skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Demontaz brzdoveho bubna S100-120 mimo auta
OK, dik za rady tak teda idem zhanat lepsie trubky/paky..
Hlavne dat na poloosu matku (opacne).
-> Bukaj 22.04.24 10:30:01: Jo jo, já ho používám léta letoucí, když snadno (a na autě), tak i s trubkou 14x2, opřenou o podklad..
..když se ta ohýbá, dávám čep z pásu tanku.. ale když to fakt nešlo, což už se mi taky stalo (když jsem třídil-rozebíral-repasova l nahromaděný zbytky na firmě před stěhováním) bylo nutný tu "reakci" chytit do pořádnýho svěráku.. kterej byl naštěstí k dispozici i s prostorem okolo.
Bušením z neznalosti někdy v dávný minulosti jsem šroub jen poničil, naštěstí se ho později povedlo upravit vložením koule z ložiska..
..když se ta ohýbá, dávám čep z pásu tanku.. ale když to fakt nešlo, což už se mi taky stalo (když jsem třídil-rozebíral-repasova l nahromaděný zbytky na firmě před stěhováním) bylo nutný tu "reakci" chytit do pořádnýho svěráku.. kterej byl naštěstí k dispozici i s prostorem okolo.
Bušením z neznalosti někdy v dávný minulosti jsem šroub jen poničil, naštěstí se ho později povedlo upravit vložením koule z ložiska..
Kde nepomôže kladivo, tam pomôže ešte väčšie kladivo

Přesně, jak píše Eidy
-> Eidy 22.04.24 00:18:52:
-> Jozka: Výhoda tohoto stahováku s navařenou trubkou je, že se dá dotáhnout i mimo auto - stačí do trubky dát kus pevné kulatiny (roxor ne - to je bláto) a pořádně předpružit stahovák...

-> Jozka: Výhoda tohoto stahováku s navařenou trubkou je, že se dá dotáhnout i mimo auto - stačí do trubky dát kus pevné kulatiny (roxor ne - to je bláto) a pořádně předpružit stahovák...
Do stahováku tohoto provedení jsem tedy nikdy kladivem nemlátil. Problém bude asi v tom, že jsou poloosy volně ložený, takže nelze pořádně utáhnout.. Bych si to asi k něčemu přidělal.
-> Boco: To kladivo je malý. Namaž závit stahováku, aby šel pořádně napružit a třískni do toho pořádným kladivem.
-> isti: nemyslim, ako som pisal s tymto kladivom som znicil jeden zavit a rozmlatil hlavu stahovaku, boli to strasne rany. To kladivo vovec nie je male a ma ~40cm rucku
Poznáš to,ak nepomôže velké kladivo tak treba zobrať väčší
S takýmto hodinárským to neide
A pomohlo by to poriadne zohriať.


Ahojte
cez vikend som sa dal na rozoberanie zadnych kyvadlovych polnaprav co sa mi nazbierali za monohe roky za ucelom ziskania dielov z nich (nohavice, poloosi, bubny, stity)
Bubon som daval dole v nimulosti uz X krat, doteraz som to robil vzdy na aute bud takym malym stahovakom ktory sa len nasroboval na pooos namiesto matky na doraz (vnutri ma ocelovy valcek), nasledne sa kusok povolil a buchlo sa po nom kladivom a bubon odskocil alebo klasickym velkym stahovakom ked sa po dotiahnuti po nom udrelo kladivom a bubon povolil.
Tentorat som to robil mimo auta na rozobratych polnapravach, zo 6ks sa mo podarilo dat dole bubon len na 3 (velky stahovak). Na zvysnych 3 ani zaboha... jednu poloos som aj dodrbal zavit, dostala vela uderov velkym kladivom cez dotiahnuty stahovak... este aj hlava stahovaku je celkom rozklepana.
Tak neviem kde je problem, asi to bude aj korozia v spoji (nikto to nerozoberal aspon 30-40 rokov) ale mozno aj slabym dotiahntim stahovaku?? (ale fakt som sa snazil kolko som vladal aj ked som mal k dispozicii relativne male paky z roxoru, cca 40com a polnaprava lezala volne na zemi, paky sa ohybali).
Skusal som aj nahrievat plynovym horakom bubon v oblasti kuzela ale tak masivnu liatinu rychlo neohreje, nepomohlo to, autogen nemam. Penetracia WD nepomohla tiez.
Nejake rady ako to rozobrat?
foto stahovaku a kladidva ktorym som do toho daval rany..
PS: nadavky rozneho druhu som skusal tiez a nepomohli :(
...Pre mnohych z vas blby dotaz ale som zufaly...
cez vikend som sa dal na rozoberanie zadnych kyvadlovych polnaprav co sa mi nazbierali za monohe roky za ucelom ziskania dielov z nich (nohavice, poloosi, bubny, stity)
Bubon som daval dole v nimulosti uz X krat, doteraz som to robil vzdy na aute bud takym malym stahovakom ktory sa len nasroboval na pooos namiesto matky na doraz (vnutri ma ocelovy valcek), nasledne sa kusok povolil a buchlo sa po nom kladivom a bubon odskocil alebo klasickym velkym stahovakom ked sa po dotiahnuti po nom udrelo kladivom a bubon povolil.
Tentorat som to robil mimo auta na rozobratych polnapravach, zo 6ks sa mo podarilo dat dole bubon len na 3 (velky stahovak). Na zvysnych 3 ani zaboha... jednu poloos som aj dodrbal zavit, dostala vela uderov velkym kladivom cez dotiahnuty stahovak... este aj hlava stahovaku je celkom rozklepana.
Tak neviem kde je problem, asi to bude aj korozia v spoji (nikto to nerozoberal aspon 30-40 rokov) ale mozno aj slabym dotiahntim stahovaku?? (ale fakt som sa snazil kolko som vladal aj ked som mal k dispozicii relativne male paky z roxoru, cca 40com a polnaprava lezala volne na zemi, paky sa ohybali).
Skusal som aj nahrievat plynovym horakom bubon v oblasti kuzela ale tak masivnu liatinu rychlo neohreje, nepomohlo to, autogen nemam. Penetracia WD nepomohla tiez.
Nejake rady ako to rozobrat?
foto stahovaku a kladidva ktorym som do toho daval rany..
PS: nadavky rozneho druhu som skusal tiez a nepomohli :(
...Pre mnohych z vas blby dotaz ale som zufaly...