-> palinator: Nikdo nemluví o jízdě brzda-plyn - ale fakt nevidím požitek a důvod sledovat a řešit, jestli mi to nežere o 0,5l víc.
To je jako řešit průjezd zatáčkou s ohledem na gumy
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2904 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.11.2011 do 02.06.2025, založil/a mark - zrušená registrace
Okamzita u octavky nevim, ale prumer to dokaze napsat 99.9, kdyz to nechas stat na volnobeh.
-> palinator: Můžu potvrdit že nebydlet ani nepracovat ve městě přináší mnohé blahodárné účinky, jako snižení krevniho tlaku z důvodu neúčasti na dopravní kongesci, a možnosti vyčistit si každé ráno i odpoledne po cestě hlavu a trošku se odreagovat.
-> Bukaj: Fabie 2.0 uměla najvíc ukázat 63/100

-> Bukaj: Fabie 2.0 uměla najvíc ukázat 63/100

-> palinator 02.06.25 13:48:49: a jeste bych doplnil, ze ten foukanej trivalec tezko muze mit komickej zvukovej projev, protoze vubec slyset neni 

-> palinator 02.06.25 13:48:49: taky nevím kde bych v provozu měl aplikovat nějakou dynamickou jízdu a naopak ecorally je jediná zábava co se aspoň dá cestou dělat.
-> David29: -> Borderer:
Evidentně ani jeden z vás nechápe, že úsporná jízda neznamená, že tě na světlech předjíždí autobus nebo že se člověk nesveze, když přijde nálada. Teorie naopak říká, že rozjezd má bejt přimeřeně svižnej, ať tam člověk nakope co nejrychleji nejvyšší stupeň, motor má jet v oblasti nejvyššího krouťáku a nejvyšší účinnost má v téměř plném zatížení.
Pokud pojedu škodovkou, bude podíl jízdy pro zábavu mnohem větší, než když jedu do práce (ať už soukromým nebo služebním, ať elektrikou nebo TDI).
Ale nějak si nedovedu představit, při úrovni dnešního provozu, zábavu z nějaký dynamický jízdy. Já se naopak v takové situaci zabavim mentálním cvičením, kterak jet co nejefektivněji. Ale vy si klidně jezděte na gumovým laně plyn-brzda a pěstujte teorie o plazivcích na křižovatkách.
Skoro bych se mínil vsadit, že bych s váma jel stejnou trasu o stejný průměrný rychlosti, ale se spotřebou o půl litru nižší.
Když mám na Ovci dlouhodobou spotřebu kolem 4,3 litru, tak to fakt neznamená, že to auto neprojelo půl dálnice rychlostí 200 nebo že nedala okresky že se pomalu z brzd hulilo.
E: a to co vidim dnes a denně, jak se na 150 m auta rozjíždí na 60 aby to na dávno svítící červený zase hned spálili, v tom žádnej účel ani zábavu fakt nespatřuju
E2: A zvuk mě baví možná tak na Tatře nebo na LIAZce, jinak už kravál a smrad nijak moc nevyhledávám. Asi stárnu.
Evidentně ani jeden z vás nechápe, že úsporná jízda neznamená, že tě na světlech předjíždí autobus nebo že se člověk nesveze, když přijde nálada. Teorie naopak říká, že rozjezd má bejt přimeřeně svižnej, ať tam člověk nakope co nejrychleji nejvyšší stupeň, motor má jet v oblasti nejvyššího krouťáku a nejvyšší účinnost má v téměř plném zatížení.
Pokud pojedu škodovkou, bude podíl jízdy pro zábavu mnohem větší, než když jedu do práce (ať už soukromým nebo služebním, ať elektrikou nebo TDI).
Ale nějak si nedovedu představit, při úrovni dnešního provozu, zábavu z nějaký dynamický jízdy. Já se naopak v takové situaci zabavim mentálním cvičením, kterak jet co nejefektivněji. Ale vy si klidně jezděte na gumovým laně plyn-brzda a pěstujte teorie o plazivcích na křižovatkách.
Skoro bych se mínil vsadit, že bych s váma jel stejnou trasu o stejný průměrný rychlosti, ale se spotřebou o půl litru nižší.
Když mám na Ovci dlouhodobou spotřebu kolem 4,3 litru, tak to fakt neznamená, že to auto neprojelo půl dálnice rychlostí 200 nebo že nedala okresky že se pomalu z brzd hulilo.
E: a to co vidim dnes a denně, jak se na 150 m auta rozjíždí na 60 aby to na dávno svítící červený zase hned spálili, v tom žádnej účel ani zábavu fakt nespatřuju
E2: A zvuk mě baví možná tak na Tatře nebo na LIAZce, jinak už kravál a smrad nijak moc nevyhledávám. Asi stárnu.
-> Bukaj 02.06.25 09:39:42: Určitě jo.. čím si nejsem jistej je, kterej z těch Fordů to byl (60/100 km okamžitejch byl jeho standardní rozjezd i na rovině, ten chlap měl v osobácích najetý miliony a jezdil jako drak).
-> Borderer: Jenže vidět po natankování dojezd 1200km, to je super, když jsi čtyřkař
Pro nás ostatní je těch 400km taky dobré 


