsnější? Zní 105/120 o něco hezčeji, plynulejší? Samozřejmě to musí být jen malý rozdíl, nic ve dne v noci.

Použil jsem Google Translate, omlouvám se za chyby.
Extreme Tyres