
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
-> Tomaso435 28.02.25 19:55:19: kolega vzdy pred vyplatou, pujc mi pado nebo nedojedu domu... tak si rikam OK, nejaky drobaky mu vysypu, jenze on nevraci a uz to budou 4 kila :/ a dne jsem se dozvedel od uklizecky, ze si pujcuje ciga a taky nevraci... takze pred vyplatou uz si do prace nebudu brat penize, dokonce mi sebral i dvoukorunu, kterou jsem menil baterky v meridlech, hrozna socka, ale 175 na octavku mel a uz teda premysli, jak ji prodat a vydelat na tom, lamentuje, ze kdyz necha stahnout km, ze se to pozna...

-> Tomaso435: kde to pracuješ?

-> ajok 28.02.25 19:40:29: to je asi všude stejný.... Tejden po výplatě to je svačina za150 a retka, oběd pizza , do práce autem. Druhej tejden to je uz jen do práce autem, svačina za 150 a retka. Oběd jen rédo. třetí tejden rédo k svačině a kafe z automatu, oběd zbytek od svačiny ale autem do práce se musí, a čtvrtý týden to je do práce pěšky, k svačině dokuřujou vajgly z popelníku a jen k obědu kafe z automatu... Poslední dny se ideálně pučí pětikilo od kolegy , protože maj už fakt hlad, tak se koupej aspoň cíga.... No a v den výplaty se na výpary v nádrži jede k benzínce a začíná se na prvním řádku tohoto textu...
-> 11mAjA11 28.02.25 19:39:12: mrknu, mam od toho papiry, jo shnile to bylo total, jeden valec mu nesel, asi ventil..
Tak 1.6 FYDB
Plyn od HL Propan, neznas nekoho, kdo by to legalne dokazal do Fab. 1.4 mpi?
Tak 1.6 FYDB
Plyn od HL Propan, neznas nekoho, kdo by to legalne dokazal do Fab. 1.4 mpi?
-> Tomaso435 28.02.25 19:36:27: tagem, to bych byl jak ten borec, co tam pry kdysi jezdil T603, po 14 dnech mu dosly penize a zbyle 2 tydny uz jezdil na kole...
Teda nevím co měl soused za Focuse, C v tom měl za systém, kdo a jak to odladil a jak se o to staral..ale ty auta s 16v zetec fungujou na LPG úplně naprosto spolehlivě. Znám jich z okolí několik a jezdí spolehlivě, spíše tedy ty jedničkové sou schnile na kaši , dvojkové sou úplně v pohodě.
-> ajok: kdybych si měl každý ráno do nádrže nasrat, tak to tak udělám protože bych jezdil potom už úplně zadarmo.
Nevidím důvod za stejnou službu v přesun z místa A do místa B platit víc než je nezbytné.
Ale jestli chce být někdo opravdu za frajera může do té práce jezdit klidně tágem ;-)
Nevidím důvod za stejnou službu v přesun z místa A do místa B platit víc než je nezbytné.
Ale jestli chce být někdo opravdu za frajera může do té práce jezdit klidně tágem ;-)
-> Tomaso435 28.02.25 18:29:56: ale on prave nekde psal, ze neuznava LPG, ja to beru tak, ze diky LPG ty usetrene penize mohu dat do toho auta a je to jako bych jezdil na benzin a nedal uz do toho ani korunu...
Soused mel focuse na LPG a kvuli problemum uz od te doby ma jen CNG auta, ale ford s LPG problemy ma, velky.
Jinak ja najedu rocne pres 6 tis.km na benzin a je to draha sranda, ale zas do vsech aut cpat LPG nebudu, to davam az do aut, ktere daji za rok pres 10 tis.km. A jestli si poridim nejakou socka ameriku se small blockem, tak tam LPG jiste dam
, nevis ty V6 jak to davaji? V Danyho autaky cumeli na ameriku v plynu jako na neco uzasnyho, ze to jede mnohem lip a za mnohem levneji... 
Soused mel focuse na LPG a kvuli problemum uz od te doby ma jen CNG auta, ale ford s LPG problemy ma, velky.
Jinak ja najedu rocne pres 6 tis.km na benzin a je to draha sranda, ale zas do vsech aut cpat LPG nebudu, to davam az do aut, ktere daji za rok pres 10 tis.km. A jestli si poridim nejakou socka ameriku se small blockem, tak tam LPG jiste dam


