Muzika musí mít dynamiku a úplně nejvíc je to zapotřebí u vážné muziky, kdy klidné pasáže střídá forte. Popík v autě naopak vyžaduje tu dnešní sračku, kdy je to zkomprimovaný na jednu úroveň, ale takto to v Hi-Fi nechodí...
-> StepaNoFUN 06.08.20 16:28:17: to je pěkně blbé srovnání. Pouštím BD disky přes stereo aparát a jsou filmy/koncerty, které rozhodně na dynamiku netrpí.
Jinak SACD bych napovažoval za mrtvý formát, ono bohužel celkově jsou mrtvé všechny nosiče co si budeme povídat... Doba kdy jsem hltal nové alba na CD za 600,- je pryč a dnešní mládež to nekupuje ani za 200 - 300 co to dnes stojí (to nepočítám, že jde o úplně jiné peníze). Bohužel to tak je.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Domaci Audio
prohledat
2311 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 19.02.2007 do 07.04.2025, založil/a Vojta - zrušená registrace
-> palinator 06.08.20 09:03:27: Zkusim najit ve sbirce nejakej priklad pro srovnani.
-> StepaNoFUN 06.08.20 16:28:17: Jo, samicky naseho druhu jsou na tohle alergicky - muj exemplar reaguje podobne :-) Souvisi to prej s tim adaptacnim mechnismem v uchu, kterej umoznuje obrovskej dynymickej rozsah sluchu. U senioru ta "přívěra " pro vyssi hlasitosti uz moc nefunguje a proto hned prskaji, kdyz hlasitost preleze urcitou mez. A zenskym starne sluch "rychlejc ".
-> bouchy: Tak jestli je v TB v pianko pasazich brum, tak je neco spatne, ne? Leda by to bylo z LP :-) Zaklad pro poslech muziky s velkou (normalni) dynamikou je sestava s poradnym odstupem s/š. Podarilo se mi to vysolichat do stavu, kdy s volume na preampu na max. muzu vrazit hlavu tesne pred reprak a hrobovy ticho, z par cm pred vejskacem se da, kdyz je ticho, zachytit sum. Soft-clipping je u belosskyho koncaku samozrejmost, ale pro jistotu jsem DPAcko navrhnul na 2x200W - to pokreje vetsinu techhle prekvapivejch spicek :-)
-> StepaNoFUN 06.08.20 17:41:18: To bolo niekedy , poviem ti tolko tazkych prac co mame od zaciatku korony nemame ani v zime. V podstate ked to tak pocitam poslednych 6rokov som siel nonstop...po dlhom case mam normalnu dovolenku.
V zime mam akurat menej prace doma.
V zime mam akurat menej prace doma.

-> SO545: Ja myslel, že první sníh jsou pro karosáře/lakýrníky žně. Kamarád co tohle dělal kdysi prohásil, když viděl že chumelí - Hele woe - padá mi práce. :-D
-> King 06.08.20 08:57:08: Ten mrtvolnej dojem u mna zacina ked si pustim napr: Stairway to Heaven a zmiznu cinely , rozne muzikantske finesy... je to ploche a bez duse.
Ale na taketo pocuvanie treba mat aj cas...ten mam tak max v zime.
Ale na taketo pocuvanie treba mat aj cas...ten mam tak max v zime.
Já bych to přirovnal k filmu v 5.1 a 2.0. U toho 2.0 je ten zvuk pořád stejnej a skoro se neřeší, jestli lidi šeptaj, nebo řvou. V 5.1 to bejvá mimo toho prostoru ještě se slušným rozsahem - Když je výbuch, tak se klepe místnost, když lidi šeptaj, tak prostě šeptaj. Ta prostorovost je ještě umocňuje. Mě se to líbí, žena je z toho na prášky...
-> darklord: Taky to nemám rád, když pořád musim sahat po ovladači, aby mi/ostatním to neurvalo uši. Ale co naplat, když zrovna tohle poslouchám. Takový Tubular Bells I maj před 10. minutou prakticky jen brum - tam musím vytočit doprava, pak "úder" nástrojů... nejhorší v autě. Tak co, vždy je možnost AVC
(ano, pokus o vtip, ale např soft clipping (v konci) může pomoct...dle chuti každého soudruha..) Za mě - nejlepší je adresnost (čili mix smyčců a nějakejch el. kytar je big problem) - ale o tom to je.
Btw, za 700 dobrá cena...


