
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
11:53:39
18.12.2018
18.12.2018

Luky
-> MVM 18.12.18 10:49:37: hmm, mít to korbu, přísahal bych, že je to ten co jsem potkal ráno 

11:42:48
18.12.2018
18.12.2018

MVM
-> palinator 18.12.18 11:30:56: Nevim typ - video jsem našel jen pro ilustraci.
Ano slyšel jsem taky,že první Avia Saviem francouzský licence byly uplně v klidu a jelo to relativně pěkně. Na Motorpal bych to nesváděl - není to jenom o čerpadlech a tryskách. Na vojně byly různý typy Tater a taky to kouřilo jak která. V zimě to bylo prašť jak uhoď. Spíš si myslím že je to dáno tím jak tomu na studeno jde kdo a jak moc po krku.
Ano slyšel jsem taky,že první Avia Saviem francouzský licence byly uplně v klidu a jelo to relativně pěkně. Na Motorpal bych to nesváděl - není to jenom o čerpadlech a tryskách. Na vojně byly různý typy Tater a taky to kouřilo jak která. V zimě to bylo prašť jak uhoď. Spíš si myslím že je to dáno tím jak tomu na studeno jde kdo a jak moc po krku.
11:30:56
18.12.2018
18.12.2018

palinator
-> MVM:
To je stovka bez žhavení?
On ten problém bude spíš ve vstřikovacích systémech Motorpal ne? Avie s původním Bosch čerpadlem prej chytala uplně v pohodě, jak tam dali naše vstřikování tak to bylo v prdeli. Poslední Avie který už zase dostali západní čerpadlo, tak prej chodily taky dobře.
Soudruzi v Jihlavě asi někde udělali chybu.
To je stovka bez žhavení?
On ten problém bude spíš ve vstřikovacích systémech Motorpal ne? Avie s původním Bosch čerpadlem prej chytala uplně v pohodě, jak tam dali naše vstřikování tak to bylo v prdeli. Poslední Avie který už zase dostali západní čerpadlo, tak prej chodily taky dobře.
Soudruzi v Jihlavě asi někde udělali chybu.
10:45:39
18.12.2018
18.12.2018

Luky
-> MVM: Já vím no, ale tohle fakt bylo docela dost do očí bijící 

10:38:28
18.12.2018
18.12.2018

MVM
-> Luky: Tak obzvlášť LIAZ a Tatra jsou na to typický. Jednu takovou,byť s málo km Liazku jsme jako tahače měli. Hodně to auto stálo.akdykoliv jsem s tim pár km jel - tak to strašně kouřilo,studený. I samotný čekání než se nafoukal vzduch byla hutná bílá mlha. Tak je to dáno tím jak se s tím zachází a jal se to právě za studena honí. Potom je to zapečený,má to nizký tlaky atd. Jinak na emisích - se měří prohřátý motor bez zátěže,nebo spáše řečeno volná akcelrace - tzn výkon potřebný pro změnu otáček. A všichni víme jak to s emisema chodí 

10:29:17
18.12.2018
18.12.2018

Luky
Dneska ráno jsem jel za nejspíš studenou LIAZkou. To bylo neskutečný jak mu to hulilo, jaká mlha za ním byla!!
Fakt, kam se hrabe parní lokomotiva... Jak to sakra může legálně jezdit po silnici s takovým hnusem?!
Jeli jsme do kopce a předjeli jsme cyklistu - chudák...

Fakt, kam se hrabe parní lokomotiva... Jak to sakra může legálně jezdit po silnici s takovým hnusem?!Jeli jsme do kopce a předjeli jsme cyklistu - chudák...