-> Sita 28.02.25 08:37:46: přesně tak.... Nechápu když někdo se směje nekomu, kdo má ameriku v plynu. Neznamená to že na to nemá to krmit, jen je to prostě úplně zbytečný. Ale Čech uvažuje prostě jinak. Lpg? - socka.
-> minno 28.02.25 13:59:55: Ja prave mesto jedu pokazdy kdyz nekam jedu. Nekdy vic, nekdy min, ale vzdy. Na nejakej vylet zatim nebylo mozny jet, jelikoz od doby co auto mam chodi mala do skolky, do ktery spis tedy nechodi a furt s necim marodi... Takze drtiva vetsina jizd je do prace a pro nakupy.
-> Syny 28.02.25 08:34:33: Mne na Golfe vychádza spotreba okolo 5,5/100 pri trasách 15km+, ale mesto nejazdím. Pri dlhších trasách a v lete okolo 5,0.
-> palinator: hybridní 1,4tgdi žere víc a nejede, alespoň takovou mám zkušenost - minimálně 7,5 a víc po okreskách. Klasickou 1,4 mám doma a ta jezdí kolem 6,7. Níž se jí moc nechce. 1,4TSI v Golfu mi jezdila dlouhodobě kolem 6,3 a dalo se i pod 6.
-> palinator 28.02.25 07:14:20: Tak smrdí ta černá O2 s neorigo DPF. Fakt Avia
-> Sita 28.02.25 08:37:46: mam ozkouseno ze nejslabsi Fabie 4 ve vsech situacich zere stejne nebo min nez Passat. Tj 5-5,5 obvykle. Vykonove ani tich 70kW neni zadnej problem. Jen se blbe rozbiha z otacek pod 2000, coz mi sere treba pri pomalym prujezdu krizovatkou na dvojku a jednicku tam cpat nechces
-> Sita 28.02.25 08:44:04: Obavam se, ze asi moc ne :) Precijen ty emisni normy, GPF a podobny hovadiny tomu moc nepomahaj. Nicmene s tim mam cca podobnou spotrebu jako s naftovym Golfem co jsem mel. Ale pravda, pres to mesto to zere vic nez by se mi libilo.
-> Syny 28.02.25 08:34:33: ok, tak treba si to jeste sedne az to bude zajety 

-> palinator: Me nizky provozni naklady vzdycky oslovovaly, urcite vic nez vykon nebo vybava, i kdyz to treba vzledem k mymu najezdu neni uplne racionalni... Divam se ted hodne na testy skodovek s 1.0TSi a i na dalnicich se jim dari jezdit kolem 5, ale nechci to rozmazavat, na spotrebu je tu jiny vlakno...
-> Sita 28.02.25 07:17:03: Tak to je cesta z prace pres mesto do kramu, a pak z kramu po silnici pro motorova vozidla a zakonceni po statovce :) Dlouhodobou pumernou spotrebu mam 7,1/100km (kombinace mesto, mimo mesto, dalnice). Navic je zima a taky jsou na aute zimni 225/45 R18. Ale jde to obcas i lip :) A tech 96kW na zavodeni moc neni 

-> Sita:
Otec prý s mild-hybridní i30 jezdí za 7-8
Při klidné jízdě mimo dálnice za 6.
Otec prý s mild-hybridní i30 jezdí za 7-8

-> Syny 27.02.25 21:11:08: uz scenerii kolem Plzne moc dobre nepamatuju, nejaky stoupani smerem domu asi mit budes, ale 6.9/100? Podle prumerny rychlosti to nevypada ze bys jel pilu

-> Tomaso435:
Jo, to mi Toledo na technický taky prošlo, ale ve skutečnosti z něj šel smrad na poblití. Avie hadr.
Jo, to mi Toledo na technický taky prošlo, ale ve skutečnosti z něj šel smrad na poblití. Avie hadr.
-> palinator 20.02.25 10:35:03: ty co to má předepsané.... Tam bych mohl jezdit opravdu na oleji s friťáku aby to začalo dělat nějaký bordel.
-> Tomaso435 19.02.25 10:15:02:
A myslíš ty emise co se měřej na ME a nebo všechny emise, tedy i ty co se dají poznat čuchometrem?
A myslíš ty emise co se měřej na ME a nebo všechny emise, tedy i ty co se dají poznat čuchometrem?

