-> David29: Netýká se to tý asfaltky?
Výhled nahovno no...ale nic neobvyklýho a z osobáku často horší. Spíš až se to rozroste, tak to budou česat korbou.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nesmyslné dopravní značení
-> David29: luxusní výhled
to je shit, no

-> David29: ale ked ta tam zavedie navigacia tak sa tade prejst da 

Jo, není nad stromy podel silnic... To je pak hned výhled... Ted ještě jakžtakž, ale až to zaroste?
No nevím, ale asi bych tam nejel, ani kdyby tam ta značka nebyla 

-> Syny: Takže když chci auto hned u terminálu, bude mě to po dovče stát jen 4tkč 

-> Syny: Já jsem dneska v Rajchu a až teď jsem si zapl notebook, tak k tomu jsem se ještě nedostal... 

-> Jumbo: Tak jen jsem to cetl - je to jako hlavni zprava na Novinkach 
www.novinky.cz/cestovani/ 498455-obri-pokutu-na-auto -nalepil-zamestnanec-letis te-ted-prijde-o-penize-on. html

www.novinky.cz/cestovani/ 498455-obri-pokutu-na-auto -nalepil-zamestnanec-letis te-ted-prijde-o-penize-on. html
-> Syny: Taky zajímavý zvrat... Jak to víš tak jistě?
-> Jumbo: Ani ne, stalo ho to jen neco pres 4ku a ten zamestnanec co to tam vylepil dostal pojeb a srazku ze mzdy...
-> Milan 136: To bude hodně drahá dovolená...
-> bouchy: neřešíme přeci kdy se řadit do odbočovacího. Řešíme kdy vyjet z pruhu který přestává být průběžný. Tedy přesně opačný směr 

-> Luky: Řešeno je tam odbočování, ne předjíždění. Do odbočováku prostě co nejdřívě (vynechám případy, kdy tudy někdo předjíždí).
-> Luky: Tam, kde z D1 odbočuje jeden pruh na Budějice jedu v pravém a někde mezi první a druhou značkou se řadím do "prostředního" (průběžného) směr Brno. Ale tam to není moc potřeba řešit, protože tam nejsou kolony, takže se tam vždy dá nějak rozumně zařadit dle okolností (i když někteří v tom prostředním jedou už od Prahy a pravý je volný
).
Ale v tom mnou uváděném příkladu ty kolony jsou a rád bych věděl, jestli mám poslušně jet v koloně v pravém, nebo by bylo správné užít volného pruhu a zařadit se do kolony až někde (kde?) dál...

Ale v tom mnou uváděném příkladu ty kolony jsou a rád bych věděl, jestli mám poslušně jet v koloně v pravém, nebo by bylo správné užít volného pruhu a zařadit se do kolony až někde (kde?) dál...

