skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
12:10:01
27.03.2023
27.03.2023
Borderer
-> CHIP:
Moto má najeto cca 90 tisíc kilometrů v mne neznámých podmínkách.
Hlavy jsou ve stavu až překvapivě dobrém. Opotřebení uložení vaček, vaček, vahadel je v podstatě nulové. Vodítka s lehkou vůlí, nicméně v normě. Ventily zasraný karbonem, zaklepaný. Sedla snad pujdou zachránit. Gufera na ventilech KO, jedno s prasklinou.
Válce se stávajícími kroužky na hraně opotřebení - 0,8mm vůle v zámku. Nicméně ten samý kroužek má na netknutý ploše vůli v zámku přes 0,65mm. Tzn. pravděpodobně opotřebené kroužky a výbrusu se snad vyhnu.
Rozvody KO, ale vodící lišty bez opotřebení.
Ojnice na spodku netknuté, v pístním čepu lehká vůle, ale za provozu to neklepe, řešit to nebudu.
Zajímavé je, že zadní válec byl historicky přidřený, na pístu je prasávko, nicméně plocha válce už se asi stihla zalapovat sama provozem.
Dále mne zaskočilo, že chladící systém je plnej nějakých špon, předpokládám nedbalost při výrobě, protože motor byl "panna".
Celkem by se dalo říct, že jsme nenašli nic, co by značilo velký průser, jak jsme se ze začátku báli. Skokový nárůst spotřeby oleje asi způsobila prasklina v guferu a uvolněný nátrubek vedoucí skrz hlavu od pair systému.
Vyměníme vše co je KO, válce se přeměří na opotřebení, ovalitu a pokud to bude v normě, výbrus dělat nebudu.
edit: Válce dle měření v normě. Opakované měření ukázalo hodnoty od 79,02 po 79,04 a limit je 79,05. Ovalita nejhorší hodnota 0,02 mm.
Moto má najeto cca 90 tisíc kilometrů v mne neznámých podmínkách.
Hlavy jsou ve stavu až překvapivě dobrém. Opotřebení uložení vaček, vaček, vahadel je v podstatě nulové. Vodítka s lehkou vůlí, nicméně v normě. Ventily zasraný karbonem, zaklepaný. Sedla snad pujdou zachránit. Gufera na ventilech KO, jedno s prasklinou.
Válce se stávajícími kroužky na hraně opotřebení - 0,8mm vůle v zámku. Nicméně ten samý kroužek má na netknutý ploše vůli v zámku přes 0,65mm. Tzn. pravděpodobně opotřebené kroužky a výbrusu se snad vyhnu.
Rozvody KO, ale vodící lišty bez opotřebení.
Ojnice na spodku netknuté, v pístním čepu lehká vůle, ale za provozu to neklepe, řešit to nebudu.
Zajímavé je, že zadní válec byl historicky přidřený, na pístu je prasávko, nicméně plocha válce už se asi stihla zalapovat sama provozem.
Dále mne zaskočilo, že chladící systém je plnej nějakých špon, předpokládám nedbalost při výrobě, protože motor byl "panna".
Celkem by se dalo říct, že jsme nenašli nic, co by značilo velký průser, jak jsme se ze začátku báli. Skokový nárůst spotřeby oleje asi způsobila prasklina v guferu a uvolněný nátrubek vedoucí skrz hlavu od pair systému.
Vyměníme vše co je KO, válce se přeměří na opotřebení, ovalitu a pokud to bude v normě, výbrus dělat nebudu.
edit: Válce dle měření v normě. Opakované měření ukázalo hodnoty od 79,02 po 79,04 a limit je 79,05. Ovalita nejhorší hodnota 0,02 mm.
14:32:02
21.03.2023
21.03.2023
CHIP
-> Borderer: Dej pak vědět, kde byl problém .. tohle mě zajímá, kde udělala Honda chybu.
13:09:45
21.03.2023
21.03.2023
Borderer
-> Bukaj: Ehm, jako jo, vrtání v něčem mi už po zimě chybělo, ale s cenama ND na Hondu tohle není ideální způsob jak ukojit chutě.
07:23:41
21.03.2023
21.03.2023
Bukaj
-> Borderer 20.03.23 09:18:52: Prostě Ti chybělo se v tom vrtat - přiznej se...
13:15:28
20.03.2023
20.03.2023
Borderer
-> vhml: Zatím nevím, ale vše bylo ok, až do léta, kdy sem jel na víkend do Alp, 2t km a zbaštil asi 0,5 oleje. Z podzima už 0,5 oleje sežral dálniční otočku do Praha/Liberec (cca 110-120kmh) a při poslední jízdě se to ještě zhoršilo. Tipuju zapečený stíráky nebo pružina na guferu.