Btw, za 700 dobrá cena...
-> King:
Mohl bys mi prosím poslat nějaký dva vzorky, na kterejch bych mohl rozdíl v DR hezky poznat? Je to věc, kterou jsem asi dosud neřešil.
Mohl bys mi prosím poslat nějaký dva vzorky, na kterejch bych mohl rozdíl v DR hezky poznat? Je to věc, kterou jsem asi dosud neřešil.
-> King: mozno ma zaujima aj vztah k cene, ze ci sa to za tie prachy oplati...
-> darklord: Ono je vzdycky neco za neco, ale obecne srackovite komprimovana hudba unavuje a snizuje to jeji "pitelnost ". Ale umim si predstavit, ze generace, ktera je tim krmena uz od utlyho detstvi to bere jako normu a zvykla si. U "naseho cisla " to obvykle vyvolava nelibe pocity. Manzelka ted objevila Imagine Dragons a jedno alb stazenych z ulozto se ji nejak nezdalo - ze ji to pripada jako nejaka nekvalitni nahravka z koncertu. Byla to studiovka, ale nejaka verze "k praci " s DR 2-3 - jasne, krasne vyrovnana hlasitost, ale naprosto "mrtvolnej " dojem.
-> darklord: Tak to ti Honza stopro schvali, protoze ma velmi podobny zelezo
Ja taky, puvodne jsem 704ky provozoval v podobnym obejvaku a spokojenost.

-> King: tak "poslech v klide" mi asi najblizsich 20 rokov nehrozi, ale vytaca ma ked si nieco pustim k praci, potom musim zvysovat hlasitost a za chvilu mi ide roztrhat hlavu.
Ale ked uz som tu, nazory na toto (20m2 obyvacka) ? elektro.bazos.sk/inzerat/ .../bowers-wilkins-684-s1- top-stav.php
Ale ked uz som tu, nazory na toto (20m2 obyvacka) ? elektro.bazos.sk/inzerat/ .../bowers-wilkins-684-s1- top-stav.php
-> darklord: Hodne zjednodusene - ano. Takhle totiz skutecna muzika zni
Rozumnym masteringem se da samozrejme originalni nahravka rozumne dynamicky zkomprimovat, rekneme na DR 8-12 dB, ale dneska vychazeji sracky mrtvolne "srovnany " na 3-5dB a uznaj velebnosti, ze hudba kde se stredni hodnota signalu mota kolem 50-70% maxima je vsechno mozny, jen ne dynamicka a blizi se to ruzovymu šumu. Tedy pokud se bavime o poslechu muziky v klidu na kvalitni sestave a ne o nejaky hudebni kulise v aute nebo pri behani (strasnej zvyk).

