-> vhml: -> Jarda: tak to jsem nechtel slyset Je to prvni auto z tech co jsem mel,kde chci ponechat typove shodny motor.
Ty motory feldu i 136 co na plyn i jezdila mam doma, ale auto je civil a prehazovat to kvuli TK se me nechce.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
18:51:42
24.01.2013
24.01.2013
colaczech
18:35:54
24.01.2013
24.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: souhlas 742.136 a hlavu felda 50kW
18:31:43
24.01.2013
24.01.2013
vhml
-> colaczech: zahodit celej motor a dat tam favo?
18:23:27
24.01.2013
24.01.2013
colaczech
Chci se zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti s timto www.neptun-harfa.cz/Ochra
na-ventilovych-sedel/3467.
html
Mam v planu to pouzit do skody 120 na lpg. Nebavi me porad nastavovat ventily. Mam to jako levnejsi alternativu k vyvlozkovani sedel ventilu. Budu davat fungl novou hlavu, a chtel bych aby vydrzela pokudmozno co nejdyl.
Nebo popripade jestli by mi doporucil nekdo z vas, kde udelaji levne vyvlozkovani sedel.
Mam v planu to pouzit do skody 120 na lpg. Nebavi me porad nastavovat ventily. Mam to jako levnejsi alternativu k vyvlozkovani sedel ventilu. Budu davat fungl novou hlavu, a chtel bych aby vydrzela pokudmozno co nejdyl.
Nebo popripade jestli by mi doporucil nekdo z vas, kde udelaji levne vyvlozkovani sedel.
15:32:01
21.01.2013
21.01.2013
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: jo, měl jsem na feldě a mám je i teď v Sharanu. Oproti klasice asi +10Kč. Vnější elektroda je na konci do špičky.
13:52:13
21.01.2013
21.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: to jsem právě myslel....že jsou A-line i jednobodový
11:36:30
21.01.2013
21.01.2013
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: a-line je obecně víc druhů. Obyčejná A-line je jednobod, jen má jinak tvarovanou vnější elektrodu. Pak jsou i 3 bodový, platinový atd.
09:32:29
21.01.2013
21.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
ok,dík...já ty vícebody taky nemusim
23:01:32
20.01.2013
20.01.2013
King
-> myschaak AZNP K.Hora: A-line je snad jenom nějaký provedení s dlouhou životností - v cougaru mám normální "jednobody", akorát maj díky použitejm matrošům (Yttrium, Pt) tenkou střední elektrodu, což choulostivýmu zetecu chutná.
20:59:55
20.01.2013
20.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> myschaak AZNP K.Hora: ze vsichni cpou na fabie 3 body, co od toho ocekavaji, ja byl rad, ze jsem se jich z feldy zbavil
21:34:28
18.01.2013
18.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
jen pro zajímavost jsem teď měnil svíčky na fábii....koupil jsem silvery...a hle....byly tam ty A-line.....to jsou jen tříbody nebo dělaj i obyč?
20:39:57
18.01.2013
18.01.2013
francomk
-> Jarda: Mám na 136B sviečky NGK BCPR5ES pre 135B s povodným odtrhom 0,7 mm a tak nejako to funguje. Mám v pláne kúpiť predpísané BCPR6ES a na týh ten odtrh asi upravím
-> myschaak AZNP K.Hora:
-> myschaak AZNP K.Hora:
13:36:35
18.01.2013
18.01.2013
MOLSO
-> myschaak AZNP K.Hora:
13:01:01
18.01.2013
18.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
dřív byly uzávěry bomby mechanický ale pak s tou novou normou dělaj s elektroventilem přímo na bombě....ale blbě se to vypouští....musíš k ní vzít na pole klubo dvou drátů,napojit a o kus dál připojit na baterku....a bacha aby to nejiskřilo
21:47:19
17.01.2013
17.01.2013
King
-> Jarda: Aha, ale před reduktorem se taky jeden montuje(?). S R01 jsem zatím neměl tu čest.
