Kamioňáci :-)

prohledat
5380 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 27.02.2009 do 10.09.2025, založil/a favoman
řadit dle data
20:29:36
16.02.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Heh, no na to koule a zkušenosti nemam :-)

Jde mi o podjezd zde (kupodivu jsi kousek vocud jezdil v posledním videu...):
mapy.cz/zakladni?x=14.625 02...

-> venni 16.02.20 20:22:42: To je teda sestava :-D
20:25:54
16.02.2020
David29
-> venni: Dálniční mosty jsou 5m a vejš. Když ne, je to značený - třeba jako okruh
A jsi si vědom, že tohle bylo určitě v kategorii nadměrů a PČR nebo celníci by si na tobě pohonili ego? :-))
20:24:26
16.02.2020
venni
-> David29 16.02.20 20:20:24: tak přesně pod tyhle dva se nevejdu,jsem z Klatov 3 3 A pak nedam Běšinskej...
20:22:42
16.02.2020
venni
-> Matthes, záškodník z TechWebu: když vozim osobáky tak mam běžně 3.8m a vejdu se skoro všude ...vim jen o 3 mostech co maj 3.7.
Jinak když jsem tehdá vezl tohle peklo,tak jsem se nevešel pod dvoje dráty,to byl větší pakec 3
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od venni vložen 16.02.2020 20:22:42
20:20:24
16.02.2020
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Prostě tam jedu, před mostem dám varovky a pomalu tam najíždím a koukám. Zatím to vždy vyšlo. Na drhnutí čekat nemůžu, to bych zkurvil buben...

Třeba v Klatovech jsem takhle zkusil mostek u nádraží. Tím jsem nastavil, že se vejdu i pod ten druhej u Kauflandu, protože místní ví, že ten už je vyšší 1


Hele vím že existuje "Truck mapa", dá se někde koupit... A tam jsou mostky (nízké podjezdy, nízký nosnosti) napsaný. Ale jestli existuje online verze nebo kde se dá koupit... To nevím
20:11:53
16.02.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: No právě, čumět... ale když s tim nejezdíš denně... Jinak děda jezdil s náklaďákama X desítek let a pak v 60 letech srazil buňku, kterou vezl na Liazce o most inteligence... Prostě se zakecal s kolegou o rádiu a zapomněl přejet do levýho pruhu.

Jinak máme v práci auto 3,43 m a kousek od firmy je mostek, kde bychom rádi jezdili, ale je tam na značce 3,4 m :-D Zatim nikdo neměl koule na to, to zkusit.

Jak to děláš? To někoho pošleš dopředu, ať čumí a pak pomalu jedeš? Nebo jedeš pomalu a poslouháš, jestli to neskřípe? :-D
upraveno 1x, naposled 16.02.2020 20:12:23
20:05:25
16.02.2020
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Takovýhle mostky máš značený předem, ale musíš koukat no.
A pod 3,3m jich moc není, se nestresuj

Rezerva tam většinou je. Já mám auto vysoký 3,7 - ale podjížděl jsem i 3,3m 3 Takže asi tak
20:01:16
16.02.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: No možná zejtra do Turnova, ale teď to řešim jakoby jen tak výhledově, kdybych někam jel, tak ať se můžu mrknout na případné pasti předem ;) Hlavní tahy jsou OK, ale občas na okresce se najde nízkej most pro vlak atd...

Vejška vozidla je 3,43 m.

