-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:
U aut v originálním stavu s původními prahy bez sundavání lišt a bez zásahu kutilů - kdo by měnil lišty u "spotřebáku" ?
pro ostatní:
poslední ročníky 742 měly (hlavně z úsporných důvodů) střešní i prahové lišty z hliníku, lakované matnou černou barvou a opatřené plastovými koncovkami. častým umýváním vozu se barva obvykle setřela, takž lze vidět i auta s (již) nelakovanými hliníkovými lištami, ovšem na méně exponovaných místech (rub) lišt stopy laku zaručeně najdete.
Plastové koncovky prahových a podložky konců střešních lišt se začaly montovat ještě v době nerezových.
Existuje ještě mnou popisovaná a su.techem zpochybňovaná verze lakovaných nerezových, kdy pravděpodobně "dojížděli skladové zásoby", ale vzhledem k modernizaci designu byly opatřeny též matným černým lakem (kovově lesklé prvky byly už v osmdesátých letech "out" a frčel černý plast, matné černé kovové díly tuzemských vozů jej celkem úspěšně imitovaly)

.
Nemám po ruce katalog, abych uvedl přesná data změn, ale hliníkové lišty měly určitě všechny vozy od modelu 88 do konce výroby...