-> Sita: No to spojení s SPD mi taky štve. Koho budu tím pádem volit moc nevím
-> Bukaj: Já aktuální spotřebu nemám
-> Bukaj: Já aktuální spotřebu nemám

-> palinator: Proč by měl být? Já taky nevidím důvod si honit pipíška nad tím, že dokážu jezdit "za štyry". Jen sem ještě nerezignoval na řízení unifikovaný sračky a chci se vozit v něčem, co se mi líbí a baví mne řídit. Chci slyšel reálný ryk pětiválce, když na to šlápnu a ne reprobedny, protože ten foukanej tříválec* je svým projevem spíš k smíchu.
Jen nekouřím, do bordelu nechodím a po městě sem auto nahradil MHD nebo nohama, protože mne nebaví poskakovat v kolonách.
*tím nepopírám jízdní vlastnosti moderních turbomotorů, jen mi jízda s nimi připadá sterilní až jako sex s gumou. Taky si užiješ, ale něco tomu prostě chybí.
-> Bukaj: To schválně někdy zkusím. Zatím vím jen, že Felda s přetíženým vlekem umí do kopce okamžitou 85 na 100.
Jen nekouřím, do bordelu nechodím a po městě sem auto nahradil MHD nebo nohama, protože mne nebaví poskakovat v kolonách.
*tím nepopírám jízdní vlastnosti moderních turbomotorů, jen mi jízda s nimi připadá sterilní až jako sex s gumou. Taky si užiješ, ale něco tomu prostě chybí.
-> Bukaj: To schválně někdy zkusím. Zatím vím jen, že Felda s přetíženým vlekem umí do kopce okamžitou 85 na 100.

-> David29 01.06.25 22:40:41: ty ses strasnej alarmista, ve vsem hned vidis nejaky posedlosti, zvrhlosti nebo zvraceny trendy. Me osobne uz tohle vesteni katastrof, ktery nikdy neprisly, prestalo bavit a Svobodny (tedy ehm SPD
) letos poprvy volit nebudu.

-> Bukaj: aktualna spotreba? Tam asi zalezi len na velkosti displeja
bavorak v klude dal aj 120/100 pri spravnej technike rozjazdu 


-> Jozka: 85/100? To asi ne, ne?
Volvo z roku 97 má tuším maximálku, co umí ukázat 50/100 a tátova Octavia 1,8 ze stejného roku myslím neukazuje víc, jak 40/100...
Volvo z roku 97 má tuším maximálku, co umí ukázat 50/100 a tátova Octavia 1,8 ze stejného roku myslím neukazuje víc, jak 40/100...
Si pamatuju, když šéf nechal okamžitou spotřebu svítit na Scorpiu (nebo možná až na Mondeu?), tak jsem jí celou cestu z Týna na Vltavou až po nájezd na dálnici sledoval.. Z Votic do kopce to ukazovalo tuším 85/100 km..
Bylo mu to taky dost jedno..