-> bouchy: kdy je to "včas"? Pokud nepředjíždíš, máš jet v pravým, ledaže levý chceš použít k odbočení. Z toho mi vyplývá, že se to má tak nějak řadit "co nejpozději".
-> Bukaj: spíš nehrozí, ale jsou to první příklady co mě napadly, kde jeden z pruhů přestává být průběžný, aniž by v něm stál bagr
-> Bukaj: spíš nehrozí, ale jsou to první příklady co mě napadly, kde jeden z pruhů přestává být průběžný, aniž by v něm stál bagr
Neni to asi nesmyslny, ale pobavilo.
-> Bukaj: To vypadá na autobahn style...no holt se to tam asi ucpává, ale žejo...nevim jak připojováky (dýlka), ale on každej nemá raketu při najíždění..
-> Luky: Nojo, ale tady na těch místech snad nikdy nejsou kolony, kde by bylo potřeba zipovat, ne? Nebo alespoň nevidím důvod, kde by se tam měl tvořit "špunt".
Kdežto na tom nájezdu z okruhu na D1 u Modletic je to právě klasickej "bottleneck" - ten odbočovací na Říčany věčně stojí, protože jsou tam za sebou dva kruháče a k tomu logistické centrum, navíc GEIS a DPD, takže ve všední dny je tam téměř pořád kolona.
Ještě ke všemu ten pruh rovně na D1 je tam úplně zbytečně a používají ho jenom občas kamiony, jedoucí z okruhu na D1, protože je pozvolnější, než oficiální nájezd z okruhu na D1 (který podjíždí sjezd z D1 z Prahy na Říčany) a má jednak prudší zatáčku a následně prudší stoupání...
Kdyby bylo po mém, tak ten pruh rovně zruším (betony), fungoval by tam úplně normální zip a kdyby tam najel nějaký zbloudilý kamion, který potřebuje na D1, tak se může přes kruháč otočit a bez problémů najet. Takhle tam vzniká jen spousta nevraživosti mezi řidiči...
Kdežto na tom nájezdu z okruhu na D1 u Modletic je to právě klasickej "bottleneck" - ten odbočovací na Říčany věčně stojí, protože jsou tam za sebou dva kruháče a k tomu logistické centrum, navíc GEIS a DPD, takže ve všední dny je tam téměř pořád kolona.
Ještě ke všemu ten pruh rovně na D1 je tam úplně zbytečně a používají ho jenom občas kamiony, jedoucí z okruhu na D1, protože je pozvolnější, než oficiální nájezd z okruhu na D1 (který podjíždí sjezd z D1 z Prahy na Říčany) a má jednak prudší zatáčku a následně prudší stoupání...
Kdyby bylo po mém, tak ten pruh rovně zruším (betony), fungoval by tam úplně normální zip a kdyby tam najel nějaký zbloudilý kamion, který potřebuje na D1, tak se může přes kruháč otočit a bez problémů najet. Takhle tam vzniká jen spousta nevraživosti mezi řidiči...
-> Luky: U obojího se včas řadit, kam chci. On se spěchač neposere, zatímco mě by mohlo špatné odbočení stát celkem dost času...hlavně v prvním případě, tam zcela chybí vodorovná nápověda (PLZ, PHA, LIP,...) - to je moc prima věc.
U toho druhýho si myslím zaplout doprava klidně ještě dřív - je psáno "vozidlo se musí řadit do směru, kam směřuje, co nejdříve" konkrétně §21 odst. 4 361/2000. V tomto případě se 3 průběžné mění na 2+1 odb. na základě svislých značek, soudim. Upozorní tě na to i jiná přerušovaná čára (spolehnout se na to nejde, např Opatovice - Praha, tam je to dost na knop) V2b místo V2a,..
U toho druhýho si myslím zaplout doprava klidně ještě dřív - je psáno "vozidlo se musí řadit do směru, kam směřuje, co nejdříve" konkrétně §21 odst. 4 361/2000. V tomto případě se 3 průběžné mění na 2+1 odb. na základě svislých značek, soudim. Upozorní tě na to i jiná přerušovaná čára (spolehnout se na to nejde, např Opatovice - Praha, tam je to dost na knop) V2b místo V2a,..
-> bouchy 18.02.19 13:12:35: jo tady je to logický, to ani klasický průběžný pruh není.
Já mluvil spíš o tomhle www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sQeQx7Ur a-qaQp89do43EtA!2e0!7i1331 2!8i6656
nebo o konci třípruhu na D1 www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1s47yXek3 TFydjYAaD8NnInw!2e0!7i1331 2!8i6656
