skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> suri 24.04.19 12:09:28: nieje ani dovod to menit
-> suri: www.cc-autodily.cz/drzak-
vstrik-ventilu nikdy som to nemenil :D
-> saskyn2: to je normálny BMM vrch vstreku
-> Eidy: tak v tom případě jsou i svislý a ne jen vodorovný..já mám svislák, dával jsem ho tu in a foto, co má drážku vodorovnou, velkou čitelnou a bukaj my myslím odpovídal k čemu to je
-> krtecek: Podle mě tam plošky pro mazivo jsou. Zrovna v ose s drážkou na klínek. A bohužel to dělá zrovna blbý odlesky, ale podle mě je to cajk. Jak píše Vojťas.
Prý je to z felicie. Jsem si myslel že tyhle auta celkem znám, ale tohle fakt nevím.
-> Vojťas: to mizerný foto je jen tady....v originále je lepší...a ano...přesně to tam je.. a u té horní části, která je bílíž hlavě...tam to vypadá jak tvar co má pouzdro do ramen
-> krtecek: hele na tom chromu si myslim bejva jen takova jedna ploska, proto to vypada jako mnohouhelnik, ale samozrejme dokud to nemas v ruce, nemuzes s jistotou rict ze to tak neni protoze mizerny foto, ale zas proc by to tak melo bejt zejo.
-> Eidy: tak v prvé řadě to nemá drážky na mazivo...což je jeden poznávací artikl...což bývá u repase...ale on to vymontovat z vosku co mi tvrdil...ale zase to má drážku na klínek nad závitnicí...no a ten chrom je tam ne do kulata..ale spíš do mnohouhelníku...nebo jak to napsat

-> krtecek: Jakej tvar tě mate? Je tam nešikovně stíny a je to mizerný rozlišení, ale takhle na pohled ok.
Kucí??je to na MB? Tohle mi nabízí borec, ale zas to vypadá jinak než ty co mám já
drážku sice na jednom vidím, ale ten tvar mě mate...u drýhého by to mělo být stejné, ale na ostatních fotkách vidím prd

-> Kilián: Ještě se na brzdy novějších aut docela dost používá 7 imbus, další lichý už asi na nic.
-> stepan: díky, tyhle velikosti všechny mám. Ono se asi lichý velikosti moc nepoužívají ne? Já právě mám gola imbusy 5,6,8,10,12,14.
-> Kilián:
8 nebo 10
6
6
8 nebo 10
6
6
pěkně prosím, jaká velikost imbus.klíče je třeba k povolení dvou imbus.šroubů na hlavě 120kovýho motoru, dále velikost imbusu, co drží 4pístky k sobě a imbus na vlečce, které drží poloosu s nábojem??
-> Jožynek : Do MB ne, ale 1203 má stejný rozměr parabol, jako Š 100/110, 105/120 (užovky), dále např Tatra, Karosa (7xx), Avia atd. A 1203 převzala paraboly (alespoň co se rozměru týče) od svých předchůdců - 1201 a 1202...
MB má paraboly menší - velikost jako Spartak, Octavia, dále Karosa Šx a tou to také skončilo...


MB má paraboly menší - velikost jako Spartak, Octavia, dále Karosa Šx a tou to také skončilo...

Mohol by mi niekto potvrdiť, resp. vyvrátiť, či vložky (paraboly) predných svetiel na Š1203 (okrúhle, prvomodel) sú identické ako napr Š1000mb? Je to origo PAL, do čoho to je použitelné?
-> Pavel P..: Jo, to jsi mi říkal, ale naživo jsem se s tím nesetkal...
Jinak ten krémově béžový neprůhledný vosk je pozdější výroba z 80. let, starší vosk z dob MB a stovek byl průhledný a buď takový medový, nebo čajově hnědý.

