skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kdo z vás to byl?
-> palinator 07.04.25 19:01:44: mně tenkrát do Madarska odešli dva za jednu cestu, tak to možná bude i víc jak 5
-> minno 07.04.25 19:03:39: Však jo, já bych si musel do huby nasrat kdybych měl říct že O1 byla špatný auto. Bylo to ve své době naprosto skvělý auto! Jenže bylo...hele ty si zrovna hezký příklad, zapálený bývalý škodovkář, co nám řekneš k té elekronické ručce, neříkej že bys chtěl místo toho klacek
-> ajok 07.04.25 19:01:42: Jardo já ti to nevěřím dodnes
nebo teda sklouznul, podle toho co to znamená, jako že si sekudu jel smykem ti věřím, ale prostě ti do toho okamžitě hrábne esp a spíš si rozbiješ hubu než co jinýho, nejde to ani s FL O2 natož s Passatem, viz i VHML co tu psal, mám naprosto stejnou zkušenost...

-> minno 07.04.25 19:03:39: Však jo, já bych si musel do huby nasrat kdybych měl říct že O1 byla špatný auto. Bylo to ve své době naprosto skvělý auto! Jenže bylo...hele ty si zrovna hezký příklad, zapálený bývalý škodovkář, co nám řekneš k té elekronické ručce, neříkej že bys chtěl místo toho klacek

-> ajok 07.04.25 19:01:42: Jardo já ti to nevěřím dodnes

-> minno 07.04.25 19:03:39: hele me bavi zlutej rapid a nebavi me BAZ, zlutej jede a ma jizdni vlastnosti BAZ je mnohem hezci, ale nejede a ty jizdni vlastnosti jsou o dost horsi a spousta lidi me uz za to, a uz jsem se setkal s nazorem, ze jsem zlutyho sprasil, ze to mohl byt krasny veteran, pritom by to auto uz bylo 20 let ve srote :), sice bych si ho vzhledove predstavoval uplne jinak, ale prioritou u me, u vsech aut je udrzet v dobrym stavu techniku a neshnilou karoserii, ze to je oprejskany... no co se da delat, na to to nejezdi

To je zas debata
(k hovnu a mimo témy).
Hľadať dokonalosť v autách (a v čomkoľvek) je nezmysel.
Rovnako nezmysel je polemizovať "mať tam inú nápravu, tak sa mu to nestane".
Porovnávať autá moc dobre nejde. Často sú veľké rozdiely aj v rámci rovnakého modelu / roku výroby / výbavy.
Jedno je však isté - pokrok nezastavíš a na autách je to hodne poznať. Záleží však, čo kto preferuje. Stále je na výber, tak nech si každý osedláva to, čo mu vyhovuje.
Je však fajn pozerať sa na to trochu širokospektrálne a nie len očami malého decka.
Jasné, aj mne sa zdá byť hodne vecí hlavne v najnovších modeloch nezmysel, ale o pár rokov to možno budem vidieť inak.
Rovnako je fajn mať veci reálne vyskúšané, nie vedieť o tom hovno a napriek tomu na to nadávať.
Zároveň netreba živiť spomienkový optimizmus. Na veľa zlých vecí z minulosti často zabúdame. A týka sa to aj áut.
Sám už teraz po zmene vozidla vidím mnoho vecí inak. Ale nenadávam ani na to staré. Nič nie je len také čiernobiele. Všetko má svoje pre aj proti. Je dobré vnímať to, aj to.

Hľadať dokonalosť v autách (a v čomkoľvek) je nezmysel.
Rovnako nezmysel je polemizovať "mať tam inú nápravu, tak sa mu to nestane".
Porovnávať autá moc dobre nejde. Často sú veľké rozdiely aj v rámci rovnakého modelu / roku výroby / výbavy.
Jedno je však isté - pokrok nezastavíš a na autách je to hodne poznať. Záleží však, čo kto preferuje. Stále je na výber, tak nech si každý osedláva to, čo mu vyhovuje.
Je však fajn pozerať sa na to trochu širokospektrálne a nie len očami malého decka.
Jasné, aj mne sa zdá byť hodne vecí hlavne v najnovších modeloch nezmysel, ale o pár rokov to možno budem vidieť inak.
Rovnako je fajn mať veci reálne vyskúšané, nie vedieť o tom hovno a napriek tomu na to nadávať.
Zároveň netreba živiť spomienkový optimizmus. Na veľa zlých vecí z minulosti často zabúdame. A týka sa to aj áut.
Sám už teraz po zmene vozidla vidím mnoho vecí inak. Ale nenadávam ani na to staré. Nič nie je len také čiernobiele. Všetko má svoje pre aj proti. Je dobré vnímať to, aj to.
-> saskyn2:
Hlavně za jednu upadlou kladku na Passatu odejde zhruba 5 Magnetonů.
Hlavně za jednu upadlou kladku na Passatu odejde zhruba 5 Magnetonů.