Tam se to teda má dělat jak?
Já mluvil spíš o tomhle www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sQeQx7Ur a-qaQp89do43EtA!2e0!7i1331 2!8i6656
nebo o konci třípruhu na D1 www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1s47yXek3 TFydjYAaD8NnInw!2e0!7i1331 2!8i6656
Tam se to teda má dělat jak?
-> Bukaj: Klidně řadit, spěchač vycákne dálkama a pak stejně objede. Btw tenhle systém je fakt blbej, kor na dálnici (což u nás je) a divim se, že se na ten beton uprostřed ještě skoro nikdo nenapích. Vím z vlastní zkušenosti, ajk se v jeho okolí kvaltuje (dost často pak následuje oblouk).
-> Luky 17.02.19 14:25:02: Petrof: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1s4XQz9ta7 Xis8jiblHS7jxQ!2e0!7i13312 !8i6656
versus k Futuru - dva pruhy, pravejh věčně plnej, protože místo na 3 auta a pak rovnou doprava do parkingu: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1s9dGvGYWo 80nfbGX1jCac_A!2e0!7i13312 !8i6656
Odkaz na ne/zip - nevím přesně, musel bych dohledat, ale mám za to, že 5. května: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47 0b93ba93da4b37:0x82085b74c 4173116!8m2!3d50.0503722!4 d14.4828842 (zde se shodli, že nezipovat, nedy neobjíždět pravým a pak se necpat do střední, levého - tvar vodor. značení tomu snad odpovídá). Pce SK Neumanna dtto (rovně pouze jeden pruh, druhý je odpočovací. "Zipovat" si tam nikdo moc nedovolí, leda cizák. Ono tam totiž zipovat ani nejde. Vlastně klasickej trychtýř, skoro jak v tom Brně, akorát úrovňový. Na asi 150 m jsou křižovatky, který ten směr bohatě zásobujou zleva zprava a za tím kritickým zúžením jsou 2 semafory za sebou, samozřejmě puntíky, takže ať jedeš kam jedeš, musíš přes ten bottleneck. Navíc tam začli stavět další byty, takže další auta chtějící jet např. doleva, tedy příčně přes ucpanou ulici. GG projektanti. Pouštím všechny co to de, ale za chvíli bych couval... což si zastánci zipu za každou cenu ani neuvědomují.
-> Luky 17.02.19 14:25:02: Petrof: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1s4XQz9ta7 Xis8jiblHS7jxQ!2e0!7i13312 !8i6656
versus k Futuru - dva pruhy, pravejh věčně plnej, protože místo na 3 auta a pak rovnou doprava do parkingu: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1s9dGvGYWo 80nfbGX1jCac_A!2e0!7i13312 !8i6656
Odkaz na ne/zip - nevím přesně, musel bych dohledat, ale mám za to, že 5. května: www.google.cz/maps/.../da ta=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47 0b93ba93da4b37:0x82085b74c 4173116!8m2!3d50.0503722!4 d14.4828842 (zde se shodli, že nezipovat, nedy neobjíždět pravým a pak se necpat do střední, levého - tvar vodor. značení tomu snad odpovídá). Pce SK Neumanna dtto (rovně pouze jeden pruh, druhý je odpočovací. "Zipovat" si tam nikdo moc nedovolí, leda cizák. Ono tam totiž zipovat ani nejde. Vlastně klasickej trychtýř, skoro jak v tom Brně, akorát úrovňový. Na asi 150 m jsou křižovatky, který ten směr bohatě zásobujou zleva zprava a za tím kritickým zúžením jsou 2 semafory za sebou, samozřejmě puntíky, takže ať jedeš kam jedeš, musíš přes ten bottleneck. Navíc tam začli stavět další byty, takže další auta chtějící jet např. doleva, tedy příčně přes ucpanou ulici. GG projektanti. Pouštím všechny co to de, ale za chvíli bych couval... což si zastánci zipu za každou cenu ani neuvědomují.
-> Tomaso435 16.02.19 09:34:50:
Ti sež komyk.
-> bouchy 17.02.19 07:23:03:
Mám pocit že Tomaso tim umělým pruhem myslel fakt, že jsou Pardubáci přeborníci ve vytváření dalších pruhů tam, kde nejsou.
Naučili se to za dob starý silnice u Parama vedle trati, kde tahle protizákonná feature dokázala ušetřit nějakej ten metr kolony.
Ti sež komyk.


