skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
23:08:16
09.01.2012
09.01.2012

Vojtisek
-> vhml: já ohřev vykuchal a zavřel.
23:04:41
09.01.2012
09.01.2012

King
-> vhml: Jsem to možná ve spotřebovým tématu drobátko poplet. To vyhřejvání je pro lpg naprd, dokonce jsou názory, že to může zvyšovat spotřebu a snižovat výkon. Ale osobně jsme to v bmm nechal (lenost :)
22:13:56
09.01.2012
09.01.2012

vhml
Klucí, kterak s vyhřejváním sacího potrubí? Má cenu ho mít připojení pro LPG? Na benzín jen nastartuju a pak se v zimě zbytečně dlouho ohřívá motor...
23:29:59
14.12.2011
14.12.2011

spartra
momentálně berlingo 1,6 16v 80kw 9,5l /lpg 100km
u feldy spotřeba docela dobrá na zimní provoz
105 dokázala jet i za 7l/lpg na dálku, kolem 100 tam a 100 zpět, momentálně papá motor trošku více oleje, vychází to +- na 10l/lpg na 100
u feldy spotřeba docela dobrá na zimní provoz
105 dokázala jet i za 7l/lpg na dálku, kolem 100 tam a 100 zpět, momentálně papá motor trošku více oleje, vychází to +- na 10l/lpg na 100
23:19:49
14.12.2011
14.12.2011

King
-> vhml: Tak to už nech :) Takovou spotřebu má 8 z 10ti plynivejch filcek :)
22:00:54
14.12.2011
14.12.2011

vhml
-> King: mi neser, me to nebavi s tim furt tocit :-D
Leda zkusit pricpat to sani jestli to dokaze nejakej zazrak? Ale uz se to umi vzorne chovat i odspodu a obcas se zapomenu a couram po meste na 1500ot.
250km za den ve ctyrech lidech, z toho neco dalnice to jelo asi za 9,3.
Do prace dojizdim 25km.
Leda zkusit pricpat to sani jestli to dokaze nejakej zazrak? Ale uz se to umi vzorne chovat i odspodu a obcas se zapomenu a couram po meste na 1500ot.
250km za den ve ctyrech lidech, z toho neco dalnice to jelo asi za 9,3.
Do prace dojizdim 25km.
21:57:31
14.12.2011
14.12.2011

King
-> vhml: Právě, že s tupým podtlakem a hloupým BMM čarovat jde - naše filcka uměla dálky kolem 7l při piánko jízdě. Dajánino dojíždění do práce jsem moc nekontroloval, ale bylo to asi kolem 8-9l
20:31:54
14.12.2011
14.12.2011

vhml
Tak par postrehu zase po mesici. V mezicase jsem konecne doskladal novej motor. 1340ccm, kompres kolem 10,5, vacka a hlava 135, lec dolicovano potrubi atd. Jede to celkem prijemne na to ze je to zabity vackou 135, ale zase jde hezky uz od 2000. A spotreba klesla bez jedinyho sahnuti do nastavení o temer litr a pul ( v prumeru o 1,2 plus ale jsem nasadil zimaky o vetsim prumeru).
Takze ted jezdim se zimakama, v destich, vetrech, se zimnim lpg kolem 9-9,3. Jednou jsem tam mel i 8,4. Sice je porad kam snizovat, ale za me spokojenost. Ono s tupym podtlakem uz asi vic moc vymyslet nepujde.
Takze ted jezdim se zimakama, v destich, vetrech, se zimnim lpg kolem 9-9,3. Jednou jsem tam mel i 8,4. Sice je porad kam snizovat, ale za me spokojenost. Ono s tupym podtlakem uz asi vic moc vymyslet nepujde.
20:43:56
22.11.2011
22.11.2011

King
-> OTA-MTX: viz vhml- na budiku na nadrzi bejva udelatko, ktery pomoci magnetu a hallovy sondy snima polohu rucky a prevadi ji bud na napeti umerny vychylce rucky.
18:49:08
22.11.2011
22.11.2011

vhml
-> OTA-MTX: seklej plovak nebo tak? Na nadrzi ukazuje budik dobre?
18:42:51
22.11.2011
22.11.2011

