skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Emise
-> Tom125: kromě toho stejně by se projevoval špatnej karbec, tzn.nějaká netěsnost, neseřiditelným volnoběhem a vysokým CO a HC, kromě toho by byl volnoběh nestálej a špatný přechody. Ale nevím, jak se to chová s tou tvojí vačkou.
-> Tom125: tak ještě zkontrolovat kladívka a odtrh, jestli při GO nedošlo k nějaký chybičce.. Prostě zkontrolovat co jde
-> Tom125: jestli to bylo 10 stupňů na volnoběh, tak to je +- ok.
-> Labros: Ale předstih kontroloval technik taky, a nic na to neřikal. Je to firma při autorizovaným prodejci Škoda Auto, tak to snad není tak hrozný s kvalitou.
-> Labros: No kroutil se šroubkama dost...
-> Tom125: Při volnoběhu jsou podmínky pro spalování nejlepší, dochází k nejmenšímu víření směsi. Takže v otáčkách je to většinou horší. Zkoušel ten technik vůbec ten karbec štelovat? Chudá směs se projeví podobně, jako bohatá, zvýšeným CO a HC, právě kvůli špatným podmínkám pro spalování a vynechávání zápalů.
-> Tom125: 10 stupňů statický, nebo na volnoběh? Se škodováckým rozdělovačem když nastavíš staticky 5, tak máš na volnoběh 10-12, a když nastavíš staticky 10, tak nemusíš projít emisema. S favoriťáckým rozdělovačem je předstih na volnoběh stejný, jako statický
Jinak svíčky jsou tam půl roku nový 14ky. Předstih je 10 stupňů, rozdělovač po GO.
-> Labros: Že by to vynechávalo jen na volnoběh?
Nejdřív bych se snažil zjistit, co je opravdu příčina vynechávání zápalů. Mluvíte o vačce, ale podle mě daleko běžnější příčinou jsou svíčky. Dál bych zkusil ten předstih. Případně zkouknout celou zapalovací soustavu.
No, za výfuk dá takový trychtýř s hadicí, která vede pod strop do větráku, a pak ven. Pak zastrčí do výfuku takovou hadičku. Ta vede do mašiny, a na jejím monitoru jsou vidět hodnoty.
-> Tom125: To asi ne, ne? Odtah je tam samozrejme tlustou hadici, ale ten analyzator je pomerne slozita vec a do vyfuku se zasouva jen hadicka, ktera bere vzorek plynu, analyza se pak deje ve vlastnim pristroji.
Tady má technik sondu, kterou strká přímo do výfuku, hadici má jen na odtah, aby se neotrávil.
On bude problem v tom, ze pri tehle vacce a volnobehu 850ot/min to uz sem tam nezapali a vyprodukuje to spoustu HC a resitelne je to dost problematicky, maximalne zkusit nejak polaborovat se svickama. Mozna zkusit dat pro ucel emisi hodne malej predstih - to chci vyzkouset... Jinak vstricny technik to vyresi tak, ze protoci motor, do zvysenych otacek, kde je slozeni obvykle v poradku pocka az smes dorazi do analyzatoru, pak ubere a kdyz otacky klesnou zmacke odmer - driv nez smrad s hafem HC dorazi hadici do analyzatoru...
-> King: Však jasně já jen aby to bylo komplet a vědělo se že vyšší obsah HC je buď olej nebo nespálené palivo.
-> Neex: Pravda, zapomněl jsem na to vynechávání zápalů, ale to je obvykle řešitelná záležitost.
-> Karel.: 6,6 sací i výfuk.
-> Tom125: no i na 280 jde udělat normální volnoběh, záleží jaký to má teda zdvihy
-> Neex: V zapalování to není, auto jezdí jako brus. Když výrazně ochudím směs na volnoběh, tak motor zhasíná. Mělo by to být vačkou ne? U sportovních vaček je volnoběh vždycky horší než série.
Vyšší obsah HC znamená spalování oleje nebo nespálené palivo... Jestli není zvýšená spotřeba oleje je potřeba hledat závadu např. ve špatném zapalování nebo nesprávných ventilových vůlích.
-> King: To je jedno, už mám doma připravenej motor, jen to přehodit.
-> Tom125: Teda ne, že bych byl expert přes emise, ale mám za to, že "uhlovodíky" (HC) jsou ukazetelem toho, že motor žere a spaluje olej.
Hodnota 2,5pct na volnoběh je pravděpodobně hodnota CO (oxid uhelnatý), která má co dočinění s bohatostí směsi a ta je v tvým případě mírně bohatá. HC se udávaj v jednotkách ppm a limit proshades je tuším do 500.
Když tak napiš soukr. zprávu a možná bych věděl o jednom místě, kde by možná měli pochopení pro tuning :)
Hodnota 2,5pct na volnoběh je pravděpodobně hodnota CO (oxid uhelnatý), která má co dočinění s bohatostí směsi a ta je v tvým případě mírně bohatá. HC se udávaj v jednotkách ppm a limit proshades je tuším do 500.
Když tak napiš soukr. zprávu a možná bych věděl o jednom místě, kde by možná měli pochopení pro tuning :)
Hmm, já asi přehodim motor. Nelegál neumim...
Ochuzení směsi nepomůže, protože se motor pak neudrží v chodu. Na volnoběh mi to hodilo hodnotu asi 2.5 %
Ochuzení směsi nepomůže, protože se motor pak neudrží v chodu. Na volnoběh mi to hodilo hodnotu asi 2.5 %
-> Tom125: já minule taky musel doplácet, aby mi to kvůli vačce dali
Jinak chodím na nelegál![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
nestačilo by to dohnat ochuzenim směsi?
Dneska jsem byl na emisích, a na volnoběh má motor moc uhlovodíku. Očekával jsem to vzhledem k vačce 280/280. Tak se ptám, jak řešíte emise vy, kdo máte různé vačky? Měníte před každou kontrolou motory?