12:23:19
20.03.2023
20.03.2023
vhml
-> Borderer 20.03.23 09:18:52: co se v transalpu může posrat v motoru? Vždyť to je záležitost veskrze nesmrtelná.
09:18:52
20.03.2023
20.03.2023
Borderer
Tak sem si pořídil k Jawě Transalpa jakožto spolehlivou motorku a....
16:29:06
07.03.2023
07.03.2023
Bery
Tak odvezeno na servis. pěkně jsem dostal do kožichu...jaká probíhala údržba od posledního servisu? No...namazal a dopnul jsem řetěz a dolil olej do odděleného mazání. A co dál? to bude asi všechno...
Tak uvidíme. Unáší se trochu spojka a na přepákování byla vůle. jinak to snad promaže, uděláme tlumiče, brzdovku - pro jistotu a zas na pár let klid...s mojím nájezdem... 10mth/rok...
Tak uvidíme. Unáší se trochu spojka a na přepákování byla vůle. jinak to snad promaže, uděláme tlumiče, brzdovku - pro jistotu a zas na pár let klid...s mojím nájezdem... 10mth/rok...
16:19:19
05.03.2023
05.03.2023
castrol
-> michael: ma aj harley
15:49:07
05.03.2023
05.03.2023
michael
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Je to možné, ale já ho vždy viděl jen na bavoru.
15:33:04
05.03.2023
05.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> michael: Pokud mě je známo, je vlastníkem tuším Jawy 350.
21:52:28
20.12.2022
20.12.2022
Jirik_Tuňák1983
14:59:42
14.12.2022
14.12.2022
Jakub05
-> Jakub05 11.11.22 13:36:38: Tak byl zas nějakou dobu hodnej (až na prasklou zárovku potkávacího světla, která kvůli zvláštnímu způsobu zapojení způsobí to, že svítí buď jen přední dálkové bez zadního nebo po přepnutí na prasklé potkávací jen zadní obrysové a náhradní žárovka měla to potkávací taky prasklé a bylo to v noci) a tak za odměnu dostal instalaci brzdového světla se spínačem na přední brzdu. V dílně to funguje super, do toho marastu ven se mi teď moc na testování nechce.
13:24:10
14.12.2022
14.12.2022
radekp
-> Klubko_: jo, ale po přeměření multimetrem ukázalo stejnou hodnotu
14:37:16
14.11.2022
14.11.2022
Klubko_
-> radekp 06.11.22 19:32:16: jakože nabíječku do auto zásuvky s USB výstupem a měřením napětí? U otho bych klidně i zapochyboval o přesnosti měření. Může mít odchylku +0,2V. Jeden takovej "měřák" napětí 0=99V z aliexpress doma taky mám a elektrikářskymu oproti voltmetru ukazuje víc.
13:36:38
11.11.2022
11.11.2022
Jakub05
-> Bukaj: Nechal jsem se inspirovat něčím jako na fotce, akorát jsem žárovičce sletoval ještě takový domeček, aby byla odrazová plocha. Je tam 12V, 6V praskla hned, přestože je zapojená na 30W zapalování paralelně k zadní žárovce, která je na 6V. Ale stačí to a kupodivu zbytek světel po zapojení svítí stenou intenzitou (čekal jsem mírný pokles).
Už to konečně jezdí, poslední 2 dny jsem hledal příčinu nedostatečné dodávky paliva - po rovince max. 50, kopec tak 40, která nakonec spočívala v moc rozpláclé gumě v palivovém kohoutu a tím i zmenšení děr pro průtok benzínu. Tak zase čekám, jakou novou závadou mě potěší.
Už to konečně jezdí, poslední 2 dny jsem hledal příčinu nedostatečné dodávky paliva - po rovince max. 50, kopec tak 40, která nakonec spočívala v moc rozpláclé gumě v palivovém kohoutu a tím i zmenšení děr pro průtok benzínu. Tak zase čekám, jakou novou závadou mě potěší.
13:50:01
09.11.2022
09.11.2022
Jirik_Tuňák1983
10:46:23
09.11.2022
09.11.2022
charon
-> Crestik: Videl. A nelíbí se mi. Ale pro pristi rok by mel byt z hodny rebell 500 udelanej scrambler a ten se mi libi, to zas jo.
Pak bych uvažoval i o Suzuki LS 650 Savage, ale nevím, jestli na tom nebudu jak vosa na bonbónu ...
Pak bych uvažoval i o Suzuki LS 650 Savage, ale nevím, jestli na tom nebudu jak vosa na bonbónu ...