OTA-MTX
jak funguje sledovani množstvi plynu v andrži? mam to přes led diody a nejde to, porad ukazuje minimum i při plné nádrži
12:27:26
08.11.2011
08.11.2011

vhml
Tak jsem doladil co celkem příjemný fáze. Měl jsem to nějak a žralo to už ,,jen" 10,0. Pak jsem ochudil membránu a i volnoběh o 1/6 a přidal na hadici 1/8. Tohle minimální pootočení přidalo hodně výkonu. Co na to spotřeba se dozvíme koncem týdne.
16:25:37
05.11.2011
05.11.2011

Mil@n
-> King: Kolik tak býva čtvrt otaček do uplné zavřítí imbusu bohatosti směsi?Já mam 6 čtvrt otaček ale nejsu si jistý jestli to není moc...
07:50:22
04.11.2011
04.11.2011

vhml
-> King: s repasí reduktoru počítám, ale až po postavení novýho motoru, at to ted nerepasuju a neserizuju nejak na cisto na starej motor. Servo zkusim odpojit, ja myslel že bez signálu je jen otevrený.
A obecne teda servo ano nebo ne? Jestli mám kupovat lambdu a varit ji do favo svodu...
A obecne teda servo ano nebo ne? Jestli mám kupovat lambdu a varit ji do favo svodu...
23:26:54
03.11.2011
03.11.2011

King
-> vhml: Ohřev sacího na lpg radši neprovozovat, ale zas to asi bude za studena na benzín trošku dělat brikule. Ještě mě napadlo, že když nemáš momentálně lambdu, tak ŘJ lpg dostává nějaký hausnumera a podobně chaotickej signál pak pouští do serva. Nevím v jakým stavu je to servo a jak se chová, ale asi by bylo vhodný ho odpojit od napájení.
Když ho odmontuješ a přpojíš na napětí mělo by do něj bejt vidět a uvidíš tam clonku, která se bude otvírat/zavírat podle velikosti napětí. To moje servo bylo zahryzlý a poslušnosti ho naučilo až WD40.
A asi tě nemine kontrola nebo spíš repase reduktoru - membrány jsou v kdovíjakým stavu a možná je tam nějaká netěsnost.
Když ho odmontuješ a přpojíš na napětí mělo by do něj bejt vidět a uvidíš tam clonku, která se bude otvírat/zavírat podle velikosti napětí. To moje servo bylo zahryzlý a poslušnosti ho naučilo až WD40.
A asi tě nemine kontrola nebo spíš repase reduktoru - membrány jsou v kdovíjakým stavu a možná je tam nějaká netěsnost.
19:33:57
03.11.2011
03.11.2011

vhml
,
19:33:21
03.11.2011
03.11.2011

vhml
Tak jsem se v tom dneska povrtal, utesnil poradne teplej vstup vzduchu, zkontroval jestli nemuze nikde prisavat. Pak jsem zjistit že nácuc plynu z fotky byl lehce povolenej a mohl se vyklat, tak jsem ho utahnul, ani ne o ctvrt otáčky.
Přidal jsem imbusem na membráně půl otáčky a kolem 2000 jede o něco líp, resp. stejne moc nejede, ale aspon se nedusi nikterak. Jen to pri protoceni na volnobeh trochu zastrili do vejfuku po ubrani
Přidal jsem imbusem na membráně půl otáčky a kolem 2000 jede o něco líp, resp. stejne moc nejede, ale aspon se nedusi nikterak. Jen to pri protoceni na volnobeh trochu zastrili do vejfuku po ubrani
08:53:01
03.11.2011
03.11.2011

vhml
A výhřev sacího potrubí ano nebo ne? Myslím si, že pro plyn to je asi zbytečné a odpojením bych dokázal urychlit ohřev motoru…
07:32:21
03.11.2011
03.11.2011

vhml
-> King: Imbus jsem zatím nenašel, snad tam bude někde schován.
Tudíž:
Hadici budu utahovat dokud to rozumně pojede a imbusem si to celý můžu posouvat do otáček, které mi vyhovujou? U imbusu opět povolením obohatím a tudíž si to posunu do nižších otáček?
Přetěsnění a případné zaslepení o víkendu zkusím
Tudíž:
Hadici budu utahovat dokud to rozumně pojede a imbusem si to celý můžu posouvat do otáček, které mi vyhovujou? U imbusu opět povolením obohatím a tudíž si to posunu do nižších otáček?
Přetěsnění a případné zaslepení o víkendu zkusím
22:24:52
02.11.2011
02.11.2011