Jinak když je u mostu napsáno třeba 3,3 m, je tam nějaká rezerva? S jakou tolerancí se tam počítá? Je to přesně ten daný rozměr nebo třeba +10 cm?
19:56:33
16.02.2020
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevím o ničem. Odkud kam chceš jet a jak jsi vysokej?
19:48:55
16.02.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
Je na netu nejaka stranka s planovacem tras pro nakladaky, kam bych si zadal maximalni vejsku auta? Nerad bych prijel pred nejakej mostek a bud srazil nastavbu nebo se debilne otacel/ couval kilometr 3
21:41:30
18.12.2019
11mAjA11
Eurooil nemusi byt nutne spatny, nektere sarze byly bez te horsi bio, obecne je to palivo stejne jako na Benzine, stejny zdroj pod dohledem CEPRa . Ale ten rozdil v cene na par litrech je tak zanedbatelny ze bych to nalil tim 100oktanem s VIFem.
18:32:48
18.12.2019
Tomaso435
-> Jarda/felda: jesi to fakt funguje tak tech 130 korun do toho dám a rozleju to do všeho co mám pač aktuálně stojí asi 6 aut .. do konce stk.
18:23:04
18.12.2019
Jarda/felda
-> Tomaso435 18.12.19 17:57:11: jebni tam flaštičku stabilizátoru od briggse 3
17:57:11
18.12.2019
Tomaso435
-> 11mAjA11: tak to abych si zajel do garáže vytlačil zelenýho vycucnul veškerý palivo (cca 10 litrů natural 98 od eurooil) a nechal to tam raději na suchu... :-/
17:54:12
18.12.2019
11mAjA11
VIF je super OMW pouziva primo od vyrobce a micha do svych paliv, jenze to jen malinko oddali negativni ucinky bioslozky jako je ethanol a MERO.
U benzinu se po nejakem case cca.3 mesice zacne oddelovat ethanol od benzinu kvuli absorbci vody, nafta s MERO zacne leptat pryz..to si clovek nevybere..na dlohodoby sklad je proste idealni premiove drazsi palivo.
15:19:11
18.12.2019
MVM
-> 11mAjA11 18.12.19 14:23:27: Nebo do benzinu i obyč nafty aditiva VIF..
15:14:26
18.12.2019
David29
EDIT: Tak to má 460t
14:23:27
18.12.2019
11mAjA11
Obecne kapalne paliva vsechny splnuji normu narodni i evropskou - musi.
Rozdil je v tom ze nektere jsou pri hornich hranicich tolerance.
A aby ste se vsici nasrali, po novym roku cili od 1.1 2020 bude palivo benzin pouze pod oznacenim E10 (coz znamena v prekladu ze maximalni obsah bioslozky v jakekoli podobe bude max.10% min.tusim 5%) a nafta se koketuje s myslenkou B20 (coz je bioslozky max.20% ale spodni hranice neni zatim jednoznacne urcena - pred 3tydnama nebyla). Kdo ma nejake auto na obcasne jezdeni jednoznacne tankujte OMW 100+ a naftu taky premiovou nebo Vervu od Benziny, bioslozky maji ale v jine neskodne podobe, ktere nemaji negativni vliv na soucastky (ETBE, pro naftu si nemuzu tu zkratku ted vybavit..)
11:02:19
18.12.2019
David29
-> vhml: Ale tohle má 250t 1
Tak jsou dva tahače, každej má nějakejch 700k. A myslím si, že 90 s tím neletěj

Spíš by mě zajímalo, jak se v horkém létě za nima vlní silnice. Sice tlaky na kolo budou podobný jako u normálního kamionu, ale každým kolem se místo zahřívá a když jich je tolik za sebou...
upraveno 1x, naposled 18.12.2019 11:05:40
10:26:12
18.12.2019
Jumbo
-> palinator: Ajo, moje chyba... Tak to pak ano, to je jiná...
10:11:17
18.12.2019
palinator
-> Jumbo:
Já myslel že vhml komentuje ten nadrozměr.
10:02:23
18.12.2019
Jumbo
-> palinator: Co jsem viděl, tak ty kratší (3-5 vleků) normálně jezdí max. povoleným kilem, žádné omezení myslím nemají. Ono v Autrálii zase tolik kopců není, obzvlášť ve vnitrozemí, kde tohle používají...
09:44:28
18.12.2019
palinator
-> vhml:
Vzhledem k tomu, jak pomalu to pojede i po rovině, protože velikost a bezpečnost, tak bych se nebál toho, že tam na pořádnej kopec nenajde kvalty. Spíš bych možná řek, že může bejt problém ten výkon v echt kopcích přenýst na silnici. 1
09:42:19
18.12.2019
vhml
-> David29 18.12.19 08:34:35: a to běžněj kamion utáhne 70t nebo jak je to řešený? To musí bejt dost dejchavičný do vršku ne?
09:12:54
18.12.2019
Tom Troll
-> David29 18.12.19 08:34:10: Coby přezouvat, spíš si vem že máš tohle a před každou jízdou musíš udělat "pretrip" kontrolu a momenťákem přetáhnout 3 matky na každym jednom kole. 40
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od Tom Troll vložen 18.12.2019 09:12:54
08:34:35
18.12.2019
David29
08:34:10
18.12.2019
David29
3
Má to dvanáct náprav - to bych chtěl přezouvat 3
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od David29 vložen 18.12.2019 08:34:10
08:33:29
18.12.2019
David29
08:33:07
18.12.2019
David29
Asi 250t, délka asi 70m.
1
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od David29 vložen 18.12.2019 08:33:07
13:40:49
07.11.2019
bouchy
Tak jsme se pobavili o problému padání nafty, resp "nedodávky" paliva a tím zdechnutí motoru. No na profíka, co má řidičák přes 30 let (a ne jen ovladatele volantu, ale školitele ve středisku a dalších funkcí) bych čekal lepší argumentaci... zase došlo na politiku, to nehodlám rozpitvávat, tak jsem pomlčel (cejtil jsem, že diskuse nemožná), ale došlo i na slova "na vojně neexistovalo, že bysme nevyjeli" (tehdejší technika v3sky, tatry,... a benzínový m.) - no, chtěl jsem dodat, že vojenská nafta je (dodnes!) bez biosraček, dlouho skladovatelná, a co je v zásobě, tak vždy arktická. Takže jinej svět, než Benzina za 31,90 z čepra atd. Aditivum sice dává, ale pěkně ho nasralo, když jsem mu sdělil svůj názor na teplotu vylučování parafinů. Ostatně, jak to je? Od 1.11. musí být na ČS "nafta zimní" ne? Možná je to datum jiný (viz google) a určitě je tam přechodový období, ale nafta (stejně jako benzín) je jiná než na léto. Fakt můžou bejt parafiny vyloučený při +5-10°C?? Kdyby řek -5, tak věřim. Auto má výhřev pal. cesty, ale nezabere do těch asi +6. Svoje může udělat samozřejmě i biosračka, separace, ale to by pak problém měli všichni, převýkonovaný motůrky z osobáků ale tím spíš - což se masivně neděje. Ještě se sluší dodat, že zimní VIF a další aditiva se nesmí skladovat a přimíchávat při nízkých teplotách (viz návod, 10°C?), což málokdo ví a respektuje (prostě nemít to ve vymrzlý káře.)
Argument, že za komárů "bylo všechno podle normy, párky i nafta" neberu, to je diletantský. Nebo je ČSN EN 590 tak bezzubá? Dle googlu se dost měnila.
Doplnění - www.dobrapumpa.cz/files/m otorova%20nafta%20v%20zimn im%20obdobi.pdf - zimní F od 16.11., s přechodem. Btw F jsem považoval za arktickou, což není. Dle netu jen ve vybraných ČS na horách.
17:30:22
21.10.2019
bouchy
-> David29: Tak tak. Nostalgický video z ne-vzdálenýho okolí:
Tatra 815 a 148 (Prachovice - cementárna) 2002