16:30:03
17.12.2018
17.12.2018

David29
-> Jarda/felda: Magnet dneska nelze, dělaj to keramický.
Ale jak to maj udělaný, to nevím
Ale jak to maj udělaný, to nevím
11:19:27
17.12.2018
17.12.2018

Jarda/felda
-> David29 16.12.18 18:46:48: úplně softwarově vypnout si to nedovolí nikdo to si spíš řidič vypnul i tachometr pomocníkem


08:54:53
17.12.2018
17.12.2018

David29
-> vhml: Kdo jezdí říši kamionem, tak moc dobře ví že těch 70 tam místní nejezdí taky.
A mě 2x předjížděli cisterna na D5, a 90 tam neměl ani za mák. A dokonce mám podezření, že jsem potkal 2x tu samou
A mě 2x předjížděli cisterna na D5, a 90 tam neměl ani za mák. A dokonce mám podezření, že jsem potkal 2x tu samou
08:42:55
17.12.2018
17.12.2018

vhml
-> David29 16.12.18 18:46:48: zrovna nedávno to předemne na B20 fouknul kamion, byl jsem nasranej, že se za ním potáhnu 60, protože tam není moc kde předjíždět a v Německu se 80 nesmí. Nakonec jsem měl tempomat na 110 a kamion se spíš vzdaloval 

08:38:38
17.12.2018
17.12.2018

David29
-> Jumbo: Jo, tak stačí se podívat na německá auta zde - většinou to jsou Turci...
08:14:51
17.12.2018
17.12.2018

Jumbo
-> All: Jak jsem psal v jiném tématu, auto s německou RZ neznamená, že ho řídí Němec. Je tam už tolik přistěhovalců, co mají auta s německou RZ, že to striktní dodržování pravidel pomalu upadá. jel jsem přes Německo ve čtvrtek a na úseku se 120kou (jel jsem tachometrových 132) mě předjížděl starý Sharan s podválem a na něm měl auto, na podvále samolepka 100km/h, všechno mělo německé značky, ale řidič moc německy nevypadal...
18:46:48
16.12.2018
16.12.2018

David29
Tak...
Potkáš i rumuna, co jede 85, nepředjíždí a jede jen v pravém. Stejně tak potkáš němce, kterej má omezovač vyplej a valí 110 s cisternou...
Potkáš i rumuna, co jede 85, nepředjíždí a jede jen v pravém. Stejně tak potkáš němce, kterej má omezovač vyplej a valí 110 s cisternou...
18:22:34
16.12.2018
16.12.2018

MVM
-> Jarda/felda 16.12.18 18:14:24: Hele jasně - jak kdo a jaký auto. Ale já měl štěstí na krásně airbrushem pomalovaný Holandský kamiony,který letěly jako šutr, v noci jako Coca Cola a laděný bublavý výfuky. Všecko motory V8 500PS atd .. Možná to byla náhoda,,

18:14:24
16.12.2018
16.12.2018

Jarda/felda
-> MVM 16.12.18 17:28:31: no nevím, známej dostal soupravu z holandska a měla omezovač na 80
u nás si ho musel nechat zvednout (do vypnutí nikdo nechtěl jít) aby udržel krok s ostatníma jinak ho každý předjížděl
u nás si ho musel nechat zvednout (do vypnutí nikdo nechtěl jít) aby udržel krok s ostatníma jinak ho každý předjížděl17:51:48
16.12.2018
16.12.2018

David29
-> MVM: COž není nic divnýho ani u nás. Spousty kamionů jezdí okolo 85
17:28:31
16.12.2018
16.12.2018

MVM
-> David29 16.12.18 17:25:18: Pravda je to,že tamní LKW jedou těch 87max. A je to daný tím že mají zatraceně nový vozový park a ty omezovače posazený níž. Tam jim zase závodí Holanďani atd .. 

17:25:18
16.12.2018
16.12.2018

David29
-> 11mAjA11: To víš. Rychlostí omezení na dálnici na 110, a byl jsem nejpomalejší 
Ale jak si to místní nedovolí, toho je plnej internet

Ale jak si to místní nedovolí, toho je plnej internet
17:18:05
16.12.2018
16.12.2018

11mAjA11
V Nemecku domaci jezdi podle predpisu, ti co jezdi jinak nejsou Nemci, sou to jen ridici z "Vychodu"..
Mam spostu kamaradu v Nemecku a nikdo mistni si tam nedovli to co se deje na Ceskych silnicich..
Je to jedno, at si kazdy jezdi jak chce, je zodpovedny za sve chovani a pak si ponese nasledky..
Mam spostu kamaradu v Nemecku a nikdo mistni si tam nedovli to co se deje na Ceskych silnicich..
Je to jedno, at si kazdy jezdi jak chce, je zodpovedny za sve chovani a pak si ponese nasledky..
17:11:11
16.12.2018
16.12.2018