-> saskyn2 07.04.25 18:36:29: Jirko, Ty jsi mi to tenkrat neveril, ale ja se docela s tim passatem 4x4 automat na snehu i sklouznul, nebylo to tak spatny v zatackach, jen ty rusivy zvuky od brzd :), ale ze by me to stoplo jak felda cervena EDS to ne... zelena 1.3 mpi EDS to taky nedela (jasne feldy nemaji zadek a clovek to koriguje jen ruckou), octa moje jo - ta me stopne, kdyz mam zapnuty ESP a s vypnutym, zas silene nakopava zadek, to naftova je na blbnuti na snehu lepsi, moje jedine nenechat zadek nakopavat - sepnout haldex diagnostikou, pak je to fajn bez ESP samo
Ted jsme byli na offroadu se kouknout naftovou octou a bylo to po rozbahnene louce a jela krasne rovne bez hrabani, prizvednutou predohrabovou octou to borec nedal a nechal ji pod kopcem, svoji bych to asi vyjel, ale jela by jak had, uvazuji dat do sve elektroniku haldexu z nafta, ale zas to nebude mit ten efekt na asfaltu, kdyz tomu poradne slapnu, ze citim, jak me to tlaci... proto to asi tak je u techto silnych turbobenzinu te doby, TT quattro 165kW se pry chova uplne stejne, kecal jsem o tom s jednim obchodnikem, co k nam jezdi jeste s toudle vranou :) a rika, ze z toho auta ma radost.
Ted jsme byli na offroadu se kouknout naftovou octou a bylo to po rozbahnene louce a jela krasne rovne bez hrabani, prizvednutou predohrabovou octou to borec nedal a nechal ji pod kopcem, svoji bych to asi vyjel, ale jela by jak had, uvazuji dat do sve elektroniku haldexu z nafta, ale zas to nebude mit ten efekt na asfaltu, kdyz tomu poradne slapnu, ze citim, jak me to tlaci... proto to asi tak je u techto silnych turbobenzinu te doby, TT quattro 165kW se pry chova uplne stejne, kecal jsem o tom s jednim obchodnikem, co k nam jezdi jeste s toudle vranou :) a rika, ze z toho auta ma radost.
-> Bery 07.04.25 14:09:24: Asi nikdo nemáme auta na bourání, ale tak když se podíváš na silnice tak ti připadá že nikdo nebourá? Já nevím, když tě v té Oktávce sundá vožrala v O3 a pošle tě na krchov zatím co sám vyleze za 6m z lapáku a bude si užívat život, to ti přijde v pohodě? Asi jsem teda sobec, mě to v pohodě teda nepřipadá. Jasně pak je argument že mě srazí kamion, ale tak v tom případě jsem udělal co bylo v mých silách a víc už asi nešlo. Každý tohle má holt jinak.
-> JuroSport 07.04.25 15:15:13: jo fakt? A jak s tím hocijakým autom chceš blbnout když ti to okamžitě stopne esp? Zkus si to s tou B7 a doporučuju někde kde máš dost místa, asi se budeš dost divit co to dělá
Kufr samozřejmě otevřeš, dokonce mnohem jednodušeji než na Š120 když ti praskne lanko. Jen holt musíš to auto trochu znát a nesmíš být jen blbý Franta uživatel, ideálně si před užíváním alespon přečíst uživatelskou příručku. Chápu že u tý felicie si víc automechanik než jezdec tak takovýhle věci holt už znáš, zatím co u toho novějšího auta si jen jezdec který o něm ví prd, ale to není chyba auta. A kladka ti upadla sama od sebe najednou? To muselo už hodně dlouho vydávat strašný zvuky
Ta kontrolka baterky se objeví prakticky okamžitě, takže určiitě si nemohl mezi tím ujet pár km, to by musel ten Passat lítat rychlostí světla
Samozřejmě je to jenom technika a ta se může vysrat vždycky.
-> JuroSport 07.04.25 15:15:13: jo fakt? A jak s tím hocijakým autom chceš blbnout když ti to okamžitě stopne esp? Zkus si to s tou B7 a doporučuju někde kde máš dost místa, asi se budeš dost divit co to dělá



-> Borderer 07.04.25 13:25:56: Hele sorry já si pamatuju jak si tu psal že nejlepší auto je felicie který si ve vedlejším tématu vyvařoval rám okna
Jinak mě se ježí chlupy na prdeli spíš z lidí co řeší kdo v čem jezdí, než z toho že bych siměl koupit nějaký nový auto, konec konců však at si každý sedlá co chce ne? Jinak bych řekl že když tahle auta servisuju(pravda ne zase tak nový to jezdí spíš do autorizáku) tak o tom budu vědět něco trochu víc jak Ty. S tou přimrzlou ručkou ti musím vzít iluze, ale mnohem pravděpodobněji ti přimrzne ten tvůj dinosauří klacek, protože lanovody, na tom elektromotoru nemá totiž co přimrznout, když se nebavíme a starých hliníkových brzdičích který rezly a ten motorek natrhly a dostala se do toho voda.
Ty si absolutně nepochopil o čem to je, to není o vteřině kdy ten klacek taháš, ale o tom že musíš myslet na to abys ho zatáhl, viz ten taxikář co nedávno zabil tu holku na chodníku, mít místo Oktávky Golfa tak se mu to nestane.
Já nemám problém přiznat že spoustu věcí na autech stojí za hovno, kolikrát šetřej na nesmyslech pak to akorát houby vydrží, samozřejmě čím složitější auto, tím to je taky horší, je to jen technika, ale lhát si a tvrdit jak nový auta stojej za vyliž prdel a starý hujdy jsou to nejlepší na světě mi připadá trochu dětinský