-> King: prepac moju neznalost, ale chapem spravne ze je dynamic range hodnota, ktora zodpoveda tomu ze cast songu neni pocut a drua cast ide otriast omietku v panelaku vedla? A to je ziaduce?
-> bouchy: No, jestli je FLAC vyrobenej grabnutim CD scam...pokud je zdrojem kvalitni starsi CD nebo neco novejsiho, ale nezmrsenyho obludnou dynamickou kompresi, tak z hlediska kvality neni co resit. Kdyz uz je teda rec o "orezavani ", tak pri samplerate 44,1 musi bejt brickwall pod fs/2, takze pod 22kHz. Jako mam z temnych vod Interfernetu i prokazatelny SACD ripy nekterejch lahudek, ale je to k merozeznani od CD stopy, ktera u toho bejva taky. Taky jsem se ze zacatku honil za 24 bitovejma FLACama s co nejvyssi samplovackou, ale ve slepym testu to od CD nepoznam a nepozna to asi nikdo na svete :-) Pro klid moji hifisticky duse aspon ty 44,1/48 soubory ve Foobaru upsampluju na 176/192, protoze to svyho casu byla takova moda :-) Spis se zameruju na ten Dynamic range (DR), protoze skoro vsechno s DR pod 7 jsou na lepsi sestave neposlouchatelny sracky. Priklad: Bowieho epitaf Black star je na CD humac s DR 5, ale nejaka dobra duse prohnala AD prevodnikem neosoustruzeny LPcko a navzdory tomu je to uplne jina liga. A pak se samozrejme jako cert krizi vyhejbat vsemu, co ma v nazvu "remastered ", protoze az na svetly vyjimky jsou to modernim "masteringem " domrdany sragory - s mrtvolnou dynamikou a clippingem serezanejma spickama.
-> King: Je otázka, kde brát kvalitní zdroje, jeví se mi to asi tak:
1. Torrenty, kde je většinou scam (tzn FLAC enkódovanej z CD, čili ubohých 16 bit, občas míň) - stačí juknout do spektrální oblasti, jak je to v tom FLACu řízlý na 44,1 kHz
2. Spotify apod, který maj údajně premium sekci, kde je (v novejch věcech) asi hodně slušná kvalita (aka to, co leze z těch digitálních studií)
3., 4. - škrtnuto - takový ty věci jako DVDA nebo SACD - čili věci, který nikdo neviděl, nevydával a přístroje na to už jsou retro a sběratelská kuriozita. Pak možná nějaký bootlegy (RIP Dr. Ebbetts, kterej měl přístup k master kotoučům, matricím atd), ale v kvalitě.
A je to. Nebo jsem na něco zapomněl? CD placka je stejně asi maximum, pokud nemáš přístup v WAV/FLAC/AAC,... z darknetu. Zdejší vlákno je asi spíš zaměřeno jinam, než na nuly a jedničky, i když je jasný, že nic jinýho v budoucnu nebude.
1. Torrenty, kde je většinou scam (tzn FLAC enkódovanej z CD, čili ubohých 16 bit, občas míň) - stačí juknout do spektrální oblasti, jak je to v tom FLACu řízlý na 44,1 kHz
2. Spotify apod, který maj údajně premium sekci, kde je (v novejch věcech) asi hodně slušná kvalita (aka to, co leze z těch digitálních studií)
3., 4. - škrtnuto - takový ty věci jako DVDA nebo SACD - čili věci, který nikdo neviděl, nevydával a přístroje na to už jsou retro a sběratelská kuriozita. Pak možná nějaký bootlegy (RIP Dr. Ebbetts, kterej měl přístup k master kotoučům, matricím atd), ale v kvalitě.
A je to. Nebo jsem na něco zapomněl? CD placka je stejně asi maximum, pokud nemáš přístup v WAV/FLAC/AAC,... z darknetu. Zdejší vlákno je asi spíš zaměřeno jinam, než na nuly a jedničky, i když je jasný, že nic jinýho v budoucnu nebude.
-> King: Hele jako já netvrdím že SM-ko je kdovíjaký technický zázrak to určitě není, ale ve srovnání s jinýma tesláckýma kazeťákama to není nejhorší konstrukce. Prošly mě rukama i daleko divočejší výtvory od tesly. Jinak chápu co chceš říct. Když japonci dávali standardně do výrobků procesory, my se pořád plácali s hromadou TTL obvodů. Je to jako srovnávat tuzemskou stodvacítku s německým piánem... Jinak druhé polovině tvého příspěvku vůbec nerozumím, v tomto já zaostávám
Doma vedu jenom zhmotnělou muziku 