11mAjA11
Ťok je normalni idiot ten nevi ktera bije, s Riedlem se muzou vzit kolem ramen a jit skocit ze Ždakovskeho bez lana..
Udrzba silnic v zimnim obdobi je katastrofalni.
Na Brenneru stoji permanentne od urciteho data co par kilaku pluh se soli a v momente padnuti prvni vlocky se rozjedou a je to bez problemu, to je ale na vicero mistech v prusmycich Alp.
Infrastruktura silnich - "Dalnic" je u nas spatna dlouhodobe bohuzel..lijou se penize do repky a etanolu, vybira se myto a silnicni dan a na cesty se sere..
Udrzba silnic v zimnim obdobi je katastrofalni.
Na Brenneru stoji permanentne od urciteho data co par kilaku pluh se soli a v momente padnuti prvni vlocky se rozjedou a je to bez problemu, to je ale na vicero mistech v prusmycich Alp.
Infrastruktura silnich - "Dalnic" je u nas spatna dlouhodobe bohuzel..lijou se penize do repky a etanolu, vybira se myto a silnicni dan a na cesty se sere..
17:05:28
16.12.2018
16.12.2018

David29
-> 11mAjA11: V D se jezdí taky 90 běžně, nevím jak jsi přišel na to že ne.
A i mimo obec, kde je max 70 jezdí domácí taky 90
A i mimo obec, kde je max 70 jezdí domácí taky 90
16:33:37
16.12.2018
16.12.2018