19:45:14
17.01.2013
17.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: neni? vzdyt u LPG s R01 byt musi
jj, tak alespon, ze tak
jj, tak alespon, ze tak
19:21:03
16.01.2013
16.01.2013
King
-> Jarda: Na nádrži žádnej elektroventil snad není. Ventily se podle typu auta montujou kousek od reduktoru, ale to nehraje roli - mluvím o lpg v odpařovací komoře reduktoru.
Práskat jiskry do vzduchu by nemlo bejt proti ničemu, protože i na benzín je to jeden z režimů.
Práskat jiskry do vzduchu by nemlo bejt proti ničemu, protože i na benzín je to jeden z režimů.
11:11:59
16.01.2013
16.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: tak nesmis to zavirat na nadrzi, ale u reduktoru... :) me cca 2s a pouzivam to jen z delsich kopcu
ale co myslis, ze to hazi jiskru na prazdno? vadi to necemu, nemam si jeste udelat odpojovani civky se zpozdenim cca 3s?
ale co myslis, ze to hazi jiskru na prazdno? vadi to necemu, nemam si jeste udelat odpojovani civky se zpozdenim cca 3s?
07:25:14
16.01.2013
16.01.2013
vhml
-> Toušík: šikula, našel. Dostaneš kostku cukru
22:50:45
15.01.2013
15.01.2013
Toušík
-> King: Já myslel že mě vhml zkouší :D Tak Asi tohle co www.autotypautodily.cz/cz
-detail-184364-svicka-dr15
ycy-a-line-skoda-favorit-a
-felicia-194-a00012.html
22:32:34
15.01.2013
15.01.2013
King
-> Toušík: Do vyhledávacího okna nejpoužívanějšího českého internetového prohlížeče napíšeme.......
22:26:35
15.01.2013
15.01.2013
Toušík
-> vhml: Nekecej.. prozraď
22:10:59
15.01.2013
15.01.2013
vhml
-> Toušík: hledej šmudlo. Nevím z hlavy :-)
22:07:23
15.01.2013
15.01.2013
King
-> Jarda: Ale, ale! :) Ona se půldecka kapalnýho lpg odpaří na půldeci plynu?
Pokud si pamatuju, tak na BRC reduktoru byl na výstupu ještě ventil, kterej byl zapojenej paralelně k ventiilu přívodu kpalaný fáze do reduktoru. Tam by se dalo o nějakým šetření mluvit, ale spousta reduktorů maká i několik vteřin po vyppnutí přívodu lpg. Na 105ce dokázal reduktor krmit motor při 90tce ještě asi 5 vtečin po přepnutí do mezipolohy. ak sice poklesnul tah, ale ještě chvíli to nějakej plyn dávalo.
Pokud si pamatuju, tak na BRC reduktoru byl na výstupu ještě ventil, kterej byl zapojenej paralelně k ventiilu přívodu kpalaný fáze do reduktoru. Tam by se dalo o nějakým šetření mluvit, ale spousta reduktorů maká i několik vteřin po vyppnutí přívodu lpg. Na 105ce dokázal reduktor krmit motor při 90tce ještě asi 5 vtečin po přepnutí do mezipolohy. ak sice poklesnul tah, ale ještě chvíli to nějakej plyn dávalo.
21:44:50
15.01.2013
15.01.2013
Toušík
-> vhml: A prosím jaké číslo té svíčky?? té A line
21:06:02
15.01.2013
15.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: to, co tam je, tak je pryc hned
jj, taky to nebylo u nas...
jj, taky to nebylo u nas...
19:54:14
15.01.2013
15.01.2013
King
-> Toušík: Pokud byl motor (136ka ve 105), vydržely mi brisky silver i 30tkm.
Zvážil bych ten tip od Vhml s briskama A-line. Používám je v cougaru, kde je zetec, kterej je extrémně citlivej na svíčky a ty A-line mu už 30tkm "chutnaj" :)
Zvážil bych ten tip od Vhml s briskama A-line. Používám je v cougaru, kde je zetec, kterej je extrémně citlivej na svíčky a ty A-line mu už 30tkm "chutnaj" :)
19:51:34
15.01.2013
15.01.2013
King
-> Jarda: Já jenom, že u některejch typů reduktorů je to nahovno, protože se vypne jenom přívod kapalný fáze do reduktoru, ale to, co už je v něm, se stejně odpaří a spálí. 30km v kuse s bržděním motorem se zas tak často nepoštěstí :)
19:47:17
15.01.2013
15.01.2013
vhml
-> Toušík: kolem 20000 max
19:45:42
15.01.2013
15.01.2013
Toušík
-> vhml: Ok zkusím. A kolik drží vám svíčky?? Taky odchází.