Ty si absolutně nepochopil o čem to je, to není o vteřině kdy ten klacek taháš, ale o tom že musíš myslet na to abys ho zatáhl, viz ten taxikář co nedávno zabil tu holku na chodníku, mít místo Oktávky Golfa tak se mu to nestane.
Já nemám problém přiznat že spoustu věcí na autech stojí za hovno, kolikrát šetřej na nesmyslech pak to akorát houby vydrží, samozřejmě čím složitější auto, tím to je taky horší, je to jen technika, ale lhát si a tvrdit jak nový auta stojej za vyliž prdel a starý hujdy jsou to nejlepší na světě mi připadá trochu dětinský
-> ajok 07.04.25 17:40:43: .... Asi nejezdím tak aby mi něco ustrelovalo a ze toho najezdím.... Ale pravdou je, že jediný auto který mi šlo na prdeli 2x do smyku byla felda. Ale to bylo novýma matadorama supr kvality co na tom byly. Jinak v životě nikdy nic. A ze sem měl období, kdy sem doufal ze rychlosti něco naženu
-> Borderer 07.04.25 13:25:56: Tak el. rucku muzes po zaparkovani odbrzdit a zrcatka muzes nechat vyklopeny, kdyz to v menu vypnes. Kde je problem?
-> Sita: tak ja si fab poridil se 102tis.km po jedne majitelce, jako zanedbana je, o tom zadna, ale neni odjeta, 200tis.km po servisu a nejake udrzbe da jako prd s min. naklady, je to jednoduche auto, diky klasickemu OHV motoru, na kterym teda neco podelali nemci... , co se tyce pevnosti, tak lip postavene, nez felicie, ale je hnusne, felicie se mi libi mnohem vic, Octa je pro me k dennimu jezdeni prilis zbytecne nakladna (jedine sehnat 1.4 mpi a to by zas uz vubec nejelo), O1 je takove vzhledove neutralni auto
Jedine s tou bezpecnosti mas pravdu a nejhorsi, ze te nekdo muze sejmout a jsi v tom nevine, jako me naposled to berlingo... Proto jsem taky uvazoval o XC90, jenze to je tank a ja jsem odpurcem takovych aut, je to silena zhyralost.
-> Jirik_Tuňák1983 07.04.25 12:15:18: ale hus, octa neni auto do terenu, na to mam nivy
a je nizka, tak nevim proc bych nekde soupal po brise a kurvil to
-> Bery: je videt, ze to mas v hlave srovnane a ne jak Sita, ktereho pomatla jeho "socialni bublina" :) Kdysi pritom byval normalni....
-> StepaNoFUN 07.04.25 17:00:49: ja mam na 1.8T silenty naprosto OK a pritelkyni jsem dal slusna ramena z bouracky na predek
pry mela 180.
-> Tomaso435 07.04.25 17:35:33: ja bych predohrabovou taky nemohl, to ustrelim snaz, nez cokoliv jinyho
felda, fab drzi vic, ted mi teda pritelkyne pripomnela, jak jsme jedno s feldou malem byli v jezere, s feldu jsem odstrelil nejvickrat, ale to bude taky tim, ze jsem s nima najezdil nejvic, nejvic jsem najel s rapidem, ale fewldama dohromady pres pul mega a ne vzdy jsem mel uplne dobre gumy, treba s tema vranikama od Stepana to uz bylo na mokru, jak na lede -> StepaNoFUN: ale jsem Ti za ne vdecny, protoze tenkrat jsem ani na nove gumy nemel :)
Jedine s tou bezpecnosti mas pravdu a nejhorsi, ze te nekdo muze sejmout a jsi v tom nevine, jako me naposled to berlingo... Proto jsem taky uvazoval o XC90, jenze to je tank a ja jsem odpurcem takovych aut, je to silena zhyralost.
-> Jirik_Tuňák1983 07.04.25 12:15:18: ale hus, octa neni auto do terenu, na to mam nivy


-> Bery: je videt, ze to mas v hlave srovnane a ne jak Sita, ktereho pomatla jeho "socialni bublina" :) Kdysi pritom byval normalni....

-> StepaNoFUN 07.04.25 17:00:49: ja mam na 1.8T silenty naprosto OK a pritelkyni jsem dal slusna ramena z bouracky na predek

-> Tomaso435 07.04.25 17:35:33: ja bych predohrabovou taky nemohl, to ustrelim snaz, nez cokoliv jinyho

