skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
18:57:31
26.11.2010
26.11.2010

Vrba
-> vhml: Na mojí nápravě jsem zvětšil záklon nakloněním svisláku přídavnýma podlozkama.Musí se zbrousit silentblok z jedne strany o tlostku podlozky,která se pak dá na druhou stranu nez se brousilo.Pridal jsem 3,5mm nahoru i dolu.Přínos byl jednoznačný a vůbec bych se nebál použít ještě víc-třeba 5mm. Změřeno to nemám,protoze jsem s tím po upravě ještě nebyl na geomce.
18:51:29
26.11.2010
26.11.2010

pistaa
-> vhml: motokara to ej extrem.. ale rozbiehave to je na vode niekedy az 12mm na to male kolecko :))
18:03:42
26.11.2010
26.11.2010

vhml
Jakej že záklon maj motokáry? www.ewrc.cz/ewrc/inzerce.
php?advert=174...
A jeden dotaz můj. K čemu vlastně slouží sbíhavost. Nebo řeknu-li to jinak, uložením zadních ramen místo buchet na unibali můžu sbíhavost snížít, když mi kolo nebude nikam pochodovat?
Měl jsem asi 3mm a dost to žralo gumy

A jeden dotaz můj. K čemu vlastně slouží sbíhavost. Nebo řeknu-li to jinak, uložením zadních ramen místo buchet na unibali můžu sbíhavost snížít, když mi kolo nebude nikam pochodovat?
Měl jsem asi 3mm a dost to žralo gumy
22:38:19
23.11.2010
23.11.2010

Josifek
hmmm tak potom kde dostanem tie zvysne stupne ?
22:21:18
23.11.2010
23.11.2010

vhml
-> Tuner#2: v tý době jsem nevěděl že by se to mělo ubrušovat a na první pohled mi to nepřišlo zásadní :-) Nikdy nic netlouklo a nevrzalo, takže se to asi vešlo.
22:04:00
23.11.2010
23.11.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Josifek 23.11.10 21:57:19: Vhml má pravdu podložkama a excentrem se dostaneš tak na -1°
-> vhml 23.11.10 21:58:19: Jo tam nemám strach že by ten plíšek na rameni nepovolil, případně se to místo nevyšoupalo, ale není to úplně košér řešení.
-> vhml 23.11.10 21:58:19: Jo tam nemám strach že by ten plíšek na rameni nepovolil, případně se to místo nevyšoupalo, ale není to úplně košér řešení.

21:58:19
23.11.2010
23.11.2010

vhml
-> Josifek: výrobní tajemství
-> Tuner#2: hele na stovku jsem to dal nadoraz a jezdí to :-D Jestli se to tam vejde, nebo si to místo udělalo časem to nevím :-D
-> Tuner#2: hele na stovku jsem to dal nadoraz a jezdí to :-D Jestli se to tam vejde, nebo si to místo udělalo časem to nevím :-D
21:57:19
23.11.2010
23.11.2010

Josifek
-> Tuner#2: Myslis zaoblenie rohu drziaku napravnice ?
-> vhml: hmmm tak odkial ma eidy tie tri stupne ?
-> vhml: hmmm tak odkial ma eidy tie tri stupne ?

21:19:24
23.11.2010
23.11.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 23.11.10 20:16:13: Podívej se na mou fotku, představ si tam ostrý roh a jsi na ramenu + k tomu v těch silenblocích to rameno pracuje jak blázen, takže mezera tam musí bejt. Je to dokonce v L/A dokumentaci, sice jinak seřízlé, ale je.
20:16:13
23.11.2010
23.11.2010

vhml
-> Josifek: -1 stupen
Na úzký nápravě jsem rohy nebrousil a běhá to, eM má možná řešený rameno trochu jinak
Na úzký nápravě jsem rohy nebrousil a běhá to, eM má možná řešený rameno trochu jinak
18:54:16
23.11.2010
23.11.2010

Josifek
-> Matulo: co konkretne treba upravit ? mne sa nezdalo zeby tam nieco vadilo...
18:49:57
23.11.2010
23.11.2010

Maťulo
-> afro100: Clovece si predstav!!! Ja to mam tak isto...
Kde som asi tak bral inspiraciu???