King
-> vhml: Pro škrťák na hadici platí to samý. Vypadá to, že máš normální AT90E s elektromagnetem řízeným z "přepínací krabky" (modrej ventil na reduktoru).
Na něm se bohatost šteluje zapuštěným imbudem vedle toho vroubkovanýho šroubu. Ruční vroubkovanej šroub je jenom na jemný doladění bohatosti volnoběhu. Některý fachmani doporučujou ten ruční šroub utáhnou na doraz a naštelování dělat jenom tím imbusem.
Nevám přesně jak velkou má BMM tu nasávací ďouru - u škochtle jsem zaslepoval cca 1/4 až 1/2 plochy nasávací ďoury. Nejlepší kompromis byla asi 1/3. Ale k tomu bych se snížil až po přetěsnění sání a mixu.
Na něm se bohatost šteluje zapuštěným imbudem vedle toho vroubkovanýho šroubu. Ruční vroubkovanej šroub je jenom na jemný doladění bohatosti volnoběhu. Některý fachmani doporučujou ten ruční šroub utáhnou na doraz a naštelování dělat jenom tím imbusem.
Nevám přesně jak velkou má BMM tu nasávací ďouru - u škochtle jsem zaslepoval cca 1/4 až 1/2 plochy nasávací ďoury. Nejlepší kompromis byla asi 1/3. Ale k tomu bych se snížil až po přetěsnění sání a mixu.
21:51:34
02.11.2011
02.11.2011

vhml
-> King: utažení na reduktoru je mi jasný, Markop ale píše o hadici.
Já dneska ještě dotahoval hadici o kousek, ještě to fungovalo celkem normálně, o další půl otáčku už to střílelo do sání a moc nejelo, tak jsem to vrátil.
Teď bych to celý potřeboval posunout o ten 1000ot níž. Jak je to s tím ucpáním sacího vstupu, má význam s tím laborovat a jak hodně ucpávat? Kolem airboxu to skontroluju na přisávání
Kterak se odpojuje LPG nevím, ale po chcípnutí a otevření kapoty tam lehce smrdí.
Já dneska ještě dotahoval hadici o kousek, ještě to fungovalo celkem normálně, o další půl otáčku už to střílelo do sání a moc nejelo, tak jsem to vrátil.
Teď bych to celý potřeboval posunout o ten 1000ot níž. Jak je to s tím ucpáním sacího vstupu, má význam s tím laborovat a jak hodně ucpávat? Kolem airboxu to skontroluju na přisávání
Kterak se odpojuje LPG nevím, ale po chcípnutí a otevření kapoty tam lehce smrdí.
21:43:47
02.11.2011
02.11.2011

Markop
-> vhml: Ááá, doleva samozřejmě. Sorry ;-)
21:19:16
02.11.2011
02.11.2011

King
-> vhml: Když ten čudl na reduktoru utahuješ, zvyšuješ přítlak pružiny na membránu 2. stupně tzn. ochuzuješ směs. To sice na první pohled vyvolává pocit, že musí klesat spotřeba, ale od určitýho ochuzení (řekněme lambda 1,2) to má efekt opačnej.
Není možný, že tam máš nějakou netěsnost v airboxu nebo mezi mixem a klapkou, případně na sacím potrubí? Jak má ten reduktor řešený zastavení přívodu plynu při chcípnutí motoru - elektromag. ventil nebo tenká hadička ze sacího potrubí?
Není možný, že tam máš nějakou netěsnost v airboxu nebo mezi mixem a klapkou, případně na sacím potrubí? Jak má ten reduktor řešený zastavení přívodu plynu při chcípnutí motoru - elektromag. ventil nebo tenká hadička ze sacího potrubí?
17:57:02
02.11.2011
02.11.2011

vhml
-> Markop: doprava utahuju a snizuju tak spotrebu paliva ne?
Dnes jsem tankoval a napocital 10,4 ( ale jen po cca 90km, tudiz to neni uplne prukazny po takovym kousku) Takze furt zadna velka vyhra.
Dnes jsem tankoval a napocital 10,4 ( ale jen po cca 90km, tudiz to neni uplne prukazny po takovym kousku) Takze furt zadna velka vyhra.
17:48:46
02.11.2011
02.11.2011