-> StepaNoFUN 07.04.25 17:00:49: obecně s o1 se mi jezdí naprosto šíleně. ale jako tahoun je to k nezaplacení. A to doslova. Smad ještě nikdy sem s tím nejel i s úplnou šíleností na kouli za víc jak 6.
Totožná motorizace v f1 je mi příjemnější.
Totožná motorizace v f1 je mi příjemnější.
Asi jsem starej a divnej. Premejslim o tom, jestli do O1 investovat cas a penize (aktualne je mimo bezny udrzby potreba vymenit predni okno, vyvarit kousek prahu a vymenit alespon silentbloky na tom nize opevovanym viceprvku, do cehoz se mi chce uplne nejmin), nebo jestli ji prodat (pripadne nechat tak do lesa na drevo, protoze 4x4) a poohlidnout se po necem mladsim.
Sice je to dobry auto, ale mista je v nem poskromnu (ja kdyz si dam sedacku jak bych chtel, tak ma problem si za mnou sednout dite), na nejaky dalkovy cesty to uz moc neni...
Sice je to dobry auto, ale mista je v nem poskromnu (ja kdyz si dam sedacku jak bych chtel, tak ma problem si za mnou sednout dite), na nejaky dalkovy cesty to uz moc neni...
-> Bery: Súhlasím s Tebou. Ja osobne mám len tretie auto, Favo potom fela a aktualne ako daily passat b7 2.0 tdi rv 2010, ktorý jazdím od r2017. Za ten čas som na ňom nabehal takmer 220tis km. Ale ako píšeš, auto je síce pohodlné, a relatívne tiché oproti felde, no vozenie je to také akoby som povedal "sterilné". Nehovoriac ked občas sadne na firme do touaregu 2019tky, ktory ma lineasist a podobné veci. Preto som si čoraz viac užíval jazdu na felde a neviem sa dočkať kedy sa zase povozím. Pre tú spätnú vezbu auta od vozovky.
-> saskyn2: no ja mám k tomu tiež akýsi odpor, k týmto "kazítkam" okrem toho ked je ručka dobre naštelovaná dá sa blbnúť s hocijakým autom :) ale o to tak nejde. Napr. na naposledy (cca tri týžne späť) mi "zmizla" šponovacia kladka na passate, vyškočial kontrolka chyba "štart/stop" (ktorý štandardne vypínam), prešiel som pár km (kedy sa objavila kontrolka baterky a o chvílku stuhlo riadenie, a nakoniec som ani nedošiel domov :D
Mysliac si, že mi odišiel altík som nabil baterku a šiel do servisu altíkov, kde robí kamoš. Ten mi na druhy den vola, že altík je ok ale napínaciu kladku nemám, či o tom viem.
Dopadol som tak, že v aute všetko na elektriku, neotvoriš ani len kufor aby si vybral vystražný trojuholník. To by sa mi na felde nestalo

-> saskyn2: no ja mám k tomu tiež akýsi odpor, k týmto "kazítkam" okrem toho ked je ručka dobre naštelovaná dá sa blbnúť s hocijakým autom :) ale o to tak nejde. Napr. na naposledy (cca tri týžne späť) mi "zmizla" šponovacia kladka na passate, vyškočial kontrolka chyba "štart/stop" (ktorý štandardne vypínam), prešiel som pár km (kedy sa objavila kontrolka baterky a o chvílku stuhlo riadenie, a nakoniec som ani nedošiel domov :D
Mysliac si, že mi odišiel altík som nabil baterku a šiel do servisu altíkov, kde robí kamoš. Ten mi na druhy den vola, že altík je ok ale napínaciu kladku nemám, či o tom viem.
Dopadol som tak, že v aute všetko na elektriku, neotvoriš ani len kufor aby si vybral vystražný trojuholník. To by sa mi na felde nestalo



máme i nový auta, mám i automat v multivanu, mám 4x4.
A auta mám na ježdění, ne na bourání.
prostě se v té oktávce asi cítím dobře, mám ji od nuly, starám se běžně o ni, nejsem teda Minno:-) (Myšleno v dobrém) jezdím občas i s upravenými auty, když na nich dělám výfuky a prostě to ke mě tak nějak nemluví. spousta kurvítek, asistentů - pro mě nedůležité. Auto jako znak společenské úrovně mě taky neoslovuje a vidim, kdy je to jen navoněná bida.
A auta mám na ježdění, ne na bourání.
prostě se v té oktávce asi cítím dobře, mám ji od nuly, starám se běžně o ni, nejsem teda Minno:-) (Myšleno v dobrém) jezdím občas i s upravenými auty, když na nich dělám výfuky a prostě to ke mě tak nějak nemluví. spousta kurvítek, asistentů - pro mě nedůležité. Auto jako znak společenské úrovně mě taky neoslovuje a vidim, kdy je to jen navoněná bida.
Plus teda ještě jeden postřeh: K čemu je mi super old school auto, který má jednoznačně horší pozici při srážce s tím, co má dnes mainstream (auta typu Karoq)? U auta pro ženu, kdyby se někde vysekala a blbě dopadla, jestli bych chtěl dětem a příbuznejm vysvětlovat, že měla ruční brzdu a víceprvek, že prostě nešlo udělat víc
. To jen pro zamyšlení, reálně teď jezdím obden za tátou do nemocnice, protože před 2 měsícema taknějak ochrnul a chodit zase začne nejřív na vánoce, pokud to dobře půjde. Takže pokud existuje naděje, že po průměrný nehodě vyleze manželka líp z novýho než z O1 (resp. Bory), tak je to aktuálně pro mně silnější argument než to, že se musí občas resetovat infotainment...