-> bouchy 17.02.19 07:23:03:
Mám pocit že Tomaso tim umělým pruhem myslel fakt, že jsou Pardubáci přeborníci ve vytváření dalších pruhů tam, kde nejsou.

-> Bukaj: to je předzvěst, že k tomu dojde. Takže tady ještě ne. Řekl bych
-> Bukaj 17.02.19 09:20:42: -> David29 17.02.19 09:54:19: -> Luky 17.02.19 14:25:02: Tak dneska jsem tam jel a ta cedule, za kterou začíná jiná přerušovaná čára, není první, ale už x metrů před ní je tatáž směrová cedule...
...tak co s tím?
Asi bych se měl řadit už zde, nebo...? : www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1s1kZLOcU Ee_dhcS0MMEOmOg!2e0!7i1331 2!8i6656
...tak co s tím?

Asi bych se měl řadit už zde, nebo...? : www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1s1kZLOcU Ee_dhcS0MMEOmOg!2e0!7i1331 2!8i6656
-> Bukaj 17.02.19 09:20:42: Já bych se k tomu přikláněl
-> bouchy 17.02.19 09:56:30: měl by jsi link?
-> bouchy 17.02.19 09:56:30: měl by jsi link?
-> David29: To je ovšem jiná křižovatka, než jsem myslel. Myslel jsem k Petrofu, tedy Brněnská x nějaká boční (zrovna se možná menuje "K Petrofu"). Tady je to jiný kafe, něco jako haněná "jistotka pravýho pruhu" - někdy docela význam má, např. Palackýho->nádraží v Pcích - samá křižovatka, tudíž zákazy přejíždění, přechod..
-> bouchy: Jedná se mi o tohle:
Dva doleva - a ten pravej doleva je prázdnej, zatímco ještě v dvouproudé částí je kolona v levém
Dva doleva - a ten pravej doleva je prázdnej, zatímco ještě v dvouproudé částí je kolona v levém
-> David29: Ale ne dva odbočovací doleva jako k Futuru a to se to probíralo.
-> Luky: Hoši z ceskedadnice.cz nebo odkud to rozbírali a došli k jinýmu závěru (ilustrovali na konci D1 (Spořilovská??) nebo kde, kde pravý pruh prostě zmizí jako odbočovací na nějakou mimoúr. křižovatku.)...tak nevim.
-> Luky: Hoši z ceskedadnice.cz nebo odkud to rozbírali a došli k jinýmu závěru (ilustrovali na konci D1 (Spořilovská??) nebo kde, kde pravý pruh prostě zmizí jako odbočovací na nějakou mimoúr. křižovatku.)...tak nevim.
-> Bukaj: Dle mě je to tak jak píšeš
A já když jedu pravým, tak se řadím až v místě (nebo lehce před) jak je značka - nejpozději do místa kde začíná plná, nebo kde se mě dá objet abych neblokoval ty za sebou
A já když jedu pravým, tak se řadím až v místě (nebo lehce před) jak je značka - nejpozději do místa kde začíná plná, nebo kde se mě dá objet abych neblokoval ty za sebou
-> Luky: A kde je přesně místo, kde se z toho průběžného stává odbočovací? Tam, kde je cedule? Nad tímto už celkem dlouho přemýšlím, protože zip sice v Praze a okolí funguje obstojně, ovšem pouze v místech, kde jeden pruh končí, nebo je tam překážka...
...tady v tom případě je to předpokládám toto místo, kde je první cedule, odlišující směry a také změna stylu přerušované čáry...?
www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sNr5CUiH Z54jcb7MlqGrV0g!2e0!7i1331 2!8i6656
...tady v tom případě je to předpokládám toto místo, kde je první cedule, odlišující směry a také změna stylu přerušované čáry...?
www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sNr5CUiH Z54jcb7MlqGrV0g!2e0!7i1331 2!8i6656
-> bouchy 17.02.19 07:23:03: nemusí docházet "ke slučování". Zákon mluví o situaci, kdy jeden z pruhů přestává být průběžný. Což průběžný pruh, měnící se na odbočovací, splňuje...
-> bouchy: Jsou tam dokonce tři pruhy - pravý, levý, a levý odbočovací k Petrofu...
-> David29: Jenže k Petrofu, pokud vim, tak nejsou dva pruhy. Ani nevim, jak světla, jestli tam vůbec jsou.
-> Tomaso435: No umělý... tím asi myslíš jakože dva pruhy, ale jeden odbočovací, tudíž nepoužitelnej? A aby člověk jel rovně, musí do pravýho/levýho/pravýho/.. . Jinak tam zip neplatí, pokud jeden odbočuje vpravo, protože nedochází ke slučování pruhů.
-> Tomaso435: No umělý... tím asi myslíš jakože dva pruhy, ale jeden odbočovací, tudíž nepoužitelnej? A aby člověk jel rovně, musí do pravýho/levýho/pravýho/.. . Jinak tam zip neplatí, pokud jeden odbočuje vpravo, protože nedochází ke slučování pruhů.
-> Tomaso435: To byla jiná - ale je pravda, že na druhý straně než jsem oblíbence potkal, tak tam je situace podobná :-)
-> David29: to je ta tvá oblíbená s favoritem ? :-D
-> Tomaso435: Mě rozčiluje tohle - široká silnice, kde by se dalo bezpečně a v klidu předjíždět - ale všichni jedou přesně středem. Takže si to musí člověk trošku vynutit
Párkrát jsem tu předjel i zprava - dotyčný se pak mohl ublikat
Párkrát jsem tu předjel i zprava - dotyčný se pak mohl ublikat