Markop
-> vhml: Na reduktoru ne, na hadici, o čtvrt otáčky doprava. Pokud to nepomůže, vrať to ať to zbytečně nežere palivo.
Ten čudl volnoběhu na výparníku bys měl nastavit třeba tak jak radí King, tedy od motoru jednou rukou velice mírně zvýšit otáčky aby se rozepnul spínač volnoběhu a druhou to naštelovat tak aby motor běžel co nejrychleji. A potom už na něj nesahat.
Ten čudl volnoběhu na výparníku bys měl nastavit třeba tak jak radí King, tedy od motoru jednou rukou velice mírně zvýšit otáčky aby se rozepnul spínač volnoběhu a druhou to naštelovat tak aby motor běžel co nejrychleji. A potom už na něj nesahat.
13:29:29
02.11.2011
02.11.2011

vhml
Poznatky aktualní: Zaslepil jsem teplej vstup. Funkce v nízkých otáčkách se zlepšila. Dříve se stávalo že jsem poskočil na jednotku, zařadil dvojku, ta padla někam na 1500ot. a auto se nechtělo rozhoupat dál. Teď už s dvojkou problémy nejsou, ale na pětku se to ještě pořád samo na 2000ot neuveze. Přitom v režimu 3-4tis. je to moc hezký svezení. Kterak to tedy celý posunout o 1000ot níž? Na reduktoru obohatit onen volnoběžný šroubek? A jakejch hodnotách se tento čudlík ladí? Po čtvrt otáčce, po otáčce?
18:51:10
01.11.2011
01.11.2011

Markop
King 01.11.11 10:58:55 napsal:
→ Markop: A ty údaje jsou z otáček za jízdy?
Ne, z válcové zkušebny. Poté proběhla akcelerační zkouška z 50 na 100km/h na silnici do mírného svahu. Na trojku a poté na čtyřku.
Motor byl poté seštelován aby se co nejlépe sbíral, spotřeba 8-9,5l/100km.
→ Markop: A ty údaje jsou z otáček za jízdy?
Ne, z válcové zkušebny. Poté proběhla akcelerační zkouška z 50 na 100km/h na silnici do mírného svahu. Na trojku a poté na čtyřku.
Motor byl poté seštelován aby se co nejlépe sbíral, spotřeba 8-9,5l/100km.
17:17:25
01.11.2011
01.11.2011

vhml
Jsem to asi trochu posrál a zřejmě našel servo :-D Myslel jsem že bude na hadici, ale na reduktoru je jakýsi bazmek s dvěma drátama (foto dodám), od kterého vedou hadice do motoru. Problém je ten, že jsem dal výfuk z favorita a s nějakou lambdou si hlavu nelámal, když jsem myslel že jí to ignoruje...
Zřejmě proto teď na hadici zvesela utahuju, zřejmě byla povolená s tím, že to odreguluje servo a teď tam jde moc. Kterak zjistit funkčnost serva? Jestli má význam koupě a montáž lambdy ( STK to má čerstvou). A plyn pak reaguje podle lambdy ale ŘJ benzínu dostává defaultní signál = 1 ?
Zřejmě proto teď na hadici zvesela utahuju, zřejmě byla povolená s tím, že to odreguluje servo a teď tam jde moc. Kterak zjistit funkčnost serva? Jestli má význam koupě a montáž lambdy ( STK to má čerstvou). A plyn pak reaguje podle lambdy ale ŘJ benzínu dostává defaultní signál = 1 ?
13:11:01
01.11.2011
01.11.2011

King
-> vhml: Ne, Čechůůůůůvvvv! :)
12:54:31
01.11.2011
01.11.2011

vhml
-> King: Čechovo článek o LPG? To ani nevím, prostuduju
12:43:10
01.11.2011
01.11.2011

King
-> vhml: O ničm uceleným nevím, na TW je Čechův článek, ale ten myslím do hloubky moc nejde.
12:22:30
01.11.2011
01.11.2011

vhml
-> King: pohraju si s tím tedy. Já už ten teplej vstup jednou zaslepil, ale narychlo bez ladění mi to přišlo že to jede hůř, tak jsem to zas otevřel. Stejně asi kuchnu rezonátor, jestli není třeba zalepenej bordelem.
12:18:59
01.11.2011
01.11.2011