Liaz (Prachovice - cementárna) 2002

-> Enggik: Tak tohle neznám. No ty plastový cisterny asi ani nebudou moc držet. Jo vim, maj kolem sebe přihrádku a jsou na paletě...
16:52:21
21.10.2019
Enggik
-> bouchy: Taky mi chvíli trvalo než jsem našel Hlavně jsem si nemohl vzpomenout ani na jednu firmu, co s tím jezdí. Pak existuje ještě jeden systém na přepravu těch VZV. Tam to funguje tak, že kola jsou při jízdě normálně pod korbou, ale když je potřeba skládat, tak připomalým couvání, se ta zadní náprava (dvě nezávislá ramena) roztáhnou a korba spustí mezi ně , viz foto.

Ad ty cisterny. Ač sám papíry i na ADR cisternu mám, zatím se mi na ní dostat nepodařilo. Ale ony v tom ani ty peřejníky nebudou zázračný, když si to porovnám s tím, kdy jsem na normálním plachtovým návěsu vozíval 24 IBC s různou chemií. A to se pak, ač je ta kapalina docela rozumně odděléná dokáže taky chovat dost nepěkně
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od Enggik vložen 21.10.2019 16:52:21
upraveno 1x, naposled 21.10.2019 16:53:06
16:49:57
21.10.2019
David29
-> bouchy: Silocisterna. Cement se vozí v tom samým.. Vzduchem se to pak žene ven. Je víc druhý, ale princip asi stejnej
16:40:35
21.10.2019
bouchy
-> David29: Jasný, voda se dá vylít, ale asi ne ropnej produkt, potraviny. )
Btw speciálním případem je převoz mouky - hodně divný cisterny, po dýlce "zlomený" (soudím kvůli vykládání). Jojo, kde je tě soupravám s tahačem T815 6x6 konec..
16:32:15
21.10.2019
David29
Proto je taky dáno, že se jezdí bud s prázdnou cisternou, nebo plnou.
Pokud mi po ukončení zásahu zbývá voda - musim ji bud doplnit, nebo vylejt