-> palinator: Ne, já vždycky volil Svobodný.
Ale fakt na semaforech se nenechám na rozjezd trhnout autobusem jenom proto, abych si nezvýšil spotřebu o půl litru.
Ale fakt na semaforech se nenechám na rozjezd trhnout autobusem jenom proto, abych si nezvýšil spotřebu o půl litru.
-> David29:
Ty budeš volič Turka, že?
Ty budeš volič Turka, že?
-> Borderer 02.06.25 07:40:34: Tak u Volva by se prý měl přes diagnostiku nastavit přesný rozměr pneumatik, aby byly údaje palubního PC přesné...
-> Syny: To u Volva není. Prostě ukáže pomlčky.
-> David29: U Volva taktéž. Dlouhodobě si všímám, že palubák ukazuje o cca 0,2 litru jinak, než je realita. Dokonce zpravidla více, protože mám dlouhodobou průměrnou 9,3 litru a jezdím kolem devíti.
Vtipný třeba je, že mám vypozorováno, že na E5 benzín palubák ukazuje mnohem přesněji. 8,9 - 9,0 litru při stejném stylu jízdy a vlastně i spotřebě.
-> David29: U Volva taktéž. Dlouhodobě si všímám, že palubák ukazuje o cca 0,2 litru jinak, než je realita. Dokonce zpravidla více, protože mám dlouhodobou průměrnou 9,3 litru a jezdím kolem devíti.
Vtipný třeba je, že mám vypozorováno, že na E5 benzín palubák ukazuje mnohem přesněji. 8,9 - 9,0 litru při stejném stylu jízdy a vlastně i spotřebě.
-> Bukaj: Právě že evidentně nezapočítavají, proto jsem ten palubák neřešil a prostě jsem ho odsoudil za generátor náhodných čísel 
Ve městě to je pak úplně jiná spotřeba, tipuju klidně +2l/100km
-> Syny: Tak je to benzínový motor v autě, kde kolenovrti nebyli cílová skupina. Já vím, že pro majitele ovcí a pacientů co maj spotřebu na přístrojovce primárnější než tachometr, to je noční můra.
Já spotřebu na "počítači" nemám ani standartně zobrazenou, absolutně odmítám podle toho jak exot jezdit - vlastně nechápu, že to někoho furt baví řešit a lidi mezi sebou pomalu soutěží, kdo jezdí za míň. Demence

Ve městě to je pak úplně jiná spotřeba, tipuju klidně +2l/100km
-> Syny: Tak je to benzínový motor v autě, kde kolenovrti nebyli cílová skupina. Já vím, že pro majitele ovcí a pacientů co maj spotřebu na přístrojovce primárnější než tachometr, to je noční můra.
Já spotřebu na "počítači" nemám ani standartně zobrazenou, absolutně odmítám podle toho jak exot jezdit - vlastně nechápu, že to někoho furt baví řešit a lidi mezi sebou pomalu soutěží, kdo jezdí za míň. Demence
-> Bukaj: Započítávají, prostě od nastartování do vypnutí.
-> David29 01.06.25 21:53:44: Nevím, jak u Saaba, ale u Volva z půlky devadesátek palubák ukazuje spotřebu jen za jízdy a spotřebu paliva u stojícího nastartovaného vozu do průměrné spotřeby nezapočítává.
Koncernové vozy ukazují při stání spotřebu v litrech za hodinu a po rozjetí přepnou na "litry na sto".
Ale jestli započítávají spotřebu při stání do celkového průměru, to netuším.
Koncernové vozy ukazují při stání spotřebu v litrech za hodinu a po rozjetí přepnou na "litry na sto".
Ale jestli započítávají spotřebu při stání do celkového průměru, to netuším.
-> David29: A to je jako dobrý? :)
Včera než jsem najel na hajvej, tak jsem tankoval. Dal na tempomat 120 a jel.
Po 104km mě napadlo natankovat a vešlo se 8l
A co mě překvapilo, palubák ukazoval defacto přesně, 7.9. Ve městě to ukazuje hlouposti, asi to nebere v potaz volnoběh
Pak jsem jel na tempomat 140 a palubák ukazoval 9 (asi teda taky přesně).
Po 104km mě napadlo natankovat a vešlo se 8l

A co mě překvapilo, palubák ukazoval defacto přesně, 7.9. Ve městě to ukazuje hlouposti, asi to nebere v potaz volnoběh
Pak jsem jel na tempomat 140 a palubák ukazoval 9 (asi teda taky přesně).
-> Sita: tak snad Ti to bude drzet, ale kolega s O3 mi zavidi, jak mi jezdi ta nemoralni auta :), ty jeho kecy uz me serou... uz je v tom asi za 75 a ted se rozhodl dat jinej motor, ze todle nikdo uz neopravi :) - 2x nechaval delat rozvody, hlavu, vacky a stale to nejezdi... mam trochu obavy, ze to bude stejne i s tim novym motorem a ze problem bude nakonec nekde v elektrice
Manzelka vcer vyrazila do prace poprvy Octou k zakaznikum co maji drahou dlazbu, protoze z Bory nekde zacal kapat olej (mam podezreni na to cidlo co je dole na vane). Nejen ze z ty cesty mam hezky statistiky, ale neni uplne spatny vedet, ze uz jede domu. Vyhody moralnich aut me zatim neprestavaj bavit
.