King
-> vhml: Rezonátor jsem tam nechal, ničemu nevadí.
12:18:41
01.11.2011
01.11.2011

vhml
-> King: a nemáš nějakej článek, knížku, kde se dají dočíst principy a souvislosti?
12:17:39
01.11.2011
01.11.2011

vhml
-> King: inu zacpu. A vzhledem k tomu, že je to 136B tak to má na pravým podbehu takovou krabici na uklidneni vzduchu, tu zrusit nebo nechat?
12:10:41
01.11.2011
01.11.2011

King
-> vhml: To už tady někalikrát padlo - na lpg mi to mělo sát jenom jednou ďourou ("studenou") a ta druhá by se měla zaslepit, protože při volnoběhu a nižších otáčkách je v oblasti mixu menší podtlak, což se třeba dožene nastavením šroubu bohatosti, ale auto je pak zpravidla stejně línější "vocpoda", hůře startovatelný, o spotřebě nemluvě.
12:06:16
01.11.2011
01.11.2011

King
-> vhml: Všechno souvisí se vším :) Velká membrána je ovládaná podtlakem z prostoru mixeru a škrťák stojí v cestě proudícímu lpg. Samozřejmě, že nejvíc se projevuje vy vysokejch otáčkách, ale vliv na bohatost má v celým spektru toček.
Měl jsem klasickej reduktor BRC AT90E (se servoškrťákem a emulací labdy) a ten měl malej vroubkovanej šroub (dtto jehlovej ventilek na jemný doladění volnoběžný směsi) a pak utopenej "červ" s imbusem, kterým se štelovalo předpětí velký membrány (bohatost).
Vydat se musíš oběma směry, ale jednoduchej návod neexistuje.
-> Marra: On je ovšem drobátko rozdíl mezi lpg ve starý škochtli, kde si můžeš nastavit předstih podle sebe a BMM, kde přes benzínový mapy vlak nejede
Každopádně si nastínil cestu - taky jsem používal workaround s kouskem lepící pásky přes nasávací ďouru filtrboxu. Je to sice proti všem pravidlům tuningu, ale 105tka i jeho nástupce favomotor s touhle "patch" dokázal jezdit v dlouhodobým průměru kolem 7l/100 (stoprd i míň :)
Prostě použitý komponenty lpg (reduktor Zavolli a mixer brc se si při vzájemný spolupráci nějak nesedly a tak přišel ke slovu další regulační prvek - částečně zaslepení sání.
Měl jsem klasickej reduktor BRC AT90E (se servoškrťákem a emulací labdy) a ten měl malej vroubkovanej šroub (dtto jehlovej ventilek na jemný doladění volnoběžný směsi) a pak utopenej "červ" s imbusem, kterým se štelovalo předpětí velký membrány (bohatost).
Vydat se musíš oběma směry, ale jednoduchej návod neexistuje.
-> Marra: On je ovšem drobátko rozdíl mezi lpg ve starý škochtli, kde si můžeš nastavit předstih podle sebe a BMM, kde přes benzínový mapy vlak nejede

Každopádně si nastínil cestu - taky jsem používal workaround s kouskem lepící pásky přes nasávací ďouru filtrboxu. Je to sice proti všem pravidlům tuningu, ale 105tka i jeho nástupce favomotor s touhle "patch" dokázal jezdit v dlouhodobým průměru kolem 7l/100 (stoprd i míň :)
Prostě použitý komponenty lpg (reduktor Zavolli a mixer brc se si při vzájemný spolupráci nějak nesedly a tak přišel ke slovu další regulační prvek - částečně zaslepení sání.
12:00:55
01.11.2011
01.11.2011

vhml
-> Marra: to jsem se chtel taky zeptat.
Vyndal jsem klapku ze sani na teplej/studenej vzduch. Ted mi to saje z obojiho, hadiuci k vyfuku tam nemám. Mel bych ten teplej vstup zaslepit?
Vyndal jsem klapku ze sani na teplej/studenej vzduch. Ted mi to saje z obojiho, hadiuci k vyfuku tam nemám. Mel bych ten teplej vstup zaslepit?
11:46:59
01.11.2011
01.11.2011