Já bych někdy chtěl vidět fotky těch zachovalých O1, F1 a spol z přelomu milénia s 400tkm+ na hrbu, který dodnes věrně slouží :D, protože mám takovej pocit, že většina mluvíme o spotřebákách (auta pro manželky, děti, atd...) a část o uloženkách (jakobylegendy do pěknýho počasi)...
-> saskyn2: Že mám doma nejlepší auto nikde netvrdím, pouze se podivuju nad tím, že bych čekal mnohem větší pokrok, toť vše. Nicméně přiznávám, že jestli budu za deset let kupovat dnešní nové či zánovní auto, tak se mi z toho ježí i chlupy na prdeli. A nemám problém to přiznat. Pomalu co měsíc to aktualizace sw, protože něco někde nefunguje nebo zlobí a s další aktualizací zlobí zase něco jinýho. Občas se nenačte couvací kamera - restart infotainmentu, občas nereaguje dotykové ovládání topení - restart infotainmentu. Před měsícem se kolega vrátil nasoleným služebákem z Prahy a měsíc to stálo na dvoře. Zatímco rozumný člověk by si toho prehistorickýho klacku v týhle situaci ani nevšiml, elektronika ji zatáhla. Myslíš že se mi podařilo odjet? Ne. Nebo přimrzlý automaticky sklopený zrcátka, taky parádička, ale to se aspoň dalo odjet... Jo, je to spíše vzácnost, ale zpravidla se děje, když se to nejmíň hodí, ideálně ranní odjezdy do práce.
Takže když nad tím přemýšlím, možná to nejlepší už vymyšlený bylo - fyzický tlačítko s jasně danou funkcí jehož zmáčknutí zabere asi vteřinu života. Stejně jako to zatažení prehistorickýho klacku nebo zmáčknutí dálkáče...jen asi nejsem z dnešního pohledu běžný uživatel, no. :)
Takže když nad tím přemýšlím, možná to nejlepší už vymyšlený bylo - fyzický tlačítko s jasně danou funkcí jehož zmáčknutí zabere asi vteřinu života. Stejně jako to zatažení prehistorickýho klacku nebo zmáčknutí dálkáče...jen asi nejsem z dnešního pohledu běžný uživatel, no. :)
-> vhml 07.04.25 12:53:28: jo přesně

-> Bery: Já bych řekl že produkce míří na běžné uživatele, nepamatuju si kdy naposled jsem někoho viděl driftovat
Jako nevím no, mám nějaký věci v kufru asi jsem už starej na to abych je po jízdě potřeboval přerovnávat. Nehledě na to že s těmahle autama se nedá driftovat nejen kvůli ručce, ale hlavně kvůli esp který ti do toho hrábne.
EDIT: vlastně jo, kolega s bávem když ujížděl policajtům tak driftoval, já to teda neviděl, jenom četl protokol. “ Na nějaké párty někde na Praze-Východ mi nějaký neznámý člověk podal nějaký neznámý bílý prášek abych jej zkusil, tak jsem jej inhaloval“
já byl mrtvej
Nějak to měl přes známého ošéfovaný že nepřijde o papíry, ale pak mu ještě dva dny nato naměřili 140 na 50 a všichni od toho dali ruce pryč a měl z toho půl roku papíry v čistírně a psychotesty

EDIT: vlastně jo, kolega s bávem když ujížděl policajtům tak driftoval, já to teda neviděl, jenom četl protokol. “ Na nějaké párty někde na Praze-Východ mi nějaký neznámý člověk podal nějaký neznámý bílý prášek abych jej zkusil, tak jsem jej inhaloval“



-> Bery 07.04.25 12:42:08: ja se takhle v zime chtel otocit s O2 na rucku, protože jsem rano zapomnel vyndat popelnice, a malem jsem rovne spadnul do reky, protoze esp reklo ne 
A na passatu mi radici ani brzdici klacik rozhodne nechybi. A v jinym aute jsem nasranej, proc nekam samo jede, kdyz uz jsme mezitim zastavili :-)

A na passatu mi radici ani brzdici klacik rozhodne nechybi. A v jinym aute jsem nasranej, proc nekam samo jede, kdyz uz jsme mezitim zastavili :-)
-> saskyn2: driftuju bez dětí, občas se přes ručku otáčim, o zimě se vůbec nebavim...
Pracovitost, spolehlivost a nenáročnost oktávky dneska těžko hledat. Máme i nový auta, ale
Pracovitost, spolehlivost a nenáročnost oktávky dneska těžko hledat. Máme i nový auta, ale
-> saskyn2:
Rezervu to nemá, v kufru je pod mezipodlahou všelijakej bordel no
Rezervu to nemá, v kufru je pod mezipodlahou všelijakej bordel no

-> ajok: Já mám jako dělníka a spotřebáka vederána P807 z 2013. Budeme tomu říkat pracovně Peugeot Camembert, když už se bavíme v sýrové rovině. Pan Camembert má zadní napravu od pana Potužníka. Přestože se jedná v podstatě o dodávku, tak i s panem Potužníkem to jede jako po kolejích. V pátek jsem s tím jel po dálnici 160 a benefit v podobě nápravy, která má ramen více než chobotnice jsem nepotřeboval. Zatáčky u nás na vsi s tím vykružuji jak s osobákem. To jen pro příklad. Nicméně ještě jsem s tím nebyl na poli, mezi ploty a v Údolí králů. Třeba to ještě přehodnotím. 

-> palinator: Zrovna na čurabocení jsou tyhle nápravy celkem držáky, nejčastější problém je že zareznou excentry na geometrii. Možná bych spíš hledal blbě uchycenou rezervu nebo něco jiného v kufru
Ale samozřejmě může to být i v nápravě.
Jo jak říkáš ten wau efekt se dostaví až když si na auto trochu navykneš a osaháš. Mimochodem zrovna S3 je za mě fakt povedený auto a jezdí se mi s tím líp jak s o generaci novější O4, ale zase srovnávám s jinou třídou auta no.

