skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Renovace Alu kol
Málokedy dávam niekomu niečo robiť. A keď už som nútený, obvykle je to katastrofa.
Ale tentoraz je to nádhera, sánka dole, keď som to uvidel.
Dnes vyzdvihnuté disky v Properlaku.
Možno krajšie, ako boli pred 24 rokmi nové.
Maximálna spokojnosť.
Ale tentoraz je to nádhera, sánka dole, keď som to uvidel.
Dnes vyzdvihnuté disky v Properlaku.
Možno krajšie, ako boli pred 24 rokmi nové.
Maximálna spokojnosť.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Čakám. Disky sú tam. Malo by to trvať cca 4 týždne, tak ešte 2.
-> minno: Tak jak jsi dopadl?
-> 11mAjA11: Krásný. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Aquablast a půjdou jen pod čirý komaxit. Víc s tím dělat nebudu, akorát by se to zprznilo.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Disky som tam dnes zaviezol, čakačka by mala byť tak mesiac. Tak som zvedavý. Ale s prístupom som spokojný.
-> minno: Nevím co to teď stojí, ale popravdě mi to nepřišlo nijak extrémní. Výhoda je samozřejmě, že je to v podstatě udělané stejně jako z fabriky. Barvy a vzorníky mají fabrické. Tím, že se to vypálí tak je to hned tvrdé a nepracuje to. Nazouvaní nových pneu je tím pádem bez starostí.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Vďaka za reakciu. No, moje disky (na Fiata) sú trochu aj okopané a budú si vyžadovať poopraviť. Ale žiadny extrém.
Tu v okolí som sa nedopracoval k ničomu schopnému, aby to za niečo stálo, tak uvažujem, že ich zaviezem tam.
Tu v okolí som sa nedopracoval k ničomu schopnému, aby to za niečo stálo, tak uvažujem, že ich zaviezem tam.
-> minno: Mám a veskrze pozitivní. Dělali mi Ronaly a jediný zádrhel bylo vybrat stříbrnou z 50 stříbrných. Pravdou ale je, že kola byla v úžasném stavu a jen je odlakovali a nalakovali. Samotné kola byly zcela bez poškození a nutnosti oprav.
Jediným místem k zamyšlení je, že dosedací plochu dodatečně zbrousí což je na uvážení každého z nás. Mě kola neházely ani před ani po. Při vyvažování se taky žádné extrémy nekonaly.
Jediným místem k zamyšlení je, že dosedací plochu dodatečně zbrousí což je na uvážení každého z nás. Mě kola neházely ani před ani po. Při vyvažování se taky žádné extrémy nekonaly.
S properlak.cz/ máte niekto skúsenosti?
-> K.D.B.: Velmi pravděpodobný, F.P.S. na Lancii Fulvii dovezl známej origo z I - klasicky stříbrošedý, lehce se loupající.
-> Pavel P..: Díky za video, super práce. Kopretiny na videu jsou lakované...
Ta kola na Garde má na svědomí firma F.P.S. (Fratelli Pedrini Sarezzo ), vyráběla pro Alfu Romeo, BMW, Citroën, Fiat Ferrari, Ford, Innocenti/Mini, Lancia, Peugeot, Porsche...
Původně rodinná slévárna tří bratrů začala s hliníkovými koly počátkem 70tých let a rychle se prosadili. Měli dokonce mít jednu z prvních automatizovaných lakoven v oboru - takže je pravděpodobné, že tahle kola byla lakovaná.
Zajímavostí je, že syn jednoho ze zakladatelů byl nadaný a úspěšný operní baryton, ale v 30letech kariéry nechal, aby se ujal vedení firmy. Zemřel před 3mi lety, v 82 letech.
Ta kola na Garde má na svědomí firma F.P.S. (Fratelli Pedrini Sarezzo ), vyráběla pro Alfu Romeo, BMW, Citroën, Fiat Ferrari, Ford, Innocenti/Mini, Lancia, Peugeot, Porsche...
Původně rodinná slévárna tří bratrů začala s hliníkovými koly počátkem 70tých let a rychle se prosadili. Měli dokonce mít jednu z prvních automatizovaných lakoven v oboru - takže je pravděpodobné, že tahle kola byla lakovaná.
Zajímavostí je, že syn jednoho ze zakladatelů byl nadaný a úspěšný operní baryton, ale v 30letech kariéry nechal, aby se ujal vedení firmy. Zemřel před 3mi lety, v 82 letech.
-> K.D.B.: tady máš povídání o povrchové úpravě.....skoda-virt.cz/cz/.../3658
-lehka-kola-pro-skodovku-a
utomobil-8-77?gotopost=1..