Marra - zrušená registrace
zajímavé, nevím jak jezdíte, ale já s nejšuntějším Lovtecem na 742.13 a se spřaženýma klpakama jezdil vždycky do devíti litrů... doporučuju si pohrát s přístupem množství vzduchu do filtrboxu . dělá to divy.
11:22:05
01.11.2011
01.11.2011

vhml
-> King: s jedním viditelným. Možná jestli je tam ještě někde na štelování membrány, ale moc jsem to nekoumal.
Se škrtákem ve vysokejch je mi to jasný, ale porad nerozumim proc ma vliv i jinejch otackach, nez maximalnich a kterou cestou snizeni spotreby se teda vydat.
Se škrtákem ve vysokejch je mi to jasný, ale porad nerozumim proc ma vliv i jinejch otackach, nez maximalnich a kterou cestou snizeni spotreby se teda vydat.
11:10:02
01.11.2011
01.11.2011

King
-> vhml: Na omezení výkonu ve vysokej točkách má vliv hlavně škrťák na hadici.
Ty máš teduktor jenom s jedním ručním štelovákem?
Ty máš teduktor jenom s jedním ručním štelovákem?
11:01:24
01.11.2011
01.11.2011

vhml
-> King: uškrcená hadice nebo reduktor?
Do těch 4000 jsem po ladění hadice nezaznamenal rozdíl, jede to pořád stejně, neškytá, až vejš to pak táhne hůř...
Do těch 4000 jsem po ladění hadice nezaznamenal rozdíl, jede to pořád stejně, neškytá, až vejš to pak táhne hůř...
10:58:55
01.11.2011
01.11.2011

King
-> Markop: A ty údaje jsou z otáček za jízdy?
10:57:48
01.11.2011
01.11.2011

King
-> vhml: Tak to je špatně - moc uškrcený, což zdánlivě paradoxně tu spotřebu zase zvyšuje. Správně nastavený to musí táhnout až do omezovače.
07:42:54
01.11.2011
01.11.2011

vhml
-> Markop: to bude můj případ. Kolem 3500 to jede super, ale na 2000 se ject nedá, na 2500 už to ject začíná. Tudíž musím na reduktoru obohatit?
Dnes jsem natankoval s průměrem 10,7, nasral se a utahnul hadici o další půl otáčku. V běžnejch 2500-3500 to jede stejně, jen to občas lehounce škytne ( 1x za 5km ), nahoře jsem tím ztratil ale další otáčky, už to točí jen 4200.
Dnes jsem natankoval s průměrem 10,7, nasral se a utahnul hadici o další půl otáčku. V běžnejch 2500-3500 to jede stejně, jen to občas lehounce škytne ( 1x za 5km ), nahoře jsem tím ztratil ale další otáčky, už to točí jen 4200.
23:35:25
31.10.2011
31.10.2011

Markop
-> King: No, když jsem měl ještě fáčko karbec na plyn, všiml jsem si na analyzátoru, že pokud seřídím směs tak aby to dobře jelo tak ve 2000 - 2500 ot/min, při vyšších otáčkách směs bohatne (při 5000 ot/min byla už 0,8). Pokud je směs dobrá při 4000 ot/min, auto zase z nižších otáček zoufale nejelo kvůli chudé směsi.
Takže směs nejde seřídit tak, aby to mělo stálý poměr plynu se vzduchem v celém rozsahu otáček tak jak to umí díky vzdušníkům karburátor. Ten servoventil se tedy podle mě docela hodí. V nízkých otáčkách je více otevřený, poté se se zvyšujícími otáčkami přiškrcuje a ve vysokých otáčkách se opět otevírá pro co největší výkon. Pokud nefunguje, auto buď žere víc než by mělo, nebo dobře táhne jen při vysokých otáčkách.
Takže směs nejde seřídit tak, aby to mělo stálý poměr plynu se vzduchem v celém rozsahu otáček tak jak to umí díky vzdušníkům karburátor. Ten servoventil se tedy podle mě docela hodí. V nízkých otáčkách je více otevřený, poté se se zvyšujícími otáčkami přiškrcuje a ve vysokých otáčkách se opět otevírá pro co největší výkon. Pokud nefunguje, auto buď žere víc než by mělo, nebo dobře táhne jen při vysokých otáčkách.
23:00:35
31.10.2011
31.10.2011