-> stanleyAT: On ten problem neni ani tak v ty teslacky (potazmo RVHP) soucastkovy bide, ale v tom, ze ty teslacky obvodovy topologie ze strvacnosti pouzivaly zbytecne ruzny konstrukcni relikty z lampovych casu (coz vedlo mapr. k tem ruznym šumitkum). Ja jsem taky to svoje SMko taky vnitrne "oprasoval " a liboval si jak je to super, ale pred par lety jsem neodolal inzeratu a nasal jsem za "dvojku " Sonku TC-KB820S a ac to neni zadnej high-end, zvukove je to uplne nekde jinde. V sestave samourejme porad udrzuju "analogovou sekci " a obcas nostalgicky zalovim ve skrini se "zhmotnelou muzikou ", ale kvalitni content zakodovanej do jednicek a nul na NAS a svyho casu hodne vysoko cenenej DACan votunenej o kvalitni USB vstup je proste primarni zdroj muziky. Ty doby, kdy "tikytal " napr. kvuli jitteru, na krerej vsichni dlabali, znival plechove a synteticky, jsou uz minulost. S 50 pikosekundama jitteru na 10 let starym prevodniku uz dokazu zit :-)
Ano, šum oproti konkurenci je vyšší, ale dá se s tím žít. Funkci dolby osobně nepoužívám takže nehodnotím. Kvalita součástek je odpovídající době vzniku a výrobních možností, takže je logické že po letech je potřeba nějaké výměny/repase, ale to všechny podobné přístroje i ty zahraniční. Je to přece jenom mechanika. Sám sem si svoji 260 komplet renovoval takže hodnotím plně funkční kus.
Navíc když to má někdo jako koníčka tak proč ne. Všechny tyto názory a hodnocení ohledně této problematiky ale bohužel v dnešní předigitalizované době už nemají stejně cenu...
Navíc když to má někdo jako koníčka tak proč ne. Všechny tyto názory a hodnocení ohledně této problematiky ale bohužel v dnešní předigitalizované době už nemají stejně cenu...

-> King 03.08.20 21:16:06: jasný, není to horna v pravém slova smyslu jako Tebou zmíněná značka, ale prostě takový ten charakter zabarvení tam u modelů co jsem slyšel byl.
www.hifi-voice.com/testy- a-recenze/.../2026-klipsch -rp-600m
www.hifi-voice.com/testy- a-recenze/.../2026-klipsch -rp-600m
-> Tuner#2: A jses si jistej tema "hornama " v pripade toho Klipsche? Tohle je jenom relativne normalni vejskac v decentnim waveguidu...si myslim...zadnej extrem ala Avantgarde Acoustic
Ale tu slabost pro "anglicaky " samozrejme sdilim :-)

Ale tu slabost pro "anglicaky " samozrejme sdilim :-)
-> stanleyAT: No, vecne...co treba tonova kladka po tech 35 letech? :-)
-> bouchy 03.08.20 18:36:57: mě se ten jejich zvuk nelíbí. Ty horny mají specifické zabarvení a já se u nich nemohu zbavit dojmu tlampačového zabarvení. Ta bakelitová horna tam prostě je slyšet a já to nemusím. Kdo to chce na rock a má rád bum/cink, tak asi ano, ale není to neutrální bedna. Já si zamiloval aglický charakter zvuku a tak bych brousil ve vodách co sám jmenuješ. U hrané bedny pokud není mechanicky poškozený reproduktor (což jde poslat při první hlasitější poslechu) se není vůbec čeho bát.
-> stanleyAT: Az na to, ze to sumi jak krava, s tim "dolby " nejdou originalky poslouchat, protoze to akorat sezere vejsky, jsou v tom ty nejhovadstejsi teslcky elyty v plastu, takze dneska uz po smrti. Jediny plus bylo, ze jsem ho nekdy pred 20 lety koupil po repasi za 5 stovek :-)
Ten spodní SP 210 se za kazeťák opravdu považovat nedá, teda aspoň na hudbu. Takže jako podstavec ideální. Více kazeťáků přece pro možnost kopírování z kazety na kazetu.
Jinak relativně kvalitní stroje. Mechaniky jsou sice trochu humpolácké ale věčné. Vlastním taky jednu SM 260 takže chválím sbírku...