19:07:40
15.01.2013
15.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: manualne na prepinaci doufam, ze jiskra na prazdno nicemu nevadi, je fakt, ze mi jedno po sobe odesly dve civky (tak doufam, ze to s tim nesouviselo), ale ta soucasna drzi uz pres 40tis. km
jednou jsem takto brzdil nepretrzite 30km :)
jednou jsem takto brzdil nepretrzite 30km :)
19:03:04
15.01.2013
15.01.2013
vhml
-> Toušík: já jezdil na briskový A-line se zmenšeným odtrhem a dobrý. Silvery dlouho nevydrželi.
19:01:12
15.01.2013
15.01.2013
King
-> Jarda: A jak ten přívod LPG při brždění motorem vypínáš, smím-li se zeptat?
18:28:40
15.01.2013
15.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Toušík: nemas taky bingo lambda? kolik Ti to žere?
do moji feldy dal nejakej tuner 3elektrodovy svicky brisk a byla to s nima tragedie, po vymene za silvery se konalo velke zlepseni, ale stejne kdyz natankuji nejake LPG, tak to v zatezi a nizsich otackach lehounce skube, na jine LPG je to pak zase OK je fakt, ze vzdalenost elektrod mam 0,7, takze zkusim zmensit
kdysi jsem mel chip od cimbu.cz a nevedel jsem, co je zpetnej zasleh a i to o trochu lip jelo a min zralo ikdyz spotreba byla stejne o cca litr vyssi nez na rapidu - to si vysvetluji tezsim autem a stale i po chiptuningu pro LPG nizsim predstihem a na rapidu mam denni svetla a vypinam privod LPG pri brzdeni motorem a to vse dohromady ten litrik muze udelat...
do moji feldy dal nejakej tuner 3elektrodovy svicky brisk a byla to s nima tragedie, po vymene za silvery se konalo velke zlepseni, ale stejne kdyz natankuji nejake LPG, tak to v zatezi a nizsich otackach lehounce skube, na jine LPG je to pak zase OK je fakt, ze vzdalenost elektrod mam 0,7, takze zkusim zmensit
kdysi jsem mel chip od cimbu.cz a nevedel jsem, co je zpetnej zasleh a i to o trochu lip jelo a min zralo ikdyz spotreba byla stejne o cca litr vyssi nez na rapidu - to si vysvetluji tezsim autem a stale i po chiptuningu pro LPG nizsim predstihem a na rapidu mam denni svetla a vypinam privod LPG pri brzdeni motorem a to vse dohromady ten litrik muze udelat...
07:23:06
15.01.2013
15.01.2013
Toušík
-> King:
Takže na benzím mám MPi ale plyn jak píšu si to nasává nad klapkou.
Obyčejné svíčky jsem taky zkoušel a výsledek byl stejnej. Použil jsem nové seriové na feldu a odešli po skoro stejné době.
A ventily jsem možná dělal na studeným tenkrát jsem někomu volal asi VHML aby mě to řekl takže to myslím že je správně.
Takže na benzím mám MPi ale plyn jak píšu si to nasává nad klapkou.
Obyčejné svíčky jsem taky zkoušel a výsledek byl stejnej. Použil jsem nové seriové na feldu a odešli po skoro stejné době.
A ventily jsem možná dělal na studeným tenkrát jsem někomu volal asi VHML aby mě to řekl takže to myslím že je správně.
23:00:57
14.01.2013
14.01.2013
King
-> Toušík: Možná by nebylo od věci pochlubit se i systémem vstřikování (BMM/MPI)ю
Ale obecně:
1) Jakou máš elektrodovou vzdálenost na svíčkách - brisky Silver se dodávaj tuším s mezerou 0,7mm, což je pro filcku moc a doporučuje se 0,55-0,6mm. Tohle by mohlo pomoct, ale ještě je varianta, že ty svíce motoru neseděj a líp by se tam chovali třeba obyčejný, předepsaný na benzín...uvidíš.