King
-> Markop: Speciálně ty starší BRC serva na hadici k mixu tam jsou po letech jenom na ozdobu. Léta jezdím na emise k jednomu maníkovi, co montuje a servisuje plynivky. Sdílím jeho názor a zkušenost, že to servo je tam jenom takový šidítko pro plnění emisí. Prej ani na svojí starší oktávce ho zrušil a nejlíp se to chová bez toho, jako tupej podtlak.
U BMM jsem šroub bohatosti štelil při mírně zvýšenejch otáčkách, kdy do toho servo klapky už nekecá a šroub na hadici chce klasicky škrtit dokud to nezačne ztrácet výkon při vytočeným motoru.
BMMko by mělo delší trasy se správným nastavením jezdit za 7-8l.
U BMM jsem šroub bohatosti štelil při mírně zvýšenejch otáčkách, kdy do toho servo klapky už nekecá a šroub na hadici chce klasicky škrtit dokud to nezačne ztrácet výkon při vytočeným motoru.
BMMko by mělo delší trasy se správným nastavením jezdit za 7-8l.
22:52:02
31.10.2011
31.10.2011

vhml
-> Markop: je to prave ,,karburatorovy" LPG. Taky jsem celekm fascinovan.
Ohledne sroubu na vyparniku, napadlo mi treba zkusit pripojit vag a utahovat tak dlouho, nez bude muset ŘJ pootevřít klapku pro udržení volnoběhu... Nevím jestli je to v praxi funkční řešen, jen nápad...
A šroub na hadici omezuje spotřebu a výkon v celém rozsahu? Mě to právě aktuálně jezdí celkem obstojně v režimu 2500-4000 ( pod 2500 to nemá žádnej zátah ) a přes 4000 jsem si to teď trochu ubral bohužel. Potřeboval bych to naladit tak, abych ubral v tom běžném režimu kolem 3000, ale neomezil si max. otáčky, sice se na ně běžně jezdit nedá, ale kvůli předjíždění atd.
Ohledne sroubu na vyparniku, napadlo mi treba zkusit pripojit vag a utahovat tak dlouho, nez bude muset ŘJ pootevřít klapku pro udržení volnoběhu... Nevím jestli je to v praxi funkční řešen, jen nápad...
A šroub na hadici omezuje spotřebu a výkon v celém rozsahu? Mě to právě aktuálně jezdí celkem obstojně v režimu 2500-4000 ( pod 2500 to nemá žádnej zátah ) a přes 4000 jsem si to teď trochu ubral bohužel. Potřeboval bych to naladit tak, abych ubral v tom běžném režimu kolem 3000, ale neomezil si max. otáčky, sice se na ně běžně jezdit nedá, ale kvůli předjíždění atd.
22:47:34
31.10.2011
31.10.2011

Markop
-> vhml: Ono to nemá servo na hadici od výparníku? No, s tím by tě ten chlápek na emisích u nás vyrazil.
Já bych tomu šteloval bohatost volnoběhu (ten šroub na výparníku) na analyzátoru, stříkačka totiž sabotuje nastavení volnoběhu ovladačem škrticí klapky, takže nejde použít postup jako u karburátoru.
A výkon při jízdě postupně škrtit tím ventilem na hadici až se to bude kuckat, a potom to tak o půl otáčky vrátit. No ale nejlepší by fakt byla LPG ŘJ a servoventil, no ;-)
Já bych tomu šteloval bohatost volnoběhu (ten šroub na výparníku) na analyzátoru, stříkačka totiž sabotuje nastavení volnoběhu ovladačem škrticí klapky, takže nejde použít postup jako u karburátoru.
A výkon při jízdě postupně škrtit tím ventilem na hadici až se to bude kuckat, a potom to tak o půl otáčky vrátit. No ale nejlepší by fakt byla LPG ŘJ a servoventil, no ;-)
21:12:39
31.10.2011
31.10.2011

Kapřík
Přidám svoji zkušenost, felda 1.3 MPI, najeto 150tisíc, na LPG spotřeba 8 - 9l podle typu silnice (na dálnici při 120 bere 9l, okresky 8l), jede výborně. Montáž a seřízení pan Čadek (Brno - www.autolpg.cz)..