-> Syny 15.04.25 08:18:19: jezdim ted 1.9 96k 310Nm a k tomu nissana s 2.5 se 126kw a 400Nm a i když to má o 700kilo víc tak ten zátah mi přijde větší 

Tak uz mame par seznamovacich km za sebou, ja s tim jezdim do CB a zpet pod 4, manzelka mi to klasicky kazi, ale i tak je ten DLAA 2 litry pod AZD...
Škoda Octavia III, 1,6 Tdi /77 kw/ - od začátku roku 5,14 L/ km, cena za kilometr : 1,743 CZK/ km
děkuji vřele

-> minno:
Ono pak je ještě lepší, když ty pocity rovnou podpoří i ona teorie. Existují auta, který mají maximální výkon motoru mezi 3000-3250. A to je pak prdel, když předjíždíš a opravdu cejtíš, jak ti to nad 3000 otáček doslova zatáhlo ruční brzdu
A je to hrozně nebezpečný, protože to auto dole táhne překvapivě úderně, takřka bez turboefektu, člověka to namlsá a odo to v půlce předjížděcího manévru zdechne a musíš řadit.
Ono pak je ještě lepší, když ty pocity rovnou podpoří i ona teorie. Existují auta, který mají maximální výkon motoru mezi 3000-3250. A to je pak prdel, když předjíždíš a opravdu cejtíš, jak ti to nad 3000 otáček doslova zatáhlo ruční brzdu

A je to hrozně nebezpečný, protože to auto dole táhne překvapivě úderně, takřka bez turboefektu, člověka to namlsá a odo to v půlce předjížděcího manévru zdechne a musíš řadit.
-> Syny 15.04.25 12:18:50: Dvojlitrovú naftu som šoféroval len pár km pri testovaní kolegovho Passata a za tak krátku dobu to neviem vyhodnotiť :)
Každopádne s naftou na mňa nechoďte
-> palinator 15.04.25 12:29:47: Teóriu neriešim, len som sa snažil opísať pocity a že aj tak je to všetko len zvyk a wow efekt trvá vždy len chvíľu
Každopádne s naftou na mňa nechoďte


-> palinator 15.04.25 12:29:47: Teóriu neriešim, len som sa snažil opísať pocity a že aj tak je to všetko len zvyk a wow efekt trvá vždy len chvíľu

-> minno:
Měli bychom si opět ujasnit, co je to točivý moment motoru, co je to výkon motoru a proč se na brzdě z nějakého divného důvodu uvádí výkon na kole.
Pokud si chceme hrát s momentem, je pak potřeba udělat přepočet dle převodového poměru, abychom dostali točivý moment na kolech. Při tom přepočtu náhle uvidíme, odkud se vzalo tolik krouťáku navíc, když pojedeme o 2 kvalty níže, v pásmu kde už nejvyšší točivý moment motoru dávno není.
Měli bychom si opět ujasnit, co je to točivý moment motoru, co je to výkon motoru a proč se na brzdě z nějakého divného důvodu uvádí výkon na kole.
Pokud si chceme hrát s momentem, je pak potřeba udělat přepočet dle převodového poměru, abychom dostali točivý moment na kolech. Při tom přepočtu náhle uvidíme, odkud se vzalo tolik krouťáku navíc, když pojedeme o 2 kvalty níže, v pásmu kde už nejvyšší točivý moment motoru dávno není.

-> minno 15.04.25 12:05:53: Spis to vnimam tak, ze nad 4000 rpm to porad nejak tahne, oproti TDI, ktery je v techhle otackach uz mrtvy. Ale ten rozdil oproti Golfu je v te akceleraci bohuzel hodne znatelnej (320 VS 200 Nm). Si nikdy nejel s dvoulitrovou naftou? :) Navic o tech 1,4 se obecne rika, ze jsou o dost zivejsi nez ty 1,5, tak to tak asi nejspis opravdu je...
-> Syny 15.04.25 08:18:19: Si asi zbytočne moc zhýčkaný niečim lepším
Ja jazdím na striedačku s 44 kW/103 Nm a 92 kW/200 Nm (+300 kg na váhe vozidla) a tá 44 kW je síce slabučká, ale dá sa s tým jazdiť úplne v pohode, akurát sa to musí trochu viac točiť (hlavne v kopcoch), ale viacemenej je to len o zvyku. A ako to takto striedam, tých 92 kW mi stále príde ako celkom slušná raketa a naopak tvojemu tvrdeniu musím oponovať, nad 3000 ot/min. sa to takmer ani nemusí točiť, pretože plný krúťak to má už od 1500. Ale možno je to ešte tým ne-evo motorom, ako sme už spomínali.