Ale samozřejmě se normálně dá jet i s půlkou, několikrát jsem tak jel. Ale člověk musí vopatrně
16:28:53
21.10.2019
bouchy
-> Enggik: To je přesně vono! (jen jsem nevěděl, čím nakrmit google) - nejvíc mě na tom zaujaly ty blatníky/podběhy zvláštního tvaru, takže jsem si hned říkal, že se asi nějakýho důvodu hejbe s výškou korby (tedy nikoliv klasika "idle" poloha jedný nápravy nad vozovkou). Viděl jsem to poprvé v Praze při bloumání po jižní spojce, ale nedávno i jinde...
www.idnes.cz/auto/.../cis terna-scania-ales-biskup-s koleni-tempomat.A191019_08 5248_automoto_fdv
Jak je to s přepážkama uvnitř, to je taky taková urban legend, někdo tvrdí "přápžky maj jen některý typy", někdo že všechny, někdo že žádný. To přece musí pomoct zabránit přelívání v zatáčkách, deceleraci,... (pokud jsou ty otvory do např. 10 cm a jen několik). Btw problém s přelíváním by se dal vyřešit "snadno" - takovým pytlem, kterej by tu kapalinu "přitlačil" ke dnu, pokud by nebyla plná. Myslím, že už jsem někde takový řešení viděl/slyšel o něm, ale už nevim kde. Jednak by to musel být "kosmickej" matroš (10 kubíků x 25), tak nějak inertní (mlíko, žíraviny, paliva...) a asi stále dofukovanej. Na tohle bohužel dost často dojedou hasiči - i u nás jsou cca 2 místa, kde kvůli tomu byly smrťáky (teda hlavně kvůli nutnosti udělat myšku nebo kvůli protijedoucímu).
22:35:09
18.10.2019
David29
Jo, hodně jsem je potkával u Žatce nebo kde - tmavě zelený, a vozej v tom tabule skla. A Dejmek v tom vozí ještěrky, ale ten to má na solech, ne jako návěsy. A Stihl v Hostivaři to samý

ALe je to hnusný, nelíbí se mi to 3
22:08:46
18.10.2019
Enggik
-> castrol: jak psal-> Mr._Nosferatu: , původně na přepravu skla, nebo nezakrytý a delší na betonový panely. Tady video jak to funguje 4
Langendorf Papierinnenlader

-> bouchy: Tenhle tu ,,podlahu" zvedne max o 20cm, vlastně jen do přepravní polohy. 4 Spíš myslíš tenhle systém? (existují i návěsy 4 , i když málo) 4 www.dejmek.cz/sluzby/spec ialni-odtahy-a-preprava.ht ml
upraveno 2x, naposled 18.10.2019 22:09:53
20:50:14
18.10.2019
castrol
-> bouchy: to nemam ale zo strany ako klasika naves
20:32:50
18.10.2019
bouchy
-> castrol: Máš foto ze strany? Takový oplechovaný už jsem viděl a mám za to že to umí vysunout korbu docela do výšky nebo tak.
20:20:56
18.10.2019
castrol
-> isti: v tom nam dnes dosli do prace dva nove voziky 1
20:02:18
18.10.2019
Mr._Nosferatu
-> isti: původně na tabule skla
19:27:43
18.10.2019
isti
-> castrol: To je čo,pojazdné stk pre destu?1
18:38:49
18.10.2019
castrol
priznam sa ze takyto prives som videl poprve v zivote
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od castrol vložen 18.10.2019 18:38:49
07:30:52
06.10.2019
bouchy
-> David29: -> MVM: Dík za info, předávám.
19:12:08
05.10.2019
MVM
-> bouchy: No když to vezmu podle Tatry nebo Liazky. Tak bych se podíval na sací trubku v nádrži. Jestli není dírka někde v půlce,uklepana.. nápojovana. Jen takovej na rychlo nápad..
19:06:15
05.10.2019
David29
-> bouchy: Tak to slyším prvně, ale pokud už dělali všechny filtry, dokonce měnili nádrž... Nebude to spíš něco v elektrice?
Jako ty závady nejsou od osobáků jiný - jen někdy je to ve větším měřítku 3
14:40:31
05.10.2019
bouchy
Čau kamioňáci, taková zapeklitá otázka - co může způsobit přerušení dávky paliva? Situace: Nastartuje se auto, v nádrži míň jak půlka (vždy, důležitý), ujede se pár desítek metrů, chcípne to, auto vypíše hlášku "přerušena dávka paliva". Je to Renault Midlum, stáří cca 12-15 let. Nikdy to prý nedělal. Mechanici (nevím zda a.servis, ale na náklaďáky jo) už zkoumali, co se dalo (výměna nádrže, očista, filtry), ale příčina nevyřešená. Tak jsem si vzpomněl na problémy s octavií 4x4 a ulitím nádrže v táhlých zatáčkách, tím pádem zavzdušnění... Zatuhávání parafinů ve filtru? Filtr je vyhřívaný, ale až od ~ < +6°C. Čidlo teploty?
upraveno 1x, naposled 06.10.2019 05:54:12
19:04:12
03.08.2019
Jarda - zrušená registrace
09:54:54
03.08.2019
MVM
-> David29: Jo přesně, na výhled úplně na hovno, zralý tak někoho přejet. Tak jako jsem měl vnímání klasickyho tahače zažitý, a byl jsem i v noci třeba v Mostě na okruhu sám zaparkovat k boxum. Tady jsem měl s čumákem velký problémy jen v základních pohybech. Jiná pozice kol, nechtěl bych to ani na půl dne.42 Vše se ale dá naučit pokud musíš...
Extreme Tyres