2) Ventilová vůle 0,2mm na teplým motoru je kravina. Předpis je 0,2mm na studeným.
Ale obecně:
1) Jakou máš elektrodovou vzdálenost na svíčkách - brisky Silver se dodávaj tuším s mezerou 0,7mm, což je pro filcku moc a doporučuje se 0,55-0,6mm. Tohle by mohlo pomoct, ale ještě je varianta, že ty svíce motoru neseděj a líp by se tam chovali třeba obyčejný, předepsaný na benzín...uvidíš.
2) Ventilová vůle 0,2mm na teplým motoru je kravina. Předpis je 0,2mm na studeným.
22:04:22
14.01.2013
14.01.2013
Toušík
Ahoj prosím možná se to tu řešilo tak kdyžtak mě vynadejte ale mám prosbu :) Jo napíšu to nezkušeně protože se v tom taky moc nevyznám a možná je tohle vše normální a nemá to cenu řešit. Ale...
Mám Feldu 1,3 50Kw, v tom plyn kterej je nataženej nad klapku a je přisávanej, používám svíčky Brisk DR15YS pro LPG je to napsáno na krabičce. Ventilové vůle mám seriové teď si nejsem 100% jistej zda 0,25 za tepla nebo 0,20. Je tam nějaké řízení toho plynu podle Lambdy. Ale prostě když dám nové svíčky jede mi to pěkně všechno v klidu pohodička, ale jak ujedu tak po 5tis. Ujetých Km mě to začne "bouchat" zpět do sání když je motor studenej a nebo když je vlhko a nebo když ten motor " dusím" . Už mě to začíná trošku štvát a chtěl bych to nějak vyřešit určitě to budu nějaká začátečnická chyba protože se S LPG ještě nekamarádím, ale i tak budu moc rád! Děkuju moc všem za rady.
Mám Feldu 1,3 50Kw, v tom plyn kterej je nataženej nad klapku a je přisávanej, používám svíčky Brisk DR15YS pro LPG je to napsáno na krabičce. Ventilové vůle mám seriové teď si nejsem 100% jistej zda 0,25 za tepla nebo 0,20. Je tam nějaké řízení toho plynu podle Lambdy. Ale prostě když dám nové svíčky jede mi to pěkně všechno v klidu pohodička, ale jak ujedu tak po 5tis. Ujetých Km mě to začne "bouchat" zpět do sání když je motor studenej a nebo když je vlhko a nebo když ten motor " dusím" . Už mě to začíná trošku štvát a chtěl bych to nějak vyřešit určitě to budu nějaká začátečnická chyba protože se S LPG ještě nekamarádím, ale i tak budu moc rád! Děkuju moc všem za rady.
20:38:38
06.01.2013
06.01.2013
King
-> Exon: Ten šroub na hadici opět nemá s volnoběhem nic společnýho. Je to škrťák maximálního průtoku plynu a reguluje se tím průběh bohatosti (dtto spotřeba). Volnoběh lpg se překvapivě šteluje karburátorem (u SEDRu šroub přídavnýho vzduchu). Ovšem volnoběh se šteluje na benzín a po přepnutí na lpg se jenom tím "tvým" šroubem nastavěj max. otáčky, který musí bejt stejný jako na benzín.