Jo jak říkáš ten wau efekt se dostaví až když si na auto trochu navykneš a osaháš. Mimochodem zrovna S3 je za mě fakt povedený auto a jezdí se mi s tím líp jak s o generaci novější O4, ale zase srovnávám s jinou třídou auta no.
-> saskyn2 07.04.25 11:12:39:
K víceprvkové nápravě... asi bych jí v Golfu ani mít nemusel... něco v ní už totiž čuraboce.
-> Borderer 05.04.25 12:06:59:
Ono k wau-efektu to chce asi i nějakou výbavu a vyzkoušet to pořádně. Naši co maj S3 v Laurinu, tak k němu mám sice výhrady týkající se stavu a dynamika a ekonomika jízdy je tak nějak vyhovující jen pro méně náročné, ale třeba chování DCC podvozku nebo poslech Cantona, to jsem čuměl. Speciálně to audio - řekl bych že je nejlepší věc na celým autě. Občas jsem ukradl klíče a šel si do auta na půl hodiny něco pustit.
A jasně, pak je fajn prostor.
Ale možná jsem jen neměl čest svézt se do té doby v podobně dobrém 20 let starém voze.
K víceprvkové nápravě... asi bych jí v Golfu ani mít nemusel... něco v ní už totiž čuraboce.
-> Borderer 05.04.25 12:06:59:
Ono k wau-efektu to chce asi i nějakou výbavu a vyzkoušet to pořádně. Naši co maj S3 v Laurinu, tak k němu mám sice výhrady týkající se stavu a dynamika a ekonomika jízdy je tak nějak vyhovující jen pro méně náročné, ale třeba chování DCC podvozku nebo poslech Cantona, to jsem čuměl. Speciálně to audio - řekl bych že je nejlepší věc na celým autě. Občas jsem ukradl klíče a šel si do auta na půl hodiny něco pustit.

Ale možná jsem jen neměl čest svézt se do té doby v podobně dobrém 20 let starém voze.
-> Bery 07.04.25 11:15:35: Hele a na co potřebuješ dinosauří ručku? To chceš s takovou stodolou a dětma za prdelí driftovat? Však to je spotřebák a ne auto na závody a právě u takovýho potřebuješ jednoduchost ovládání, ta el ručka je právě super věc přijedeš chcípneš ručka se zatáhne, cvakneš na kliku auto se zamkne sklopí zrcátka. Přijdeš, cvakneš na kliku auto se odemkne nastaruješ odbrzdí se samo, vyklopí zrcátka. Nemusíš myslet na zatahování nějakýho klacku aby ti auto nesjelo někam do rybníka
Střídám auta jak s obyč ručkou tak elektrickou a musím říct že ta obyčejná je strašná prapodivnost


-> Borderer 07.04.25 09:51:10: spocená prdel je ještě dobrý
když tam sedneš v létě tak máš i spálený kukly







já teda na mojí O1 s 290 000km najetý a jen pěkný brzdy, podvozek na autě a spolehlivost, oklobaný to je, ale odveze, utáhne, děti se do ní nebojí naskočit... najíždět se s ní dá na rallye. Je to normální auto. Spotřebák.
Na blbutí mám jiný auta, na pospíchání - na to už jsem dostatečně zkušenej a radši někdy vyjedu dřív, nebo na rovinu řeknu, že jedu pozdě.
Ale co si chcete dneska koupit? golfa ma žena. hezky to brzdí, jinak bez výrazu auto, nemá to ručku - jako většina nových aut. Das ist hrůza!
Když jsme byly vyzvednout Multivan po opravě, prolejzal jsem U Loudy nový auta - fakt nevim co si koupit, jen se spíš ujišťuju, že ještě budu udržovat Oktávku.
Na blbutí mám jiný auta, na pospíchání - na to už jsem dostatečně zkušenej a radši někdy vyjedu dřív, nebo na rovinu řeknu, že jedu pozdě.
Ale co si chcete dneska koupit? golfa ma žena. hezky to brzdí, jinak bez výrazu auto, nemá to ručku - jako většina nových aut. Das ist hrůza!
Když jsme byly vyzvednout Multivan po opravě, prolejzal jsem U Loudy nový auta - fakt nevim co si koupit, jen se spíš ujišťuju, že ještě budu udržovat Oktávku.
A k té víceprvkové nápravě. Jo, já jí mám taky raději, ale na druhou stranu jak se tu už psalo tak většina lidí nepozná rozdíl a její údržba u odjetého auta není zrovna levná záležitost. Majiteli novýho auta je to asi jedno, ale když si někdo pořídí 20 letou O2 s 500 na hrbu a pak mu to sjíždí gumy a na geometrii ho vyfakujou že je to zarezlý a že go nápravy tak si myslím by ty lidi byli za pevnou nápravu celkem rádi

-> ajok 07.04.25 10:52:57: Jardo u těch hvězd jde o pevnou překážku a taky o to té nehodě přecházet. Reálně jde samozřejmě i o protijedoucí auto. Těžší auto bude mít vždycky výhodu, to je jasné, ale to bys fakt musel ideálně koupit Tatru 148 a v tom bys asi do práce jezdit nechtěl. Reálně je to o nějakém kompromisu něčeho co je bezpečný přitom lehký abys to uživil a drahý maximálně tak, aby sis to mohl dovolit