.
-> Milan 136: Abych se přiznal, nikdy jsem je nenazul, natož abych na nich něco odjel
Už dávno je nemám.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Víc, než jsem psal o kolech nevím. Ta Lancie je spíš tip, napsal jsem zatím na tuzemská fora, zatím bez odezvy.
Ale když jsme u kopretin, zatím tedy není jasné, jak vypadaly v "oficiálním" prodeji... Mám jednu předrenovační sadu, zvažuju, jak s ní naložit - nejvíc se kloním k původnímu stavu jak se prodávaly.
Jedny v stříbrném komaxitu už mám....
Ale když jsme u kopretin, zatím tedy není jasné, jak vypadaly v "oficiálním" prodeji... Mám jednu předrenovační sadu, zvažuju, jak s ní naložit - nejvíc se kloním k původnímu stavu jak se prodávaly.
Jedny v stříbrném komaxitu už mám....
Kamarád před 10-12 roky koupil Apolla v původním stavu. Bylo to tehdy 5 kusů. 4 omšelý a jedna nikdy nepoužitá rezerva. MK1 nebo 2. Po opracování byly všechny zalitý čirým lakem. Loupal se, ale bylo zcela evidentní, že se jedná o původní povrchovou úpravu od výrobce.
Tak záleží na výrobci těch kol.
Zatímco (západoevropští) výrobci, kteří "jeli ve velkém" (velké série, více typů disků), dodávali "hotový produkt" zpravidla lakovaný a připravený k montáži.
Na druhé straně byly různé malé série, které kde kdo odléval "na koleně" (ať už to byly malé firmy na kapitalistickém západě, nebo různí nadšenci v autoklubech a družstevníci ve východnější části Evropy) - tam šlo o širokou škálu variant od hrubého odlitku přes opracovaný odlitek až po hotová lakovaná kola.
Někde mezi byly "firmy" jako např. tuzemský Metaz, které dělali relativně velké série, ale jen pro omezený trh (a mraky se toho asi "proneslo vrátnicí" v různém stádiu rozpracovanosti)...
Takže pokud máš seriová italská kola, montovaná na auta ve fabrice, tak bych předpokládal, že byla lakovaná, pokud máš pochybnosti, tak se spíše ptej na webech, zabývajících se italskými vozy...
Například britská firma KN, která dodávala od osmdesátých let kola přímo pro AZNP, dodávala disky lakované...
Zatímco (západoevropští) výrobci, kteří "jeli ve velkém" (velké série, více typů disků), dodávali "hotový produkt" zpravidla lakovaný a připravený k montáži.
Na druhé straně byly různé malé série, které kde kdo odléval "na koleně" (ať už to byly malé firmy na kapitalistickém západě, nebo různí nadšenci v autoklubech a družstevníci ve východnější části Evropy) - tam šlo o širokou škálu variant od hrubého odlitku přes opracovaný odlitek až po hotová lakovaná kola.
Někde mezi byly "firmy" jako např. tuzemský Metaz, které dělali relativně velké série, ale jen pro omezený trh (a mraky se toho asi "proneslo vrátnicí" v různém stádiu rozpracovanosti)...
Takže pokud máš seriová italská kola, montovaná na auta ve fabrice, tak bych předpokládal, že byla lakovaná, pokud máš pochybnosti, tak se spíše ptej na webech, zabývajících se italskými vozy...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Například britská firma KN, která dodávala od osmdesátých let kola přímo pro AZNP, dodávala disky lakované...
-> Enggik 02.05.23 20:04:26: Jak dlouho to vydrželo?
Jak píšou kluci, tak nejetou sadu jsem měl taky jen jako surový odlitek bez nějakého lakování.
-> Pavel P..: Já kdysi taky - dokonce vím zcela jistě, že žádnej lak neměly..
Ovšem zas si nejsem úplně jistej, jak (tj. v kterým stádiu procesu výroby) se k nim tehdy (kolem roku 1983) můj kamarád dostal..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ovšem zas si nejsem úplně jistej, jak (tj. v kterým stádiu procesu výroby) se k nim tehdy (kolem roku 1983) můj kamarád dostal..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> K.D.B.: měl jsem v ruce novou sadu kopretin a přišlo mi to jako surový odlitek... elektrony typu loukotě, kříže měli na neopracované ploše pouze chromát.
Je tu někdo, kdo by pamatoval, jakou povrchovou úpravu měla kola z lehkých slitin (hliníky, elektrony..) v 70 a 80 letech ?
Jak tuzemská, tak zahraniční provenience.
Co třeba kopretiny ?