-> David29 15.02.19 11:11:46: to je prostě HK. to nesmíš řešit... když se tam v loni předělával kruháč a most, tak tam bylo zužení... všichni pač za 1000m odbočujeme do leva byly v levým. já to v klidu komplet předjel pravým a za doprovodu klaksonů tech za mnou sem se nacpal uplně v předu tam kam potřebuju a pokračoval jsem dál. ten HK má svoje specifika, stejně tak pardubické umělé vytváření dvou pruhů atp
-> bouchy 16.02.19 07:23:11: ale z pravidla vyhrávám když stojím v tom levým
pač než to ten v pravým rozdmichá plus favorit po dvou kolech na jedna plnej do zatáčky a on si rači zpomalý pro případ že bych to převrátil, tak abych to neposlal přímo na něj 


-> bouchy: No, jezdil jsem do Petrofu - který je tuším za tím Futurem. Celou dobu jen pravým pruhem a tebou zmíněný problém jsem tam nezažil.
Ale celkově mi přijde, že v HK je "levoproudařství&quo t; častější sport, než v Praze. Kolikrát mi přišlo, že mám vyhrazený pruh
Což v Praze je přece jen spíš obráceně
Ale celkově mi přijde, že v HK je "levoproudařství&quo t; častější sport, než v Praze. Kolikrát mi přišlo, že mám vyhrazený pruh