MVM
-> 11mAjA11 16.12.18 15:54:45: To máš pravdu s tim Německem, jezdil jsem tam kamionem i dodávku s vlekem,takže taky vim svoje a zas to tam taky není tak svatý a růžový.. A je potřeba se taky podívat na značky těch kdo dělá na dálnicích největší bordel. Polák,Ukrajina,Rumunsko,M
aďar,Turek.Bulhar, vlastně ti přičmoudlí truckeři.
Rychlost daná zákonem je jedna věc a její dodržování druhá - když vezmu že jedu 140 a jsem nejpomalejší,tak kamion jedoucí 90 mi vůbec nevadí,jezdil jsem taky tak kolikrát než zala motorovka i 100 zkopce.Protože když dojedeš někoho s ADR jedoucí 80kmh - hned je za tebou fronta a riziko malých vzdáleností,což jsem měl a mám vždycky respekt. A když to vezmu z jinýho pohledu - dneska je trend mít sledování GPS s veškerou telemetrií jízdy a je online přístupný celkový průběh a chování řidiče včetně otevření dveří. Takže ve snaze o co nejnižšší spotřebu se ta rychlost stejně dostává mezi 80-85km/h. A ve finále ten řidič je nucen jet na spotřebu a pomaleji. CO se týká D1 - tam je průser v tom že není dostatek odpočívadel - vím jaký to je v noci nenajít místo ani na 5minut si odskočit a benzínku vůbec objet,natož zaparkovat. Proto se hodně lidí snaží tu ČR přejet na jeden zátah,dojet na hranice,kde toho místa je víc. Proto se tak závodí.Absolutní zákaz je kokotina, teď letos jsem hodně jezdil do Maďarska, jet po D2 z Břeclavi za Rumunem 70km/h až do Bratislavy - na rovinu -předjeli jsme ho asi 6 kamionů a svět se točí dál.. A to předjíždění na který si teď Tok vzpomněl u nás.. To už v zákoně je pro vozidla nad 3500 a víc jak 7metrů délky.A stejně se tím předjížděcím manévrem omezují ostatní .. Ale je rozdíl v zákazu předjíždění a omezení v jízdním pruhu. I když to účel m stejný. Navíc mi nikdo nemůže zakázat objíždět překážku. A je zase rozdíl v zastavení a zastavení vozidla nezávisle na vůli řidiče. To že se jim D1 zastavila je výsměch ČR, zase z pohledu řidiče určitě víte jak intenzivně sněží třeba v Alpách a ta situace nekolabuje tak jako na Vysočině.A kydž už tak je policajti odstaví mimo - a nebo přímo na tý dálnici. Už tady v ČR nikdo nedomýšlí kam by asi ty stovky souprav tahačů který teda z tý dálnice sjedou asi zaparkují. Kdo bydlí na vysočině - tak ví že když není sjízdná D1 - tak první druhá třída je skoro na řetězy a kamion nemá šanci. Podle mě tam měli v úseku tý nedodělaný uzavírky sypat normálně klasicky škvárou,písek - a kombinovat se solí na kterou se musí čekat než zabere . Taky u krajnice bývaly dřív dromady písku co 200 m ve stoupáních a každá Liazka měla za kabinou lopatu.. A takhle by se dalo pokračovat ..
Rychlost daná zákonem je jedna věc a její dodržování druhá - když vezmu že jedu 140 a jsem nejpomalejší,tak kamion jedoucí 90 mi vůbec nevadí,jezdil jsem taky tak kolikrát než zala motorovka i 100 zkopce.Protože když dojedeš někoho s ADR jedoucí 80kmh - hned je za tebou fronta a riziko malých vzdáleností,což jsem měl a mám vždycky respekt. A když to vezmu z jinýho pohledu - dneska je trend mít sledování GPS s veškerou telemetrií jízdy a je online přístupný celkový průběh a chování řidiče včetně otevření dveří. Takže ve snaze o co nejnižšší spotřebu se ta rychlost stejně dostává mezi 80-85km/h. A ve finále ten řidič je nucen jet na spotřebu a pomaleji. CO se týká D1 - tam je průser v tom že není dostatek odpočívadel - vím jaký to je v noci nenajít místo ani na 5minut si odskočit a benzínku vůbec objet,natož zaparkovat. Proto se hodně lidí snaží tu ČR přejet na jeden zátah,dojet na hranice,kde toho místa je víc. Proto se tak závodí.Absolutní zákaz je kokotina, teď letos jsem hodně jezdil do Maďarska, jet po D2 z Břeclavi za Rumunem 70km/h až do Bratislavy - na rovinu -předjeli jsme ho asi 6 kamionů a svět se točí dál.. A to předjíždění na který si teď Tok vzpomněl u nás.. To už v zákoně je pro vozidla nad 3500 a víc jak 7metrů délky.A stejně se tím předjížděcím manévrem omezují ostatní .. Ale je rozdíl v zákazu předjíždění a omezení v jízdním pruhu. I když to účel m stejný. Navíc mi nikdo nemůže zakázat objíždět překážku. A je zase rozdíl v zastavení a zastavení vozidla nezávisle na vůli řidiče. To že se jim D1 zastavila je výsměch ČR, zase z pohledu řidiče určitě víte jak intenzivně sněží třeba v Alpách a ta situace nekolabuje tak jako na Vysočině.A kydž už tak je policajti odstaví mimo - a nebo přímo na tý dálnici. Už tady v ČR nikdo nedomýšlí kam by asi ty stovky souprav tahačů který teda z tý dálnice sjedou asi zaparkují. Kdo bydlí na vysočině - tak ví že když není sjízdná D1 - tak první druhá třída je skoro na řetězy a kamion nemá šanci. Podle mě tam měli v úseku tý nedodělaný uzavírky sypat normálně klasicky škvárou,písek - a kombinovat se solí na kterou se musí čekat než zabere . Taky u krajnice bývaly dřív dromady písku co 200 m ve stoupáních a každá Liazka měla za kabinou lopatu.. A takhle by se dalo pokračovat ..
15:54:45
16.12.2018
16.12.2018

11mAjA11
Nikdo nehleda hul, vyhlaska hovori jasne.
Obecne se toleruje...vsichni hledaji vymluvy a obhajobu pro porusovani vyhlasky..proc si to nikdo nedovoli v Nemecku nebo Rakousku..a kdyz uz si to dovolej tak si to tam BAGouni pohlidat umi..uz sem za tech 8 let v praci neco v cizine najezdil a nikde to nevypada tak jako u nas a v polsku..
Stejny je to s tim zipovanim....
Obecne se toleruje...vsichni hledaji vymluvy a obhajobu pro porusovani vyhlasky..proc si to nikdo nedovoli v Nemecku nebo Rakousku..a kdyz uz si to dovolej tak si to tam BAGouni pohlidat umi..uz sem za tech 8 let v praci neco v cizine najezdil a nikde to nevypada tak jako u nas a v polsku..
Stejny je to s tim zipovanim....
14:49:29
16.12.2018
16.12.2018