-> Jirik_Tuňák1983:
to nechápem ako sa mi podarilo :DDD dík

kdyz jste u toho staceni
tak 4 letej mel po dotazeni z USA 47tis.km - tezko uverit.... pak za 8 mesicu tady najel dalsich 35 :)
auto.bazos.cz/inzerat/... /fiat-freemont-4x4-panoram a-7-mist.php
a dobry tam je taky, pokazdy STK bez zavad a jednou 5 a pak opakovana, asi jel na neznamou, nebo byla zrovna kontrola :)
Ono tam ještě bude bordel milé vs km, jako mě při dovozu Fun napsal milé jako km a příště už řešil km, takže místo 2 tis.km jsem najel přes padesát :)
tak 4 letej mel po dotazeni z USA 47tis.km - tezko uverit.... pak za 8 mesicu tady najel dalsich 35 :)
auto.bazos.cz/inzerat/... /fiat-freemont-4x4-panoram a-7-mist.php
a dobry tam je taky, pokazdy STK bez zavad a jednou 5 a pak opakovana, asi jel na neznamou, nebo byla zrovna kontrola :)
Ono tam ještě bude bordel milé vs km, jako mě při dovozu Fun napsal milé jako km a příště už řešil km, takže místo 2 tis.km jsem najel přes padesát :)
-> Tomaso435: tak to máš fajn, vidíš.
A ty si ešte nepočul, že motor má najlpší výkon tesne pred smrťou?
a s tým predsa súvisí tesnosť valca a kvalita spalovania, heh
->
Jarda/felda: jj, ako vravím, tie motory vydržia takmer mraky. Horšie je to s výdobytkami techniky tzv. kazítka :/
opravené
A ty si ešte nepočul, že motor má najlpší výkon tesne pred smrťou?




Jarda/felda: jj, ako vravím, tie motory vydržia takmer mraky. Horšie je to s výdobytkami techniky tzv. kazítka :/
opravené
-> Tomaso435 19.02.25 10:15:02: když jsem měl dole hlavu z mýho passata po 390 tak honování pořád krásný 

-> JuroSport 19.02.25 10:05:08: naše SDI má na tachometru teprve čtvrt milionu.
Vzhledem k tomu že je to Itálie tak karoserie je naprosto v pohodě. Ale honování odpovídá tak tři čtvrtě milionu. Světe div se pořád to má emise jako nový auto...
Vzhledem k tomu že je to Itálie tak karoserie je naprosto v pohodě. Ale honování odpovídá tak tři čtvrtě milionu. Světe div se pořád to má emise jako nový auto...
-> Borderer 19.02.25 07:53:48: ja som podobne kupil passata b7 v 2017-tom roku. Na tacho bolo 156tis pri skúšobnej jazde, bral som ho ked mal 157 tis. V ten týžden som šiel vymeniť olej, a našiel som nálepku z výmeny rozvodov pri 162tis :) tak som sa stiež pobavil. S tým žiaľ treba počiťať. Ked sa tie motory človek stará vydržia kludne 500-600tis a viac. Nemyslím vstreky, spojku a pod ale motory ako také vydržia za predpokladu, že sa normálne mení olej, nie long-life režimy a podobne.
Koncom januára pašík prekročil 360tis. tacho, a ide dalej normálne. Myslím, že realne môže mať pokojne o 100-150tis viac. Nie je to málo viem, ale jazdím, starám sa a neriešim. Čo stým? Známy ho kupoval z nemecka ked malo na tacho 31tis. ako dvojročné, teda zrejme tam nabuchali Nemci 180tis diaľničných, stočili a išlo sem. Hovorte si čo chcete ale keď sa človek pozrie na bazoš, najde tam oktávie 2ročné aj 15ročné a vštky majú od 180 do 220tis :)))
Len toľko k tomu.
Koncom januára pašík prekročil 360tis. tacho, a ide dalej normálne. Myslím, že realne môže mať pokojne o 100-150tis viac. Nie je to málo viem, ale jazdím, starám sa a neriešim. Čo stým? Známy ho kupoval z nemecka ked malo na tacho 31tis. ako dvojročné, teda zrejme tam nabuchali Nemci 180tis diaľničných, stočili a išlo sem. Hovorte si čo chcete ale keď sa človek pozrie na bazoš, najde tam oktávie 2ročné aj 15ročné a vštky majú od 180 do 220tis :)))
Len toľko k tomu.
-> SO545 18.02.25 18:33:48: Ja ani neviem, čo je Tayron
No dobre, už som si vygooglil.
To s tým sw je des, uznávam.