19:09:35
08.11.2022
08.11.2022
stika87 - Maschinenführer
-> radekp: Maximální nabíjecí napětí nesmí překročit 14,8 V! Optimální je cca 14,6 - max. 14,8 V jako nabíjecí napětí pro všechny vápníkové baterie (Ca), plynové napětí je cca 14,6 V. Plynování je dobré pro oběh elektrolytů, působí proti možnému rozvrstvení kyselin, ale znamená určitou ztrátu vody!
17:28:47
08.11.2022
08.11.2022
castrol
-> Jakub05: vyborne obcas sa to hodi -> Bukaj: taky tak
16:23:03
08.11.2022
08.11.2022
Bukaj
-> Jakub05 08.11.22 10:40:43: Vždycky mi přišlo divné, že tam ten budíček má přípravu na podsvětlení, ale u žádného Pincka jsem to neviděl zapojené.
11:41:51
08.11.2022
08.11.2022
radekp
-> charon: tahle značka dělá hezké motorky. Vybral bych si z jejich produkce něco jiného, tohle mě neoslovuje.
10:45:46
08.11.2022
08.11.2022
Crestik
-> charon: mě to příjde jako taková motorka že chce a neví co by...Hondu Rebel 500/1100 jsi viděl?
10:40:43
08.11.2022
08.11.2022
Jakub05
-> castrol: Přesto že poslední dobou zkouší mojí trpělivost, neodpustil jsem si malý zimní tuning
10:33:13
08.11.2022
08.11.2022
charon
Kucí, zeptám se schávlně i tady. Je tu někdo kdo jezdí Moto Guzzi?
Přemejšlim, že bych si koupil motorku. No, přes 20 let jsem na tom neseděl a předtim jsem moc nenajezdil, takže řekněme, že su začátečník. Nicméně by se mi velmi zamlouvala Moto Guzzi Nevada - neni extra těžká, neni extra výkoná, je krásná, technicky atypická - hlavně vyslim motor podél, ale celkvě takovej dlabanej ingot - něco jako americký V8.
Sice by se mi úplně nejvís líbil nějake scrambler, ale ... Vim že novou motorku nechci, ze současná produkce se mi v podstatě nic nelíbí jak vzhledove tak technicky ...
Ta nevada by měla bejt tak jako na kochačku a prdlání v létě třeba občas do práce, na pohodový ježdění.
Přemejšlim, že bych si koupil motorku. No, přes 20 let jsem na tom neseděl a předtim jsem moc nenajezdil, takže řekněme, že su začátečník. Nicméně by se mi velmi zamlouvala Moto Guzzi Nevada - neni extra těžká, neni extra výkoná, je krásná, technicky atypická - hlavně vyslim motor podél, ale celkvě takovej dlabanej ingot - něco jako americký V8.
Sice by se mi úplně nejvís líbil nějake scrambler, ale ... Vim že novou motorku nechci, ze současná produkce se mi v podstatě nic nelíbí jak vzhledove tak technicky ...
Ta nevada by měla bejt tak jako na kochačku a prdlání v létě třeba občas do práce, na pohodový ježdění.
15:35:33
07.11.2022
07.11.2022
vhml
-> radekp 07.11.22 15:22:41: spíš není. To je daný vnitřním odporem baterie a rozdílem napětí. Já jednou mrtvou mazdu nahodil přes kabely a schválně to šel změřit klešťákem a teklo tam 50A na volnoběh
15:22:41
07.11.2022
07.11.2022
radekp
Díky za rady. Napětí altíku je teda v pohodě. Snad je nabíjení aku proudově omezené. Mechanik přes motorky tvrdí, že napětí aku 13,1V v pohodě, tak snad jo.
14:03:35
07.11.2022
07.11.2022
MATTESS
Malý bavorák dobíjel 14,6V
12:17:33
07.11.2022
07.11.2022
castrol
-> Jakub05: mohlo ked to islo tazko
12:05:19
07.11.2022
07.11.2022
Borderer
-> radekp: Transalp mi dobíjel 14,6V, pak regulátor odešel, novej dává 14,5V. Když sem se ptal v Hondě, prý je to při horní hranici, ale stále OK. Prý mají nové regulátory normu mezi 14,2 - 14,6V. To samý sem našel i u regulátoru VAPE, když sem hledal náhradu, co bude fungovat delší dobu. Baterka má dva roky, nic jí neni. Takže neřešim a jezdim. Skoro bych si tipnul, že se jedná o "přípravu" na přechodový odpory v el. instalaci.
-> StepaNoFUN: Tohle umí už i Felda a je to super věc. Jezdím stejný trasy buďto 1.6 s alternátorem Bosch nebo 1.3 s magnetonem. Oboje 70A. Bosch mi dobíjí za studena až 14,7V, za tepla 13,8V. Magneton dává 13,9V furt a už auto musí občas na nabíječku.
