skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
letadla
13:43:45
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> Mishoooo: no tak ve výšce přez 8Okm je to pochopitelné. když pláště letadla odolává žáru nad 8OO°C
13:40:49
17.03.2007
17.03.2007
Mishoooo
-> Gabriel: inak jedna pikoska k X-15 ... dakedy som sa tomu dost venoval a toto "lietadlo" ma neuveritelne fascinovalo... no ale ta pikoska... po par testoch museli premalovat pilotnu kabinu na svetlu farbu ked bola pred tym cierna lebo to vraj strasne zle posobilo na tych pilotov ked leteli v stratosfere v kabine velkosti tesnej urny a pomalicky sa zdvyhala teplota v kabine na cca 100 stupnou pricom oni mali kombinezi s hladenim... a to vsetko pri mach 6
13:36:49
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
13:36:15
17.03.2007
17.03.2007
Mishoooo
-> Gabriel: ja by som ho definoval akor ako projektyl s motorcekom teda tri projektyli
13:36:00
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> Mishoooo: říkalo se nejrychlejší a ne s pilotem
jinak Stroj X-43 o délce 3,6 metru a s rozpětím křídel 1,5 metru
jinak Stroj X-43 o délce 3,6 metru a s rozpětím křídel 1,5 metru
13:34:36
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> Mishoooo: já vím 1,5 /3metry víc nemá ale překonal jako prní mach10. jo a byly jenom tři kusy. opět
13:31:39
17.03.2007
17.03.2007
Mishoooo
-> Gabriel: inak tu mas to tvoje "lietadlo" je to jeho skutocna velkost
13:27:08
17.03.2007
17.03.2007
Mishoooo
-> Gabriel: no dobre ale nemalo by sa lietadlo vratit na zem a nemalo by niest na palube aj cloveka? to myslim X-43-ka nesplanala
13:21:51
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> Mishoooo: když už nejrychleší tak asi NASA X-43A, který roku 2004 dosáhl 9,6 násobku rychlosti zvuku (Mach 9,6)
13:19:35
17.03.2007
17.03.2007
Mishoooo
-> Gabriel: hej... pod tym nazvom ine nic nelietalo
13:17:00
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> Mishoooo: myslíš tuhle X15 upload.wikimedia.org/wiki
pedia/.../X-15_in_flight.j
pg
13:16:54
17.03.2007
17.03.2007
Mishoooo
lieta to vodorovne takze je to letadlo... aj ked to je v stratosfere a let trva max 10min. inak ta rychlost:
7295 km/h (Mach=6,72)
a to v roku 67!
7295 km/h (Mach=6,72)
a to v roku 67!
13:14:35
17.03.2007
17.03.2007
Mishoooo
-> Gabriel: no to je relativna otazka podla toho co este spada pod lietadlo.... ale da sa povedat ze X-15 je jednoznacne najrychlejsie "lietadlo"
13:06:12
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> rolls: www.military.cz/russia/..
./tu160.htm
13:03:58
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> rolls: tzv. BLACKJACK
13:02:52
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> rolls: nojo tu160 to je ale jiná kapitola
13:00:45
17.03.2007
17.03.2007
rolls
-> Gabriel: mna skor zaujima tu-160
12:53:59
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
12:47:25
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
takže rekapitulace tu144S vyrobeno 1Oks 1byl zničen tu144D vyrobeno 6kusů z toho 3 pro vývoj
12:44:29
17.03.2007
17.03.2007
rolls
-> Gabriel: no problem...ties som si len tak matne pametal ze lietalo
12:44:25
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
forum.valka.cz/download.p
hp/.../42637
Sériová výroba letounu začala pod označením Tupolev Tu-144S v roce 1972. Mimo prvních dvou sériových letounů byly všechny ostatní vybaveny motory Kolesov RD-36-51A, které umožňovaly překročení rychlostní hranice M2 bez přídavného spalování. První sériový letoun byl po zalétání předveden na několika aerosalonech. Osudným se mu stala Pařížská letecká přehlídka v roce 1973 kdy se 3.6.1973 při přistání vyhýbal francouzské stíhačce Dassault Mirage, která se bez povolení ze země dostala do blízkosti Tu-144S a ta se při vyhýbání částečně i vlivem nesprávných povelů vysílaných do ovládacích prvků z řídící jednotky zřítila. Při pádu letoun zdemoloval 15 domů a mimo šesti lidí na palubě zahynulo také osm lidí na zemi. Po této havárii byly ostatní postavené a rozestavěné letouny upraveny dle vyhodnocených dat z černé skříňky havarovaného letounu. Provedené změny se týkaly především nesprávně zkonstruované centrální ovládací a řídící jednotky. Od roku 1975 byla také zahájena výroba šesti kusů letounů Tupolev Tu-144D, které byly určeny pro civilní dopravu a tři také jako létající výzkumné laboratoře.
já věděl pouze o těch třech.