Pokud z nějakýho důvodu je lpg volnoběh nižší, v první řadě se řešej problémy s těsností sání - hlavně směšovač vůči karbu, filtrbox vůči mixeru, ale i karbec proti sání atd. V extrémním případě může nízkej volnoběh způsobovat opotřebenej motor, kdy odfukem klikovky fučí do sání tolik bordelu, že při volnoběhu už snad ani není podtlak a volnoběh nefunguje (lpg). Pokud máš podtlakový blokování velký membrány (tenká hadička mezi sacím potrubím a reduktorem), problémy způsobuje netěsnost tý hadičky (zteřelá hadice, chybějící hadicový spony - takže zase těsnost)
Pokud z nějakýho důvodu je lpg volnoběh nižší, v první řadě se řešej problémy s těsností sání - hlavně směšovač vůči karbu, filtrbox vůči mixeru, ale i karbec proti sání atd. V extrémním případě může nízkej volnoběh způsobovat opotřebenej motor, kdy odfukem klikovky fučí do sání tolik bordelu, že při volnoběhu už snad ani není podtlak a volnoběh nefunguje (lpg). Pokud máš podtlakový blokování velký membrány (tenká hadička mezi sacím potrubím a reduktorem), problémy způsobuje netěsnost tý hadičky (zteřelá hadice, chybějící hadicový spony - takže zase těsnost)
20:15:01
06.01.2013
06.01.2013
Exon
Takže systém lovato auto škoda 120 motor 120 se sníženou hlavou o 1 mm a vačkou z felcky 254. Točil jsem tím šroubem co je na reduktoru což bylo podle toho co jsi napsal blbě... Takže ten šroub na reduktoru je na nastavení bohatosti? a ten šroub na té hadici je na nastavení volnoběhu?
19:17:30
06.01.2013
06.01.2013
kure
jarda : mě to jede bez problemu jak studene tak teple žádné střílení apod.
15:15:07
06.01.2013
06.01.2013
King
-> Exon: Ráčej prominout, ale u tvýho popisu problému mi chybí pár "detailů"
1. jakým šroubem si točil
2. co je to za auto (motorizace)
3. co je to za LPG systém
...jinak obecně: šroub, kterej se jako první nabízí ke krucení na většině lpg reduktorů, je šroub bohatosti a na jeho "dráze" je vždycky jeden bod, kdy je směs optimálně bohatá a kroucením na obě strany pak volnoběh bude vždy nižší - kvůli obohacení/ochuzení směsi. Takže tudy cesta nevede...
1. jakým šroubem si točil
2. co je to za auto (motorizace)
3. co je to za LPG systém
...jinak obecně: šroub, kterej se jako první nabízí ke krucení na většině lpg reduktorů, je šroub bohatosti a na jeho "dráze" je vždycky jeden bod, kdy je směs optimálně bohatá a kroucením na obě strany pak volnoběh bude vždy nižší - kvůli obohacení/ochuzení směsi. Takže tudy cesta nevede...
22:24:24
05.01.2013
05.01.2013
Exon
Zdravím mám dotaz dnes jsem zkoušel doladit volnoběh a když jsem točil šroubem do leva tak to začlo chcípat a když doprava tak to taky začalo chcípat tak jsem to nechal tak nejak jak to bylo aby to aspon trochu drzelo volnoběh bude nejspíš membrána v prdeli že? nebo je to normální? a musím doladit směs? na benál to jede normálně...
15:49:44
05.01.2013
05.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> kure: me to s odpojenym strili do sani :(
13:31:52
05.01.2013
05.01.2013
kure
no nevim v jakém stavu jsou ale myslím se ,že po 10letech provozu nic moc
12:26:34
05.01.2013
05.01.2013
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> kure: a membrány???
10:06:27
04.01.2013
04.01.2013
kure
menší úspěch ted jezdim z odpojeným aktuátorem a spotřeba z 12l spadla na 10l
21:24:08
01.01.2013
01.01.2013
Jarda - zrušená registrace
vhml 28.12.12 10:41:25 napsal:
Jakože udělat kabel LPG->OBD->USB ?
-> darklord: tak to nekomunikuje :(
Jakože udělat kabel LPG->OBD->USB ?
-> darklord: tak to nekomunikuje :(
21:23:40
29.12.2012
29.12.2012
kure
uvidíme
17:56:54
29.12.2012
29.12.2012
Jarda - zrušená registrace
-> kure: no nerikam, ze tam mas zavadu, spis si myslim, ze to mas spatne nastavene
16:44:13
29.12.2012
29.12.2012
kure
jarda: z elektronikou problem nemám vše fuguje na 100% jen to trošku více žere ,ted jezdim z odpojeným aktuátorem a chová se to tak jako před tim možná je KO zkusím jej vyměnit