Jozka
-> StepaNoFUN: Jo.. ve výsledku platí, co je menší, ovšem potom vícero placek fakt smysl nedává - při jedný homologaci.
Jinak jsem včera v hospodě (resp. před ní při kouřovejch) trochu pochopil ten náš další novej dementní ostrov pro chodce vč. zalomení linie obrubníku.. Naprosto všechny kamiony dojely až k němu plus minus 70 km/h (jeden i podstatně rychleji) a brzdily až u něj.. po nějakým cca kilometru přes tradiční městskou zástavbou.
Jinak jsem včera v hospodě (resp. před ní při kouřovejch) trochu pochopil ten náš další novej dementní ostrov pro chodce vč. zalomení linie obrubníku.. Naprosto všechny kamiony dojely až k němu plus minus 70 km/h (jeden i podstatně rychleji) a brzdily až u něj.. po nějakým cca kilometru přes tradiční městskou zástavbou.

13:40:13
16.12.2018
16.12.2018

StepaNoFUN
-> Jozka: Ano byla/je to konstrukční rycchlost, kterou nesmíš za provozu překročit, i když Ti zákon (dříve vyhláška) povoluje něco jinýho (vyššího). Tudíž jak píšeš - osobák s vlekem do 80 prostě max. 80.
Tu řadu nálepek taky nechápu. Ale třeba je to proto, že jiný státy to maj jinak.
BTW - když už jsme u toho - například vllek u nás homologovanej na 130 v německu a rakousku max 80. V německu teda jde ještě mít nalepený jejich "Tempo 100" (a pak maximálně 100), pro který jsou poměrně striktně daný podmínky a musí na to bejt speciální papír.
Tu řadu nálepek taky nechápu. Ale třeba je to proto, že jiný státy to maj jinak.
BTW - když už jsme u toho - například vllek u nás homologovanej na 130 v německu a rakousku max 80. V německu teda jde ještě mít nalepený jejich "Tempo 100" (a pak maximálně 100), pro který jsou poměrně striktně daný podmínky a musí na to bejt speciální papír.
11:24:42
16.12.2018
16.12.2018

David29
-> bouchy: Jak píše Štěpán, to je jen konstrukční rychlost dle TP - ne povolená.
Autobusy maj omezovač na 100km/h a mohli by snad u nás jezdit 130
A třeba u hasičů máme omezovač na Scanii taky 100, ale Tatra - ta jede i 130
Autobusy maj omezovač na 100km/h a mohli by snad u nás jezdit 130
A třeba u hasičů máme omezovač na Scanii taky 100, ale Tatra - ta jede i 130
10:44:45
16.12.2018
16.12.2018

Jozka
-> StepaNoFUN 16.12.18 09:56:48: Ty ale to nikdy dřív (nebo alespoň původně) nebyla "konstrukční rychlost".. To bývala maximálka (takže osobák s přívěsem s "80" už jen osmdesát).. U těch náklaďáků mi to teda aktuálně často přijde ovšem jako maximálka v obci..
-> Bukaj: V různejch obcích v rámci Evropy..
E: Ona to vlastně konstrukční rychlost vlastně zároveň i byla.

-> Bukaj: V různejch obcích v rámci Evropy..

E: Ona to vlastně konstrukční rychlost vlastně zároveň i byla.
10:32:21
16.12.2018
16.12.2018

Bukaj
-> StepaNoFUN: A co třeba ty polské návěsy, které tam mají řadu cedulek od 50 třeba do 110...?
09:56:48
16.12.2018
16.12.2018