Jinak ten krémově béžový neprůhledný vosk je pozdější výroba z 80. let, starší vosk z dob MB a stovek byl průhledný a buď takový medový, nebo čajově hnědý.
-> Bukaj: a já jsem měl v ruce svisláky který jsem si dával na moji novou nápravu a ty byli v bežovém vosku i se silentblokama...
-> Vojťas: Tažné vypadá, že je CS výroba. Bude to na něco s motorem vpředu, možná na něco s rámovou konstrukcí podvozku, ale na co konkrétně, to netuším...
Tvrdochrom se dělá pořád je to běžná opravná technologie pro čepy,pístnice atd.Dělali to ještě nedávno třeba v litovli ale chce to zjistit.Každopádně cenově tvrdochom+broušení bude dražší než nový.
Tazny asi spis do srotu, nebo nekoho napada z ceho to muze byt? Po stitku sem bohuzel ani nekoukal, ale kdyz uz sem tu...
Prahy nejspis na Trabanta ale jakyho? Jakou to tak muze mit cenu ? stari min 20 let
Ve vosku byly svisláky až někdy do konce 80. let, pak byly ještě v "drátosklo" igelitu a nakonec nějaká firma dělala komplet sestavu v blistru.
Ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by ve vosku byl zalitý svislák i s pouzdry - ve vosku jsem zaznamenal jen nové holé svisláky bez silentbloku a čehokoli jiného...
Ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by ve vosku byl zalitý svislák i s pouzdry - ve vosku jsem zaznamenal jen nové holé svisláky bez silentbloku a čehokoli jiného...
-> Jarda/felda: -> krtecek: Téměř jistě byly ve vosku i pozdější...
-> Jarda/felda: no to by mě taky zajímalo...páč některé 100ky jsem ve vosku taky viděl...a málo kdo ti podle fotky změří okem jestli je to 17 nebo 18mm tlustý, abys to rozeznal
-> Bukaj: takže svisláky zajitý ve vosku i s pouzdrama jsou na MB ?
-> krtecek: Při použití původních MBčkových bronzových pouzder bylo účelem té drážky na čepu rozvedení mazacího tuku od mazací hlavice k mazacím drážkám v pouzdrech. Proto od doby, kdy byla bronzová pouzdra nahrazena silonovými (či kýho výra je to za plast), která byla považována za "samomazná" (a tuk tam měl funkci pouze jako ochrana proti korozi) a která neměla v sobě drážky pro rozvod maziva, pozbyla i drážka na čepu smysl.
A kdo to renovuje dnes, to netuším, ale oprava kluzných ocelových uložení tvrdochromem byla dříve velmi běžná technologie...
A kdo to renovuje dnes, to netuším, ale oprava kluzných ocelových uložení tvrdochromem byla dříve velmi běžná technologie...
-> Bukaj: aha...a má ta drážka nějakou funkci? Nebo je to čistě estetické?? A nevíš kdo to renovuje?? Zkoušel jsem hledat zde, ale opět bez úspěchu

-> krtecek: Předpokládám, že ten prostřední je repasovaný tvrdochromem - tam pak ty drážky už nikdo neudělal a také je běžné, že ta tvrdochromovaná plocha je delší, než původní funkční plocha svisláku...

Kucí??? Dělal jsem dneska drobnou inventuru skladu a mám tu několik svisláků. Tady jsem vyfotil 3 co jsou nejpodobnější. Jsou to všechny na MB?? Ten úplně v pravo je, ten je z té mojí záložní nápravy co jsem rozebral. Pokud vím, psali jste, že poznávací znamení je ten klínek, jehož účel je k hovnu. Ale proč je ten prostřední delší než ty 2 a proč nemá v tom chromu ty drážky a ta spodní chromová část je delší??
Je to zas nějaká meziroční evoluce??.....a dělá ještě někdo ten repas těch svisláků?? Asi bych to už ocenil

-> Vojťas 03.04.19 08:41:24: Od staré Octavie přes traktory až po Avii
-> Vojťas 03.04.19 08:41:24: Toto by som potreboval na traktor

-> Vojťas: je to ze sady laminátů který v německu Obermann nabízel jako doplněk.
Znamena to ze to je vyrobek Auto Obermann ? dovozove zbozi ? tak ze +100% ?



Diky draci
-> Vojťas: stejně je to na náklaďák...

-> Vojťas: se šroubením dole to je z nějaký Avie nebo náklaďáku... neni na víčku nápis "Plnit motorovou naftou" ?
-> Nwkt: To ne, kilo má klasicky tři cecíky... Tohle bude spíš nějaký traktor nebo něco podobného.
-> Vojťas: kilo?
Z cehopak to muze byt? Zapomnel sem teda se podivat jakej tam je zavit.
-> Bukaj: Jo je 18ti dírová a hlubší než obvykle. Díky
-> Bukaj: Míval jsem kdysi 120LS r.v. 1979. Hluboká vana a olejovej chladič... :-/ 5 litrů oleje bylo tak akorát.
EDIT: Ale stejně to auto bylo zvláštní... Posilovač s plastovou vložkou na těsnění hřídelky (pod pumpou), v prahách díry na držáky pro samonavíjecí pásy... :-O
EDIT: Ale stejně to auto bylo zvláštní... Posilovač s plastovou vložkou na těsnění hřídelky (pod pumpou), v prahách díry na držáky pro samonavíjecí pásy... :-O
-> Mejot: Jestli je hlubší, než obvykle, pak je na první užovky 120 (model 77-79) a měla by být 18dírová...