-> saskyn2 07.04.25 10:45:11: ale jo, vadí, i u FAB, ale zas se musím přizpůsobit, je to problém, když do toho Sednu z octy, zrovna Jirko jsi nedávno tvrdil, že nejde o pevnou překážku, ale že tě sejme protijedoucí, no pevná překážka je většinou blbosti řidiče, ikdyz já se před 4 roky malém zabil v rapidu, když mi tam skočila srnka a najel jsem na sterk a letěl v kilu do pole mezi dvouma betonovými sloupy, těžko říct, jestli by to ESP zvládlo nebo při tom pokusu o zásah mě právě do toho sloupu poslalo, to už bych tu pravděpodobně ani v té octě nebyl...
-> Borderer 07.04.25 09:51:10: To bude nejspíš v hlavě, nebo možná tím že ti v tom nepřijde že jedeš tak rychle, protože ten hluk tam samozřejmě nižší je, ale nebude to o polovinu to je tak nějak jasný. Kožený sedačky, to jako si myslíš že dnešní krávy mají jinou kůži než krávy před 20 lety? Musíš mít klimatizovaný sicny, ale pokud si seděl vzadu, tak tam si holt nic takového neměl. Že bych tu někde četl že starý auta jsou sračky si teda nevzpomínám, spíš občas někdo napíše realitu která není pro některé z vás zkousnutelná, sorry že ti to tak řeknu ale z tvých příspěvků mi občas přijde že z těch nových aut máš nějaký mindrák, který si sem chodíš léčit pomlouváním a vychvalováním toho nejúžasnějšího co zrovna aktuálně vlastníš, přitom mimo tvoji „sociální skupinu jak říkáš“ není auto středobod vesmíru okolo kterého se všechno točí, většina normálních lidí má auto na dopravu z bodu A do bodu B a je jim úplně u prdele jestli je nový nebo 20 letý, důležitý je že jede, nesere se, je bezpečný a víc neřeší. Není přeci vůbec ostuda že na nový nemám, znám lidi co mají nižší desítky mega na účtu a jezdí skoro 20 letým autem a je jim to úplně jedno, prostě pro ně není auto žádná priorita a pokud nejezdí denně stovky km tak nemají důvod o nějak řešit, doba kdy auto bylo něco co ti každý záviděl je dávno pryč.
-> ajok: Hele Jardo a ta pevná náprava na felicii nevadí? To vadí jen u O3?
Hvězdy se přeci nerozdávají podle toho jak je to auto velký a těžký, to by tatra taky musela dostat víc jak tvoje niva. Pokud bys tou nivou fláknul ve stejný rychlosti do pevný překážky, tak možná raději budu sedět v tom citigou, protože airbag. A protože ta šance že mi to srovná esp a nehodě předejde je taky dost velká. Mimochodem jednou si sem někam dával odkaz na album se starýma nehodama, doporučuju si to hezky všechno přečíst aby jste s Bordererem pochopili na co jsou nový auta plný asistentů ESP a podobných zbytečností a kolik to zachrání životů, např. www.rajce.idnes.cz/marek2
75/.../1620876852
-> ajok: Hele Jardo a ta pevná náprava na felicii nevadí? To vadí jen u O3?

-> Borderer 07.04.25 09:51:10: odhlučnění je jen o tlumících látkách a ty já stejně u novýho vycházím, aby to nehnilo... Protože vsudě dávají nasakave molitany
Jinak jasné, klidně bych si koupil nové auto, ale podle mých představ by to znamenalo po 3 měsících ho dát do servisu na 14 dní a pak vysolit své dva roční platy :) S docela nenakladnou ovcí v plynu mě 45tis.km za rok ruinovalo... Což se tak nějak u skodovackyho favomotoru neděje. Jezdím modrou hnusnou fabii a za 40 tis.km jsem jen vyměnil 3x olej a dotáhl mlatici hydrostely a teda dal jsem těsnění pod víko ventilu
Jinak jasné, klidně bych si koupil nové auto, ale podle mých představ by to znamenalo po 3 měsících ho dát do servisu na 14 dní a pak vysolit své dva roční platy :) S docela nenakladnou ovcí v plynu mě 45tis.km za rok ruinovalo... Což se tak nějak u skodovackyho favomotoru neděje. Jezdím modrou hnusnou fabii a za 40 tis.km jsem jen vyměnil 3x olej a dotáhl mlatici hydrostely a teda dal jsem těsnění pod víko ventilu
-> saskyn2: Co sem čekal? Třeba to, že při neustálém poslouchání, jak jsou dvacet let starý auta sračky nějaký reálný pokrok. Třeba bych nečekal stejnou míru hluku od zadní nápravy. Třeba bych nečekal nutnost zvýšit hlas, když chci něco říct cestujícímu vzadu. Třeba bych nečekal zpocenou prdel na kožených sedačkách. Ta Audi je samozřejmě obecně lepší, když je stavěna na dvojnásobný výkon, ale při běžný jízdě se to tolik neprojeví. Osobní preference typu, že stačí vidět jméno volajícího bez jeho xichtu, název radiostanice na jednom řádku či nemám potřebu pouštět navigaci když jedu pro rohlíky schválně nechávám stranou.
-> Jirik_Tuňák1983 07.04.25 06:54:42: hele, při posledním úhybným manévru, když to predemnou s Berlínem otočil v křižovatce jsem to celkem ocenil, s fabkou bych možná šel přes boudu, tady jsem zničil asi napínák rozvodu, jak to koplo..
-> Sita 07.04.25 07:32:52: moje octa jo, přítelkyně octa, tak tam už máš pravdu, vapkou sundala barvu z vyvarenejch růžku blatníků :) NJ, na tom zinku to moc nedrzelo, jinak jo celá O1 kastle je z bláta, vysokopevnostní materiály použili až O2, ale zadní tolik hůř nedopadla. Vem si niva 1 hvězda a Citigo 5 a stejně bych raději seděl v té nive :)
-> Sita 07.04.25 07:32:52: moje octa jo, přítelkyně octa, tak tam už máš pravdu, vapkou sundala barvu z vyvarenejch růžku blatníků :) NJ, na tom zinku to moc nedrzelo, jinak jo celá O1 kastle je z bláta, vysokopevnostní materiály použili až O2, ale zadní tolik hůř nedopadla. Vem si niva 1 hvězda a Citigo 5 a stejně bych raději seděl v té nive :)
-> Borderer: Nevim co si čekal za vau efekt, ale to tvoje 20 letý volvo je svezení zhruba podobný jako v Passatu B5.5. Ta audina je samozřejmě naprosto jinde, ale že to pojede samo nebo nevím co si od toho čekal je samo nesmysl.
-> Jarda/felda: Obecně je blbý srovnávat auta mezi sebou, kdy jedno je defakto zánovní a druhý odjetý. Troufnu si říct, že většina lidí (i na virtu) si tyhle starý verky pamatují v běžně vyrachtaném stavu, protože to byl deset - patnáct let starej spotřebák. A pokud to není daný mou sociální bublinou, tak teď už starými auty jezdí buďto ti, kteří se starají a mají ho v cajku (menšina) nebo ti, kterým by nevadila snad ani kopa hnoje na koberečku. Když pak porovnáš ten první případ s novým autem ve stejné třídě, tak to rozhodně není takovej rozdíl, jak zde někteří prezentují.
Od přeskakování ze Sandera do Felicie sem si to jen myslel a teď co sem se povozil v Audi sem si to tak nějak potvrdil. Jinak to byla A6 s naftovým šestiválcem a 240kW.
Od přeskakování ze Sandera do Felicie sem si to jen myslel a teď co sem se povozil v Audi sem si to tak nějak potvrdil. Jinak to byla A6 s naftovým šestiválcem a 240kW.
-> Jirik_Tuňák1983 07.04.25 06:54:42: 
-> ajok 06.04.25 22:03:15: resit u spotrebaka svezeni me davno preslo. Daleko dulezitejsi pro me je, ze se v tom nemusim furt hrabat, ze kdyz to myju wapkou, tak se nemusim bat, ze z toho neco upadne a kdyz nahodou k necemu v provozu dojde, tak nejsem nejslabsi clanek. Nic z toho uz ti zadna kdysi uzasna O1 nenabidne a muzes si namlouvat ci chces... Ale tesim se jak mi to strhas