-> Sita 15.04.25 09:34:37: Predevsim vykon
Ale hlavni rozdil je asi v tom, ze motor funguje v Millerove cyklu (jak ve 4 valcovem, tak 2 valcovem rezimu). Coz je oproti 1,5 TSI 110kW Evo1 rozdil, to jezdi v Ottove cyklu. 110kW Evo2 uz bude taky v Millerove cyklu, ale pro zmenu po prepnuti na dvouvalcovy rezim prepne i ten cyklus na Ottuv.

-> Syny 15.04.25 08:18:19: jakej je vlastne rozdil mezi tim tvym motorem a tim 1.5TSi 110kW 250Nm?
-> Syny 15.04.25 08:18:19: ja obcas jezdim s litrovou fabii a vlastne vůbec nemam potrebu nejakyho vyssiho vykonu. A obvykle to zere min nez passat
-> vhml 15.04.25 07:41:12: Tak ono uz tohle je spotrebou v podstate na stejnej urovni jako jsem jezdil s Golfem. Jen tedy Golf byl dvoulitrova nafta se 103kW a 320Nm. Tohle ma 96kW a 200Nm, coz je bohuzel dost znat :) Tedy jako kdyz se to posle pres 4000 rpm, tak to jaks taks jde, ale nez se to tam dostane, tak by to na ty koniky chtelo asi nejakej bic nebo nevim :)
-> Syny 14.04.25 19:13:06: ta doba kdy bude benzín žrát míň než nafta se nezadržitelně blíží :-)
-> ajok: Japonskýho zadohraba? A po čem se koukáš? Já si moc japonskych zadohrabu a aspon spetkou prakticnosti nevybavuju ...
-> Sita 15.04.25 07:14:49: Nn, to byla sluzebni cesta a jel jsem sam. Je v tom sem tam nejaky predjizdeni, chvilkovy postani v kolone a tak. Ale zatizeni rodinou by spotrebu nezvedlo nejak zasadne. Treba tady jsme jeli tri a par veci -> Syny 12.04.25 18:32:36: , ale to byla cesta mimo mesto a spis z kopce. Prumer tohodle celeho vyletu (tam a zpet) byl 5,5/100.
-> Syny: no jako podle dylky vyletu jsem tipnul ze jste jeli cela rodina coz je cca 50% uzitecnyho zatizeni auta?
-> Sita: Ted nevim co myslis temi 50%?
-> Syny: to je pekny, diky. Netto predpokladam cca 50%? Me uz pomalu zacinaj jezdit deti, tak i proto me ta spotreba zajima, aby si nemusely brat uver, kdyz si to pujci na nejakej vylet 

-> Sita 12.04.25 21:09:49: Tak tady mas dalsi obrazek pro info. Priblizne - dalnice 80%, 15% mimo mesto, 5% mesto. Na dalnici tempomatovych 130, sem tam 140. Mimo mesto tempomatovych 100. Cesta tam:
-> Syny 13.04.25 09:11:40: nepochopitelne... ja si ve stredu jedu pro k-maxi, tak me to bude ukazovat realitu, konecne... a na fabii si snad dam dalsi budik, tam k-maxi nejde, ono stejne to vidim, ze svou octu dam pritelkyni, fabii si necham jako popojizdedlo, nafta pujde do huti (stale si stezuje na provozni naklady, jinak to drzi... a hnije, jenze musi davat premiovou naftu, jinak to zlobi, jenze ona nekde uvidi neco levnyho a natankuje, VIF v kufru ma a neda to tam a pak ji to pada do nouzaku s eurooil, OMV a vervou to jeste do nouzaku nepadlo) a ja si poridim nejakyho zadohraba (koukam hlavne po japonskych a americkych vozech)
-> minno 13.04.25 08:27:01: Vodu i olej to ukazuje od 50°C, bohuzel.
-> ajok 13.04.25 08:54:37: Nemyslim si. Olej to ukazuje dle reality, ale vodu ne. Vsak tak to delaj uz snad 20 let, jestli ne vic. Nechapu proc, ale je to tak.
-> ajok 13.04.25 08:54:37: Nemyslim si. Olej to ukazuje dle reality, ale vodu ne. Vsak tak to delaj uz snad 20 let, jestli ne vic. Nechapu proc, ale je to tak.
-> minno 13.04.25 08:27:01: hlavne uz snad pochopili, ze maji ukazovat neoblbnutou...
-> Syny 12.04.25 20:40:43:
A teplotu chl. kapaliny to ukazuje od akej hodnoty? 50 st., ako u klasických budíkov?

-> Syny 12.04.25 18:32:36: ja to ocenuju, docela zacinam o tom 1.5tsi uvazovat, hlavne kvuli ty octe...