-> King: Utek mi jeden DAC, než jsem borcovi doložil Paypal verified address. Byl v záruce, za půlku.
-> Pavel P..: Dyk nejsou stejný, ten dole je mono bez Dolby, aka. mg-pásková jednotka, možná i s jehličkovou tiskárnou

-> Pavel P..: Tk u SM261 a spol. jsou 3 kusy minimum, protoze se kazdou chvili neco vysere

-> bouchy: Tak u vogelhauzu za desitky tisic je takrka jistota, ze si je nekdo neporizoval na jakoukoliv odnoz metalu :-) Ja jsem treba kupoval asi petilety sloupy B&W704 z Anglie a za tretinu puvodni ceny to nemelo jedinou vadu na krase ani na zvuku. A ani po 7 letech hrani to neni nijak zvlast "ojety " - kdyz teda nepocitam moje slavny mereni jitteru DAC, kdy se mi podarilo behem 2 vterin zrakvit oba vejskace, kdyz do nich z omylem nevypnutyho koncaku lezlo 200W na 48kHz
No, chvilka nepozornosti za 3 a pul tisice



-> Pavel P..: Ten poslední je podstavec a jinak prostě neodolám když je nějaký kus za dobrou cenu mám tady toho MNOHEM víc
-> Robert 106: na co jsou dobrý 4 stejný kazeťáky?

-> King: U druhý ruky si nejsem jistej, jestli na tom majitel poslouchal Mozarta nebo death metal a jak moc...jistě, oboje může bedny devalvovat.
-> bouchy: Neslysel jsem to, ale tyhle ptaci boudy maji 2 velky plusy - ten zvukovod se hrube vyplati v akusticky problematickejch prostorach a myslim, ze maji citlivost 96dB, takze na jejich krmeni staci snad i sluchatkovej vystup mobilu :-) Plus ta cena. Ale za podobny prachy uz se da poridit "druha ruka " tech jmenovanejch čupr znacek...
Moje audio, part 321...
Teď jsem na FB narazil na značku Klipsch - že prej to hraje (s mnou vybraným zesilovačem) velmi slušně. Tak jsem zagooglil jak konrkétní typ, tak jejich stránky. A ono hle, to nejlepší, co tam maj (v regálovkách) je za asi 16500
Což mi přijde asi tak jako polovina či tři pětiny toho, co stojí "mid to top" bedny jiných výrobců (v hledáčku je B&W, Focal, KEF,...) - v čem je to "ale"? Protože by mi bodlo trochu ušetřit... slyšel někdo srovnatelný bedny s Klipsch RP-600M? Srovnatelný v žebříčku, ne dle ceny. Btw, aktivní asi nevyužiju.


Chtěl jsem něco od stejné značky, obojí koupeno v Praze nezávisle, asi 2 km od sebe 

Tak nakonec zakoupen gramofon Onkyo CP-1026A a receiver Onkyo TX DS 575 XS co jsem hodil tady -> Luky 23.07.20 20:58:10:
Nakonec jsem zjistil že to nemůže stát na stole v obýváku kvůli houpající se dřevěný podlaze a následně přeskakující jehle. Takže nakonec to stojí na chodbě vedle obýváku a naproti gauči se jen natáhnou repro. Zatím žádný pořádný nemám, tady jsou prozatimně hozený jen repro z věže abychom vyzkoušeli že to hraje. A hraje
Takže díky moc všem (zejména -> Tuner#2) za rady, já se ještě budu určitě ptát
Nakonec jsem zjistil že to nemůže stát na stole v obýváku kvůli houpající se dřevěný podlaze a následně přeskakující jehle. Takže nakonec to stojí na chodbě vedle obýváku a naproti gauči se jen natáhnou repro. Zatím žádný pořádný nemám, tady jsou prozatimně hozený jen repro z věže abychom vyzkoušeli že to hraje. A hraje