Sériová výroba letounu začala pod označením Tupolev Tu-144S v roce 1972. Mimo prvních dvou sériových letounů byly všechny ostatní vybaveny motory Kolesov RD-36-51A, které umožňovaly překročení rychlostní hranice M2 bez přídavného spalování. První sériový letoun byl po zalétání předveden na několika aerosalonech. Osudným se mu stala Pařížská letecká přehlídka v roce 1973 kdy se 3.6.1973 při přistání vyhýbal francouzské stíhačce Dassault Mirage, která se bez povolení ze země dostala do blízkosti Tu-144S a ta se při vyhýbání částečně i vlivem nesprávných povelů vysílaných do ovládacích prvků z řídící jednotky zřítila. Při pádu letoun zdemoloval 15 domů a mimo šesti lidí na palubě zahynulo také osm lidí na zemi. Po této havárii byly ostatní postavené a rozestavěné letouny upraveny dle vyhodnocených dat z černé skříňky havarovaného letounu. Provedené změny se týkaly především nesprávně zkonstruované centrální ovládací a řídící jednotky. Od roku 1975 byla také zahájena výroba šesti kusů letounů Tupolev Tu-144D, které byly určeny pro civilní dopravu a tři také jako létající výzkumné laboratoře.
já věděl pouze o těch třech.
12:39:32
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
zjímavé. já měl za to že byly vyrobeny 3 kusy. tak se omlouvám.-> rolls: dík. rád jsem se poučil.
12:26:27
17.03.2007
17.03.2007
rolls
12:22:15
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
12:21:59
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
tady je ukázáno rozdíl mezi 2707 - 100 a 2707 - 300
11:49:26
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> bnjaro: když cocncorde vyhrál ten kontrakt tak boeing neměl postaven ani jeden kousek který by se dostal do vzduchu a rusové měli jenom tři a z toho jeden na vrakáči. nebudu se hádat, že nikdy ty tupoljevy nelétaly pro rusko, ale nasa je od nich odkoupila hned jak concorde vyhrál
11:35:25
17.03.2007
17.03.2007
bnjaro - bnzima
-> Gabriel: o tom boeingu sa radsej hadat nebudem nevim o nom skoro nic ale som si iskoro isty ze tu lietalo tie vnutrostatne
11:31:22
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
11:28:28
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
-> bnjaro: jo možná ta tu144 mohla mít nějaké lety, ale už v rukách nasa a 2707 nikdy nelétala. nikdy ani na testech. nikdy se k nim nedostala. tehdejší prezident usa celý projekt utopil. mapřed topiž měla létat mach 3; 2000mph to musel boeing upravit plášť letadal (2707 - 100) potom rychlost snížil na mach 2,7 se sklopnéma křídlama (2707 - 200) a potom v závěru museli upravit i počet cestujících a nádrže. (2707 - 300) toto utopilo celý projekt B2707
11:22:21
17.03.2007
17.03.2007
bnjaro - bnzima
cocncorde bol oproti nim pjekne spatny
11:21:26
17.03.2007
17.03.2007
bnjaro - bnzima
ee drobna oprava 2707 lietala iba testy (zopar)
a tu 144 mala vnutrostatne lety po CCCP
a tu 144 mala vnutrostatne lety po CCCP
11:21:10
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
11:17:48
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
jj boeing 2707 Mach 2.7 1,800 mph (2900 km/h) ale nikdy nevzlétl
a potom tupoljev tu144 2269km/h byly postaveny pouze 3 kusy. jeden se zničil při druhém testovacím letu a ty druhé dva kusy kopila nasa pro testování hypersonického a supersonického pohonu.
a potom tupoljev tu144 2269km/h byly postaveny pouze 3 kusy. jeden se zničil při druhém testovacím letu a ty druhé dva kusy kopila nasa pro testování hypersonického a supersonického pohonu.
11:14:02
17.03.2007
17.03.2007
bnjaro - bnzima
B2707 bola o kusok viac ale sa nikdy nezacala pouzivat a tusim aj tu144 davala viac
11:07:51
17.03.2007
17.03.2007
Gabriel
které je podle Vás nejrychlejí dopravní letadlo světa?
concorde???
Mach 2,23 (2 754 km/h)
concorde???
Mach 2,23 (2 754 km/h)