-> David29: Ani ne tupý. Stejný je to tam u Futura. Když se jede z centra, jsou tam 2 pruhy doleva, všichni stojej v tom pravym - protože za tou křižovatkou 50m je vjezd doprava do F. A zip je tam trochu kovbojka 0-50-0 a vejít se tam. A tou křužovatkou časově projedou tak 3 auta.
-> Luky: Tam není z jakýho důvodu bejt v levým, tam pokračujou normálně dva pruhy.
A i kdyby se to tam sbíhalo, tak tímhle prostě na tu zelenou projede mín aut, než kdyby se normálně za křižovatkou střídavě řadili...
Což byla klasika v Kolíně (když neměli obchvat) u křižovatky kde doprava se jede ke Kauflandu. Dva pruhy rovně a za křižovatkou se to sbíhalo - pravej prádznej, v levém kolona
A i kdyby se to tam sbíhalo, tak tímhle prostě na tu zelenou projede mín aut, než kdyby se normálně za křižovatkou střídavě řadili...
Což byla klasika v Kolíně (když neměli obchvat) u křižovatky kde doprava se jede ke Kauflandu. Dva pruhy rovně a za křižovatkou se to sbíhalo - pravej prádznej, v levém kolona
-> David29: nejsou tupí proto, že za křižovatkou z nějakýho důvodu potřebujou bejt v tom levým?
Poznatek z HK:
Když se jede ze "skladové zóny" směrem k tomu kruháči se světlama - tak je tam křižovatka dvou čtyřproudých silnic(je tam Albert a Shell)
Já chci doleva, kde je kolona - ale do levého pruhu nesmím (je tam zákaz tuším nad 2,5m) a dle značení tu kolonu musím celou předběhnout volným pravým pruhem, a téměř před světlama pak zastavit a čekat, až mě někdo pustí
Jako proč ne
Ale stejně jsou ty lidi tupý - levej pruh se rozšiřuje na dva odbočovací doleva, a všichni stojej v tom druhým levým, zatímco ten pravej odbočovací je prádznej... A kolona 100m
Když se jede ze "skladové zóny" směrem k tomu kruháči se světlama - tak je tam křižovatka dvou čtyřproudých silnic(je tam Albert a Shell)
Já chci doleva, kde je kolona - ale do levého pruhu nesmím (je tam zákaz tuším nad 2,5m) a dle značení tu kolonu musím celou předběhnout volným pravým pruhem, a téměř před světlama pak zastavit a čekat, až mě někdo pustí
Jako proč ne

Ale stejně jsou ty lidi tupý - levej pruh se rozšiřuje na dva odbočovací doleva, a všichni stojej v tom druhým levým, zatímco ten pravej odbočovací je prádznej... A kolona 100m
-> palinator: Ani mi nepřijde - tam si dáváš tak nějak preventivně bacha...

-> Bukaj:
Největší píčovina je značka Jiné nebezpečí, kde žádná dodatková cedule není. Značka tzv. k hovnu.
Největší píčovina je značka Jiné nebezpečí, kde žádná dodatková cedule není. Značka tzv. k hovnu.
-> Syny: No, ono už samotná značka "jiné nebezpečí" v kombinaci s dodatkovou "chodec (chodci)" je blbost, když existuje značka "pozor chodci"...
A po výměně je to tak, že tam nesmí moc rychle běhat chodci - dodatkové tabulky pod omezením rychlosti, vjezdu a stání/zastavení snad výhradně určují, pro koho (nebo v jaký čas) značka platí. Do toho vnáší chaos ještě oblíbené slůvko "mimo", nebo "jen pro"...

A po výměně je to tak, že tam nesmí moc rychle běhat chodci - dodatkové tabulky pod omezením rychlosti, vjezdu a stání/zastavení snad výhradně určují, pro koho (nebo v jaký čas) značka platí. Do toho vnáší chaos ještě oblíbené slůvko "mimo", nebo "jen pro"...

-> Jumbo: To je taky pravda. Nejakej bordel v tech dodatkovych tabulkach - nektere urcuji pro koho plati a nektere zpresnuji kdy znacka plati. Treba do dnes furt nevim, jak si prebrat tohle:
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1saw56ZTBk hA5qxgDS_fXmNw!2e0!7i13312 !8i6656?hl=cs
Kde znacku "Jine nebezpeci" nahradili znackou max. povolene rychlosti 70, ale dodatkovou nechali. Takze to oficialne znamena, za tam nesmi chodci behat rychleji nez 70, nebo ze tam muzu jet max. 70 pokud je tam chodec?
www.google.cz/maps/.../da ta=!3m6!1e1!3m4!1saw56ZTBk hA5qxgDS_fXmNw!2e0!7i13312 !8i6656?hl=cs
Kde znacku "Jine nebezpeci" nahradili znackou max. povolene rychlosti 70, ale dodatkovou nechali. Takze to oficialne znamena, za tam nesmi chodci behat rychleji nez 70, nebo ze tam muzu jet max. 70 pokud je tam chodec?