Vytáhl jsem na Garde hliníkáče, které jsem kdysi pořídil s eRkem a nejraděj bych je dal do stavu, jak vypadly z továrny. Jsou italská kola z první půlky sedmdesátek - možná Lancia. Po bližší archeologii (až na jedno kolo mají jen jednu vrstvu barvy) jsem na vážkách, jestli z výroby vůbec byla nějaká barva. To mě potvrzuje pamětník z pneuservisu, že řada kol byla jen čistý hliník ....
Jak tuzemská, tak zahraniční provenience.
Co třeba kopretiny ?
Vytáhl jsem na Garde hliníkáče, které jsem kdysi pořídil s eRkem a nejraděj bych je dal do stavu, jak vypadly z továrny. Jsou italská kola z první půlky sedmdesátek - možná Lancia. Po bližší archeologii (až na jedno kolo mají jen jednu vrstvu barvy) jsem na vážkách, jestli z výroby vůbec byla nějaká barva. To mě potvrzuje pamětník z pneuservisu, že řada kol byla jen čistý hliník ....
-> Jozka 13.03.22 22:11:12: ale ano...ze to je len na rychlo a v cene to nieje. Uz som to par x pocul ale uz neriesim tieto mrtvolky...to radsej kupim nieco co sedi k autu a je nove.
Bolatina je fajnovka. Aj jemny piesok bude OK.
Davam takto cistit kolesa na moto...oxidacia je fuc a raf akoby ho len umyl.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Bolatina je fajnovka. Aj jemny piesok bude OK.
Davam takto cistit kolesa na moto...oxidacia je fuc a raf akoby ho len umyl.
-> Pavel P..: Na to bude ideální postup co sem zmínil.
zkusit někde tu balotinu... díky za rady.
komax na tom neni, barva už je víceméně sloupaná ale je to zoxidovaný.
komax na tom neni, barva už je víceméně sloupaná ale je to zoxidovaný.
-> SO545 13.03.22 20:41:16: To někoho oblbne? Vždyť to napečení na povrchu "vykreslí" všechny detaily.![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 13.03.22 20:03:27: asi tak...ale ked je natom Komax...tak smolik.
komaxit na kolesa nepatri...jedine ked chcem predat totalne sracky tak ich dam zaliat do komaxu...
NA bazosi bezna prax....
komaxit na kolesa nepatri...jedine ked chcem predat totalne sracky tak ich dam zaliat do komaxu...
NA bazosi bezna prax....
-> Pavel P..: louhování bych se asi u takto porovitého materiálu vyhnul, bolatina nebo skořápky
-> Petr Urban: ale pokud je to v komaxitu, tak to nezaplatis.
-> Matsoft: odstrani. Ale kdyz to tam nechaj stejne dlouho jako hlinik, tak to odstrani i peknou vrstvu elektronu.
-> Matsoft: odstrani. Ale kdyz to tam nechaj stejne dlouho jako hlinik, tak to odstrani i peknou vrstvu elektronu.
-> Pavel P..: Pískování suchým ledem nebo bolatina (pískování sklem) nejméně invazivní a zcela načisto.
Mě nejde ani tak o sundání barvy, spíš tu oxidaci vyčistit...
-> Pavel P..: a myslis, ze jen louh odstrani vsechnu barvu? podle mne se to stejne bude muset prepiskovat.... Johaning by mel o tom neco vedet...
-> Pavel P..: Dela. Ale kdyz to dela debil, tak Ti je zkurví.
Obnovim téma.... kdo má zkušenosti s louhováním elektronových/hořčíkových kol? Jestli se to vůbec dělá.... nerad bych je pískoval.
-> Jarda/felda: Ale jo, něco tam je... www.ddpneu.cz/duse-1640-2
05-215-16-7-50-16-ventil-t
r13
-> COL 17.11.18 00:12:00: U jednoho z těch jihočeských mi brácha nechával dolakovat kola na Saaba (za ty prachy super výsledek) a sám si tam nechal dělat leštěý 18" na Accorda a ty vypadaly snad líp jako nový... ale už nevím u kterýho
Možná každý u jinýho. Ale tuším, že snad jsou dokonce nějak příbuzný nebo tak něco... myslím že podle toho co brácha říkal tak obě firmy OK.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 18.11.18 10:55:35: tak nakonec jsou v lepším stavu než jsem myslel tak je jen přejedu drátěným kotoučem v rozbrusce a dostanou novou barvu kvuli ochraně a bude
-> Mr._Nosferatu 19.11.18 09:43:16: do 16 pochybuju že se dělaji ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: Duše ? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)