To s tým sw je des, uznávam.
-> Borderer: jo dobrý bylo když jsem kupoval feldu od dědka, tak on jí kupoval jako zánovní v Autoesa kde měla mít najeto asi 82tis.km podle předávacího protokolu a oni mu k tomu dali ještě zadarmo výpis z Cebie, kde ale bylo 180tis.km a asi docela zdatně mu dokázali nakecat že to je pouze překlep.... jelikož mi takhle sám prezentoval a věřil tomu



-> StepaNoFUN: Jo, tenhle diletantismus stáčečů tachometrů jednoho nasere. Mnoho let zpátky sem taky objevil ve Feldě "nachste servis bis 06/2006 / 179 000 km" a první zápis v českým TP je s 75 400 km. 

-> Pavel P.. 18.02.25 23:10:46: Hlavne smazte chyby ze vsech jednotek. :-D
Aby to nebylo jako kamarad, kdyz prijel na auto s najetejma 180ti tisicema. Kouknul do pameti zavad, tam chyba zapsana se stavem 250tis+. Otevrel kapotu, tam skoro novej stitek o vymene v 175, nicmene dole na plastu lezel usmudlanej stitek o vymene v 260...
Aby to nebylo jako kamarad, kdyz prijel na auto s najetejma 180ti tisicema. Kouknul do pameti zavad, tam chyba zapsana se stavem 250tis+. Otevrel kapotu, tam skoro novej stitek o vymene v 175, nicmene dole na plastu lezel usmudlanej stitek o vymene v 260...
-> Pavel P..: jenže pak už to prodat nebudeš chtít když to bude mít tak málo najeto

-> Nwkt 18.02.25 19:02:43: tak až budu prodávat, tak se stavim

-> Nwkt: Cena pevna, kilometry dohodou?
-> Pavel P..: ti tam nastavím kolik chceš 

-> minno 29.01.25 13:39:24: Neviem ci by si nezmenil trosku nazor ak by si si dnes objednal auto...ono doslo a zakaznik si ho nemoze prebrat....lebo softwer don este len poslu.
Kua to kde sme... Zakaznik nasraty este sa ani nepovozil. Ide o Tayron.
Par skodoviek zase caka na soft kvoli neaktivnemu radaru....v nedohladne....Karoq.
Tu 120 by asi dali....tam stacili kable a par poistiek.


Kua to kde sme... Zakaznik nasraty este sa ani nepovozil. Ide o Tayron.
Par skodoviek zase caka na soft kvoli neaktivnemu radaru....v nedohladne....Karoq.
Tu 120 by asi dali....tam stacili kable a par poistiek.