-> ajok 06.04.25 22:03:15: resit u spotrebaka svezeni me davno preslo. Daleko dulezitejsi pro me je, ze se v tom nemusim furt hrabat, ze kdyz to myju wapkou, tak se nemusim bat, ze z toho neco upadne a kdyz nahodou k necemu v provozu dojde, tak nejsem nejslabsi clanek. Nic z toho uz ti zadna kdysi uzasna O1 nenabidne a muzes si namlouvat ci chces... Ale tesim se jak mi to strhas

-> Jirik_Tuňák1983 07.04.25 06:54:42: naprosto přesně vůbec nikdo 

-> ajok 07.04.25 04:50:59: A kolik lidí to při 50 ve městě, 130 na dálnici a na okresce za traktorem během jízdy pozná?
Odpadne jim řešení geometrie atd. Navíc je hot aut, která mají jednoduchou zadní nápravu....
Ne každý dělá nějaký hadí či případně skočdopole manévr, kdykoliv proti nim letí komár.

Ne každý dělá nějaký hadí či případně skočdopole manévr, kdykoliv proti nim letí komár.
-> Jarda/felda 06.04.25 23:26:35: jj, ale tak ono si vem napr. O1 4x4 a vsechny O2 a pak najednou O3 zadni napravu, tam ma viceprvek jen malo ktera

-> ajok 06.04.25 22:03:15: musíš srovnávat srovnatelný
když vezmeš nějakou jetou premiovku tak je jasný že nový základní model se jí nemůže vyrovnat 


-> Borderer 05.04.25 12:06:59: tak jasne, tady si nekteri jen neco namlouvaji a nove auto srovnavaji s tim nejhorsim odjetym vrakem, protoze kdyz by to srovnavali s necim slusnym, tak by na tom byli casto i hur

-> Syny: Ruku na srdce. Vezl sem se v zánovní audi, asi A8 a oproti dvacet let starému Volvu se nějak vau efekt nekonal. Hluk i pohodlí stejné a ekonomika provozu taky, protože to mělo cosi s označením V6T a snad 250kw nebo kolik. 

-> Syny: Tojo, zajimalo by me, co je na tom nejlepsi... Malo mista, nizkej vykon, vysoka spotreba, hluk, bezpecnost, dostupnost ND...
-> ajok 05.04.25 09:18:05: No, jestli tomuhle porad rikate moderni auta, tak to pak vysvetluje hodne 

-> Bukaj 02.04.25 21:34:40: nj, zkousime ruzna osvedcena moderni auta a stejne nakonec zjistime, ze nejlepsi je zadohrabova 5q skodovka s favomotorem nebo patricne upravena 130 v Tvem pripade

-> Jumbo 03.04.25 11:18:57: To řešim furt - jak jsou z plastu (tvrdé, nepoddajné) a auto je nízké, tak ej vždycky někde o něco odtrhnu...
...ale stavem auta to nebude
...ale stavem auta to nebude

-> OndraKrupi 03.04.25 10:36:13: Jo. Ne.