Takže díky moc všem (zejména -> Tuner#2) za rady, já se ještě budu určitě ptát

-> Luky 23.07.20 22:27:01: jsou i v tmavém "červeném" rosewood provedení a nebo černé, ale to bys musel hlídat a čekat. Zase na tom světlém není vidět prach. 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.07.20 22:03:33: super, díky. Já teda nejsem příznivec toho světlýho dekoru ale žena se k němu teď přiklání, takže můžou být. Zítra ty vybraný věci obvolám. Díky moc!
-> Luky 23.07.20 21:59:10: No jasně, bez toho centru, to je na kino.
Tohle je ještě skvěle hrající bedna, podobné mám v garáži: elektro.bazos.cz/inzerat/ .../mission-781.php
Tohle je ještě skvěle hrající bedna, podobné mám v garáži: elektro.bazos.cz/inzerat/ .../mission-781.php
Wohoo, takže jsem skoro prošel
U repro mě trochu drásá ten dřevěný design. Jinak myslel jsi ty dva bez středního? Nebo komplet sadu 3 kusů?


U repro mě trochu drásá ten dřevěný design. Jinak myslel jsi ty dva bez středního? Nebo komplet sadu 3 kusů?
-> Luky 23.07.20 20:58:10: tohle je AV receiver (takže na kino), ale v zásadě jde nastavit i na stereo, nový stával kolem 18ti, takže to není úplná sra*ka a za ty prachy asi klidně proč ne. Ten gramec neznám, ale přenoska má klasické půlpalcové uchycení, jediné co by mohlo být problém je hluk z toho přímého motoru do zvuku, tak má malinko výhodu řemínkový pohon, který ten hluk motoru eliminuje. Ale jinak v zásadě zase za dvojku myslím OK, přinejhorším časem obměníš.
-> Luky 23.07.20 21:20:30: Já jsem spíše pro klasické stereo, kde bude klidně slušný regál uchycený v Tvém případě na zdi. Teď jsem našel zajímavé repro, třeba by k tomu dal i ten držák na zeď. Je to regál co původně stál kolem 25tKč a já obecně mám velmi rád tyhle anglické firmy, které stejně jako B&W hrají neutrálně a vyrovnaně.
elektro.bazos.cz/inzerat/ .../wharfedale-pacifik-evo -centr-evo-8.php
elektro.bazos.cz/inzerat/ .../wharfedale-pacifik-evo -centr-evo-8.php
-> Tuner#2: asi jsem to blbě napsal - jestli spíš nějakou (tuhle?) sadu 2.1 nebo nějaký stereo repráky, plácnu třeba tohle, nebo cokoliv jiný elektro.bazos.cz/inzerat/
.../canton-gle-50-r1979-19
81.php
S kabely počítám, to mě nevadí, když to bude za tím stolem
nepřehlídnul jsi prosímtě tohle? -> Luky 23.07.20 20:58:10:
S kabely počítám, to mě nevadí, když to bude za tím stolem
nepřehlídnul jsi prosímtě tohle? -> Luky 23.07.20 20:58:10:
-> Luky 23.07.20 21:06:15: Tuhle sadu znám, osobně k tomu mám výhrady hlavně na vyšší středech a výškách, kde to je klasický Canton - takový trochu ostřejší zvuk. Ale na gramo a rádio by to nemuselo tolik vadit. Jinak rozhodně jako set, bez wooferu by jsi měl jen středy a výšky. Blbé je, že je pouze pasivní a nic tam nenastavíš, takže pak si jedině pohrát s umístěním. Počítej, že reprokabely půjdou ze zesíku do wooferu a z něj jsou zapojené ty malé satelity.
-> Tuner#2: jak říkám, nám to coby nenáročným uživatelům snad bude stačit...
A myslíš třeba tu sadu 2.1 jak jsem sem dával nebo jen dva repráky bez subwooferu?
elektro.bazos.cz/inzerat/ .../canton-sub-c-plus-s-r1 986.php
A myslíš třeba tu sadu 2.1 jak jsem sem dával nebo jen dva repráky bez subwooferu?
elektro.bazos.cz/inzerat/ .../canton-sub-c-plus-s-r1 986.php
-> Luky 23.07.20 19:58:08: tak tohle na poslech opravdu není nic moc řešení. Pokud to bude i z větší části jako kulisa, tak držáky na zeď a repro sklonit dolů na posluchače. Mám to defakto tak i v garáži a na kulisu je to plně vyhovující. Na soustředěný poslech to ovšem není.