18:46:43
23.11.2010
23.11.2010

afro100
-> Matulo: T2 tu ma taku peknu fotku tej upravy ...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2009-03-19_1 0-43-21_77.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2009-03-19_1 0-43-21_77.jpg
18:38:35
23.11.2010
23.11.2010

Maťulo
-> Josifek: Potom si uprav aj napravnicu lebo ti bude horna rameno pri pruzeni zapierat!
18:34:17
23.11.2010
23.11.2010

Josifek
Tak som konecne rozobral napravu, a rozmyslam ze ked to horne rameno vypodlozkujem na max, aky uhol dostanem ?
12:13:50
07.11.2010
07.11.2010

darklord
-> vhml: no je otazka kolko to tak vydrzi kym sa to rozsype, ale na druhu stranu to asi na takej malej pake zapadne do vyrobnej tolerancie...
12:06:54
07.11.2010
07.11.2010

vhml
-> darklord: takže teda ze strany ke dveřím auta odbrouit a od předu narvat podložku :-) Zajímavé zajímavé. Už zvětšenej záklon mám, ale že bych ještě přidal takhle? Změnu sklonu svisláku proti ramenům pak sebere silentblok?
11:32:11
07.11.2010
07.11.2010

darklord
-> vhml: musis z neho ubrat po stranach, myslim ze tak ju tam dostal...
11:24:50
07.11.2010
07.11.2010

vhml
-> Alenka: kterak tam vrba dostal tu podložku? Vždyť už od základu je problém vůbec ten svislák do ramena dostat.
11:15:52
07.11.2010
07.11.2010

MOLSO
-> Josifek: napriklad v tomto vlákne pekne od začiatku 

11:15:18
07.11.2010
07.11.2010

Josifek
Vedel by som sa niekde docitat o tychto upravach viacej ? (ako to funguje, aky to ma prinos atd.)
11:09:05
07.11.2010
07.11.2010

MOLSO
-> Alenka: predok nie je seriovy tam su tez ziletky
a samozrejme T#2 pruziny, tlmice kayaba, a negativy vdaka 6mm podlozkam
mne sa take hovadne áčka nepáčili a navyše teraz sa mi jazdí lepšie no
už len postaviť nejaky menej olejožravý motor a mám to v cajku 


mne sa take hovadne áčka nepáčili a navyše teraz sa mi jazdí lepšie no


11:04:51
07.11.2010
07.11.2010

Alenka
-> darklord: to chce nakladat stridme se sbihavosti/rozbihavosti, potom ty gumy i neco vydrzi.
Na 742 je to predni zaveseni hrozne nevyuzity, pritom by stacilo malo a MX-5 by se mohla jit s brekem schovat do kouta :)
-> MOLSO: stafle to ma pekny, na auto s motorem vzadu bych rekl, ze tak akorat :D
Jenom na tech 165/70 ziletkach a se seriovym predkem to samozrejme nefunguje.
-> Josifek: co se tyce Eidyho napravy, tak jsem nemyslel ty ukrutny stafle, ktery se mne osobne prilis nelibi a jsem zastancem spis mensich statickych odklonu, ale hlavne upravu zaklonu pootocenim cele napravy v kastli, plus kdyby se k tomu pridala jeste uprava ulozeni svislaku ala Vrba, uz bychom se postupne zacali dostavat k aspon trochu rozumne fungujicimu zaveseni.
Na 742 je to predni zaveseni hrozne nevyuzity, pritom by stacilo malo a MX-5 by se mohla jit s brekem schovat do kouta :)
-> MOLSO: stafle to ma pekny, na auto s motorem vzadu bych rekl, ze tak akorat :D
Jenom na tech 165/70 ziletkach a se seriovym predkem to samozrejme nefunguje.
-> Josifek: co se tyce Eidyho napravy, tak jsem nemyslel ty ukrutny stafle, ktery se mne osobne prilis nelibi a jsem zastancem spis mensich statickych odklonu, ale hlavne upravu zaklonu pootocenim cele napravy v kastli, plus kdyby se k tomu pridala jeste uprava ulozeni svislaku ala Vrba, uz bychom se postupne zacali dostavat k aspon trochu rozumne fungujicimu zaveseni.
11:02:03
07.11.2010
07.11.2010