-> Bukaj 28.01.25 10:01:48: Nechcem to úplne zovšeobecňovať, ale myslím, že tá optimalizácia kvality je aj tak vzhľadom na množstvo súčiastok v motore a celkovo v aute, množstvo výbavy atď., fajn. Samozrejme na celkovú životnosť má vplyv mnoho faktorov. A vyrobiť nezničiteľné auto asi nie je cieľom. Ani by to nik nezaplatil.
Ak by sa malo dnes vyrobiť auto typu Š120, tak kvalitou, životnosťou a spracovaním by to bolo zrejme na úplne inej (vyššej) úrovni za omnoho nižšie náklady.
Nemyslím si ani, že by v minulosti neboli kompromisy vo výrobe tak moc protichodné. Možno neboli. Režim dal na všetko rovno stopku a ďalších 20 rokov sa vyrábalo to isté v nezmenenej kvalite a bolo po kompromise
Dnes je zvykom na všetko nadávať, aké je všetko zlé a nekvalitné, ale často opak je pravdou. Len zabúdame na minulosť a čo sme tu mali.
Stačí si prečítať históriu motorov, prevodoviek....ťažké, silné, nepresné výrobky, viac poruchové ako dnes.
Ak by sa malo dnes vyrobiť auto typu Š120, tak kvalitou, životnosťou a spracovaním by to bolo zrejme na úplne inej (vyššej) úrovni za omnoho nižšie náklady.
Nemyslím si ani, že by v minulosti neboli kompromisy vo výrobe tak moc protichodné. Možno neboli. Režim dal na všetko rovno stopku a ďalších 20 rokov sa vyrábalo to isté v nezmenenej kvalite a bolo po kompromise

Dnes je zvykom na všetko nadávať, aké je všetko zlé a nekvalitné, ale často opak je pravdou. Len zabúdame na minulosť a čo sme tu mali.
Stačí si prečítať históriu motorov, prevodoviek....ťažké, silné, nepresné výrobky, viac poruchové ako dnes.
-> StepaNoFUN 29.01.25 06:19:20: Chceš pochválit nebo co chceš slyšet?
-> Jirik_Tuňák1983: A ze je ten displej po 5ti letech rozpraskanej (nastesti je to videt, jen kdyz je vypnutej, v zapnutym stavu minimalne) taky nevadi?
-> michael 28.01.25 20:52:18: Ta navigace a menu v EN by mi tak vadilo. Aspoň člověk nezakrní. 

-> Jirik_Tuňák1983: ono by to stačilo kdyby jim to fungovalo. Navigace zastaralá, mobil ti to odpojuje a menu není v češtině a to vše u vozu za 2,5 milionu.
-> Jakub M. 28.01.25 11:35:16: Jo, to by sedělo. Někdy dva týdny zpět jsem četl diskuzi, kde se zmínilo i čistě řidičské auto Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio a jeden kokot tam napsal, že ji nevybral, protože mu neseděl infotainment. Odhadem tak 45 let, takže lidi začínají blbnout i v tomhle věku. Přitom normálnímu řidiči u tohohle typu aut stačí, že funguje navigace a spároval si telefon.
-> Bukaj: Normy a tzv. hlas zákazníka jdou proti sobě už celkem dlouho.. dalším nezanedbatelným faktorem je astronomicky rostoucí míra ignorace v chování uživatelů (nastavená záměrně .. marketing prodává.. a tak první co se zákazník zajímá je jak velký tablet je v interiéru .. než co to pohání) zahřát motor volnější jízdou? Co? .. vyměnit olej dřív ? Atd … Služebáky ? Plnej kotel furt .. a vydrží to nesmysl 

Dle mého názoru výhodou moderních motorů je mnohem pokročilejší výrobní technologie, vyšší přesnost výroby, lepší materiály atd., ale totálně to zabíjí plánovaná životnost dílů a hlavně nutnost vyhovět zpřísňujícím se emisním normám - což přináší spoustu věcí, které motory zesložiťují, snižují spolehlivost celku a bohužel také mají přímý negativní vliv na životnost motoru - motor jako celek není v ideálním nastavení - tak, aby byla co nejlepší životnost či výkon, ale aby vůbec vyhověl aktuálním emisním normám - tedy moderní motory jsou jedním velkým kompromisem mezi tím, co chce uživatel a tím, co žádá legislativa. Tím nechci říci, že v minulosti nebyly kompromisy, ale ne v takovéto protichůdné míře...
-> ajok: Jinými slovych cheš říct, že moderní motory jsou méně náchylné na mechanické vůle a mechanické opotřebení pohyblivých částí?
Nocméně podle mě i čidla, příruby, hadice a podobně jsou součístí motoru ...
Nocméně podle mě i čidla, příruby, hadice a podobně jsou součístí motoru ...