StepaNoFUN
-> bouchy: To co je vzadu napsáno neznamena, že tolik můžeš jet. Je tam napsána konstrukční rychlost. Kdybys to bral takhle, tak bys s osobakama mohl jezdit třeba 250.
Všechny náklaďáky nad 3500kg smej jezdit maximálně 80. Autobusu se to netyka. Pro ty je myslim 100, nebo 110. Ted si nejsem jistej.
Všechny náklaďáky nad 3500kg smej jezdit maximálně 80. Autobusu se to netyka. Pro ty je myslim 100, nebo 110. Ted si nejsem jistej.
06:07:41
16.12.2018
16.12.2018

bouchy
-> Jarda/felda: Tak jak to, že většina náklaďáků (návěsů) má napsáno 85 - 90 km/h (včetně prehistorickýho trambusu)? - je to cedulka česká, tím sem si skoro jist. O busech ani nemluvě, těch se imo ani některý omezení náklaďáků netýkaj. (např. B4)
00:34:01
16.12.2018
16.12.2018

Jarda/felda
-> 11mAjA11 15.12.18 10:32:19: všechno nad 3.5 tuny má rychlost 80, těch 90 se obecně toleruje 

15:14:45
15.12.2018
15.12.2018

David29
-> Rapid135 - doktor: Jo, s Tatrou byla sranda
15:13:53
15.12.2018
15.12.2018

David29
-> Chali: Jenže by se dopustil zároven předjíždění zprava - což mimo obec není dovoleno 
Jasně, souběžná jízda. Ale hádej se s policajtama v cizí zemi kor když přesně nevíš, jak to maj nastavený
-> MVM: Jo, v Dailynách jsme zas vytahovali pojistku
No jak kdo, někdo uhne a někdo začne školit

Jasně, souběžná jízda. Ale hádej se s policajtama v cizí zemi kor když přesně nevíš, jak to maj nastavený
-> MVM: Jo, v Dailynách jsme zas vytahovali pojistku

No jak kdo, někdo uhne a někdo začne školit

14:22:07
15.12.2018
15.12.2018

MajoLR
14:16:55
15.12.2018
15.12.2018

Rapid135
Troška zimní tématiky 

12:03:34
15.12.2018
15.12.2018

MVM
-> David29 15.12.18 09:51:28: Já jsem měl ve Iveco Eurostar tlačitko na vypnutí omezovače,nebo se dala vytáhnout pojistka .. a na předjíždění to bylo dobrý .Troubit a vztekat se nemá smysl. Podle mě totiž ten člověk ani na tom videu nevěděl která bijennedíval se do zrcáte,atd.. - protože když se s kamionem na někoho nalepíš - tak většina lidí uhne i bez dálkových .
11:55:41
15.12.2018
15.12.2018

Chali
-> David29: Kdyby se ten kokot v tom kamionu po předjetí zařadil do pravýho pruhu jak mu ukládá zákon,tak mohl jet v klidu dál

11:08:12
15.12.2018
15.12.2018

David29
-> 11mAjA11: 80, ale těch 90 se jezdí běžně. Občas se najde příslušník, co to ohodnotí pokutou - neboj.
Je mi jasný, že hledáš hůl
Je mi jasný, že hledáš hůl
10:32:19
15.12.2018
15.12.2018

11mAjA11
A kolik je dle vyhlášky povolená rychlost pro soupravu nad 3.5t na té dálnici teda ?
10:28:53
15.12.2018
15.12.2018

11mAjA11
Zipovat u nás neumí 99% "řidičů".. což je na posrání, protože udržují sebe a všechny ostatní..
10:28:39
15.12.2018
15.12.2018

David29
-> 11mAjA11: Omezovač je na 90
10:26:36
15.12.2018
15.12.2018

11mAjA11
Z toho videa je akorát zřejmé že povolená rychlost pro vozidla nad 3.5t nikoho netankuje.. což znamená že nějaký omezovač asi nic..
10:22:13
15.12.2018
15.12.2018

David29
-> Bukaj: A nebo ZIP - dojíždím k místu zúžení, nechávám místo na osobák před sebou.
No a ten za ním, místo toho aby si rozestup už plynule zvětšoval, (mám asi 10m), tak je bud nalepenej na tom před sebou, nebo to pak zaflekuje a čeká až projedu... No, ta samý další a už stojí celá jižní spojka.
To je normální v křížení D1 x Jižní spojka
No a ten za ním, místo toho aby si rozestup už plynule zvětšoval, (mám asi 10m), tak je bud nalepenej na tom před sebou, nebo to pak zaflekuje a čeká až projedu... No, ta samý další a už stojí celá jižní spojka.
To je normální v křížení D1 x Jižní spojka
10:14:40
15.12.2018
15.12.2018