-> StepaNoFUN: Tohle umí už i Felda a je to super věc. Jezdím stejný trasy buďto 1.6 s alternátorem Bosch nebo 1.3 s magnetonem. Oboje 70A. Bosch mi dobíjí za studena až 14,7V, za tepla 13,8V. Magneton dává 13,9V furt a už auto musí občas na nabíječku.
11:45:47
07.11.2022
07.11.2022
vhml
-> StepaNoFUN 06.11.22 19:27:42: na to jsme teď narazili u 309 po dodělání voltmetru. Po startu dává krásných 14,0V , kdežto "za provozu" pak už jen kolem 13.3
11:44:52
07.11.2022
07.11.2022
vhml
-> radekp 06.11.22 19:32:16: važ si toho, že to dobíjí :-) MX-5 mi taky dobíjí obvykle kolem 14.7V
11:42:50
07.11.2022
07.11.2022
Jakub05
-> castrol: Tady už je to druhý svár, s příštím výletem do Pio krámu asi už koupím novou. Aspoň jsem rozchodil to gumové uložení, bylo vymleté a tuhé, což to destrukci mohlo urychlit.
-> Dauntless24: Už jsem měl v ruce šroubovák že jdu půlit a on se mě ten motor asi leknul a pružinku si sám radši nahodil Zatím řadí, když je teda čím. Když už jsem to rozvrtal, tak si aspoň dodělám osvětlení tacho, našel jsem žárovku 6V/2W. Taky je na zimu nově pokovená parabola a teď se dá konečně říct, že to nějak svítí.
-> Dauntless24: Už jsem měl v ruce šroubovák že jdu půlit a on se mě ten motor asi leknul a pružinku si sám radši nahodil Zatím řadí, když je teda čím. Když už jsem to rozvrtal, tak si aspoň dodělám osvětlení tacho, našel jsem žárovku 6V/2W. Taky je na zimu nově pokovená parabola a teď se dá konečně říct, že to nějak svítí.
11:41:35
07.11.2022
07.11.2022
CHIP
-> StepaNoFUN: Mě auto ukazuje 14,6 prakticky pořád .. hmm. Nebo u větší baterky to nevadí a u menší jo ?
19:40:02
06.11.2022
06.11.2022
StepaNoFUN
-> radekp: To je dost... Ale ještě záleží na tom, jestli to nemá nějakou proudovou regulaci... I když je to dost nepravděpodobný...
Ale motorky neznám...
Ale motorky neznám...
19:32:16
06.11.2022
06.11.2022
radekp
-> StepaNoFUN: měl jsem v zasuvce nabijecku s voltmetrem a cucel jsem na to celoz cestu. Za jizdy 14,6V porad.
19:27:42
06.11.2022
06.11.2022
StepaNoFUN
-> radekp: Změř to dobíjení při ohřátým motoru. Některý alternátory maj teplotní kompenzaci. Je studenej - dává víc, aby rychle dobil baterku po startu. Do 14V trvale se světlama za mně OK....
19:21:33
06.11.2022
06.11.2022
Crestik
-> radekp: regulátory u Hondy z těchle let jsou snad nejprofláklejší závada...ale to napětí mi příjde v pořádku.
18:57:57
06.11.2022
06.11.2022
radekp
Do motorky jsem poridil novou baterku. Pri jizde dava alternator 14,6V. Po jizde ma baterka 13,1V. V zivote jsem tak vysoke napeti nemel... Neni v haji regulator dobijeni?
23:58:59
04.11.2022
04.11.2022
Jirik_Tuňák1983
14:22:37
04.11.2022
04.11.2022
castrol
-> Jakub05 04.11.22 09:49:09: to je jak skofovka bud ju mas rad alebo ....
inac tu paku mam uz zvaranu ,akurat praskla az pri tej trubke
inac tu paku mam uz zvaranu ,akurat praskla az pri tej trubke
13:51:52
04.11.2022
04.11.2022
Dauntless24
-> Jakub05 02.11.22 14:08:31: mě pincek přestal řadit po tom co vyskočila pružinka v automatu řazení, respektive řadit šlo jenom nahoru. Podřazovat šlo jen při velkým náklonu na správnou stranu. Tak jsem vytyčil trasu domů s co nejmenším převýšením a dojel na trojku domů . Celkem jsem si pak zanadával když jsem zjistil že jsem musel půlit motor kvůli něčemu co vypadá jak pružinka z propisky
13:07:06
04.11.2022
04.11.2022
Jozka
-> vhml: Tak to už je fakt divný.. ale věřím tomu.