Josifek
-> MOLSO: Kde su tie podlozky ? :D vobec si to neviem predstavit :D
10:59:07
07.11.2010
07.11.2010

MOLSO
-> Josifek: pod hornými ramenami je pár podložiek navyše 

10:58:32
07.11.2010
07.11.2010

Josifek
-> Alenka: Ja stale neviem pochopit ako to on ma... Myslel som ze cez excentricky cap sa da nastavit max 1°, ci nie ?
10:45:58
07.11.2010
07.11.2010

MOLSO
-> Alenka: vole videl si tie moje áčka cez tie gumové podložky ?
img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/4812_2010-09-19_
15-44-17_75.jpg
strach a hrúza teraz ich mám ovela menšie ale predsa tam sú, jazdiť s tým je paráda a vyložene na závody to nemám

strach a hrúza teraz ich mám ovela menšie ale predsa tam sú, jazdiť s tým je paráda a vyložene na závody to nemám

10:44:25
07.11.2010
07.11.2010

darklord
-> Alenka: tak ale Eidy to vozi na podvale a za jeden den zozerie tolko vzorku na pneumatikach co MOLSO za rok jazenia 

10:41:36
07.11.2010
07.11.2010

Alenka
-> MOLSO: jiste, idealni pripad by ovsem byl ten, kdyz by staticka geometrie a kinematika zaveseni byla nastavena tak, aby prilnavost pneu byla co nejdele co nejblize te maximalni, a tyhlety zalezitosti si potom individualne doladit stabilizatory.
Takze sup, sup, vratit dozadu acka jak byly a predni napravu poladit treba jako ma Eidy :)
Takze sup, sup, vratit dozadu acka jak byly a predni napravu poladit treba jako ma Eidy :)
10:32:21
07.11.2010
07.11.2010

MOLSO
-> Alenka: je mensi ale ovladatelnejší
diky vsetkym za objasnenie

diky vsetkym za objasnenie

10:30:18
07.11.2010
07.11.2010

Alenka
-> MOLSO: tim, ze jsi zmensil vzadu odklony, tak jsi zmenil vyvazeni prilnavosti mezi predni a zadni napravou ve prospech te predni, proto se ti ted zda, ze to lip zataci.
Je to jak rika vhml, snizil jsi prilnavost vzadu, takze se stejnou prilnavosti vepredu ti to ted pocitove jde lip za volantem, ale celkovy "grip" auta je mensi nez predtim.
Je to jak rika vhml, snizil jsi prilnavost vzadu, takze se stejnou prilnavosti vepredu ti to ted pocitove jde lip za volantem, ale celkovy "grip" auta je mensi nez predtim.
14:16:46
06.11.2010
06.11.2010

MOLSO
-> darklord: radšej v šmyku zadok ako predok, predtým mi ten predok stále tlačilo a nebolo to ono teraz je to OK
-> Tuner#2: mal si si na okruh nahodiť gumu
ta guma to je hrozné svinstvo 

-> Tuner#2: mal si si na okruh nahodiť gumu


10:19:31
06.11.2010
06.11.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MOLSO 06.11.10 09:36:34: Možné to z důvodu co popsal Vašek. Koukám, že se Áčka taky zmenšily. Já když vyndal muziku, tak letos s linem jsou Áčka na okruh bída, potřeboval bych větší 

10:11:59
06.11.2010
06.11.2010

darklord
-> MOLSO: az sa to urve tak ti teraz neuleti predok ale zadok 

10:08:30
06.11.2010
06.11.2010

vhml
-> MOLSO: jsou věci mezi nebem a zemí. Zmenšením Áček jsi mohl snížit trakci zadní nápravy, která teď nevytlačuje předek ven...
09:36:34
06.11.2010
06.11.2010