Bukaj
-> David29: Jo, uznávám, že hňupové nejezdí jenom v kamionech (a taky máš pravdu v tom, že včera v hlavních rolích byly převážně tahače se SK a PL značkami - možná proto, že jich tam jelo víc, než tuzemských), ale za to, že ani v třípruhových úsecích nebylo možno jet plynule rychleji, než 87 km/hod (dle GPS) mohly právě náklaďáky.
"Osobáky" (hlavně SUV a dodávky) mohly zase za to, že na několika místech dálnice stála úplně (byla tam asi tři zúžení, z toho jedno do jednoho pruhu) - klasika levoproudaři, pro které je asi nedůstojné se zařadit do proudu kamionů, ale buď mají tak velké auto, nebo tak špatný odhad, že se bojí jet podél pomaleji jedoucího, nebo stojícího náklaďáku, tak jedou (stojí) v levém za ním, přičemž před nimi na dohled je pruh volný...
"Osobáky" (hlavně SUV a dodávky) mohly zase za to, že na několika místech dálnice stála úplně (byla tam asi tři zúžení, z toho jedno do jednoho pruhu) - klasika levoproudaři, pro které je asi nedůstojné se zařadit do proudu kamionů, ale buď mají tak velké auto, nebo tak špatný odhad, že se bojí jet podél pomaleji jedoucího, nebo stojícího náklaďáku, tak jedou (stojí) v levém za ním, přičemž před nimi na dohled je pruh volný...

09:51:28
15.12.2018
15.12.2018

David29
-> Bukaj: Z toho si nic nedělej.
Jezdím po Praze, věř že na řidiče osobáků tu můžu nadávat daleko ve větším.
Třeba: Kbelská * Poděbradská semafory. Padne zelená a nemůžu se před kopcem rozjet, protože to všichni brblaj na spotřebu. Když v tom kopci fakt jedu povolených 70, dojedu další co jede 65 - předjíždět tam nesmím, a ani nemůžu, protože souběžně se mnou vedle mě jede další osobák.
Nahoře na kopci už jedu 70, šup osobák přede mě s brzdama, aby odbočil.
Mám pokračovat? A to jsem ujel možná kilometr
Nebo podívej se na měřený úseky. Tam osobáky zdržujou zcela normálně - a narozdíl od kamionu na tu rychlost došáhnou - to je v pořádku?
Proč když jedu po jižní spojce (nebo tunely), musím vždy dojet nějakou brzdu co jede i 60...?
K tvýmu příběhu. Nepopírám, někteří (hlavně PL a H a SK) předjížděj jak prasata.
Ale na druhou stranu - je normální, že osobák jede v levém pruhu, i když pravý je prádzný (tj. nemá tam co dělat). V tu chvíli, pokud začne kamion předjíždět, osobák má počkat - přesněji řečeno má dojet v pravém pruhu k pomalejšímu vozidlu a tam teprv začít předjíždět, a jelikož v levém už někdo předjíždí, musí jet za ním.
Mimochodem jsou to kamiony, kteří defakto VŽDY jezdí v pravém pruhu narozdíl od osobáků (ty permanentně jezdí ve středním).
Osobákem taky jezdím, ale tyhle problémy nemám - přesněji řečeno si je netvořím. Jedu 140, v pravém, kamion začne předjíždět, v klidu dojedu toho předjížděného, začnu ho předjíždět, předjíždějící pak uhne (narozdíl od většiny osobáků), já šlápnu na plyn a zase jedu 140.
Daleko větší potíže pocituju na úseku na D1 v úseku Chodov - Mirošovice, kde v pravém jedu 130, dojedu kamion co chci předjet a musím brzdit, protože ve středním si to šine osobák a ani po společném předjetí kamionu do pravého neuhne a jedeme třeba 110 - bud ho musím vzít zprava, omezit auta v levém nebo jet za ním. Co z toho je legální, co prasečina víš moc dobře sám. A to je běžný jev, nedá se to jen počítat, protože bych se upočítal.
Tohle byl třeba extra materiál, a jednání toho poláka jsem taky nechápal. Já na jeho místě bych se zařadil přede mě a toho imbecila neřešil
Jezdím po Praze, věř že na řidiče osobáků tu můžu nadávat daleko ve větším.
Třeba: Kbelská * Poděbradská semafory. Padne zelená a nemůžu se před kopcem rozjet, protože to všichni brblaj na spotřebu. Když v tom kopci fakt jedu povolených 70, dojedu další co jede 65 - předjíždět tam nesmím, a ani nemůžu, protože souběžně se mnou vedle mě jede další osobák.
Nahoře na kopci už jedu 70, šup osobák přede mě s brzdama, aby odbočil.
Mám pokračovat? A to jsem ujel možná kilometr
Nebo podívej se na měřený úseky. Tam osobáky zdržujou zcela normálně - a narozdíl od kamionu na tu rychlost došáhnou - to je v pořádku?
Proč když jedu po jižní spojce (nebo tunely), musím vždy dojet nějakou brzdu co jede i 60...?
K tvýmu příběhu. Nepopírám, někteří (hlavně PL a H a SK) předjížděj jak prasata.
Ale na druhou stranu - je normální, že osobák jede v levém pruhu, i když pravý je prádzný (tj. nemá tam co dělat). V tu chvíli, pokud začne kamion předjíždět, osobák má počkat - přesněji řečeno má dojet v pravém pruhu k pomalejšímu vozidlu a tam teprv začít předjíždět, a jelikož v levém už někdo předjíždí, musí jet za ním.
Mimochodem jsou to kamiony, kteří defakto VŽDY jezdí v pravém pruhu narozdíl od osobáků (ty permanentně jezdí ve středním).
Osobákem taky jezdím, ale tyhle problémy nemám - přesněji řečeno si je netvořím. Jedu 140, v pravém, kamion začne předjíždět, v klidu dojedu toho předjížděného, začnu ho předjíždět, předjíždějící pak uhne (narozdíl od většiny osobáků), já šlápnu na plyn a zase jedu 140.
Daleko větší potíže pocituju na úseku na D1 v úseku Chodov - Mirošovice, kde v pravém jedu 130, dojedu kamion co chci předjet a musím brzdit, protože ve středním si to šine osobák a ani po společném předjetí kamionu do pravého neuhne a jedeme třeba 110 - bud ho musím vzít zprava, omezit auta v levém nebo jet za ním. Co z toho je legální, co prasečina víš moc dobře sám. A to je běžný jev, nedá se to jen počítat, protože bych se upočítal.
Tohle byl třeba extra materiál, a jednání toho poláka jsem taky nechápal. Já na jeho místě bych se zařadil přede mě a toho imbecila neřešil
09:32:56
15.12.2018
15.12.2018