MOLSO
Ešte chcem vyťiahnuť túto tému a spýtať sa, či je možné, že po zmenšení áčiek na vlečke vzadu /vyhodenie gúm a nahodenie linolea - velmi velmi jemné áčka porovnateľné s prednými / sa môže zlepšiť reakcia prednej nápravy na volant a celkovo lepšie správanie v zátačkach ?
predtým som išiel napr. po kruháči v noci, zatočil som a po pridaní plynu bolo treba zatočiť viac, potom to zase zrovnať a zas zatočiť viac ....
teraz vojdem do kruháča zatočím pridám a aut krásne drží tiahlu a plynulú stopu.
je to len subjektívne alebo sa to fakt mohlo zlepšiť ?
predtým som išiel napr. po kruháči v noci, zatočil som a po pridaní plynu bolo treba zatočiť viac, potom to zase zrovnať a zas zatočiť viac ....
teraz vojdem do kruháča zatočím pridám a aut krásne drží tiahlu a plynulú stopu.
je to len subjektívne alebo sa to fakt mohlo zlepšiť ?
15:20:32
29.07.2010
29.07.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milos 29.07.10 14:56:02: Já vím, to už je dávno vyřešené, stačí se podívat na hodnoty u mého auta, já spíš narážel na to, že Duriq to poplet a napsal naopak. 

14:56:02
29.07.2010
29.07.2010

Milos
Tuner#2 27.04.10 13:22:29 napsal:
Když už tady řešíte tu geometrii co je – 1° odklon? Kolo do A a
nebo do V? Mám svou představu zajímá mě jak to je.ja som za A, minusove idu do A + do V
Když už tady řešíte tu geometrii co je – 1° odklon? Kolo do A a
nebo do V? Mám svou představu zajímá mě jak to je.ja som za A, minusove idu do A + do V
14:43:44
11.05.2010
11.05.2010

105
-> Klubko_: takhle jak sem to posunul cca do prostred. a dal tu origo pricku... protoze sem blbec prevaroval asi pricku z garde...a mam pekny maly ačka:)
13:54:22
11.05.2010
11.05.2010

Klubko_
-> 105: cos s tim provedl?
13:49:18
11.05.2010
11.05.2010

105
tak a uz hrcim zatacky normalne 

19:09:35
10.05.2010
10.05.2010

105
-> Klubko_: urcite zkusim....
ale ted sem to vsecko dotahl a chova se to o moc lip
ale ted sem to vsecko dotahl a chova se to o moc lip
18:32:47
10.05.2010
10.05.2010

Klubko_
-> 105: nez se ti podari zajet na tu geosku, zkus ten muj figl.
18:03:36
10.05.2010
10.05.2010

105
a este porovnani
17:59:19
10.05.2010
10.05.2010

105
-> Tuner#2: asi to tak dopadne ze na tu geo pujdu
musim se domluvit s mistrem jestli me nekopne do prdele:D
body na karoserii na zmereni souososti nejsou.. ale jsou navareny na samym miste ale nevim nevim...
na rapidu mam taky rozladenou geo kdyz sem ji delal (zadek sem tam nechal bejt kvuli hlinikovym kostkam) ale ten se chova luxusne (co se tyce normalniho jezdeni)

body na karoserii na zmereni souososti nejsou.. ale jsou navareny na samym miste ale nevim nevim...
na rapidu mam taky rozladenou geo kdyz sem ji delal (zadek sem tam nechal bejt kvuli hlinikovym kostkam) ale ten se chova luxusne (co se tyce normalniho jezdeni)
17:56:32
10.05.2010
10.05.2010

105
prave zespodu.. jde videt ze sikmy je u gumy pruziny
17:55:49
10.05.2010
10.05.2010

105
prave novovyroba... vyrobce nevim fotka na dve veci
17:55:02
10.05.2010
10.05.2010

105
leve zespodu
17:54:35
10.05.2010
10.05.2010

105
takze levy rameno je origo vyroba (na aute od vyroby)
17:47:56
10.05.2010
10.05.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> 105: Optimálně zaject na geometrii, udělat napřed souosost podle bodů v kasli pokud ještě jsou a nebo dnes už to na nějaké laserové dokážou i bez toho a pak udělat zbíhavost. Pokud je každý rameno jiný (myslím podélný), tak od oka na střed díry to taky může být úplně špatně.