Bukaj
Kdybych v tomto tématu měl popisovat včerejší cestu po D1 z Prahy do Ostravy, moc slušných označení řidičů kamionů by tam nebylo...
...ve zkratce - 30 vteřin stočtyřicet, 5 minut sedmaosmdesát
Vyjížděl jsem v 11:15, dorazil jsem před pátou s hlavou jako balón a slinou, visící v koutku pusy
...ve zkratce - 30 vteřin stočtyřicet, 5 minut sedmaosmdesát

Vyjížděl jsem v 11:15, dorazil jsem před pátou s hlavou jako balón a slinou, visící v koutku pusy

13:24:17
14.12.2018
14.12.2018

David29
-> Luky: V levým nejezdím vůbec
Občas tím středním jak jsem psal, a kolikrát i stojím v koloně v pravým - i s betonem.
Ovšem samozřejmě bejt nouze, tak jedu taky - radši to švihnu zákazem, než abych zkurvil auto
Občas tím středním jak jsem psal, a kolikrát i stojím v koloně v pravým - i s betonem.Ovšem samozřejmě bejt nouze, tak jedu taky - radši to švihnu zákazem, než abych zkurvil auto
12:05:44
14.12.2018
14.12.2018

Chali
Se divím že vás to ještě baví.
Paragraf je od toho aby se ohýbal a David si ho vždy naohýbá tak jak se mu to hodí

Paragraf je od toho aby se ohýbal a David si ho vždy naohýbá tak jak se mu to hodí

11:23:11
14.12.2018
14.12.2018

Luky
-> David29: ...a betonáři 



